Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL  (gelezen 6254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2019, 08:50:45 pm »

De varioluifel staat vrij snel. Ongeveer 15 min. Het blijft wel vakantie.

Nou, dat is wel optimistisch hoor! Je moet namelijk eerst bedenken hoe je de Vario gaat opzetten. Zijkanten dichtgeritst, of toch één kant open. Beide kanten open (vliegende non stand) kan ook. Of toch een zijkant oprollen en dan de andere aanritsen. Dat kost je minstens een uur!
Even zonder gekheid. De luifel is echt een ‘must have’ voor de Flexi en het opzetten is niet veel werk. Je ritst de luifel aan de voortent, dan de middelste stok met een lijntje vastzetten. Vervolgens de twee andere stokken eronder en ook weer met een lijntje opspannen. Da’s alles!
@Wammes67 heeft de boogluifel en kan je misschien meer vertellen over de opzettijd. Het nadeel van de Vario is de stahoogte. Ik moet (met mijn lengte van 1.90) altijd bukken. Als je zit is het wel weer lekker knus...
De boogluifel is wat hoger volgens mij.
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2019, 11:15:01 pm »

Het viel mij inderdaad op bij Aart Kok dat wanneer je de zijkanten dicht geritst hebt je er niet onder kan lopen. Bij de boogluifel is dat inderdaad beter.

Ben benieuwd of Wammes of iemand anders iets weet over de opzettijd van de boogluifel
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #17 Gepost op: februari 18, 2019, 08:10:20 pm »

De opstelling in de showroom is vaak een opstelling die er tof en knus uit ziet; met de middenstuk op een lage stand. Maar die opstelling is niet de meest praktische.

Wij hebben ook de varioluifel. Ik zet de luifel op een koele avond wel eens in de laagste stand. Je zit dan heel knus en met wat kaarsen op tafel is het al snel extra behaaglijk. Ook bij regen en harde wind zet ik de luifel laag uit veiligheidsoogpunt. Overdag gooi ik de middelste stok vaak omhoog, zijkanten losgeritst en ook de zijstokken iets hoger. Dan kan ik er met mijn 1,93 ook prima onderdoor. Inderdaad wel even knikken, maar dat is alles. De luifel is dan helemaal recht met opgerolde zijkanten.

Aan de varioluifel zitten vijf metalen ringetjes (nummer 1 t/m 5). Als de luifel is vastgeritst steek je door ringetje 2, 3 en 4 een stok. Ik heb inmiddels twee S-haken gekocht. Die bewaar ik bovenop het metalen puntje van de hoekstokken die door ringetje 2 en 4 zitten. Als je de varioluifel losritst aan de zijkanten kun je de luifel met de S-haken en een scheerlijn aan een boom vastmaken. Ook kun je de tentstokken verplaatsen van ringetje 2 en 4 naar ringetje 1 en 5. De S-haken kun je dan in ringetje 2 en 4 haken met een scheerlijn.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #18 Gepost op: februari 18, 2019, 08:53:12 pm »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg
Gelogd

Udenhout

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #19 Gepost op: februari 18, 2019, 11:09:50 pm »

Wij hadden de varioluifel voor onze flexi. Maar zijn vorig jaar overgestapt naar de boogluifel.
Varioluifel was moeilijk om opgezeten. (Zeker met regen) zeer snel een waterzak We lieten palen zakken zodat we een goede afwatering hebben. Ook de middelste stokstond altijd in de weg En de varioluifel heeft veel scheerlijnen nodig. Met de Boogluifel hebben we geen water probleeem gehad, ook een betere inloop zonder een middelste paal en zeker meer ruimte!
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2019, 11:13:48 pm »

Wij hadden de varioluifel voor onze flexi. Maar zijn vorig jaar overgestapt naar de boogluifel.
Varioluifel was moeilijk om opgezeten. (Zeker met regen) zeer snel een waterzak We lieten palen zakken zodat we een goede afwatering hebben. Ook de middelste stokstond altijd in de weg En de varioluifel heeft veel scheerlijnen nodig. Met de Boogluifel hebben we geen water probleeem gehad, ook een betere inloop zonder een middelste paal en zeker meer ruimte!
Bedankt! En staat de boogluifel snel of is het nog wel een aardig klusje?

Ook hoor ik dat die veel wind vangt, ervaren jullie dit ook?
Gelogd

Udenhout

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2019, 11:20:03 pm »

Opzettijd tussen de Varioluifel of de boogluifel maakt volgens ons niet ze veel uit! Wind probleem nog niet gehad! Ik Denk wel, als de wind recht van voren komt, dat de varioluifel iets stabieler kan staan. ( je kunt de luifelstokken laten zakken)
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2019, 11:07:40 pm door Udenhout »
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #22 Gepost op: februari 19, 2019, 09:40:54 am »

Bedankt. Nog andere gouden tips als ervaren Flexi gebruiker?
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #23 Gepost op: februari 20, 2019, 04:47:34 pm »

IKEA topmatras, slaapt briljant en gewoon meeklappen.

Doordieselen met de Flexi T&T

Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #24 Gepost op: februari 20, 2019, 05:12:31 pm »

IKEA topmatras, slaapt briljant en gewoon meeklappen.
Bedankt! Welke specifiek? Ik had begrepen dat er een topmatras van Max. 3cm op kan?
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #25 Gepost op: februari 21, 2019, 03:30:02 pm »

Wat ik erg jammer vind aan de Flexi t.o.v. bijvoorbeeld de Country is het ontbreken van een wasbak met kraan. Nu zie ik dat je aan soort side table voor de Flexi kan kopen met kraantje.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dat wat?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #26 Gepost op: februari 22, 2019, 08:32:02 am »

Heb je het idee dat je zo'n kraantje / wasbak veel gebruikt? Ik gebruikte de wasbak niet, gedoe met afvalwater. Meestal zit een watertappunt in de buurt en anders een jerrycan met water voor de koffie.

In het volgende topic staat ook het eea https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21238.0
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2019, 08:34:35 am door muis »
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #27 Gepost op: februari 22, 2019, 01:26:38 pm »

Tsja daar zeg je wat. In theorie klinkt het allemaal natuurlijk wel heel leuk en makkelijk. Maar in de praktijk komt er vaak meer rompslomp bij kijken dan waar je op voorhand aan gedacht had...

Handig topic, die ga ik eens helemaal doorlezen.

Dan ben ik nog wel benieuwd naar het specifieke kraantje van de Flexi (en Aart Kok wagens). Ik heb namelijk het idee dat er geen afvoer inzit en je wasbakje gewoon volloopt, klopt dit?
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2019, 01:37:06 pm door WPT »
Gelogd

miellyn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Combicamp flexi comfort xl
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #28 Gepost op: februari 23, 2019, 10:46:22 am »

Hallo! Ik heb me nog nergens voorgesteld, dus hier even kort. Gezin met 2 kinderen, 8 en 14. Sinds vorig jaar september eigenaars van een flexi comfort xl. Nog maar 1x de wagen uitgeprobeerd voor een weekend dus weinig ervaring. In de mei vakantie 2e poging. Eerder hebben we met een tent gekampeerd.

Het kraantje van de flexi komt inderdaad in een teiltje zonder afvoer. Tot nu toe vinden wij het een handig ding, gebruikt voor kleine dingen zoals tandenpoetsen en handen wassen tijdens het koken. Omdat het teiltje maar klein is loop je wel vaker naar de afvoer. Het kraantje zelf gebruiken we ook voor limonade voor de kinderen etc, maar we hebben alleen in Nederland gekampeerd tot nu toe en konden dus kraanwater gebruiken. Het zat bij onze 2e hands flexi, ik weet niet of ik het zelf gekocht zou hebben. We gebruiken het duidelijk wel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #29 Gepost op: februari 23, 2019, 11:34:24 am »

Bedankt voor je reactie!
Het ziet er inderdaad wel handig uit. Jammer dat er geen afvoer opzit. Misschien is dat in te bouwen...

Wij hebben helemaal nog niet gekampeerd met onze Flexi dus ik ben erg benieuwd, bevalt die jullie goed?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal