Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 24272 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #90 Gepost op: mei 17, 2019, 07:20:02 pm »

Vandaag gebeld met Tesla voor een proefrit...
Vanwege hoge interesse was het niet mogelijk om langer proef te rijden dan max een halfuur.
Dus er was ook geen tijd en mogelujkheid om de vouwwagen even erachter te hangen  :Z
En kon ook pas 4 juni... Of anders in Groningen  ::)
Dan knoppen doorhakken.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #91 Gepost op: mei 17, 2019, 07:46:36 pm »

Kan toch niet voor die prijsklasse..... Ik krijg binnenkort een Lexus Is300h mee voor een proefrit van 2 dagen (!)
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #92 Gepost op: mei 17, 2019, 08:05:09 pm »

Wij hebben onze Leaf besteld zonder er zelfs maar in gereden te hebben. Er was 1 auto die een tour langs de nederlandse garages maakte. Bekijken en even zitten kon, rijden niet. Het is helemaal goed gekomen, electrisch rijdt zo lekker!
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #93 Gepost op: mei 18, 2019, 01:26:38 pm »

Vandaag gebeld met Tesla voor een proefrit...
Vanwege hoge interesse was het niet mogelijk om langer proef te rijden dan max een halfuur.
Dus er was ook geen tijd en mogelujkheid om de vouwwagen even erachter te hangen  :Z
En kon ook pas 4 juni... Of anders in Groningen  ::)
Dan knoppen doorhakken.
Zou me geen zorgen maken, zie later dit forum. De vraag is eerder trek je het onderstel niet van de tent af ;-)

Nee hoor, als je hem aanplugt de kar dan wordt het vermogen beperkt anders trek je veel te hard aan de kar


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #94 Gepost op: mei 18, 2019, 01:27:39 pm »

Kan toch niet voor die prijsklasse..... Ik krijg binnenkort een Lexus Is300h mee voor een proefrit van 2 dagen (!)

Binnen 5 minuten ben je verkocht... :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #95 Gepost op: mei 18, 2019, 01:37:21 pm »

We zullen zien.... Ik rij nu een BMW 430D gran coupe.... Dus de Lexus een een stapje goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #96 Gepost op: mei 18, 2019, 01:38:12 pm »

Hierbij het stuk uit de KCK

Zou leuk zijn als er een keer een stuk over vouwwagens zou komen. Meestal gaat het over caravans. Terwijl ik denk dat door de komst van electrische rijden er massaal overgestapt gaat worden naar vouwwagens of lichtere caravans.

ik reed dacht dat ik met 80 km per uur 180 watt per kilometer (model x is niet zuinig omdat hij zo hoog is en we waren met 4 personen helemaal afgeladen, de tesla 3 zal veel zuiniger rijden). Als je accu capaciteit deelt door 180 dan weet je hoeveel km je ongeveer kan.

Als je 130 rijdt verdubbelt het verdubbelt het verbruik ongeveer


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #97 Gepost op: mei 18, 2019, 09:57:55 pm »

Verdubbeling van verbruik tussen 80 en 130 vind ik wel fors. Ik dacht dat dat verschil bij een elektrische auto juist minder zou zijn. Zonder vouwwagen rijd ik bij 80 ca. 3,5 tot 4 liter /100km. Bij 130 ca 5,5l. Met vouwwagen is dat resp. Ca 5 tot 7. (2.2 diesel).
Het is enerzijds logisch dat met de toename van de weerstand het energieverbuik toeneemt maar ik had verwacht dat een elektromotor dit met een hogere efficiency kan doen.
Met een model x geeft de klapkar vooral nog rolweerstand denk ik. De wind zal erachter niet veel meer doen. Met 4 personen, bagage en 750 kilo vouwwagen ga je met een model x trouwens naar de 3500 kilo.. dat help ook. Ben benieuwd hoe een auto van het formaat model 3 dit zou doen vwb verbruik.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #98 Gepost op: mei 19, 2019, 10:59:03 am »

Verdubbeling van verbruik tussen 80 en 130 vind ik wel fors. Ik dacht dat dat verschil bij een elektrische auto juist minder zou zijn. Zonder vouwwagen rijd ik bij 80 ca. 3,5 tot 4 liter /100km. Bij 130 ca 5,5l. Met vouwwagen is dat resp. Ca 5 tot 7. (2.2 diesel).
Het is enerzijds logisch dat met de toename van de weerstand het energieverbuik toeneemt maar ik had verwacht dat een elektromotor dit met een hogere efficiency kan doen.
Met een model x geeft de klapkar vooral nog rolweerstand denk ik. De wind zal erachter niet veel meer doen. Met 4 personen, bagage en 750 kilo vouwwagen ga je met een model x trouwens naar de 3500 kilo.. dat help ook. Ben benieuwd hoe een auto van het formaat model 3 dit zou doen vwb verbruik.
De wind kan juist best parten spelen. Moderne auto's zijn ontworpen voor een lage luchtweerstand. als de lucht achter de auto meteen weer naar beneden gaat vangt de vouwwagen evengoed wind.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #99 Gepost op: mei 19, 2019, 12:48:15 pm »

De wind kan juist best parten spelen. Moderne auto's zijn ontworpen voor een lage luchtweerstand. als de lucht achter de auto meteen weer naar beneden gaat vangt de vouwwagen evengoed wind.

Ter vergelijk hoeveel het scheelt, als ik met de X 130 rijdt (niet zuinig ofzo maar normaal) dan verbruik ik zeg 240 watt per km , terwijl een S maar 190 doet. Ik verwacht dat de 3 dan netzoals de s 20% zuiniger is puur alleen vanwege de ergonomische model.

Wat wel relatief erg veel energie kost is inhalen, remmen. Ook (vele) kleine beetjes. Verwacht dat dit met brandstof auto’s ook zo is maar had het toen niet zo door. De kunst is om een snelheid te rijden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #100 Gepost op: mei 20, 2019, 06:39:23 pm »

Een artikel

https://www.parool.nl/amsterdam/op-vakantie-met-de-elektrische-auto-het-kan-met-de-juiste-voorbereiding~b1767def/


Goed om te zien dat de publieke opinie langzaam aan het veranderen is. Veel EVrijders gaan sinds 2012 al met de EV op vakantie maar met name de @anwb blijft hier maar met negatieve context over berichten.  Met de Hyundai Ioniq naar Tenerife? Geen probleem.

https://goedkoperrijden.blogspot.com/2019/05/hagenaar-rijdt-met-zijn-hyundai-ioniq.html


Iemand hier ervaring mee?
https://www.dewitschijndel.nl/camparo-watt-controller/

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #101 Gepost op: mei 20, 2019, 07:37:27 pm »

De ionic is toch hybride?
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #102 Gepost op: mei 20, 2019, 07:46:44 pm »

De Ioniq is er als benzine, hybride en EV.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #103 Gepost op: mei 20, 2019, 10:30:04 pm »

Verdubbeling van verbruik tussen 80 en 130 vind ik wel fors. Ik dacht dat dat verschil bij een elektrische auto juist minder zou zijn. Zonder vouwwagen rijd ik bij 80 ca. 3,5 tot 4 liter /100km. Bij 130 ca 5,5l. Met vouwwagen is dat resp. Ca 5 tot 7. (2.2 diesel).
Het is enerzijds logisch dat met de toename van de weerstand het energieverbuik toeneemt maar ik had verwacht dat een elektromotor dit met een hogere efficiency kan doen.
Met een model x geeft de klapkar vooral nog rolweerstand denk ik. De wind zal erachter niet veel meer doen. Met 4 personen, bagage en 750 kilo vouwwagen ga je met een model x trouwens naar de 3500 kilo.. dat help ook. Ben benieuwd hoe een auto van het formaat model 3 dit zou doen vwb verbruik.

Het is juist vanwege de efficiëntie van de elektromotor dat het ongeveer verdubbeld.

De verbrandingsmotor is namelijk relatief zeer inefficiënt bij lage snelheden ( in tegenstelling tot de elektromotor) dat het verbruik bij hogere snelheden dus (wederom relatief) meevalt. We zijn daar nu echter eenmaal aan gewend...
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #104 Gepost op: mei 24, 2019, 10:29:16 pm »

Gaaf om te zien hoe de Model 3 in de VS in een paar maanden tijd de EV-markt overhoop geeft gegooid.

https://public.flourish.studio/visualisation/374245/
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal