Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 24526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #105 Gepost op: mei 29, 2019, 11:11:21 am »

Boven de 90 a 100km/h gaat je verbruik in een elektrische auto inderdaad flink omhoog.

Ik rijd zelf een Volledig elektrisch Hyundai Kona en haal met deze temperaturen ruim 400km. in de winter 350.

Als je volledig afgeladen bent met een aanhanger erachter denk ik dat je totaal neit in de buurt komt van die range. Helaas heb ik geen trekhaak onder mijn kona, als ik hem wel had gehad dan was ik er nog niet met de klapper mee naar Italie gereden.
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #106 Gepost op: mei 29, 2019, 12:56:11 pm »

Spenkie,

Ik rijd in principe zuiniger met een vouwwagen met 85 kilometer per uur dan zonder met 120 kilometer per uur. Zou je geen zorgen maken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #107 Gepost op: mei 29, 2019, 04:17:34 pm »

Ligt dus ook wel aan je rijstijl
Ik rij op de teller (met mijn diesel, dus geen range issues) in Nederland zo'n 110, Duitsland 120, Belgie 120 / 130, Frankrijk 130 / 135

Zou elektrisch toch zorgen hebben over de range. De eerste stop gaat wel, gezien je met 100% accuvulling kan beginnen, maar daarna kom je met fast chargen maar tot 75 / 80%
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #108 Gepost op: juli 07, 2019, 05:24:37 pm »

Wij gaan ook voor een Tesla model 3 en misschien volgend jaar een combi camp flexi.
Begreep dat er volgend jaar meer snellaadpunten erbij komen.

Je kan ook precies zien waar de laadpunten zijn, wij zijn dan van plan om volgend jaar ermee naar Italië te gaan.

Volg dus mee voor ervaringen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 926
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #109 Gepost op: juli 07, 2019, 05:37:07 pm »

Ik moet er eigenlijk niet aan denken om met een elektrische auto met vouwwagen op vakantie te gaan. Voor enkel mijn werk leek het me al vervelend vandaar dat ik een hybride heb geleased.

Ja zal maar in zo'n beruchte file staan in Frankrijk. Je airco staat vol te loeien, je hebt al een stuk gereden dus je accu is bij lange na niet meer vol maar misschien wel half vol of zelfs minder. Terwijl je stilstaat zie je de range langzaam maar zeker teruglopen. Hopen dat het volgende tankstation snellaadpalen heeft. En als dat dan al zo is dat er geen rij staat van auto's die ook moeten laden. Dan zit je zo een uur te wachten als er een paar voor je aan de beurt zijn. Het zou mij veel te veel stressmomentjes opleveren denk ik.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #110 Gepost op: juli 07, 2019, 06:30:39 pm »

Nooit van mijn leven een elektrische auto. Als ik dat wil ga ik wel naar de kermis.
Bezine of waterstof. Ga echt niet 1 a 2 uur wachten tot ik weer verder kan

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #111 Gepost op: juli 07, 2019, 06:42:56 pm »

Vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van deze reacties. Een forumlid vraagt niet om ongefundamenteerde (en onjuiste) argumenten om het niet te doen.

Volgens mij is hij juist meer geholpen met juiste feitelijke argumenten om het wel / niet te doen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2019, 06:44:33 pm door katjakley »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 926
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #112 Gepost op: juli 07, 2019, 07:30:26 pm »

Vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van deze reacties. Een forumlid vraagt niet om ongefundamenteerde (en onjuiste) argumenten om het niet te doen.

Volgens mij is hij juist meer geholpen met juiste feitelijke argumenten om het wel / niet te doen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wat is er ongefundeerd of onjuist aan mijn argumentatie?
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #113 Gepost op: juli 08, 2019, 11:38:50 am »

Nou, bijvoorbeeld dat je accu in een lange file leegloopt op de airco. In tegenstelling tot een benzineauto verbruikt een ev bijna niets als ie stilstaat of langzaam rijdt. Een bezineauto kan ook best leeg in een lange file, ik schat dat de kansen daarop gelijk liggen (en dus eigenlijk verwaarloosbaar zijn)
En na zo'n monsterfile zal je ook met bezine achteraan een lange rij aansluiten. En het voordeel van electrisch is dat je tijdens het vullen een hapje kunt gaan eten.

Electrisch is niet ideaal, maar dat is benzine zeker ook niet. Draai het in gedachten eens om, dat iedereen electrisch gewend is en nu ineens over moet op benzine. Jemig, ik hoor iedereen al roeptoetere : de stank! En de herrie! En weet je wel hoe vervuilend het is? En dúúr, jemig!

Eerst eens ervaren, dan een oordeel vormen.

Dat gezegd hebbende ga ik echt nog niet met een electrische auto op vakantie. Omdat het maar de vraag is of je 's nachts op elke camping kunt bijladen start je niet automatisch elke ochtend met een volle accu zoals thuis, en dat zou mij dan teveel gedoe geven.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 926
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #114 Gepost op: juli 08, 2019, 04:53:15 pm »

Nou, bijvoorbeeld dat je accu in een lange file leegloopt op de airco. In tegenstelling tot een benzineauto verbruikt een ev bijna niets als ie stilstaat of langzaam rijdt.
Ik heb het niet over enkel stilstaan. Ik heb het over stilstaan en de airco vol laten blazen. Dat is wat je wil om de temperatuur in de auto aangenaam te houden in de Franse zomer. En de airco kost wel degelijk veel stroom, evenals verwarmen van de auto.
Citaat
Een bezineauto kan ook best leeg in een lange file, ik schat dat de kansen daarop gelijk liggen (en dus eigenlijk verwaarloosbaar zijn)
Airco kost bij een auto ook extra brandstof verbruik. Dat is echter veel minder een probleem. Niet in de laatste plaats om dat je op meer plekken sneller brandstof kan bijtanken. Maar ook omdat de range sowieso al verder is.
Citaat
En na zo'n monsterfile zal je ook met bezine achteraan een lange rij aansluiten.
Klopt. Dat kost je soms wel een kwartiertje wachten. Tanken kost een paar minuten per auto en soms sta je achter in een rij. Bij een elektrische auto kost tanken echter een minuut of 30. Heb dan maar eens een rijtje voor je. Om nog maar te zwijgen van laadpalen die wel eens een storing hebben. Meer dan genoeg reisverslagen gelezen waarbij dat problemen opleverde.
Citaat
En het voordeel van electrisch is dat je tijdens het vullen een hapje kunt gaan eten.
Dat kan bij een benzine of diesel auto natuurlijk ook. Het voordeel is dat je dan daadwerkelijk de keus hebt. Binnen 5 minuten weer volgetankt verder of nog een hapje eten. Dat is dus echt geen 'voordeel' voor een EV.
Citaat
Electrisch is niet ideaal, maar dat is benzine zeker ook niet. Draai het in gedachten eens om, dat iedereen electrisch gewend is en nu ineens over moet op benzine. Jemig, ik hoor iedereen al roeptoetere : de stank! En de herrie! En weet je wel hoe vervuilend het is? En dúúr, jemig!

Eerst eens ervaren, dan een oordeel vormen.
Ervaringen van 100+ (oud) collega's van me zeggen mij genoeg. Ook nu staan er op de bedrijfspagina weer mensen die hun EV tijdelijk voor een diesel of benzine willen omruilen ivm vakantie. Daarnaast heb ik mijzelf behoorlijk goed ingelezen toen ik vorig jaar moest kiezen voor een nieuwe leaseauto. Het belastingvoordeel kon mij niet over de streep trekken om het ongemak te compenseren. Maar ieder zijn eigen afwegingen natuurlijk. Ik zie echter nog niet waar ik iets ongefundeerd of onjuist heb geschreven.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #115 Gepost op: juli 08, 2019, 05:03:42 pm »

+1
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #116 Gepost op: juli 08, 2019, 05:41:12 pm »

@Jer
Wat zit je toch over dat stilstaan in. Als een auto op batterijen +120 km/u kan rijden met de airco of verwarming aan, waarom zou het dan een probleem zijn om file te kunnen rijden?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #117 Gepost op: juli 08, 2019, 06:31:50 pm »

Omdat je daarna geen 120 km meer kan rijden om een oplaadpunt te vinden.

We rijden op het werk ook een paar electrische auto's en inderdaad de accu's worden snel leeg getrokken door alle accessoires..
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 926
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #118 Gepost op: juli 08, 2019, 06:47:25 pm »

@Jer
Wat zit je toch over dat stilstaan in. Als een auto op batterijen +120 km/u kan rijden met de airco of verwarming aan, waarom zou het dan een probleem zijn om file te kunnen rijden?
Dat probleem zit hem erin omdat je met een EV je reis veel grondiger moet plannen. Ja, echt plannen ja van laadpunt naar laadpunt inclusief alternatieven voor als een laadpaal op het door jou uitgekozen punt niet functioneert. Gezien je de tijd niet hebt om 100% te laden (die laatste 20% duurt onevenredig lang) is je accu na je eerste stop zo'n 80% vol. Je volgende laadbeurt wil je zo rond de 15% a 20% plannen om een buffer te houden. Je EV gaat (veel) sneller leeg door het zwaardere gewicht het het doorbreken van de stroomlijn dus de te halen afstand is al moeilijk in te schatten. Vervolgens rij je in een file. De airco moet aanblijven om het aangenaam te houden (of uit om accu te sparen). Stel je voor dat je dat overkomt terwijl je nog 25% accu hebt. Als de file dan een beetje vervelend is (en je EV het hele gewicht steeds opnieuw in beweging moet zetten) dan kan het knap vervelend worden om het volgende laadpunt te halen. In een file kan je ook niet even weg of van de snelweg af om elders bij een langzame laadpaal bij te tanken. Het zou mij volstrekt geen relaxt vakantiegevoel opleveren iig.

De avonturier die het aandurft wens ik heel veel succes. Ik lees graag het reisverslag.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #119 Gepost op: juli 08, 2019, 07:25:59 pm »

Ik heb een kennis met een Tesla die al een aantal malen op vakantie is geweest ermee. Gaat allemaal prima.
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal