Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 24204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #210 Gepost op: september 11, 2019, 08:51:01 am »

Ik denk dat dit in de praktijk redelijk vlot opgelost zal worden. Dit zijn de kinderziekten, als het hele systeem populairder wordt en dus wordt opgeschaald, verdwijnen dit soort problemen vanzelf.  Over een x aantal jaar staan de laders op de plek van de huidige benzinepompen en staan die ouderwetse vieze stinkdingen ergens in een hoekje achteraf voor de echte fossil-fuel-die-hards ;)
Haha inderdaad! Het is wel een beetje apart dat je met je elektrische auto achteruit moet insteken om te kunnen tanken. Hoe maak je dan een wachtrij als het drukker wordt? Ik denk niet dat er ergens een ‘normaal’ tankstation is te vinden waar dat ook zo gaat. Het zal vast wel gaan veranderen. Nu zijn tanken en parkeren nog twee verschillende acties. Ik kan me goed voorstellen dat in de toekomst alle parkeerplaatsen (zeker langs de snelweg) voorzien worden van een laadpaal. Dan is parkeren tegelijkertijd tanken, kun je snel even wat bijladen en weer door.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #211 Gepost op: september 11, 2019, 10:22:10 am »

Hoezo moet je achteruit insteken? Die kabel is toch lang genoeg dus maakt het niet zo heel veel uit waar je de auto neerzet zolang je verlengkabel maar lang genoeg is, en er genoeg plek is om te manoeuvreren. Punt van aandacht gaat toch echt wel het stroomnetwerk zijn in de piektijden hoe ga je al die auto's van veel stroom voorzien?

Verder is de blog wel met een roze bril geschreven wat prima is want de auteur wil elektrisch rijden promoten. Ook met een kleuter/dreumes hoef je echt niet om de 2 á 3 uur te stoppen en deze Tesla stops bij de hotels met lunch, ijs etc. worden wel een dure aangelegenheid als je een keer of 4 moet stoppen. Had ook al gelezen dat in de hitte de accu moest afkoelen voordat je kon gaan laden dus dan sta je wel wat langer dan 45 minuten te laden......Je kan natuurlijk van de reis al een vakantie maken maar veel mensen kunnen of willen dat niet....En ik ben best van het rustig aan doen maar hoe je het wendt of keert een laadplaats/beniznepomp is geen leuke plek om te zijn. Elektrisch rijden met waterstof zou denk ik al veel problemen oplossen mbt wachttijden en infrastructuur dus de tijd zal het leren.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 919
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #212 Gepost op: september 11, 2019, 10:45:05 am »

Hoezo moet je achteruit insteken? Die kabel is toch lang genoeg dus maakt het niet zo heel veel uit waar je de auto neerzet zolang je verlengkabel maar lang genoeg is, en er genoeg plek is om te manoeuvreren. Punt van aandacht gaat toch echt wel het stroomnetwerk zijn in de piektijden hoe ga je al die auto's van veel stroom voorzien?

Verder is de blog wel met een roze bril geschreven wat prima is want de auteur wil elektrisch rijden promoten. Ook met een kleuter/dreumes hoef je echt niet om de 2 á 3 uur te stoppen en deze Tesla stops bij de hotels met lunch, ijs etc. worden wel een dure aangelegenheid als je een keer of 4 moet stoppen. Had ook al gelezen dat in de hitte de accu moest afkoelen voordat je kon gaan laden dus dan sta je wel wat langer dan 45 minuten te laden......Je kan natuurlijk van de reis al een vakantie maken maar veel mensen kunnen of willen dat niet....En ik ben best van het rustig aan doen maar hoe je het wendt of keert een laadplaats/beniznepomp is geen leuke plek om te zijn. Elektrisch rijden met waterstof zou denk ik al veel problemen oplossen mbt wachttijden en infrastructuur dus de tijd zal het leren.
Idd, tijd zal het leren. Tot die tijd rijdt ik gewoon fijn door met een hybride of benzine auto. Ik heb trouwens ook makkelijk praten. Ik lease zakelijk. Mocht EV echt aanslaan en alle kinderziekten opgelost zijn (na hoeveel jaar kan je echter nog spreken van kinderziekten...) dan is het voor mij vrij makkelijk om een EV voor de deur te hebben.
Maar als ik nu privé een auto zou moeten kopen dan zou het gewoon een 10 jaar oude diesel zijn voor weinig met lekker veel ruimte. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om een investering te doen van 40 a 50k in een EV.

Ben ook zeer benieuwd hoe populair een EV nog blijft zodra de bijtelling op normaal tarief staat.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #213 Gepost op: september 12, 2019, 09:17:42 am »

Prachtige opmerkingen hier ik kan er wel om lachen.

Dinsdag de onze opgehaald. Prima apparaat en veel te snel ;) , niks van de afleverings nightmare gezien. Ging verbazingwekkend vlot maar uiteraard heel anders dan je standaard auto ophalen (kan ook niet anders met die abnormale aantallen die nu en de komende maanden nog moeten worden uitgeleverd, met dat in het achterhoofd kan ik ze alleen maar een dikke PLUIM geven). Leek er ook op dat leaserijders  de auto buiten en privé klanten binnen de aflevering kregen (maar kan het fout hebben). Wil je deze prive kopen dan zou ik wachten tot volgend jaar ;)

Autopilot werkt helaas niet met auto-lane-change, dat is jammer, het is ook voor mij een te nerveus systeem, maar misschien moet ie nog leren. ACC werkt prima. Er hangt zeker een soort iPhone syndroom aan dit merk, leuk om te zien, ook de GTI/GTD/R's die je gaan uitdagen.

Maar goed met de vouwwagen... we gaan hem zaterdag naar de stalling brengen, een stukje over de  snelweg. Zal laten weten wat daar de ervaring was en het verbruik.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #214 Gepost op: september 12, 2019, 03:50:02 pm »


niks van de afleverings nightmare gezien. Ging verbazingwekkend vlot maar uiteraard heel anders dan je standaard auto ophalen (kan ook niet anders met die abnormale aantallen die nu en de komende maanden nog moeten worden uitgeleverd, met dat in het achterhoofd kan ik ze alleen maar een dikke PLUIM geven).

gemiddeld 250 stuks per dag tot eind December.....
Gelogd
live life outdoors

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #215 Gepost op: september 15, 2019, 08:52:11 pm »

Eerste testje rond de 230wh/km bij 100km/h. Deur tot deur met a28/a1/a30 stuk 80 weg gemiddeld 210.

Vouwwagen heeft niet alles bij zich wel 2 kids mee. Ik ga met volle gear uit van 250/270wh/km. Ben wel benieuwd wat fietsen erop nog zullen doen maar dat is geen must voor ons net zoals een dakkoffer. Op de ccc kunnen we ook nog waterdichte tassen kwijt eventueel.

Als ik van 270wh/km uit zou gaan bij 100km/h en 300kg extra gewicht in de auto voor onze vorige vakantie... 3x stoppen naar dijon voor 20-30 min om met 50% aan te komen op een camping. Dan van camping tot Die 2x stoppen voor 20min.

We deden dit jaar bijna net zoveel stops met 3 kleintjes die naar de wc moeten en de lunch. We gaan het meemaken volgend jaar ;)

Moet er wel bijzeggen dat wij nooit in het weekend en/of ‘zwarte’ dagen reizen en ook niet doorknallen. Dat zal iig schelen bij de superchargers en geen of nauwelijks files.

We rekenen altijd 70km/h gemiddeld inclusief stops met de benzine wagen wat altijd vrij reëel was. Dat betekend op de totale trip 15 uur. Volgens a better route planner is het met de charging stops rond de 13 uur. Brandstof/energiekosten zijn ongeveer de helft.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2019, 09:30:53 pm door EriLin »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #216 Gepost op: september 16, 2019, 06:17:27 am »

Eerste testje rond de 230wh/km bij 100km/h. Deur tot deur met a28/a1/a30 stuk 80 weg gemiddeld 210.

Vouwwagen heeft niet alles bij zich wel 2 kids mee. Ik ga met volle gear uit van 250/270wh/km. Ben wel benieuwd wat fietsen erop nog zullen doen maar dat is geen must voor ons net zoals een dakkoffer. Op de ccc kunnen we ook nog waterdichte tassen kwijt eventueel.

Als ik van 270wh/km uit zou gaan bij 100km/h en 300kg extra gewicht in de auto voor onze vorige vakantie... 3x stoppen naar dijon voor 20-30 min om met 50% aan te komen op een camping. Dan van camping tot Die 2x stoppen voor 20min.

We deden dit jaar bijna net zoveel stops met 3 kleintjes die naar de wc moeten en de lunch. We gaan het meemaken volgend jaar ;)

Moet er wel bijzeggen dat wij nooit in het weekend en/of ‘zwarte’ dagen reizen en ook niet doorknallen. Dat zal iig schelen bij de superchargers en geen of nauwelijks files.

We rekenen altijd 70km/h gemiddeld inclusief stops met de benzine wagen wat altijd vrij reëel was. Dat betekend op de totale trip 15 uur. Volgens a better route planner is het met de charging stops rond de 13 uur. Brandstof/energiekosten zijn ongeveer de helft.
En dan staat je op een camping in Frankrijk en helaas geen laadstation. Oeps en nu. Nee elektrische auto is niks en wordt het niet in mijn ogen. Heb er ook mee gereden en vond het niks. Maar dat is persoonlijk. Ik ga voor waterstof rijdt stukken beter en zuiniger en als het goed uit wordt gerold net zo goed als de huidige brandstof auto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #217 Gepost op: september 16, 2019, 07:24:07 am »



En dan staat je op een camping in Frankrijk en helaas geen laadstation. Oeps en nu. Nee elektrische auto is niks en wordt het niet in mijn ogen. Heb er ook mee gereden en vond het niks. Maar dat is persoonlijk. Ik ga voor waterstof rijdt stukken beter en zuiniger en als het goed uit wordt gerold net zo goed als de huidige brandstof auto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ben nu toch wel benieuwd hoe vaak je al in één van die 150 waterstofautos die er in NL rondrijden hebt gereden? Ik niet, geef ik direct toe, maar gegeven het feit dat een waterstofauto ook op een elektromotor rijdt, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het heel veel anders rijdt dan een EV.

En met de gigantische energieverliezen die gepaard gaan met het omzetten van elektriciteit naar waterstof en weer terug naar elektriciteit om je waterstofauto elektrisch te laten rijden, kan een waterstofauto volgens mij nooit zuiniger worden dan een EV.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #218 Gepost op: september 16, 2019, 07:36:45 am »

En dan staat je op een camping in Frankrijk en helaas geen laadstation. Oeps en nu. Nee elektrische auto is niks en wordt het niet in mijn ogen. Heb er ook mee gereden en vond het niks. Maar dat is persoonlijk. Ik ga voor waterstof rijdt stukken beter en zuiniger en als het goed uit wordt gerold net zo goed als de huidige brandstof auto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Je hebt early adapters en doem denkers ...
Als er stroom op de camping is kan je toch opladen. Duurt misschien wat langer, maar het kan wel. En s’nachts ga je toch geen rondjes rijden.

Ik vind het een dappere keuze en ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt. Ik volg de bevindingen met belangstelling.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #219 Gepost op: september 16, 2019, 07:39:46 am »

En dan staat je op een camping in Frankrijk en helaas geen laadstation. Oeps en nu.

Dat bedoel ik ik moet er best om lachen. We hebben het in de gaten gehouden dit jaar omdat we wisten dat de Tesla zou komen. Met 50% aankomen is nog altijd 200-250km kunnen rijden.

- Je krijgt er een blauwe camping stekker adapter bij dus je kunt elke nacht stroom erin druppelen.
- Elk supermarkt bezoek zouden we vooraan kunnen staan en gratis kunnen opladen (6 laadplekken waren bijna altijd leeg op een NL tesla na), heb je ook helemaal geen haast meer opeens :S
- Grote steden zoals Valance hebben een supercharger.
- Ook winkelketens krijgen het door, dat je klanten erbij krijgt met gratis laadpalen, slim! ;)
- Campings krijgen ook steeds vaker laadpalen, nadeel is wel dat stroom steeds vaker apart afgerekend moet gaan worden omdat iedereen zijn elektrische fiets/auto zit op te laden. Maar dat is niet te voorkomen in de toekomst en in mijn ogen ook niet meer dan normaal.

Waar ik gister wel van baalde is dat er geen laadpaal bij de nieuwe McD. op foodcorner aan A28 bij Amersfoort aanwezig was. :P
« Laatst bewerkt op: september 16, 2019, 07:41:45 am door EriLin »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #220 Gepost op: september 16, 2019, 08:29:25 am »

Dat bedoel ik ik moet er best om lachen. We hebben het in de gaten gehouden dit jaar omdat we wisten dat de Tesla zou komen. Met 50% aankomen is nog altijd 200-250km kunnen rijden.

- Je krijgt er een blauwe camping stekker adapter bij dus je kunt elke nacht stroom erin druppelen.
- Elk supermarkt bezoek zouden we vooraan kunnen staan en gratis kunnen opladen (6 laadplekken waren bijna altijd leeg op een NL tesla na), heb je ook helemaal geen haast meer opeens :S
- Grote steden zoals Valance hebben een supercharger.
- Ook winkelketens krijgen het door, dat je klanten erbij krijgt met gratis laadpalen, slim! ;)
- Campings krijgen ook steeds vaker laadpalen, nadeel is wel dat stroom steeds vaker apart afgerekend moet gaan worden omdat iedereen zijn elektrische fiets/auto zit op te laden. Maar dat is niet te voorkomen in de toekomst en in mijn ogen ook niet meer dan normaal.

Waar ik gister wel van baalde is dat er geen laadpaal bij de nieuwe McD. op foodcorner aan A28 bij Amersfoort aanwezig was. :)14]
Waar ik woon heb je in mijn buurt maar drie laad palen en die zijn of defect of bezet. En 90 procent van de elektrische auto's zijn lease auto's. Maar ja Nederlander moet weer voorop lopen. Maar wat ik nu begrepen heb is dat als alleen Nederlanders nu een elektrische auto zouden hebben dat meer dan de helft niet opgeladen kan worden. De rede is dat veel steden en dorpen niet genoeg ruimte hebben om palen te plaatsen. En dan nog een ding waar niemand antwoord op wil geven is. Hoe lang blijft zo'n accu goed? Iedereen die weet dat een accu na verloop van tijd zijn capaciteit verliest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #221 Gepost op: september 16, 2019, 09:32:01 am »

Waar ik woon heb je in mijn buurt maar drie laad palen en die zijn of defect of bezet. En 90 procent van de elektrische auto's zijn lease auto's. Maar ja Nederlander moet weer voorop lopen. Maar wat ik nu begrepen heb is dat als alleen Nederlanders nu een elektrische auto zouden hebben dat meer dan de helft niet opgeladen kan worden. De rede is dat veel steden en dorpen niet genoeg ruimte hebben om palen te plaatsen. En dan nog een ding waar niemand antwoord op wil geven is. Hoe lang blijft zo'n accu goed? Iedereen die weet dat een accu na verloop van tijd zijn capaciteit verliest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
We blijven erin hangen, het zijn steeds dezelfde terugkerende argumenten, die iedereen ziet in het nieuws en hoort viavia, verdiep je in deze wereld en je kan misschien een ander beeld krijgen dan dat je wordt voorgelepelt. Nuon kwam met een nieuwsbrief over opslag van groene energie, waar zou dat toch vandaan komen? De wereld verandert snel, dit zal de toekomst worden en het is gewoon anders dan je bezine auto. Ik zou aanraden je er alvast op in te stellen ;)

De komende 5 jaar (begint volgend jaar al) komen er zat elektrische auto's aan die prima betaalbaar zijn met een prima range. Wij kijken met smart uit naar onze volgende prive auto die zeker elektrisch gaat worden, hopenlijk met de zeer snel dalende prijzen en steeds schonere batterijen ook een Tesla Model Y.

Oh en zoek eens op welke batterijen men wil gaan hergebruiken (95%) voor deze duurzame opslag.... juist!

En nu hou ik ermee op, sorry, volgende verslag zal de ervaring met de vouwwagen trip zijn tijdens de eerste vakantie volgend jaar.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2019, 09:35:22 am door EriLin »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #222 Gepost op: september 16, 2019, 10:28:58 am »

We blijven erin hangen, het zijn steeds dezelfde terugkerende argumenten, die iedereen ziet in het nieuws en hoort viavia, verdiep je in deze wereld en je kan misschien een ander beeld krijgen dan dat je wordt voorgelepelt. Nuon kwam met een nieuwsbrief over opslag van groene energie, waar zou dat toch vandaan komen? De wereld verandert snel, dit zal de toekomst worden en het is gewoon anders dan je bezine auto. Ik zou aanraden je er alvast op in te stellen ;)

De komende 5 jaar (begint volgend jaar al) komen er zat elektrische auto's aan die prima betaalbaar zijn met een prima range. Wij kijken met smart uit naar onze volgende prive auto die zeker elektrisch gaat worden, hopenlijk met de zeer snel dalende prijzen en steeds schonere batterijen ook een Tesla Model Y.

Oh en zoek eens op welke batterijen men wil gaan hergebruiken (95%) voor deze duurzame opslag.... juist!

En nu hou ik ermee op, sorry, volgende verslag zal de ervaring met de vouwwagen trip zijn tijdens de eerste vakantie volgend jaar.
Die rommel koop ik nooit. En ja heb me er in verdiept maar gek dat andere Europese landen niet mee doen. Dus ja ik blijf heel lang bezine rijden. Ik laat mijn niet gek maken door milieu hippies.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #223 Gepost op: september 16, 2019, 10:33:49 am »

Zucht... waarom dan toch telkens blijven reageren  in een topic waar je niets mee te maken wilt hebben?

Erilin, ik kijk er haar uit! (En ik hoop enorm dat onze volgende EV ook een vouwwagen zal kunnen trekken.  Maarja, deze auto’s slijten zo langzaam dat dat vervanging de komende 15 jaar waarschijnlijk nog niet nodig zal zijn ;) )
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #224 Gepost op: september 16, 2019, 10:48:07 am »

Gave combi!
Witte tesla met de CCC erachter ziet er tof uit!
Veel plezier met vakantie-vieren op deze manier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal