Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 23291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #180 Gepost op: augustus 21, 2019, 04:39:43 pm »

:off

Bij ons ook het mt in hybride en Jan met de pet mag bijtelling dokken: ergens vind ik dat best scheef...

[offtopic]
kom maar op met die bijtelling zeg ik als niet zakelijke lease-rijder maar privé rijder

voor dat "schijntje" bijtelling kan je privé geen (jonge) auto rijden en onderhouden
alleen al het voordeel van brandstof en de tolonkosten van het buitenland tijdens vakanties, dat loopt al gauw richting 600-700 euro voordeelvoor een zomervakantie richting Zuid-Europa

wat de rest van NL al niet dokt voor de zakelijke leaserijders...
[/offtopic]



Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #181 Gepost op: augustus 21, 2019, 07:43:50 pm »

 :off
Kosten voor brandstof en tol en dergelijken in het buitenland zonder daar een opdracht te hebben, is hier voor eigen rekening. En de fiscus let daar heel sterk op. Terecht ook vind ik.

Bij ons in België is het geen bijtelling maar word een belasting gerekend voor de co2 uitstoot van de wagen en de prijs bij aankoop zonder korting van de wagen. Als ik het percentage voordeel neem dat voor privé gebruik is, en dan kijk hoeveel taks ik daar op moet betalen, is dat toch een stukje loon dat voor 75% belast is. En dat vindt ik toch een erg hoge belasting.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #182 Gepost op: augustus 21, 2019, 10:17:49 pm »

:off
Kosten voor brandstof en tol en dergelijken in het buitenland zonder daar een opdracht te hebben, is hier voor eigen rekening. En de fiscus let daar heel sterk op. Terecht ook vind ik.

Bij ons in België is het geen bijtelling maar word een belasting gerekend voor de co2 uitstoot van de wagen en de prijs bij aankoop zonder korting van de wagen. Als ik het percentage voordeel neem dat voor privé gebruik is, en dan kijk hoeveel taks ik daar op moet betalen, is dat toch een stukje loon dat voor 75% belast is. En dat vindt ik toch een erg hoge belasting.

maar zou je voor dat geld zelf een vergelijkbare auto kunnen rijden?
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #183 Gepost op: augustus 21, 2019, 10:33:03 pm »

Off-topic
Ja, ik werk 4 dagen, moet leasen van de baas, dus krijg een gedeelte van de leasebedrag voor mijn kiezen, netto betaal ik daardoor circa 250 pop in de maand: mijn vrouw krijgt met een veel kager aantal zakelijk kilometers dat zelfde bedrag van haar werkgever uitgekeerd: 250+250 is 500 in de maand: dat begint er al aardig op te lijken, en dan tel ik nog niet eens mee dat mijn werkgever de auto ziet als loon, en ik dus iets minder verdien dan bij collega bedrijven.

Maar daarvoor heb ik wel alle risico’s van een auto extern liggen.

Maar goed laten we het weer over elektrisch vouwwagens trekken gaan hebben
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #184 Gepost op: augustus 21, 2019, 10:33:46 pm »

maar zou je voor dat geld zelf een vergelijkbare auto kunnen rijden?
Dat zeg ik niet, maar ik zou ook niet voor mijn werk zoveel km willen rijden op mijn eigen kosten. Het punt dat ik wou maken is dat het deel privé dat je er mee rijd wel zwaar belast is. Het deel dat je voor je werk er mee moet rijden moet je niet gaan zien als een deel van je loon, dan is het een tool noodzakelijk voor je job. Dat je er ook privé mee moogt rijden is zeker een voordeel en dat dan ook terecht wordt belast, alleen is die belasting in vergelijking met ander loon erg hoog.

Punt is wel, dat diegenen die het niet hebben er vaak jaloers naar kijken, stellen dat dit ongeoorloofd voordeel is waar wij geen belasting op dienen te betalen en allen zouden hebben als loon dat dient om de belastingen te ontduiken, zonder te weten hoe de verhouding in werkelijkheid is.

Mocht ik een privé wagen de km voor het werk doen en de kosten voor het werk gedeelte zouden vergoed worden door de werkgever, zal het verschil dus niet zo groot zijn en zeker niet de aangehaalde 700 euro's betaald door mijn werkgever voor mijn verlof. Dat ik voor mijn prive verplaatsingen niet nog eens een extra wagen zou moeten kopen is uiteraard wel een voordeel.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #185 Gepost op: augustus 21, 2019, 10:39:02 pm »

Off-topic
Ja, ik werk 4 dagen, moet leasen van de baas, dus krijg een gedeelte van de leasebedrag voor mijn kiezen, netto betaal ik daardoor circa 250 pop in de maand: mijn vrouw krijgt met een veel kager aantal zakelijk kilometers dat zelfde bedrag van haar werkgever uitgekeerd: 250+250 is 500 in de maand: dat begint er al aardig op te lijken, en dan tel ik nog niet eens mee dat mijn werkgever de auto ziet als loon, en ik dus iets minder verdien dan bij collega bedrijven.

Maar daarvoor heb ik wel alle risico’s van een auto extern liggen.

Maar goed laten we het weer over elektrisch vouwwagens trekken gaan hebben
Bovendien gaat dat stuk reëel loon dat je niet krijgt ten opzichte van de andere werkgevers ook doortellen als je niet meer werkt en op pensioen bent, want wat de wagen waard zou zijn, wordt door de staat op dat moment niet gezien als loon en dus niet mee genomen in de berekening van hoeveel pensioen je krijgt uitgekeerd. Dus daar verlies je nog eens, en alle andere winnen daar meer bij want daarvoor moeten ze niet mee belastingen betalen.

Niet dat het geen voordelen heeft, maar elk systeem heeft voor en nadelen, en de mensen hebben nogal makkelijk de neiging enkel de nadelen in hun eigen systeem te zien en enkel de voordelen van een ander zijn situatie. De realiteit zit altijd ergens in het midden!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #186 Gepost op: augustus 22, 2019, 06:00:31 am »

Met de caravan op vakantie zonder veel aan benzine kwijt te zijn

Mensen worden steeds milieubewuster en dat is een goede zaak. Alleen zul je toch je vervuilende auto mee moeten nemen als je met je caravan op vakantie wilt gaan. Een auto op batterijen is ook niet alles, want je moet om de twee uur stoppen om op te laden en met een beetje pech is jouw rijdende batterij de oorzaak van een bosbrand. Er is natuurlijk een andere manier, maar die zal misschien wat dierenliefhebbers voor de borst stoten.

https://dailybuzz.nl/buzz/met-de-caravan-op-vakantie.html
Een electrische auto gebruikt indirect ook fossiele brandstof. Alleen is die pluim ergens anders en niet achter de auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #187 Gepost op: augustus 22, 2019, 07:54:42 am »

Veel hangt daar af van hoe de energie is opgewekt. Als die met wind en zonenergie en liefst nog lokaal word opgewekt is dat niet echt het geval, maar het is zeker een punt dat van het overgrote deel van de laadpalen je geen garantie en geen idee hebt wat voor soort elektriciteit dat is. Daar is zeker ook nog een belangrijke weg te gaan.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #188 Gepost op: augustus 22, 2019, 08:44:50 am »

Klopt, maar is ook een beetje waar we vandaan komen en het huidige denken.
50 jaar geleden was het stoken van kolen (zowel in centrales als thuis in de kachel) helemaal OK. Zonnepanelen waren nog niet uitgevonden.

Met het stoken van benzine / diesel weet je zeker dat de uitstoot blijft, met elektrisch zijn we langzaam op weg naar schoner opwekken. Naar mijn smaak te langzaam maar de trend is er.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #189 Gepost op: augustus 22, 2019, 04:59:22 pm »

Een electrische auto gebruikt indirect ook fossiele brandstof. Alleen is die pluim ergens anders en niet achter de auto.
Bij een auto op fossiele brandstof heb je die pluim 3x (transport van ruwe olie buiten beschouwing gelaten, want dat heb je bij kolen en/of biomassa voor elektriciteitscentrales ook)
1. In de raffinaderij
2. Tijdens transport van de raffinaderij naar de tankstations
3. Tijdens het rijden van de auto
Grootste nadeel van de 2e en 3e is de lokale luchtvervuiling, waar mensen ziek van worden.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #190 Gepost op: augustus 22, 2019, 05:09:25 pm »

Bij een auto op fossiele brandstof heb je die pluim 3x (transport van ruwe olie buiten beschouwing gelaten, want dat heb je bij kolen en/of biomassa voor elektriciteitscentrales ook)
1. In de raffinaderij
2. Tijdens transport van de raffinaderij naar de tankstations
3. Tijdens het rijden van de auto
Grootste nadeel van de 2e en 3e is de lokale luchtvervuiling, waar mensen ziek van worden.
Tijdens de productie van al die accu's wordt er ook behoorlijk wat aan schadelijke stoffen uitgestoten en ook bij het delven van de benodigde grondstoffen voor die accu's. En recycling gaat niet altijd of eigenlijk vaak nog niet heel netjes en milieuvriendelijk.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #191 Gepost op: augustus 22, 2019, 05:21:57 pm »

Tijdens de productie van al die accu's wordt er ook behoorlijk wat aan schadelijke stoffen uitgestoten en ook bij het delven van de benodigde grondstoffen voor die accu's.
Dat klopt en is vergelijkbaar met winning en verwerking van olie. Dezelfde grondstoffen worden gebruikt voor accu's van telefoons, laptops en andere mobiele apparaten. En sommige zelfs voor harding van metalen onderdelen o.a. in, jawel, een motorblok.

Citaat
En recycling gaat niet altijd of eigenlijk vaak nog niet heel netjes en milieuvriendelijk.
Voor recycling komt nog hergebruik, als stationaire opslag (bijv. in voetbalstadions). Recyclingproces is nog nieuw en verbetert snel. En het is tenminste te recyclen. Dat kun je van verbrande of afgewerkte olie en andere slijtagedelen en vloeistoffen uit een brandstofauto niet zeggen...
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #192 Gepost op: augustus 22, 2019, 07:38:49 pm »

Het probleem is dan vooral de wegwerpmaatschapij en dat we om de paar jaar een andere auto moeten/willen.

Voor het milieu is het nog altijd het beste om decenia lang in dezelfde auto te blijven rijden. Wat dat betreft zijn youngtimers en oldtimers nog het duurzaamst ook al rijden ze op veroudere technieken.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #193 Gepost op: augustus 22, 2019, 08:09:07 pm »

Ik ben het en beetje kwijt....waar ging de vraag ook alweer over?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #194 Gepost op: augustus 22, 2019, 08:41:38 pm »

Het probleem is dan vooral de wegwerpmaatschapij en dat we om de paar jaar een andere auto moeten/willen.

Voor het milieu is het nog altijd het beste om decenia lang in dezelfde auto te blijven rijden. Wat dat betreft zijn youngtimers en oldtimers nog het duurzaamst ook al rijden ze op veroudere technieken.

Dat is zeker ook waar, circulaire economie is zeker belangrijk.
En als ik geen leaswagen had, nam ik waarschijnlijk wel de zelfde wagen als ik nu heb, maar zou hem niet al na 4 jaar vervangen wat ik nu wel moet doen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal