Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?  (gelezen 7419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #30 Gepost op: mei 21, 2019, 10:15:29 pm »

Soms kan de campingbaas er zelf ook wat van. Heb je netjes al je kleurige bollampjes uit de knoop, kaarsjes klaargelegd, olielampjes bijgevuld en dan krijg je dit...



De hele camping was voorzien van dit soort ‘gezellige’ lantaarnpalen. Wij hadden de pech er direct naast te staan. Nou ja, had ook wel weer z’n voordelen. Alle eigen lampen konden in de krat blijven en geen probleem om ‘s nachts de wc te vinden!

Een verbod instellen vind ik overdreven, je tent of caravan versieren alsof het een kermisattractie is trouwens ook. Van mij mag het wel lekker donker zijn op de camping maar stoor me er echt niet aan als iemand een lampje of kleurige slinger heeft. Ben veel gevoeliger voor geluid (muziek/gepraat) dan voor licht (zolang het niet knippert).
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #31 Gepost op: mei 22, 2019, 09:44:08 am »

Citaat van: sannie75

In dit geval gaat het mi meer om een kwestie van smaak. En wat de een mooi vind is in andermans ogen vreselijk lelijk. Ik kan geen rekening houden met andermans smaak.
Dit zette mij wel aan het denken; het is natuurlijk wel wat via de gemeentelijke welstandcommissies voortdurend gebeurt. Met soms gevolgen waarvan je denkt ....  :X
Maar ik kan me dus wel voorstellen dat je als campingeigenaar een bepaalde uitstraling wenst voor je camping (en daarmee misschien ook wel een bepaald publiek wilt trekken) en je daarom een soort richtlijnen hanteert, ála welstand. Vervolgens aan jou als kampeerder de keuze of je daar gaat boeken of niet.
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #32 Gepost op: mei 22, 2019, 12:31:00 pm »

Wij hebben ook een slinger met van die kleine bolletjes, niet fel, gewoon voor de "sfeer". Deze lampjes gaan alleen aan als wij bij de vw zijn en gaan uit als wij naar bed gaan.
Ik wilde eerst van die gekleurde maar dat wilde de vrouw niet, achteraf moest ik haar wel gelijk geven.
Ik zou een verbod niet toejuichen, al helemaal niet als een campingeigenaar dan zelf van die schijnwerpers heeft staan zoals op een foto hierboven, best wel tegenstrijdig......
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #33 Gepost op: mei 22, 2019, 12:50:59 pm »

Nou wat een schijnwerper zeg! Zou ik niet happy van worden!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #34 Gepost op: mei 22, 2019, 01:36:53 pm »

Die lantaarnpaal is wel overduidelijk aanwezig idd. Maar is functioneel en dus geen feestverlichting  :#
Verder valt over smaak niet te twisten en zolang ik er geen last van heb mag iedereen op en aan zijn kampeermiddel maken/hangen wat die wil. De meeste van die 'kermisslingers' zie je niet als je in je bed ligt dus geen probleem mee.
Die reglementen zijn denk ik ook zo opgezet zodat de camping eigenaar altijd kan beslissen of iets kan of niet. Je bent immers te gast en bepaalde discussies wil je gewoon niet hebben. Zo zijn er meer dingen die ik terecht verboden vind op veel campings zoals drones/partytenten/hover boards etc.
Zeker op de 'grotere' campings met veel vaste plaatsen/gasten is dat denk ik wel nodig want als je dat niet doet dan wordt het denk ik snel een grote bende.....
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #35 Gepost op: mei 22, 2019, 06:49:22 pm »

Bij ons hangt er gewoon een slinger met van die gekleurde bolletjes onder de tent, dan wel niet van die hele felle lampjes.
Als mensen zich storen aan hoe een ander zijn voortent eruit ziet dan moeten ze maar in een hotel gaan zitten met uitzicht op zee of een kamperen bij de boer.
Bij ons hangt het binnen in de voortent, buiten valt het dus wel mee en we vinden dat supergezellig

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 12, 2019, 07:29:54 pm »

Ach, lampjes zijn toch gezellig. Natuurlijk valt over smaak te twisten maar ik stoor me er niet aan, ook niet bij de buren. Mensen kunnen zich echt overal chronisch over opwinden. leven en laten leven vind ik. Wat mij pas echt zou storen is als de lokale campingnazi het komt verbieden...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 12, 2019, 08:03:03 pm »

Wat mij betreft is alle verlichting op de camping sfeerverpesting. Ik ga zelf op de camping liefst gewoon naar bed als het donker wordt, maar dat is ook een privilege van een zomerkampeerder die niet te ver naar het zuiden afreist.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 12, 2019, 08:45:59 pm »

Voor mij is ook de meeste verlichting overlast en storend. Slaap beter zonder die extra verlichting maar zit ook graag buiten te genieten van een prachtige sterrenhemel boven mij en geloof me, dat is een stukje natuur dat veel mooier is zonder al die onnodige verlichting. De lichtjes daar boven hebben zoveel meer sfeer en schoonheid!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2019, 08:53:00 pm »

Ik stoor me niet aan verlichting van anderen tenzij het erg helder is. Zelf heb ik tijdens het camperen enkel zo'n gaslamp met gaasje die zacht aan staat als we een spelletje spelen. Of tijdens het lopen naar het toiletgebouw een zaklamp.

Als hobby heb ik fotografie en dan heb ik voor nachtfotografie het liefs zo weinig mogelijk verstoring (licht).
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 12, 2019, 09:01:54 pm »

Ach, lampjes zijn toch gezellig. Natuurlijk valt over smaak te twisten maar ik stoor me er niet aan, ook niet bij de buren. Mensen kunnen zich echt overal chronisch over opwinden. leven en laten leven vind ik. Wat mij pas echt zou storen is als de lokale campingnazi het komt verbieden...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Ook mijn mening, maar ik moet dit toch wat bijsturen met de trend die ik hier momenteel op camping zie. Vlaggenmasten van verschillende meters hoog, over de volledige lengte met felle ledstrips bekleed (Engelsen). Al stoor ik me nog het meeste aan het lawaai/gebrul alsook de muziek tot lang na de verplichte stilte. Iedereen zijn manier van camperen, maar een beetje respect voor mekaar kan geen kwaad.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 12, 2019, 09:58:02 pm »

Ook mijn mening, maar ik moet dit toch wat bijsturen met de trend die ik hier momenteel op camping zie. Vlaggenmasten van verschillende meters hoog, over de volledige lengte met felle ledstrips bekleed (Engelsen). Al stoor ik me nog het meeste aan het lawaai/gebrul alsook de muziek tot lang na de verplichte stilte. Iedereen zijn manier van camperen, maar een beetje respect voor mekaar kan geen kwaad.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Dat soort figuren kiest gelukkig voor andere campings dan wij  :**
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

yjb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country. Ex Combi Camp Venezia
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 12, 2019, 10:33:28 pm »

Ik ga zelf op de camping liefst gewoon naar bed als het donker wordt

Pfft dan hadden wij ruim 4 weken niet geslapen #ZweedsLapland #FinsLapland
Gelogd

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 12, 2019, 10:53:35 pm »

Ook mijn mening, maar ik moet dit toch wat bijsturen met de trend die ik hier momenteel op camping zie. Vlaggenmasten van verschillende meters hoog, over de volledige lengte met felle ledstrips bekleed (Engelsen). Al stoor ik me nog het meeste aan het lawaai/gebrul alsook de muziek tot lang na de verplichte stilte. Iedereen zijn manier van camperen, maar een beetje respect voor mekaar kan geen kwaad.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Lawaai en geschreeuw stoor ik me ook enorm aan. Ook in het kader van leven en laten leven.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 12, 2019, 11:47:10 pm »

Dit topic ontstond omdat bijt dat een camping een verbod heeft op feestverlichting,  de vraag is natuurlijk vooral: hoe denken ze dat te handhaven want criteria staan er niet bij.  Wat de 1 feestverlichting vindt, vindt de andere gewoon gezellig
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal