Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen  (gelezen 21673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2020, 05:51:46 pm »

Citaat van: Swede
Electrisch rijden is in ieder geval een feestje, nooit meer terug naar normale brandstof (als ik de kans hou).
[/quote

Het zal hier op den duur ook wel moeten, maar wat is het feestgedeelte precies? Voor mij zal het betekenen dat ik een duurdere auto moet gaan rijden die net aan kan concurreren in qua prijs in verbruikscijfers, waarbij ik voor het onderhoud volledig aangewezen zal zijn op iedereen behalve mezelf, bijtanken bijladen wordt, de verre europareizen ondernemingen en een het hele principe van zelf denken en doen in de auto (wat ik oprecht leuk vind) net zo'n klinische handeling wordt als de vaatwasser aanzetten. Handig, maar emotieloos. Ik heb wel wat elektrisch gereden (Mercedes B, Tesla X en een Prius plug in), maar het deed me verder niets.
Het voordeel zit, afgezien  van de totale uitstoot, met name in de buffercapaciteit voor de zonnepanelen, maar 'feest'?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #16 Gepost op: juni 08, 2020, 05:52:29 pm »

De verbruikscijfers zijn zeker interessant om te volgen trouwens  :J
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #17 Gepost op: juni 18, 2020, 08:50:48 am »

Leuk topic en wat een gave combi!
Zou ook best een Tesla voor onze Cocoon willen, prijstechnisch niet interessant (lees betaalbaar ::)) voor ons.
Maar wie weet wat de toekomst brengt, ooit wordt dit normaal.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #18 Gepost op: juni 25, 2020, 09:39:16 pm »

Zo, we zitten op de camping. Ritje leusden > ouddorp viel niet tegen qua verbruik. Gemiddeld zo’n 225 Wh/km. 100km/h, wind mee/zij, 27 graden. Dit ritje was met de mountainbike erop, naar frankrijk gaat die niet mee wat denk ik zo 20Wh/km zal schelen. De ortlieb big bags bevallen ook goed. 250 tot 300 km per etappe moet zeker haalbaar zijn.

Vertrek met 99% aankomst met 53%, 46% verbruikt.



« Laatst bewerkt op: juni 29, 2020, 02:59:02 pm door EriLin »
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #19 Gepost op: juni 26, 2020, 04:20:01 pm »

Stoer! Lang leve de pioniers  WW
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #20 Gepost op: juni 29, 2020, 02:39:09 pm »

Zo, terugweg, lekkere wind mee zw4, 100kmh op de acc, met een nog beter verbruik uiteraard.

Vertrokken met 88 procent aankomst met 44 procent. 44 procent batterij verbruikt.

« Laatst bewerkt op: juni 29, 2020, 02:57:43 pm door EriLin »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #21 Gepost op: juni 29, 2020, 02:40:33 pm »

Dus als de oude zeevaarders je gaat pas verkassen als de wind gunstig is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #22 Gepost op: juni 29, 2020, 02:51:45 pm »

Dus als de oude zeevaarders je gaat pas verkassen als de wind gunstig is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
dat werkt ook voor brandstof auto's. :# Of lekker "kleven" achter een bus of vrachtauto. Kijk maar op je verbruiksmeter hoeveel het scheelt. Overigens zou ik het niet aanraden uit oogpunt van veiligheid.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #23 Gepost op: juni 29, 2020, 02:52:32 pm »

Dus als de oude zeevaarders je gaat pas verkassen als de wind gunstig is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Als je dan ook nog eens 90 achter een vrachtwagen aan draft is het helemaal feest. Nee, wij rijden naar waar de zon schijnt, 100 km/h, zeker niet achter een vrachtwagen en gaan zien waar we belanden begin augustus.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2020, 02:56:27 pm door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 11, 2020, 12:16:00 am »

We zijn belandt in Dienville op camping Le Colombier. Rit was goed te doen op een maandag. 2 stops van 30 minuten voor het laden/toiletbezoek nodig gehad. Toch besloten vanwege de afstand om een fiets mee te nemen. Normaal rijden met 100 kmh. Blijkt dat de tesla goed rekening houdt met het verbruik met aanhangwagen. Ik had ook een abbo genomen op abrp maar die app is waardeloos, of ik snap hem niet. Ook al was het tesla account gekoppeld hij nam niet lekker de soc over en zat er flink naast.

De eerste ettape 100% batterij, 225 km met nog 23% over aangekomen bij de SC Nivilles sud. 190-220wh/km. Daar geluncht en volgeladen tot 80%. Vouwwagen was makkelijk op de parkeerplaats af te koppelen. Van der valkje dus lekker relaxed naar de wc.

De tweede ettape was wat spannender. 215km. We moesten volgens de tesla nav een sc eerder pakken als dat abpr berekend had. Eigenwijs dat ik was toch de geplande proberen te halen wat met 3% gelukt was al hebben we even een half uur moeten draften achter een vrachtwagen. Maar poeh wat scheelt dat. Het tochtje van Chaleroi naar reims is ook behoorlijk uphill en dat was ook te zien aan het verbruik van rond de 250-280 wh/km. Aangekomen op sc bij aire reims champange sud dachten we niet naar het tankstation te moeten rijden maar erom heen. Dat was niet goed aangegeven en we zijn tegen de richting in weer terug naar het begin gekomen. Weer wat Fransen blij gemaakt maar we moesten echt laden. Omdat het een tol aire is helaas niet mijn lekkere wc maar het ging.
Helaas geen screenshot van de verbuiks stats van deze ettape, wel wat fotos.

Na het laden van 20min met 80% vetrokken naar onze eindbestemming. 119km met nog 45% in de tank.

Totale rit hebben we niet meer dan we normaal zouden stoppen gedaan. Enkele reis was 25 euro aan sc laadkosten.

Hier in noord frankrijk heb je veel bekijks met een tesla, geen een franse gezien en maar 1 X hier op de camping. Alle 6 laadpalen in de buurt werken natuurlijk niet, handig zeker als je een camping kiest express met een laadpaal om de hoek. Wel eentje bij een grotere supermarkt die werkt.
In overleg met de campingbaas, die ook al zijn hoofd schudde over de biet werkende paaltjes in de buurt, mogen we hier 24 uur van 220v druppelen met 10 amp = 30% lading, voor 1 dagtarief stroom ( wat ik kan declareren dus dat maakt me biet zoveel uit) dus dat samen met het uurtje laden steeds bij de super maakt het geen probleem om hem vol te houden.

Al met al dus prima te doen en zonder risico hadden we met 3 keer 10-20 minuten laden geen oeps momentje gehad.

Blijft leuk de vragen van andere campinggasten ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2020, 12:28:12 am door EriLin »
Gelogd

vlamofiel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 11, 2020, 07:28:55 am »

Mooi verhaal. Bedankt voor het delen
Ik ben nog niet helemaal thuis in het EV jargon; SC is super charger? WC is?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2020, 07:46:10 am »

Leuk topic!
Vind het erg interessant jullie ervaringen te horen. Combi ziet er ook prachtig uit.

Fijne vakantie verder!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 11, 2020, 11:17:34 am »

Leuk om te zien. Nog steeds niet handig met dat afkoppelen vraag me af of dat aangepast gaat worden of dat je de wagen gewoon dwars neer kan zetten als het niet druk is? Die 3% is dan wel billen knijpen....
Met een benzine/diesel kan je altijd bijvullen maar nu was stilstaan meteen slepen of kan je met een accu ofzo op die plek ff laden en dan weer verder?

@vlamofiel wc is denk ik het toilet.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 11, 2020, 11:35:04 am »

Ik krijg al stress als ik het lees.

Toen ik terug reed van Frankrijk ben ik ook een Tesla met NL nr plaat en een vouwwagen voorbij gestoken. Ze reden met 2 Tesla's achter elkaar, 1 met vouwwagen, eentje zonder. Rechts, tegen 100 om kms te sparen. Ik reed hen tegen 130 voorbij. En het ergste is... In Parijs heb ik de omleiding van de gps gevolgd, op file te vermijden. Heel veel tijd mee verloren, want toen we ver Parijs voorbij waren, haalde ik de 2 Tesla's opnieuw in :)
Volgend jaar schuif ik gewoon mee aan in de file.

Als ik je verhaal lees, hoe veel je op 24u laadt, rij je dan 2 of 3 dagen nergens heen voor je naar huis vertrekt, zodat je vol kan vertrekken? Of vertrek je gewoon en moet je bij het eerste punt al laden?  Niets voor mij, beetje te impulsief, ik hou niet van plannen op vakantie, maar ik kan me makkelijk voorstellen dat je je erop instelt. Zeker als de Tesla van de baas/lease zou zijn. Dan zou ik er al helemaal mee kunnen leven. Zelf kopen zie ik me niet doen, toch niet als reisauto, wel ooit een kleine elektrische voor woon werk of zo.

Op onze laatste camping waren onze buren 2 dames met een tentje die met de Tesla (3) op terugweg waren van Portugal. 6 dagen heen, 6 dagen terug, rustig rondtrekken, niet te veel rijden . Kan best allemaal, gewoon een knopje omzetten dat je op 1 dag 1300km wil rijden, en genieten.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 11, 2020, 12:48:02 pm »

Druppelen met 10A  :#

Wij hebben een vakantiehuisje in de verhuur, ik maak me zo langzamerhand wel zorgen om huurders met elektrische auto's. In één laadbeurt gaat daar meer in dan het elektriciteitsgebruik van twee tot drie normale verhuurweken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal