Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring leveler.  (gelezen 2668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Ervaring leveler.
« Gepost op: maart 14, 2020, 05:57:38 am »

Hi medeklappers.
Wij hebben de wagen nu 3x neergezet en het waterpas zetten op die grijze blokken kost ons steeds minstens een kwartier en bijna ons huwelijk. We hebben een remsysteem waarmee dat handig zou moeten gaan en ik heb het filmpje 100x gekeken maar man man man wat kost het een hoop kracht en gepuzzel om hem op zo'n blok te rijden.

Nu ga ik dus kijken naar andere oplosdingen. Op MP zie ik levelers staan voor caravans. Kunnen die ook voor een klapkar, en werkt dat in de praktijk ook?
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2020, 06:14:01 am »

Hi medeklappers.
Wij hebben de wagen nu 3x neergezet en het waterpas zetten op die grijze blokken kost ons steeds minstens een kwartier en bijna ons huwelijk. We hebben een remsysteem waarmee dat handig zou moeten gaan en ik heb het filmpje 100x gekeken maar man man man wat kost het een hoop kracht en gepuzzel om hem op zo'n blok te rijden.

Nu ga ik dus kijken naar andere oplosdingen. Op MP zie ik levelers staan voor caravans. Kunnen die ook voor een klapkar, en werkt dat in de praktijk ook?
En als iemand filmpjes  heeft..... graag

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2020, 07:18:44 am »

https://www.youtube.com/watch?v=UMfNH_RoRNk

Omdat ik er positieve verhalen over had gelezen hebben wij er hier recentelijk van deze 2 aangeschaft, echter nog niet gebruik; kost in ieder geval wel energie.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2020, 01:53:40 pm door C5CCV »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2020, 08:53:18 am »

Wij gebruiken al jaren een leveler. Het op blokken zetten lukte ons door rugproblemen ook niet. E#en leveler is echt ideaal. Je plaatst hem onder het wiel, en draait hem met de slinger van de poten zo omhoog. De laatste jaren nam ik een ratelsleutel mee, ging het nog gemakkelijker. Ik kocht de mijne via MP voor € 15,--. Echt fantastisch, en het aanraden waard.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2020, 10:14:26 am »

https://www.youtube.com/watch?v=UMfNH_RoRNk

Omdat ik er positieve verhalen over had gelezen hebben wij er hier recentelijk van deze 3 aangeschaft, echter nog niet gebruik; kost in ieder geval wel energie.

3 stuks? Je hebt er toch maar 1 nodig omdat je maar 1 wiel hoeft te verhogen?
En hoe pomp je ze dan op?

Wij gebruiken al jaren een leveler. Het op blokken zetten lukte ons door rugproblemen ook niet. E#en leveler is echt ideaal. Je plaatst hem onder het wiel, en draait hem met de slinger van de poten zo omhoog. De laatste jaren nam ik een ratelsleutel mee, ging het nog gemakkelijker. Ik kocht de mijne via MP voor € 15,--. Echt fantastisch, en het aanraden waard.

Super om te horen!
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2020, 11:15:56 am »

Omdat onze vouwwagen een hard deksel heeft wat als vloer dient, is het niet goed mogelijk om aan die kant van de wagen een metalen leveler te gebruiken. Op marktplaats hebben wij een 'lucht leveler' gekocht, lijkt op de flat jack, kost ongeveer vier tientjes. Oppompen doen we met een compressortje dat we inpluggen in de sigarettenaansteker. Compressortje zit soms bij de auto als je geen reservewiel hebt of is te koop bij bv. Action.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #6 Gepost op: maart 14, 2020, 11:18:38 am »

Wij gebruiken al jaren een leveler. Het op blokken zetten lukte ons door rugproblemen ook niet. E#en leveler is echt ideaal. Je plaatst hem onder het wiel, en draait hem met de slinger van de poten zo omhoog. De laatste jaren nam ik een ratelsleutel mee, ging het nog gemakkelijker. Ik kocht de mijne via MP voor € 15,--. Echt fantastisch, en het aanraden waard.
Zo'n een heb ik er ook van Marktplaats afgetrokken. Een keer proefgebruikt op de oprit en dat ging soepel. Heb bij Obelink wel gekeken naar van die blokken maar zag mijzelf niet slepen met 500 kilo vouwwagen over zo'n blok.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #7 Gepost op: maart 14, 2020, 11:19:53 am »

Ik gebruik een schaarkrik die ik onder de as zet. Ik heb op het punt waar de slinger hoort een moer gelast van dezelfde maat als de slinger van de steunpoten. Die is lekker lang en dan kan dat met 1 hulpstuk.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2020, 01:38:36 pm »


Ik heb ook van deze gele blokken en al heel wat keren gebruikt. Ging nog redelijk vlot vond ik. Het gewicht er op duwen is uiteraard hetgeen meest rekening mee moet houden, maar op dat moment schakel ik vrouw en kinderen mee in om te helpen duwen en dan lukt het wel.


Echter zo'n ding als dit lijkt me ook wel wat. Is zeker eenvoudiger in gebruik denk ik en je moet niet de hele familie mee inschakelen. Hoewel ik dat laatste nu juist wel leuk vind. Het aspect moeten samenwerken vindt ik juist één van de leukste dingen aan kamperen met de familie draagt mee bij om het contrast te verhogen met het jachtige leven buiten de vakanties.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #9 Gepost op: maart 14, 2020, 01:56:55 pm »

3 stuks? Je hebt er toch maar 1 nodig omdat je maar 1 wiel hoeft te verhogen?
En hoe pomp je ze dan op?

Super om te horen!


Typefout, reeds aangepast; Ik heb er 2 omdat ik het idee had om de wagen, die in de winter in een garagebox staat, ook op de flatjacks te stallen, dat is iets beter voor de drukverdeling op de banden. Deze winter echter nog niet aan toegekomen
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #10 Gepost op: maart 14, 2020, 02:14:17 pm »


Typefout, reeds aangepast; Ik heb er 2 omdat ik het idee had om de wagen, die in de winter in een garagebox staat, ook op de flatjacks te stallen, dat is iets beter voor de drukverdeling op de banden. Deze winter echter nog niet aan toegekomen



Heb er een keer over rond gekeken, en blijkbaar zijn ze ook minder hoog dan de klassieke blokken. Wil je even hoog kunnen gaan moet je twee van deze boven elkaar leggen. Dus twee kan in een dergelijk geval zeker nuttig zijn!
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #11 Gepost op: maart 14, 2020, 02:19:52 pm »

Ziet er nuttig uit maar wij gaan voor het eerst weg met vouwwagen en ga toch eerst de blokken proberen. Deze versie is nog best prijzig. Wil ook wel ervaren hoe dat werkt en of het echt nodig is. In onze tent kan ik mij de laatste jaren niet herinneren dat we echt scheef stonden.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #12 Gepost op: maart 14, 2020, 04:26:59 pm »

Een voordeel van een Roadmaster dan heb je die dingen niet nodig. He krijgt hem altijd waterpas. Zonder blokken of wat dan ook

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #13 Gepost op: maart 14, 2020, 04:47:04 pm »

Zo'n leveler werkt natuurlijk perfect maar ik neem liefst alleen spullen mee die we zeker gebruiken. Afgelopen zomer lagen we scheef maar had ik niets bij, daarom een modulair setje gekocht waar ik verschillende hoogtes mee kan maken.

Kunst is natuurlijk om het wiel op een wig te krijgen, kan met botte kracht of door slim gebruik te maken van hefboomwerking van de dissel. Met een paar keggen blokkeer je het wiel wat op juiste hoogte staat, dan de wagen verdraaien en wig er onder, vervolgens aan de dissel trekken om het wiel op de wig te rijden.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2020, 05:59:12 pm door Jeronimo »
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Cherkass

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL Membrane Airco 2005 met James Cook keuken
Re: Ervaring leveler.
« Reactie #14 Gepost op: maart 14, 2020, 05:25:35 pm »

Wij gebruiken naast een waterpas met magneet, twee pootjes aan de voorkant van de wagen en ipv stelschroeven aan de achterkant van de wagen 2x potkrikjes voor het stellen van de wagen.

Vr groet Marijke
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal