Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL  (gelezen 6255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeeveetje

  • Gast
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #45 Gepost op: maart 14, 2019, 12:43:34 pm »

Wij hebben 12 jaar met een Combi Camp Country gekampeerd en waren daar zeer tevreden over en hebben er met heel veel plezier mee gekampeerd.

We hebben overwogen wat we zouden doen, blijven kamperen met de CCC of wat anders kopen.
Een nieuwe CCC vonden we te duur worden en met blijvende lichamelijke klachten viel de CCC af i.v.m. de zware klep.


We hebben diverse verschillende merken/modellen bekeken en zijn toch weer bij CC uitgekomen met de Flexi.

Die gaf ons het beste het fijne kampeergevoel wat we jaren met de CCC gewend waren. Natuurlijk missen we de CCC op bepaalde punten (met name de vaste grote keuken)

Het laden/lossen van de Flexi t.o.v. de Country is ideaal. Een hele grote rechte laadbak onder bed. De ruimte onder bed bij de CCC was ook wel groot, maar heel anders ingedeeld met een verdiept gedeelte.
Wat voor ons een pluspunt is (ivm de rugklachten) is dat we nu in de lengte slapen en bij nacht niet meer over elkaar hoeven te klimmen om eruit te gaan.
Wij reizen voornamelijk nog met z'n tweetjes, mochten de kinderen nog langs willen komen, kunnen ze gebruik maken van het 2e bed. Die gebruiken we nu als kleding(opslag)ruimte tijdens het verblijf.

De keuken hebben we zowel in losgekoppelde staat als achterop de vouwwagen als doorloopkeuken gebruikt. Vonden wij geen probleem.
Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust...
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #46 Gepost op: maart 14, 2019, 02:44:25 pm »

Nu zit ik zo naar die Flexi Comfort (met doorloopkeuken) te kijken, ........ maar dan vraag ik mij of of je in opgezette toestand nog bij je bagage kunt komen, op de foto's zie ik alleen lattenbodems die aan de (lange) zijkant scharnieren.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #47 Gepost op: maart 14, 2019, 07:22:41 pm »

Je kunt altijd bij je bagageruimte. Het bed til je heel eenvoudig omhoog aan de kant van de doorloopkeuken.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #48 Gepost op: maart 15, 2019, 11:39:56 pm »

Je kan in het midden van de keuken staan want daar haal je de koelkast weg. Zo kun je goed onder het bed komen. Doordat die in de lengte is lijkt mij dat de spullen achteraan wel lastiger te bereiken zijn.
Gelogd

miellyn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Combicamp flexi comfort xl
Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #49 Gepost op: maart 16, 2019, 11:43:29 am »

Je kan in het midden van de keuken staan want daar haal je de koelkast weg. Zo kun je goed onder het bed komen. Doordat die in de lengte is lijkt mij dat de spullen achteraan wel lastiger te bereiken zijn.

Dit klopt wel, we hebben dat de eerste dag opgelost door de puber in de laadruimte te laten kruipen en de belangrijke dingen vooraan te laten zetten. Daar is dus voldoende ruimte voor! en als het moet kun je ook zelf even in de bak klimmen als je flexibel genoeg bent..
Desalniettemin ga ik er wel rekening mee houden bij het inladen.
En bij het uitpakken van de bak! Onze korte kampeerervaring leert dat de tafel, stoelen, keukeninhoud voor het opzetten al uit de bak gehaald worden. Dat is dus ook achteraf de juiste volgorde..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2019, 11:45:40 am door miellyn »
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #50 Gepost op: maart 16, 2019, 10:04:03 pm »

Keukeninhoud uit de bak? Klinkt mij als heel onlogisch in de oren voor een eigenaar van een Flexi Comfort. Je stopt de inhoud toch gewoon in de keuken? Wij in iedere eval wel; pannen, gasflesje, borden, bestek en in het midden wat spulletjes zoals speelgoed voor op het strand en prullaria.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #51 Gepost op: maart 17, 2019, 04:28:17 pm »

Keukeninhoud uit de bak? Klinkt mij als heel onlogisch in de oren voor een eigenaar van een Flexi Comfort. Je stopt de inhoud toch gewoon in de keuken? Wij in iedere eval wel; pannen, gasflesje, borden, bestek en in het midden wat spulletjes zoals speelgoed voor op het strand en prullaria.
Wij stoppen onze keukeninhoud toch ook in een afgesloten bak onder het bed.  Ik weet niet juist waarom maar anders werd alles toch wel vuil en konden we direct gaan afwassen.  Zoveel werk is het nu ook niet en vaak blijft merendeel gewoon in de bak staan, naast de keuken dan....
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #52 Gepost op: maart 17, 2019, 07:38:56 pm »

Wij stoppen onze keukeninhoud toch ook in een afgesloten bak onder het bed.  Ik weet niet juist waarom maar anders werd alles toch wel vuil en konden we direct gaan afwassen.  Zoveel werk is het nu ook niet en vaak blijft merendeel gewoon in de bak staan, naast de keuken dan....
Echt? Nooit last van gehad. Hebben jullie wel een rubber strip op de klep van de keuken zitten? Als deze ontbreekt kan er mogelijk stof tussen de kieren doorkomen. 
De keuken is bij ons gevuld met keukenspullen. Borden, bekers, bestek, broodbeleg, EHBO-doos en de 907 gasfles. Zo kun je er onderweg ook makkelijk bij als je een broodje wilt smeren. Om alles op zijn plek te houden heb ik houten kistjes gemaakt die precies op de schapjes passen. Alleen de pannen kunnen er niet meer bij. Die zitten in een krat onder het bed.
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #53 Gepost op: maart 19, 2019, 01:33:15 pm »

Toen wij onze wagen opgehaald hadden hebben we ook direct al onze keuken spullen in de keuken opgeborgen. Zo deden we dit ook bij onze Flyer en vonden we erg fijn. Direct onze spullen waar we ze nodig hebben. Ook handig voor onderweg.
Gelogd

Sarina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi xl
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #54 Gepost op: maart 24, 2019, 10:19:01 am »

Hoi,

Wij hebben ook de flexi xl met boog luifel. Vorig jaar hebben wij daar wandjes voor in gekocht. Met slecht weer heb je dan echt heel veel ruimte. Wij hebben de vouwwagen nu 2 jaar en kamperen met drie kinderen van 9, 8 en 4. De keuken zetten wij onder de luifel en in de keuken de keukenspulletjes. De pannen bewaren we onder de keuken achter de klep. Onder het bed staan bij ons de kratjes met kleding. Onze oudste slaapt op een veldbedje aan de zijkant van de tent en de andere twee op het bed naast ons. Daaronder hebben we een groot picknick kleed met kleurspullen speelgoed enz.
Dit is onze eerste vouwwagen maar wij missen niks. Het is een heerlijke tent!
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #55 Gepost op: maart 27, 2019, 11:12:14 am »

Klinkt goed! Wat is jullie ervaring met opzetten en afbreken: veel werk of zo gedaan?
Gelogd

Sarina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi xl
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #56 Gepost op: maart 27, 2019, 08:46:57 pm »

De tent opzetten is zo gedaan. Ook de luifel kost ons niet veel moeite. Het is meer werk om alle spullen op zijn plek te zetten bedden op te maken enz. Dan om de tent plus luifel op te zetten.
Dit jaar willen we ook eens een weekendje proberen maar dan dus zonder luifel en andere extra's.
Afbreken zit de tijd ook niet in. Het is meer het inpakken van de spullen en het efficiƫnt inpakken van de wagen wat tijd kost.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #57 Gepost op: maart 27, 2019, 08:57:26 pm »

Zo ervaren wij het ook.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #58 Gepost op: maart 31, 2019, 08:20:38 pm »

Hopelijk gaan wij het deze meivakantie eindelijk zelf ondervinden  :> :K
Gelogd

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriĆ«nteren
Re: Nieuw avontuur met onze nieuwe Flexi Comfort XL
« Reactie #59 Gepost op: juli 13, 2019, 09:58:31 pm »

Hoi Hoi.

ik zit ook sinds kort op dit forum en had al een toppic gestart omdat wij twijfelen tussen de country en de panama up.

Ik heb nu dus ook al de flexi comfort XL voorbij zien komen maar vraag mij heel erg af waar die comfort maar vooral waar die XL voor staat?
Meer laadruimte? grotere keuken?
Want de bedden zijn nog steeds 1,40 haha  tot mijn grote teleurstelling.

Wij zoeken namelijk echt bedden groter als 1,40 en het liefst zoals bij de country nu met plattegrond 1,70??

Veel plezier met jullie mooie wagen! 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal