Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?  (gelezen 7425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Gepost op: mei 18, 2019, 06:35:22 pm »

Modbreak: om niet off topic te gaan in het andere verlichting topic heb ik dit even gesplitst. Dit topic nav een bericht dat bepaalde verlichting verboden is op een camping......


Ik vraag me ook af hoe zo'n "verbod" wordt gehandhaafd. Komt er san een camping-welstandscommissie die dat gaat beoordelen ofzo?
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2019, 11:29:32 pm door muis »
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

muis

  • Gast

Ik maak hier even een apart topic van :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2019, 06:45:04 pm »

Ik ben wel benieuwd wat Beerze Bulten dan zegt over verlichting want via de website heb ik het niet kunnen vinden
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2019, 06:56:59 pm »

Ik vind persoonlijk gekleurde ledlampen niet mooi (ik vond die Philips living colors ook niet mooi) maar ik heb ook zoiets van leven en laten leven. Een schijnwerper die op mijn tent staat gericht gaat voor mij wèl te ver. Zoek je een back-to-nature camping dan snap ik de afkeer, maar daar zal je denk ik ook minder action-gekleurde-kermis vinden dan op een "gezellige-familie-camping-met-animatie"
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

muis

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2019, 07:07:04 pm »


Ik vraag me ook af hoe zo'n "verbod" wordt gehandhaafd. Komt er san een camping-welstandscommissie die dat gaat beoordelen ofzo?
Dit vraag ik me ook af ::) :J
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2019, 07:11:16 pm door muis »
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 18, 2019, 08:44:00 pm »

Ik vind persoonlijk gekleurde ledlampen niet mooi (ik vond die Philips living colors ook niet mooi) maar ik heb ook zoiets van leven en laten leven. Een schijnwerper die op mijn tent staat gericht gaat voor mij wèl te ver. Zoek je een back-to-nature camping dan snap ik de afkeer, maar daar zal je denk ik ook minder action-gekleurde-kermis vinden dan op een "gezellige-familie-camping-met-animatie"

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat het ook afhangt van het type camping waar je staat.
Bij een Nederlandse camping met 2 zwembaden en volop animatie zag ik hele straten vol kermislichten, maar op onze eenvoudigere plekjes met 1 zwembadje en een schommel valt het gelukkig enorm mee!
Zelf vind ik sfeerlampjes heel leuk, van die vage lampjes, of een gaslamp, maar die felgekleurde kermislampen vind ik echt wel heel jammer om tegenover me te hebben....
 :# :( :) :o :# :( :) :o :# :( :) :o :# :( :) :o
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2019, 08:59:45 pm »

Ik ben dol op lampjes, bij de buren. We moeten er vaak om lachen. Ach, over gebrek aan smaak valt niet te twisten.

Maar leuk als camping-concept, de verbodscamping? Geen lampjes, crocs, vlees, naveltruitjes boven maat 34, auto's met dieselmotor en gesprekken met de buren.... juist de diversiteit maakt voor mij een deel van het camping-plezier. Ja, ik heb niets met caravans, loop zelf op crocs terwijl ik weet dat het er niet uitziet. Ach, daar kan een ander hopelijk weer om lachen.  En mochten we elkaar een keer IRL tegenkomen, dan ben je ook als je een lampjesparadijs hebt, welkom voor een bakkie!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2019, 09:12:10 pm »

Naar mijn idee kunnen een paar lampjes prims, echter we hebben weleens langs complete landingsstrips gestaan, dat vind ik dan weer iets teveel vanhet goede.

Ook kan ik me storen aan buitenverlichting van caravans of campers die de hele nacht blijven branden. Of van die felle led lampsnoeren die van kleur veranderen  :X

Maar een verbod vanuit de camping, ik vraag me af of dat te handhaven is ( op een normale manier...)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2019, 09:55:22 pm »

Ik heb in de meivakantie op beerze bulten gewoon mijn gekleurde ledlampjes onder de luifel gehad :D

Nu zijn die van ons niet fel en hangen ook niet heel erg in het zicht. Ik laat ze normaal gesproken snachts branden voor het geval er iemand naar de wc moet.

Het lijkt me lastig handhaven en waar ligt de grens, welke verlichting mag wel/niet. En wat voor zaken worden hierna verboden?

Als je lekker in het donker wil zitten ga dan naar een natuurkamping op een grote familiekamping kun je verwachten dat er meer verlichting is.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2019, 10:33:15 pm door Wanderer200 »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2019, 10:23:59 pm »

(Mijn reactie verwijderd, misschien toch niet geheel gepast)  KK
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2019, 10:42:59 pm door KampeerFan »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2019, 11:24:36 pm »

gelukkig verbieden steeds meer campings dit. BeerzeBulten heeft het nu in het reglement staan.
ik ben toch wel benieuwd naar dat stukje uit het reglement,  kun je dat hier posten?


(Mijn reactie verwijderd, misschien toch niet geheel gepast)  KK
graag de volgende keer van te voren bedenken
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2019, 12:06:24 am »

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat het ook afhangt van het type camping waar je staat.
Bij een Nederlandse camping met 2 zwembaden en volop animatie zag ik hele straten vol kermislichten, maar op onze eenvoudigere plekjes met 1 zwembadje en een schommel valt het gelukkig enorm mee!
Zelf vind ik sfeerlampjes heel leuk, van die vage lampjes, of een gaslamp, maar die felgekleurde kermislampen vind ik echt wel heel jammer om tegenover me te hebben....
 :# :( :) :o :# :( :) :o :# :( :) :o :# :( :) :o

Ik ook, dat zou voor mij echt reden zijn om verder te trekken, ik vind het verschrikkelijk. Gelukkig kan dat meestal ook prima en zo over het algemeen zijn dat toch al niet onze favoriete campings. Ik denk dat het vanzelf wel een beetje uitselecteert, al kun je altijd een keer pech hebben natuurlijk.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: mei 19, 2019, 08:51:13 am »

ik ben toch wel benieuwd naar dat stukje uit het reglement,  kun je dat hier posten?

 graag de volgende keer van te voren bedenken

Het reglement waar dit op stond kregen we op papier uitgereikt bij aankomst. Hier stond o.a. ook op dat er geen zeil en tapijt onder de luifel mocht blijven liggen. Deze punten vind je i.d. niet op de site terug. En anders bel je er toch even naar toe?

In het heetst van de strijd zeg je wel eens iets wat achteraf niet netjes is. Ik heb het zelf gecorrigeerd. Ik ben ook maar een mens.  :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: mei 19, 2019, 07:26:21 pm »

Tja, jij noemde het waaruit deze discussie ontstond,  vandaar dat ik jou hiernaar vroeg. Maar ik heb de camping gemaild en gevraagd naar de reglementen (dat zijn er best veel  ::) )

De regel over verlichting:
Citaat
Het ophangen van feestverlichting e.d. is niet toegestaan.
Tja, dat kan alle kanten op, de 1 vindt het feestverlichting en de ander vindt het gewoon verlichting. Volgens mij is dit niet te handhaven


In de bijlage het complete document
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: mei 19, 2019, 07:37:48 pm »

Tsja dan krijg je nog de discussie wat is feestverlichting...

Trouwens zouden ze controleren of je wel steeds je tenttapijt oprolt datje onder je luifel hebt liggen?

Wij zijn weleens wezen kijken bij Beerze Bulten en dit is niet echt een camping die wij zoeken. Wij houden het bij simpele campings zonder animatie, klim/zwemparadijzen enzo
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal