Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Monaco eerste ervaringen  (gelezen 3683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Gepost op: juni 03, 2019, 08:32:00 am »

Zo, het eerste lange weekend is achter ons (we blijven nog wel tot en met Pinksteren op de camping :K ) maar nu alvast een eerste review, met daarin ook heikele punten van de Monaco (voor zover die er zijn)

Eerst de pluspunten:
+ snel opzetten (eerste keer binnen 1,5 uur)
+ mooie ruime bedden, zelfs zo ruim dat ik nu aan het kijken ben hoe ik de slaaptentjes mooi strak krijg zonder de extra strook erin en dan daar bankjes van maken (wel zo handig met een zoon in een campingbed in het gangpad)
+ Super luifel en de zijflap zet ik er naar behoefte aan (gisteren met de brandende zon even een paar uurtjes eraan gezet, al krijg ik die niet helemaal zonder gat tussen de overgang luifel,voortent en zijflap aan de bovenkant)

Nu de nadelen:

- Er zitten al krassen op de deksel van de keuken  :?
- Hij is GROOT waardoor we de asso's van het veld lijken  ::)
- Iedereen wil loeren, want wat is dat voor vette tent  :I geluk bij een ongeluk is wel dat je dan je voortent netjes houd  :J

en dan nog de neutrale punten:
= ik kan niet echt ergens een kapstok kwijt, ivm met ingeritste boogstokken (dus een veranda stok gaat ook niet werken of ik moet de stof gaan klemmen)
= water en gas kan (nog) niet in de keuken kwijt, hiervoor ga ik hem denk ik nog wel wat verbouwen, want ik vind het idee dat mijn zoontje al kruipende de watertent omduwt niet heel aantrekkelijk, nu staat ie met een spanband aan de keukenpoot vast
= het uitdraaien van de achterste steunpootjes gaat niet heel makkelijk, ivm de korte slinger en de disselbak: dit ga ik oplossen door een slinger voor op mijn schroefboormachine te kopen, want dit gaat toch al mee ivm de Haba schroefharingen die ik er bij heb (overigens zijn die dingen wel echt een aanrader)

Al met al zijn we erg tevreden en gaan we in de komende week de lokale A.C.Tion maar eens plunderen om mooie pasklare kratten te kopen die in het midden gangpad passen (als iemand tips heeft houd ik mij aanbevolen). 
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2019, 01:20:59 pm »

Kapstok kun je achterin de bak kwijt, daar is een rechte stok.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2019, 01:24:00 pm »

Kapstok kun je achterin de bak kwijt, daar is een rechte stok.

dat is een optie, maar niet echt aantrekkelijk, want dan moet ik met mijn natte jas (want anders gebruik ik hem niet ;) ) helemaal door de wagen (waar met een beetje pech zoon-mans ligt te slapen)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2019, 01:28:33 pm »

Hahaha ja dat is niet handig. Eerst over een stoel laten drogen dus... :#
Maar ik heken het probleem hoor!
En wij zetten het gas en de watertank achter de klep van de keuken onder de keuken. Daar zal hij toch niet kruipen denk ik?
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2019, 02:01:20 pm »

Hahaha ja dat is niet handig. Eerst over een stoel laten drogen dus... :#
Maar ik heken het probleem hoor!
En wij zetten het gas en de watertank achter de klep van de keuken onder de keuken. Daar zal hij toch niet kruipen denk ik?

nou je weet niet hoe inventief hij is ::)
ik ga denk ik een scheerlijn, met een pvcpijpje (elektrabuisje) aan de klipjes van de oprolluikjes maken en dan https://www.obelink.nl/universele-kapstok.html?gclid=EAIaIQobChMI67y80qHN4gIVROR3Ch1kFAvFEAQYAyABEgIhKvD_BwE type kapstok eronder: als het hangt maak ik effe een foto (als het werkt)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2019, 02:02:58 pm »

Zelf hebben we de Monaco nog niet (komt pas 29 juni), maar voorheen altijd gekampeerd met een tunneltent waar de stokken aan de buitenkant zaten. Natte jassen hing ik (eerst onder de luifel, daarna in de tent) te drogen over een (klein) droogrekje (de JÄLL van Ikea). Zodra de jassen droog waren, gooide ik ze weer achter in de auto.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2019, 02:47:37 pm »

Als je al kamperend de behoefte aan een kapstok uitspreekt, ben je niet langer aan het kamperen . . . . .  :)
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2019, 11:15:27 am »

Als je al kamperend de behoefte aan een kapstok uitspreekt, ben je niet langer aan het kamperen . . . . .  :)

Jawel, want dat betekend dat ik mijn jas niet aan heb en dat betekend weer dat ik mooi weer heb  :K

Helaas zit ons eerste avontuur met de Monaco er weer op. Het afbreken ging eigenlijk best snel: het viel mij vooral op hoe stoffig de vouwwagen was geworden, ondanks de bakken met regen die hem gegeseld hebben.

Verder hadden wij last van condens in de voorste boogstok: het water gutste eruit. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar mee moet doen om het te voorkomen: nu hebben we het zaakje even laten liggen om zeker te zijn dat hij droog opgevouwen werd.

Ook bleek een stok uit de boog te zijn vervrongen, met veel geweld kreeg ik het pinnetje eruit om de boel mooi op te kunnen ruimen: vandaag maar even bellen met De Wit, want daar moet wel een andere stok voor komen en een nieuwe veerpen. Ik neem het de tent niet kwalijk, als ik zie wat voor stormen we hebben gehad.

Conclusie onder aan de streep: binnen 1,5 uur kun je het hele zwikkie wel afbreken, alleen de 'bende' opruimen duurt altijd langer dan gehoopt  :J
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2019, 11:47:30 am door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2019, 09:23:56 pm »

Wij hadden met onze nieuwe Malawi in het begin ook problemen met het uit elkaar halen van de stokken. Dit is uiteindelijk door de Wit opgelost door het vervangen van een stokdeel en het bijschaven van een aantal uiteindes. Het heeft bij ons wel een paar maanden geduurd voordat de Wit het had opgelost. Mijn ervaring is dat je ze achter de broek aan moet zitten. Uiteindelijk is het goed opgelost hoor en wellicht heb ik gewoon pech gehad dat het lang duurde.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2019, 09:28:36 pm »

We gaan het meemaken, ik wil het voor week 30 eigenlijk wel gefixed hebben, dan ga ik namelijk naar Frankrijk. Vandaag al ff contact gehad, net foto’s ingestuurd en binnen twee dagen zou ik antwoord krijgen.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

JurgenR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno Box 2020
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2019, 06:41:18 pm »

Hoe zijn de ervaringen ondertussen geweest?
Vooral het gebrek om ergens iets vast te maken valt me precies tegen.
We hebben bijvoorbeeld altijd zo'n vliegen slingerdeur in de deuropening bij onze raclet nu. Zie niet meteen in hoe je dat bij de cabanon zou doen... zou je al bijna bij aankoop lap stof met daarin oogjes moeten laten opstikken ...
Gelogd
2017 - 2020 -> Raclet Pamplona Mini 2010
2021 -> Raclet Livorno Box 2020

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon Monaco eerste ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2019, 12:52:17 pm »

Dat is even graven onder de kerstboom

We zijn beland aan het meer van Annecy, daar drie weken gestaan op een mooie ruime plek. Het gebrek aan ophang mogelijkheden blijft wel een dingetje, al heb ik nu twee kapstokken aan de lusjes van het oprolmechanisme van de raampjes van de twee bedden (dan hangt het dus in de voortent) dat bevalt goed.

Vliegendeur hebben wij niet, als je dat wilt moet je denk ik een rits laten zetten.

Overigens heb ik als opbergkisten kisten bij Ikea gehaald: dat past perfect en hebben deksels. En ze zijn des Ikea lekker goedkoop
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal