Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 24587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #45 Gepost op: mei 11, 2019, 09:16:49 pm »

valt nogal mee
heb ooit berekend voor de zomervakantie 3 weken aaneengesloten een 800 euro

rijdt je het hele jaar door een kleine auto en huur je voor je zomervakantie een huurauto middelklasser met trekhaak dan maakt het in kosten geen verschil

en rijdt je een leaseauto van de zaak dan hoef je al helemaal niet te klagen of te zeuren
je maandelijkse autobijtelling is amper de helft van wat je prive voor dezelfde auto kwijt bent, ook nog exclusief de brandstofkosten van wat je prive zou moeten afrekeken!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #46 Gepost op: mei 12, 2019, 06:56:18 am »

valt nogal mee
heb ooit berekend voor de zomervakantie 3 weken aaneengesloten een 800 euro

rijdt je het hele jaar door een kleine auto en huur je voor je zomervakantie een huurauto middelklasser met trekhaak dan maakt het in kosten geen verschil

en rijdt je een leaseauto van de zaak dan hoef je al helemaal niet te klagen of te zeuren
je maandelijkse autobijtelling is amper de helft van wat je prive voor dezelfde auto kwijt bent, ook nog exclusief de brandstofkosten van wat je prive zou moeten afrekeken!
En verzekering en belastingen en onderhoud en reparaties.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #47 Gepost op: mei 12, 2019, 08:07:53 am »

Dan betaal ik op dit moment liever 800 euro extra zodat ik het hele jaar een comfortabele ruime gezinsauto tot mijn beschikking heb en de vrijheid om weg te kunnen gaan wanneer ik dat wil.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #48 Gepost op: mei 12, 2019, 08:53:10 am »

En als heel veel mensen dit doen? Stapels extra auto's nodig die een groot gedeelte van het jaar stilstaan? Lijkt me ook niet een oplossing.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #49 Gepost op: mei 12, 2019, 09:00:06 am »

Voor de Belgen onder ons zonder bedrijfswagen.

Stroom hebben we elk jaar al te kort en bv:een tesla is prive veel te duur.
Onze oplossing,een citroen jumpy lichte vracht.
Verbruik 7 liter en 1100km met een volle tank.
Kosten per jaar zijn 128,5€ taks voor een 1.6 diesel en 365,19€ Verzekering.
Volgens ons voor BE de beste oplossing.  :J


Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #50 Gepost op: mei 12, 2019, 11:14:28 am »

Voor de Belgen onder ons zonder bedrijfswagen.

Stroom hebben we elk jaar al te kort en bv:een tesla is prive veel te duur.
Onze oplossing,een citroen jumpy lichte vracht.
Verbruik 7 liter en 1100km met een volle tank.
Kosten per jaar zijn 128,5€ taks voor een 1.6 diesel en 365,19€ Verzekering.
Volgens ons voor BE de beste oplossing.  :J
De tax in Nederland voor een diesel is dat bedrag minimaal per 3 maanden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #51 Gepost op: mei 12, 2019, 02:09:20 pm »

De tax in Nederland voor een diesel is dat bedrag minimaal per 3 maanden.

Valt wel mee hoor, diesel bestelauto van 1380 kg kost €303 / kwartaal  :(
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #52 Gepost op: mei 12, 2019, 02:29:23 pm »

En verzekering en belastingen en onderhoud en reparaties.

Ik denk dat een aantal van jullie je de lease regelingen bij veel bedrijven iets te rooskleurig voorstellen.
Bij een aantal grote werkgevers, waar ik zelf ervaring mee heb, kan je kiezen voor een lease-auto of je krijgt (een deel van) de leaseprijs als bruto salaris uitgekeerd.
Als je dat optelt bij de bijtelling is een lease auto helemaal niet meer zo voordelig. En dan zit je vaak ook nog vast aan veel regels (geen coupe, geen cabrio, geen SUV, energielabel A of B, bepaalde merken).
Bij elektrisch rijden is het interessant (ivm 4% bijtelling), anders is het vaak niet heel veel voordeliger dan zelf kopen.
En ja: er zijn uitzonderingen, bedrijven waarbij je geen compensatie krijgt als je de lease-auto niet neemt. Vaak in beroepen waar de auto tijdens de werkdag onmisbaar is.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #53 Gepost op: mei 12, 2019, 06:13:26 pm »

Valt wel mee hoor, diesel bestelauto van 1380 kg kost €303 / kwartaal  :(

In Gelderland kost een megane €125 per maand.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #54 Gepost op: mei 12, 2019, 07:04:43 pm »

Ik denk dat een aantal van jullie je de lease regelingen bij veel bedrijven iets te rooskleurig voorstellen.
Bij een aantal grote werkgevers, waar ik zelf ervaring mee heb, kan je kiezen voor een lease-auto of je krijgt (een deel van) de leaseprijs als bruto salaris uitgekeerd.
Als je dat optelt bij de bijtelling is een lease auto helemaal niet meer zo voordelig. En dan zit je vaak ook nog vast aan veel regels (geen coupe, geen cabrio, geen SUV, energielabel A of B, bepaalde merken).
Bij elektrisch rijden is het interessant (ivm 4% bijtelling), anders is het vaak niet heel veel voordeliger dan zelf kopen.
En ja: er zijn uitzonderingen, bedrijven waarbij je geen compensatie krijgt als je de lease-auto niet neemt. Vaak in beroepen waar de auto tijdens de werkdag onmisbaar is.

Maar nog altijd een stuk goedkoper dan privé rijden. Bedenk dat de bedragen per maand wellicht vergelijkbaar zijn, maar dat de zakelijke rijder daar een nieuwe of jonge auto voor rijdt, terwijl de particulier het doet met een auto die beduidend ouder is.
Mijn beide zwagers zijn bijvoorbeeld per maand ongeveer net zo veel kwijt als ik voor het rijden met een auto, maar zij hebben een max 2 jaar oude wagen uit het D-segment, ik rijd een 16 jaar oude Corolla Verso (en mijn kilometrage is ongeveer 10.000 per jaar...).

Ik zou zo ruilen!
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #55 Gepost op: mei 13, 2019, 06:36:21 am »

Dan tank je rode wijn? Jouw auto schrijft niet meer af. Dat kan nooit duurder zijn dan een nieuwe.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #56 Gepost op: mei 13, 2019, 09:49:36 am »

Voor de Belgen onder ons zonder bedrijfswagen.

Stroom hebben we elk jaar al te kort en bv:een tesla is prive veel te duur.
Onze oplossing,een citroen jumpy lichte vracht.
Verbruik 7 liter en 1100km met een volle tank.
Kosten per jaar zijn 128,5€ taks voor een 1.6 diesel en 365,19€ Verzekering.
Volgens ons voor BE de beste oplossing.  :J

Financieel misschien wel, maar je wilt toch niet in een hondenhok rondrijden :#

Ooit zullen we toch allemaal aan "iets" anders moeten, diegene die het nu met een Tesla durven kunnen dan wel zeggen dat ze de eerste waren!
Helaas is zo'n Tesla nog veel en veel te duur en voor vakantie niet praktisch, ook wordt zo'n mooie auto er met klapkar/sleurhut niet mooier op.
We denken nu na over een Toyota Rav4, soort tussenvorm, ook nog lang niet ideaal. Wel stuk zuiniger, in staat (zeker in 4WD uitvoering) aanhanger te trekken, actieradius onbeperkt en soort van betaalbaar.
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #57 Gepost op: mei 13, 2019, 01:08:41 pm »

Tesla of andere volledige elektrische auto prive kopen of prive leasen is inderdaad veel te duur voor de meeste mensen! Waaronder mijzelf.
Ik snap de keuze voor een goedkoop mogelijk prive auto zeker. Al hou ik ook graag rekening met een stuk veiligheid van de auto.

Een zakelijk auto privé mogen rijden is een voeld als stukje extra bovenop je salaris... maar hiervoor moet je ook gewoon extra voor betalen.
En daarbij komt dat het geen eigendom is. Je kan daarna niets verkopen o.i.d. zoals je bij een prive auto wel hebt. Het kost je dus alleen maar geld...
Maar daartegenover rijdt je wel in een recente, nieuwe en veilige auto. :J

Voor de mensen die denken dat dure EV's de overheid geld kost i.p.v. oplevert hebben het mis. De autos moeten gewoon worden gekocht door leasemaatschappijen en hierop moet ook gewoon belasting voor worden betaald. Ook de bedrijven die de autos leasen betalen hierover meer belasting. (leaseprijs is hoger)
Doordat de EV's fiscaal aantrekkelijker worden gemaakt voor de leaserijders wordt mogelijk daarvoor eerder een keus gemaakt voor een EV i.p.v. diesel of benzine.
Je zou dus kunnen zeggen dat een dure EV de overheid uiteindelijk meer geld oplevert t.o.v. een goedkopere diesel en dan halen ze misschien ook nog CO2-Doelen.

Een Tesla model 3 kost mij netto net zoveel als een Kia Niro of Toyota Corolla TS. (Ook twee op mn shortlist)

De vraag is moet ik dan geen 100% elektrisch gaan rijden omdat dan 4x per jaar de reis naar een vakantiebestemming misschien 2 uur langer duurt.
Ik denk denk dat je dit best kan opofferen voor het rijgenot (en veiligheid) de rest van het jaar.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #58 Gepost op: mei 13, 2019, 08:20:43 pm »

Dan tank je rode wijn? Jouw auto schrijft niet meer af. Dat kan nooit duurder zijn dan een nieuwe.

Rode wijn tank ik zeker   :# maar de auto niet. En inderdaad, afschrijving is zo goed als nul, maar dat wil niet zeggen dat er geen geld opzij moet worden gezet voor een toekomstige vervanging. Aangezien ik niet van plan ben om de wagen te vervangen door iets uit dezelfde prijsklasse is dat wel een redelijk bedrag  :)

Maar goed terug ontopic: ik zou het nog niet aandurven met een 100% ev. In mijn geval zou een plug-in hybride interessanter zijn en dat zou ik zeker aandurven met een vouwwagen.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #59 Gepost op: mei 13, 2019, 09:41:10 pm »

Das nie eerlijk he. Zo kan ik elke auto duur maken. "Ik spaar ondertussen voor een vervangende Porsche 911".
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal