Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Stroom genereren  (gelezen 7198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Stroom genereren
« Reactie #45 Gepost op: september 09, 2019, 08:56:08 pm »

Vacuüm verpakt voedsel blijft wel even goed en meestal kan je wel elementen koelen. Ook staat de koelbox onder de bedden en daar is het zo wie zo een stuk koeler. In de Bergen koelt het 's nachts sterk af en dan de box wat open zetten helpt ook.

Met twee dagen bedoel ik ook voor de dag zelf en de volgende dag. Dus zo slaag je wel voor twee dagen in, maar is het maar één volledige dag dat je bewaart.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Stroom genereren
« Reactie #46 Gepost op: september 09, 2019, 09:50:09 pm »

Vacuüm verpakt voedsel blijft wel even goed en meestal kan je wel elementen koelen. Ook staat de koelbox onder de bedden en daar is het zo wie zo een stuk koeler. In de Bergen koelt het 's nachts sterk af en dan de box wat open zetten helpt ook.

Met twee dagen bedoel ik ook voor de dag zelf en de volgende dag. Dus zo slaag je wel voor twee dagen in, maar is het maar één volledige dag dat je bewaart.

Vacuüm verpakt voedsel bederft net zo snel als voedsel dat je in een krant rolt en dan bewaard.
In vacuüm groeien alleen die bacteriën en schimmels niet die afhankelijk zijn van zuurstof. Er zijn er minstens net zo veel die het zonder zuurstof ook goed doen, of zelfs beter. Voorbeelden zijn melkzuurbacteriën (relatief onschuldig) maar ook de 'botulisme bacterie' .
Alleen conserven kunnen zonder koeling bewaard worden, mar die zijn ongeveer een half uur op 125 graden verhit. Pas dan is het product compleet levenloos en zou het, microbiologisch gezien, het eeuwige leven hebben.

De temperatuur van je koelkast zou altijd onder de 7 graden moeten zijn, voor enkele producten onder de 4 graden.
Alleen dan is de uiterste houdsbaarheidsdatum van die producten haalbaar.

Het zou toch jammer zijn wanneer je aan de schijterij gaat en dat is dan nog het mist erg  :#
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Stroom genereren
« Reactie #47 Gepost op: september 09, 2019, 10:22:53 pm »

Op al die jaren in ieder geval nog nooit problemen gehad.

Hebben het ook nog nooit geprobeerd tot aan de houdbaarheid datum. Daar we de ene dag halen, als we op de camping komen meteen een deel verbruiken en het andere maximaal de volgende avond.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stroom genereren
« Reactie #48 Gepost op: september 09, 2019, 10:53:53 pm »

Je maakt me wel nieuwsgierig hoe je twee dagen eten goed houdt zonder koeling (koelkast)? Dat zou idd het stroomverbruik flink naar beneden brengen.

Ook niet vacuumverpakt voedsel blijft echt wel lang goed. Ook kwestie van een beetje handig inkopen. Geen verse ham, maar salami, geen melk, maar (vruchten)yoghurt, vlees 's avonds aanbraden, geen probleem.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #49 Gepost op: september 10, 2019, 11:57:44 pm »

Vandaag inkopen gedaan, de accu/generator is besteld. Een Ecoflow Delta 1000. Op te laden in de auto, via gewone stroom uit de muur of met een solar panel. Nu nog even wachten tot hun nieuwe opvouwbare 110watt solar panel uit komt. Dan kunnen we zelf bepalen waar we gaan staan. Lijkt me ideaal niet meer tussen al dat maar toenemende plastic op de campings  :N
« Laatst bewerkt op: september 11, 2019, 12:00:13 am door carvers »
Gelogd

wpnd

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #50 Gepost op: september 11, 2019, 01:44:20 am »

Vandaag inkopen gedaan, de accu/generator is besteld. Een Ecoflow Delta 1000. Op te laden in de auto, via gewone stroom uit de muur of met een solar panel.

Dat is toch nog een Kickstarter programma ... kan nog wel even duren voor je je investering op tafel hebt staan. Wel een mooie oplossing trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #51 Gepost op: september 11, 2019, 02:33:26 pm »

Dat is toch nog een Kickstarter programma ... kan nog wel even duren voor je je investering op tafel hebt staan. Wel een mooie oplossing trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zeker mooi dingetje met genoeg overcapaciteit. Eind december 2019 ongeveer, doe er een paar maanden bij. Dan is het nog steeds winter en over het algemeen sta ik dan op een snowboard in mijn vrije tijd, niet overnachtend in mijn vouwwagen. Dus de timing is perfect van Ecoflow. Zij brengen in het najaar ook nog een mooi Sunpower panel uit van 110Watt met goede prestaties.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stroom genereren
« Reactie #52 Gepost op: september 11, 2019, 05:00:30 pm »

Hoe werkt dat met zo'n kickstarter? Betalen na aflevering? Wat voor garanties krijg je?
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #53 Gepost op: september 11, 2019, 09:34:05 pm »

Hoe werkt dat met zo'n kickstarter? Betalen na aflevering? Wat voor garanties krijg je?

100% betalen vooraf. Garanties staan op de kickstarter product launch pagina. De eventuele betalingsgaranties ook. Die kunnen per product verschillen. Hou er rekening mee dat bij dergelijke producten de leveringsdatum meestal niet gehaald wordt. Sommige onervaren pledgers (aspirant deelnemers) worden daar boos om. Als je vaker aan dergelijke platforms hebt deelgenomen, neem je dat altijd in je overweging mee. Bij 1 product is het mij 1 keer overkomen dat de gestelde leveringsdatum met bijna 1,5 jaar verlengd werd. Blijf altijd positief op dergelijke platforms, anders is mijn devies: blijf er ver weg van, de launchers steken vaak hun nek in een (financiële) risico strop en hopen dat ze er wat aan verdienen. Dat gaat ook wel eens fout. Ik kan zulk ondernemerschap alleen maar waarderen.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2019, 09:47:21 pm door carvers »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stroom genereren
« Reactie #54 Gepost op: september 11, 2019, 11:19:48 pm »

Je kunt de investering er dus op kwijtraken. Dan vind ik zo'n zonnegenerator nog best een fors bedrag vwb het risico.
Gelogd

wpnd

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #55 Gepost op: september 12, 2019, 12:45:52 am »

Klopt .. voordeel is wel dat je vaak het uiteindelijke product ontvangt voor een fractie van de uiteindelijke retail prijs. Maar inderdaad de planning wordt zelden gehaald, ik wacht nog op een product dat oorspronkelijk verscheept zou worden in juni 2017. Wel zijn er in de tussentijd veel verbeteringen meegenomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #56 Gepost op: september 12, 2019, 09:21:19 am »

Je kunt de investering er dus op kwijtraken. Dan vind ik zo'n zonnegenerator nog best een fors bedrag vwb het risico.

Ecoflow is een gezond bestaand bedrijf. Er is nu in 7 dagen tijd 1,5 miljoen USD opgehaald in dit project.
Succesvol project tot dusver.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #57 Gepost op: oktober 10, 2019, 01:05:20 pm »

Delta heeft tot nu toe zoveel opgehaald dat je er voor meer dan usd 150 extras bij krijgt  :> De inschrijving met 30% korting staat nog open.

« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2019, 01:06:53 pm door carvers »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stroom genereren
« Reactie #58 Gepost op: oktober 10, 2019, 03:40:29 pm »

heb je een linkje?
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal