Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?  (gelezen 7424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #60 Gepost op: augustus 13, 2019, 11:13:21 am »

@RDDR Er zijn campings die over bv muziek ook regels hebben. Blijkbaar is het soms nodig of vindt de eigenaar van de camping het nodig om het gezond verstand te leiden
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #61 Gepost op: augustus 13, 2019, 11:25:37 am »

Wij staan momenteel in spanje..op een superspaanse ongeorganiseerde heerlijke rommelige camping.
Veel verschillende type kampeermiddelen en even zoveel verschillende soorten verlichting....maar alles bescheiden...niet knipperend...wel verschillende kleuren maar niet storend.
Ik zou het heel jammer als al die lichtjes niet zouden mogen.
Aangezien men hier om 22:00 pas aan het warme eten begint ( zeg bbq) zou ik niet weten hoe dat moet zonder fatsoenlijke verlichting...ik denk dat het echt ligt aan welke regio en welk land je kampeert.
Ik heb in frankrijk wel eens gestaan op een camping waar het om 22:00 uur doodstil en donker was...wow wat ongezellig was dat.
Er wordt gesteld dat je van tevoren weet wat voor camping je boekt maar soms is dat echt niet duidelijk.
Als je bij de regels kunt lezen dat feestverlichting niet is toegestaan weet je in ieder geval beter wat je boekt.
Wij hebben een led strip...en ja van de action.
Die zetten we op oranje/ rood beetje warme kleur en dan op zijn zwakst met een kaarsje erbij...dat moet kunnen vind ik.
Die lichtpaal eerder op de foto is inderdaad spuuglelijk..toch is dat meer uitzondering dan regel denk ik
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #62 Gepost op: augustus 13, 2019, 11:53:51 am »

@RDDR Er zijn campings die over bv muziek ook regels hebben. Blijkbaar is het soms nodig of vindt de eigenaar van de camping het nodig om het gezond verstand te leiden

Dat is ook de kern van dit topic. In principe ben ik tegen een verbod. Net zoals een verbod op muziek. We leven in een maatschappij met extreem veel regels omdat een kleine groep het erg moeilijk vind om een beetje rekening met elkaar te houden en het ook lastig lijkt te vinden om na te denken.

Hierdoor verzanden we in regels. Kijk naar het topic over overbelading. Na pagina's discussie is een bevriende jurist van Theu nodig om de correcte interpretatie van de regels uit te leggen.
Ik vrees dat we hier in iets soortgelijks gaan uitkomen. Pagina's tellende documenten met wat wel / niet mag op een camping om een paar excessen buiten de deur te houden.

Wat Joseetje hier zegt is compleet normaal: natuurlijk wil je licht bij de BBQ en mag die ook best wat langer duren. Het maakt mij ook totaal niet uit of mijn (over)buren wit, geel, rood, blauw, groen of paars licht hebben. Een mix van alle kleuren vind ik ook best, ondanks dat ik zelf alleen aan warm wit licht doe en nog vrij weinig ook. Verdraagzaamheid is erg prettig. Maar blijkbaar gaan een paar zotten metershoge palen bouwen die op de kermis thuis horen, want het staat niet in de regels dat het niet mag.

Ik blijf erbij: ik denk niet dat je regels nodig hebt hiervoor, maar gezond verstand. Ook zonder regels kan een camping eigenaar iemand met zo'n mast verzoeken die uit te doen of een andere camping te zoeken als hij erop staat deze kermis aan te houden. Net zoals je muziek niet hoeft te verbieden, maar nog steeds door de camping kan worden aangesproken als het te hard / te laat is.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #63 Gepost op: augustus 13, 2019, 12:05:26 pm »

Ik heb in frankrijk wel eens gestaan op een camping waar het om 22:00 uur doodstil en donker was...wow wat ongezellig was dat.


Hoeft niet ongezellig te zijn, als je daarbij een prachtige sterrenhemel krijgt. Is een andere vorm van natuurpracht die echt wel gezellig kan zijn.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #64 Gepost op: augustus 13, 2019, 01:52:24 pm »

@theu: kun je even vragen waar je die dingen koopt, lijkt me ideaal als ik weer eens de weg kwijt ben op de camping en bij twee keer knipperen is het eten klaar  :H
Zou zeer handig kunnen zijn. :)6]Vrienden van ons hadden dit vorige week op de camping in Normandiƫ. Ook dit waren Engelse kampeerders. Ze vielen nog mee. Hij stond om de dag aan. :)23]:)23]


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #65 Gepost op: augustus 14, 2019, 09:33:06 pm »

Wat ik nooit begrijp is dat er zoveel mensen zijn die dat kleine innerlijke stemmetje niet lijken te hebben..of dat nu om fel licht gaat dat storend is, veel te harde muziek..mijn buurman op dit moment die een pitbul achtige hond heeft die de standplaats bewaakt met ontblote tanden en bloeddorstig blaffend bij alles wat voorbij komt ( die nu van plek is gewisseld want naast een doorlopend pad onhoudbaar) waarbij ik mijn kinderen echt heb moeten instrueren dat ze die hond echt echt niet mogen aaien..en als hun bal op die plek komt hem niet mogen gaan halen...
Er zijn gewoon echt mensen die totaal overal schijt aan hebben...en dat is gewoon heel erg jammer....
Tuurlijk weten die mensen dat je met zo,n hond eigenlijk niet op een camping kunt staan....tuurlijk snappen die luidruchtige mensen dat dat heel vervelend is voor de buren..en als je als enige een knipperende kermisatractie naast je tent hebt staan dan moet er toch ergens een lichtje gaan branden ( en niet die lichtpaal :I)
Ik ben het met bovenstaande eens..je kunt niet alles in regels vangen en zijn er regels dan zijn die soms nog op 100 verschillende manieren interpreteerbaar..gewoon gezond verstand en een stukje geweten..
Ik zou me heel bezwaard voelen als ik overlast voor anderen veroorzaak...dus ik zorg ervoor dat ik rekening hou met anderen...en ik ben blij als anderen rekening met mij houden.
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #66 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:45:30 pm »

Zullen we het nog even hebben over campers met een lampje boven de deur  :(
Wie dat bedacht heeft .is vast zelf geen campeerder .
Vorig jaar en dit jaar weer meegemaakt .
Vorig jaar vriendelijk aan de buren gevraagt of het lampje uit kon.
Ze hadden zelf alles dicht en hadden geen idee dat er zoveel licht van de camper kwam
Onze hele tent was verlicht toen we wilde slapen .
En dit jaar stond er een camper verder op weer de hele camping verlicht door een ledstripje boven de deur .
Zit er aan te denken om de camperbouwers een uitnodiging te doen om eens in een vouwwagen te komen slapen met een camper met ledstripje aan er naast .
Misschien gaat er dan bij hun eenlichtje wat zwaker branden  :(
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #67 Gepost op: augustus 15, 2019, 12:41:16 pm »

Zou dat tegen inbraak zijn? Omdat ze ook vaak op parkeerplaatsen etc staan?
An sich kan ik me wel voorstellen dat het dan fijn is...maar op een camping niet nodig idd
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #68 Gepost op: augustus 15, 2019, 02:12:28 pm »

Helpt niet tegen inbraak. In tegendeel. Als er geen sociale controle is, net het omgekeerde. Je kan als crimineel veel sneller handelen zonder dat het opvalt bij licht dan bij geen licht. Indien er veel sociale controle is, kan verlichting die sociale controle ondersteunen, maar het is al vaak aangetoond dat bij afwezigheid van constante sociale controle gewoon een omgekeerd effect heeft om verlichting te gebruiken.
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #69 Gepost op: augustus 15, 2019, 11:26:51 pm »

Ik moest even denken aan die " licht aan" deur op slot " reclame van de overheid...tegen inbraak..maar je zult wel gelijk hebben inderdaad
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #70 Gepost op: augustus 16, 2019, 10:19:14 am »

Nou op de camping is het dan lichtje aan tent kampeerders de sjaak .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #71 Gepost op: augustus 16, 2019, 05:53:00 pm »

Dus als iedereen gewoon een warmwit lampje en wat kaarsen gebruikt is er helemaal niks aan de hand. Kun je normaal je boek lezen, naar de sterren kijken of een spelletje doen. Zonder een ander in de schijnwerpers te zetten of er een belachelijke kermisattractie van te maken.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #72 Gepost op: augustus 21, 2019, 10:58:54 am »

Ga van het weekeinde een camping in Zeeland met deze verlichting opschrikken  :H
Kan zowel wit als oranje licht geven en ook nog dimmen.
Gelogd

rikkert

  • Gast
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #73 Gepost op: augustus 25, 2019, 03:07:59 pm »

een verbod is overdreven, en dan is het einde zoek. Wat mag wel en niet?   3 weken een lelijke overbuurvrouw is erger.
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Verbod gezellige lampjes aan je tent / luifel / vouwwagen?
« Reactie #74 Gepost op: januari 21, 2020, 07:21:30 pm »

Ziet hier onze lampjes.. Tja, wat de een niet mooi vind dat vind de ander wel weer mooi. KK

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal