Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Malawi 2.0 en Oostenrijk?  (gelezen 1705 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Gepost op: maart 10, 2019, 07:47:49 am »

Goedemorgen allemaal,

Gisteren een dagje vw gekeken. En oh wat zijn we gecharmeerd van de Malawi 2.0.

Nu waren we benieuwd of er hier Malawi klappers zijn die vaak naar Oostenrijk gaan en wat de ervaringen zijn.
Kun je de vw makkelijk kwijt, of is het toch zoeken naar geschikte camping? En moet je de vw dan in breedte opzetten of kan hij ook vaak naar voren uitgebouwd worden zodat de opening naar de straatjes staan zeg maar.

We zouden als de kinderen dalijk iets groter zijn graag wat op de bonnefooi campings willen bezoeken en met een grote villa wordt dat wel lastig natuurlijk

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2019, 08:59:30 am »

Wij zijn vaak met onze caravan op vakantie geweest naar Oostenrijk. En hebben daardoor ook over deze vraag nagedacht toen we vorig jaar overstapten naar een vouwwagen. In ons geval een Holtkamper Kyte XL, maar dat maakt niet uit. Die is 30 cm korter, maar ook 70 cm breder dan een Malawi 2.0 Dus ook een grote plek nodig.

Voor zuid-Duitsland, Oostenrijk en de Dolomieten in Italië zien wij geen problemen. We hebben in dat gebied nooit een camping geboekt en in al die jaren 1 keer 1 camping tegen gekomen die geen plek had. Gelukkig campings genoeg. Wel zoeken wij vooraf uit welke campings we willen blijven. Er zijn in dat gebied meer dan genoeg campings met ruime en extreem ruime (300 m2) plekken.

Wel zijn wij altijd buiten de kindervakanties gegaan (gezien we geen kinderen hebben). Wellicht dat je in juli / augustus vaker tegen volle campings aanloopt.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2019, 09:29:43 am »

Dank je voor de reactie!
Nu kunnen we wel nog buiten de schoolvakanties maar dat is over een paar jaar afgelopen  8)

Het gaat idd meer om de grootte van de plaatsen. Ik ben bang dat we of vast staan tussen 2 heggen bij afgebakende plaatsen of dat de luifel op het straatje staat hihi

Dus meer ervaringen zijn welkom!
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2019, 09:35:47 am »

Zou ik me geen zorgen om maken. Oostenrijk heeft veel campings met zeer ruime plaatsen.
Waar ik me persoonlijk meer zorgen maak is het Italiaanse merengebied. Daar lijkt 100m2 al een ruime plaats. Als dan zo'n vouwwagen erop moet en je auto dan..... zit je klem op je eigen plek
Gelogd

Louis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2019, 09:59:28 am »

Wij zijn met de Malawi tweemaal naar Italië en tweemaal naar Spanje geweest. De Malawi is een vrij compacte wagen, dus er is genoeg plaats voor de auto en om te zitten. Er zijn veel vouwwagens die meer ruimte nodig hebben.
Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2019, 10:50:31 am »

Wij hebben een Mercury, en gaan elk jaar naar Oostenrijk. Nooit problemen gehad met de grote van de plaatsen.. Wij hebben zelfs nog een 3x3 partytent en een auto op de plaats erbij..
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2019, 10:57:27 am »

Wij hebben een Mercury, en gaan elk jaar naar Oostenrijk. Nooit problemen gehad met de grote van de plaatsen.. Wij hebben zelfs nog een 3x3 partytent en een auto op de plaats erbij..

Wow haha. We hebben nu een sunliner maar vorig jaar hebben we echt een andere plek moeten vragen en er was er maar 1 waar die op pastte.
Dan zal het wel pech zijn geweest met net die camping denk ik.

Fijn om te horen dat het over het algemeen wel goed past!
Ik denk dat we er bijna uit zijn!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2019, 12:20:24 pm »

Op campings kan je vaak internet nemen of anders in een office de tourisme. Als je naar een andere streek denkt te verhuizen lijst je daar een boel leuke campings op en je contacteert ze met de afmetingen van je wagen en informeert of ze plekken hebben.

Wij doen het vaak zo, de laatste week voor we vertrekken. Leggen dus niets vast maar voor zien een paar regio's waar we gaan zitten contacteren daar een aantal campings en de dag zelf beslissen we waar we naar toe gaan en ginder beslissen we of we verder gaan naar een volgende locatie of nog wat blijven.

Is niet helemaal bonnefooi maar een meer voorbereide bonnefooi.

Wij hebben een raclet safari en die heeft echt veel ruimte nodig. Minimaal 8 op 10 en dan zit je tegen het straatje aan. Meestal zitten we in de bergen.

In dollemieten hebben we heel veel jaren terug nog met een klein tentje gezeten. De plaatsen daar waren eerder klein en duur in vergelijking met andere landen (ongeveer 15 jaar terug) Kan dus nu veranderd zijn. Maar wel een beestig mooie regio om op vakantie te gaan! Ondanks dat we daar veel pech gehad hebben (tent die scheurde, rugzak deffect, met een helikopter uit de bergen afgevoerd omwille van schouder uit de kom. ontsteking op de ogen van mijn vrouw die toen de enige chaufeur was, ….) was dit toch een bijzonder mooie reis waar we nog vaak met plezier aan terugdenken.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2019, 03:41:44 pm »

Wij hebben met onze Raclet Safari afgelopen jaar in Oostenrijk gestaan. Die camping (Poglitsch, aan de Faaker See) had geen afgebakende plaatsen maar meerdere velden (zoals je vaak ook in Nederland en Duitsland ziet). Met een caravan tegenover ons die voortent + luifel eraan had, hebben wij onze luifel er af gelaten, anders paste de auto er niet meer tussendoor. Maar in de breedte plek zat.
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2019, 10:28:38 pm »

Zou ik me geen zorgen om maken. Oostenrijk heeft veel campings met zeer ruime plaatsen.
Waar ik me persoonlijk meer zorgen maak is het Italiaanse merengebied. Daar lijkt 100m2 al een ruime plaats. Als dan zo'n vouwwagen erop moet en je auto dan..... zit je klem op je eigen plek
Wij gaan al jaren naar het Lago Maggiore met  vouwwagen.  We boeken een plek die 90-100m² groot is. En daar paste  onze  Jamet texas de luxe mwt voortent en luifel, een extra tent voor de kinderen en onze auto, met gemak op. Ook bij andere vouwwagens op de camping was dit geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #10 Gepost op: december 31, 2019, 10:21:40 pm »

Ligt eraan wat je wil.

Natuurlijk past het, de vouwwagen is zo'n 30 m2, de auto nog eens 12, wat ruimte nodig voor de dissel en in en uit draaien van de auto. Dus in theorie krijg je het hele spul op 60m2 als de vorm van de plek een beetje mee zit.

Wij willen graag wat ruimte en afstand naar de buren. Dus bij voorkeur een plek van 150m2 of meer. In Oostenrijk zijn er zat campings waar dat bij lukt.


Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: december 31, 2019, 10:23:11 pm door RDDR »
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 en Oostenrijk?
« Reactie #11 Gepost op: december 31, 2019, 10:25:44 pm »

Ligt eraan wat je wil.

Natuurlijk past het, de vouwwagen is zo'n 30 m2, de auto nog eens 12, wat ruimte nodig voor de dissel en in en uit draaien van de auto. Dus in theorie krijg je het hele spul op 60m2 als de vorm van de plek een beetje mee zit.

Wij willen graag wat ruimte en afstand naar de buren. Dus bij voorkeur een plek van 150m2 of meer. In Oostenrijk zijn er zat campings waar dat bij lukt.


Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Dan wordt t aan de Italiaanse  meren soms wat moeilijker

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal