Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?  (gelezen 8529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Gepost op: maart 17, 2019, 03:04:53 pm »

We hebben een nieuwe Malawi 2.0 gekocht bij de wit! Zijn helemaal blij met onze koop en gaan hem in mei ophalen.

We hebben hem gekocht met voortent, echter beginnen we nu toch te twijfelen.. Er is al een leefruimte die bij slecht weer gebruikt kan worden. Het is niet mega groot maar voor een paar uurtjes moet dit prima te doen zijn denken we.
Maar hoe dan met de luifel? Het lijkt me met een goede stortbui dat het goed nat wordt onder de luifel. Droogt dit dan wel? Of blijft het een paar dagen een modderboel?

Komende zomer zijn de kindjes bijna een jaar en net over de 2 jaar. Maar om nu voor 1 of 2 jaar de voortent te kopen..

Dilemma...

Wat hebben jullie en waarom?
Dus voortent of panorama luifel?

Bedankt voor jullie meningen!
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2019, 03:16:35 pm »

Maar je hebt hem toch al met voortent? Wat is dan precies de twijfel?

Wij hebben de malawi 1.0 met luifel en inritsbare voorwand. Die hebben we er nog niet in gedaan. Ik weet ook niet precies waar je bang voor bent. Als het regent wordt het nat. Als daarna de zon weer gaat schijnen, droogt alles weer. Ook onder de luifel.
Of het wel of niet droogt heeft vooral te maken met de ondergrond en het weer. Niet zozeer met de luifel.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2019, 03:21:47 pm »

Maar je hebt hem toch al met voortent? Wat is dan precies de twijfel?

Wij hebben de malawi 1.0 met luifel en inritsbare voorwand. Die hebben we er nog niet in gedaan. Ik weet ook niet precies waar je bang voor bent. Als het regent wordt het nat. Als daarna de zon weer gaat schijnen, droogt alles weer. Ook onder de luifel.
Of het wel of niet droogt heeft vooral te maken met de ondergrond en het weer. Niet zozeer met de luifel.

Klopt, hebben hem nu met pakket b besteld maar zouden nog kunnen wisselen voor we hem ophalen anar de luifel ipv voortent.

We hebben nu een europacamper en vorig jaar hebben we eigenlijk alleen onder de luifel gezeten en 1x in de tent.
In die zin denk ik hmm we wisselen het om naar luifel ipv voortent. Stuk goedkoper ook.
Grondzeil is veel werk met schoonmaken maar als het regent wel altijd droge voeten.

Maar luifel is je wagen wel weer compacter ipv tent en luifel maar wat met slecht weerwas dus eigenlijk op zoek naar ervaringen wie er juist voor luifel of juist voor de voortent gekozen hebben
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2019, 05:03:12 pm »

Wij hebben de Malawi 2.0 met luifel omdat ik die met voortent te groot vindt. Dan zijn er betere opties vind ik dan de Malawi. Wij vinden ruimte rondom de vouwwagen belangrijker dan binnenruimte en bij slecht weer voldoet de leefruimte van de wagentent inderdaad voor een paar uurtjes. Maar een regendag hou ik het er niet uit. Wij zijn met z'n drieën. Ons kind is nu 2 jaar oud.


Wij hebben wel de voorwand bij de luifel zodat we er een voortent van kunnen maken. Met een los grondzeil houden we droge voeten bij heel slecht weer en daarmee vergroten we de leefruimte. Of je een paar dagen in de modder staat zonder dat grondzeil is ook afhankelijk van de bodem van de camping en hoeveel regen er in de weken vooraf is gevallen. Mijn ervaring is dat het meestal snel wegtrekt
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2019, 05:31:29 pm »

of het daar een modderbrij blijft of niet hangt niet van de tent af, maar van de ondergrond. Trekt op de camping het water makkelijk weg en droogt het daar makkelijk zal dat onder de luifel niet anders zijn. Vorig jaar op een camping gezeten die bij wolkbreuken een paar keer voor een groot deel onder water heeft gestaan, een uur later was alles weg en weer droog.

Of je beter de luifel of tent neemt hangt af van jullie vakanties. Op plaatsen waar het enkel mooi weer is, heb je de tent minder nodig. Wij trekken meestal in de bergen en daar moet je ook beducht zijn op wat slechter weer en daarom zouden wij een voortent niet willen missen. En liefst eentje waar de kinderen ook wat ruimte in hebben om zich bezig te houden.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2019, 06:09:44 pm »

Klopt, hebben hem nu met pakket b besteld maar zouden nog kunnen wisselen voor we hem ophalen anar de luifel ipv voortent.

In dat geval zou ik voor de luifel met inritsbare voorwand gaan. Kan je alle kanten op. Heb je de kindertent genomen? De ruimte in de wagen is behoorlijk ruim. Als het slecht weer is kan je prima schuilen in de hoofdtent. Wij hebben enkel de luifel opstaan en dan ook nog met de zijkanten omhoog. Ik wil toch zoveel mogelijk buiten zijn.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2019, 09:10:19 am »

Ik vrees dat het antwoord heel persoonlijk is.
Wij zouden zeker voor de luifel zijn gegaan: als het lange tijd slecht weer blijft, gaan we toch door naar een andere plek. Maar: wij reserveren nooit en blijven zelden langer dan 4 a 5 nachten op 1 camping. In dat geval is snelheid van belang. Elke paar dagen pakken we in en weer uit. Ik wil goed binnen kunnen zitten met slecht weer, maar meer dan dat hoeft ook niet Warm weer en regen is een luifel juist prettiger.

Echter: als je 3 weken op een vaste plek gaat staan.... tja.... dan zal dat uurtje langer opbouwen waarschijnlijk ook niet veel meer uitmaken en ben je flexibeler met een tent.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2019, 11:02:55 am »

Dank je wel allemaal!

We hebben idd de kindertent erbij. We denken dan ook zeker dat als ze jaar of 2 ouder zijn dat ook dat tentje of ons bed een leuke speelplek is bij slecht weer.
In de leefruimte past ook een tafel met stoelen dus eigenlijk verwachten we daar geen problemen.
Hooguit een keer beetje vroeg in het seizoen misschien in de ochtend maar ook dan kun je in de leefruimte ontbijten.

Luifel vonden we ook meteen erg mooi maar ons gevoel was tent is praktischer maar nu dus de twijfel.
We hebben het er gisteren nog eens goed over gehad en scenario's bedacht en wat we dan zouden doen en dat doet ons kiezen om het aan te passen naar de luifel met voorwand.

Het is altijd om even de ervaringen en ideeën van andere gebruikers te lezen.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2019, 09:44:38 am »

Mijn jongens waren de laatste vakantie 5 en 7 en met regenachtige dagen hebben ze vooral op ons bed gespeeld. De jongste gebruikt ook nog wel eens een vierkante meter grondzeil om te spelen, de oudste hangt en ligt alleen maar te lezen of we doen een spelletje.
De ruimte die je daadwerkelijk nodig hebt valt mij heel erg mee. Succes, met je keuze!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2019, 09:27:45 pm »

Wij hebben een Malawi 1.0 en zowel de luifel als de voortent. De voortent duurt maar iets langer om op te zetten in vergelijking met de luifel. Voordeel is dat je net die extra ruimte hebt waardoor o.a. de keuken fatsoenlijk dwars kan staan, ramen met gaas om te luchten (vooral handig met koken) , luifeltje voor de deur. (bij de 2.0 is er ook een inritsbaar grondzeil, ikzelf heb een los grondzeil met opstaande randen laten maken wat ik nog handiger vindt) ) Nadeel is dat hij zwaarder is en de voorwand er niet uit kan, maar die kan je wel oprollen.
Een grondzeil is vooral handig als je spullen op de grond hebt staan. We hebben al een paar keer gehad dat er een waterstroom door de voortent ontstond tijdens de buien. Zonder grondzeil is dit echt niet fijn, met heb je nergens last van en dit zowel in NL in het voorjaar als Frankrijk in de zomer.
Als ik moet kiezen, kies ik voor de voortent. Maar de huidige combinatie van beide is het meest ideale. Maar dit komt ook omdat ik onze luifel ook met 3 losse stokken kan opzetten (met een extra oog) , voor als we ergens maar een paar nachten staan. Ik weet niet of dit met de 2.0 ook zo makkelijk kan.

Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2019, 08:39:26 pm »

Wij gaan dit jaar de malawi 2.0 kopen. Ik zou het liefste  de luifel willen.  Vind ik mooier.

Tot afgelopen naar hebben we altijd met een jamet vouwwagen  gekampeerd.  Zonder kuipzeil.  En met regen (die we regelmatig hadden) irriteerde ik me enorm aan het evt binnenstromen van water.

Daarom was een must bij een volgende vouwwagen..... een vast/inritsbaar grondzeil.

Dus wij gaan een voortent kopen.

Verstuurd vanaf mijn Samsung S8 met Tapatalk

Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2019, 07:10:45 pm »

Wij hebben ook de malawi 2.0 maar met voortent. Dit geeft net iets meer ruimte, bv om de keuken netjes droog te zetten. Bij iets koeler weer heb je toch iets meer binnenruimte en met 2 jongens van 7 en 8 is dat fijn. Bij mooi weer gebruiken we het grondzeil niet. De voorwand van de voortent hebben we laten aanpassen  en kunnen we volledig uitritsen. We gebruiken de voortent dan ook als luifel.  Enige nadeel is dat je de zijkanten niet kan oprollen (anders was hij voor ons perfect geweest :>)
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #12 Gepost op: mei 09, 2019, 08:27:58 pm »

Wij hebben ook de malawi 2.0 maar met voortent. Dit geeft net iets meer ruimte, bv om de keuken netjes droog te zetten. Bij iets koeler weer heb je toch iets meer binnenruimte en met 2 jongens van 7 en 8 is dat fijn. Bij mooi weer gebruiken we het grondzeil niet. De voorwand van de voortent hebben we laten aanpassen  en kunnen we volledig uitritsen. We gebruiken de voortent dan ook als luifel.  Enige nadeel is dat je de zijkanten niet kan oprollen (anders was hij voor ons perfect geweest :>)

Qua diepte is de luifel en tent hetzelfde. Je hebt alleen dat kleine luifeltje er niet aan zover ik weet.

We hebben gekozen voor de luifel maar wel met de voorwand erbij. We zullen het gaan ervaren of het de juiste keuze is.
Vorig jaar hebben we de voortent bijna niet gebruikt en aangezien er een klein tentje standaard uitvouwt met zeil denk ik dat we er wel uitkomen.

Met Hemelvaart gaan we testen dus we zijn dan of heel blij of hebben spijt van de keuze haha
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2019, 05:39:38 pm »

Veel plezier!!!!
Gelogd

riessie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 Royal
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2021, 10:09:16 am »

Qua diepte is de luifel en tent hetzelfde. Je hebt alleen dat kleine luifeltje er niet aan zover ik weet.

We hebben gekozen voor de luifel maar wel met de voorwand erbij. We zullen het gaan ervaren of het de juiste keuze is.
Vorig jaar hebben we de voortent bijna niet gebruikt en aangezien er een klein tentje standaard uitvouwt met zeil denk ik dat we er wel uitkomen.

Met Hemelvaart gaan we testen dus we zijn dan of heel blij of hebben spijt van de keuze haha

Inmiddels staan wij voor dezelfde keuze en vraag ik mij af hoe jullie keus bevallen is.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal