Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen  (gelezen 21102 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 11, 2020, 02:18:43 pm »

Druppelen met 10A  :#

Wij hebben een vakantiehuisje in de verhuur, ik maak me zo langzamerhand wel zorgen om huurders met elektrische auto's. In één laadbeurt gaat daar meer in dan het elektriciteitsgebruik van twee tot drie normale verhuurweken.
Extra laten betalen uiteraard.
Als ik een huisje huur, verwacht ik ook niet dat er jerrycans met benzine voor me klaar staan. Ik denk niet dat de elektrische rijders zomaar 'verwachten' de stroom cadeau te krijgen van de verhuurder, of de camping.


Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 11, 2020, 02:32:56 pm »

 :off : als het op een vakantiepark staat, regelen dat er een goede laadpaal komt: dat tikt dubbel aan, je kunt er mee adverteren en je bent de druppellader kwijt. (overigens kun je ook overwegen om een snellader aan je eigen huisje te knopen met een pasjes systeem, ik denk dat 99,9% toch wel een laadpas van de zaak heeft en dus gebruik zal maken van je paal)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 11, 2020, 05:54:35 pm »

Zo groot zijn de marges helaas niet. Dat soort investeringen lonen niet. Kan beter de zekering automaten verkleinen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 11, 2020, 07:20:03 pm »

Mooi om te lezen dit.
Misschien ooit elektrisch als het meer en sneller kan met het laden.
Op zich zijn snelladers al mooi beschikbaar maar volgens mij nog veel te weinig verspreid over Europa.
Lijkt me nu nog te veel gedoe en iets waar je de hele tijd mee bezig moet zijn.....waar staan de palen, doen ze het wel, zijn ze al in gebruik,......
In Nederland al ruim voorhande maar in la Douce France valt het vies tegen zover ik kan zien.

Ik blijf nog wel even dieselen.
Het enige waar ik aan moet denken is dat ik ergens tussen Corsica en thuis een keer moet tanken.

Maar zeker interessant om een keer te lezen inclusief werkelijk verbruik i.p.v. een, vaak ietwat gekleurd, verkoopplaatje van een leasemaatschappij
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 11, 2020, 08:27:47 pm »

Zo groot zijn de marges helaas niet. Dat soort investeringen lonen niet. Kan beter de zekering automaten verkleinen.

Geen huurders meer kosten je meer...
Elektrisch rijden zal de komende jaren meer en meer worden en de vraag naar de laadvoorzieningen ook
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 11, 2020, 10:23:26 pm »

Het vervelende is dat het transport systeem van Tennet het niet helemaal aan kan, met teveel terug leveren van de zonnepanelen is het het moeilijk. De snelle laadstations aan huis zullen het er niet op verbeteren voor het net. Is nog veel werk aan de winkel voor de transporteur. Gok toch ook dat de fuel cel ook wel eens een vlucht kan gaan nemen, kost ook veel elektrisch vermogen maar dat is op een enkele locatie, laad stations is op vele locaties.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 11, 2020, 10:58:19 pm »

Mooi verhaal. Bedankt voor het delen
Ik ben nog niet helemaal thuis in het EV jargon; SC is super charger? WC is?

De w zit dicht bij de S ;) zit hier met een brakke 3g op een klein toetsenbordje van de mobiel, dat gaat niet altijd vlekkenloos.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #37 Gepost op: augustus 11, 2020, 11:03:42 pm »

Leuk om te zien. Nog steeds niet handig met dat afkoppelen vraag me af of dat aangepast gaat worden of dat je de wagen gewoon dwars neer kan zetten als het niet druk is? Die 3% is dan wel billen knijpen....
Met een benzine/diesel kan je altijd bijvullen maar nu was stilstaan meteen slepen of kan je met een accu ofzo op die plek ff laden en dan weer verder?

@vlamofiel wc is denk ik het toilet.

Je kan met 3 procent bog zeker een kilometer of 10 en dan heb je nog een super reserve van een paar. Er zijn meer dan genoeg superchargers onderweg dus we hadden het kunnen voorkomen. Doen we de terugweg ook wel met 3 keer kort laden.

Het eraf halen van de vouwwagen was echt geen probleem btw had hem bij de eeste wel eraan kunnen laten maar dan blokkeer je de weg wat niet zo netjes is. Bij de tweede was het de oprit naar het tankstation met ruimte te over om hem even weg te zetten.

Parkeerplaats was redelijk vol voor de anderen wij hadden genoeg keuze... en als die vol zou staan wacht je 15 minuten want bij een sc langer blijven staan dan nodig kost je een boete per minuut. En ja daar heb je ze ook weer die lui die afkoppellen en toch blijven staan... die tankstations in luxemburg sta je langer voor je goedkope bezine ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2020, 11:57:09 pm door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #38 Gepost op: augustus 11, 2020, 11:25:12 pm »

Over liever een diesel... De reis an sich is niet anders als dat wij een diesel zouden hebben btw. De kids willen er ook even uit en moeten na 200-300 km toch even naar de wc. Ik snap die opmerking niet tenzij je een blaser bent of zonder kids reist misschien? Je plas ophouden over 700-1000km...? Ik doe het je niet na, ff stoppen en je bent als snel 15 minuten verder. Dat is dezelfde discussie als over opzet/afbreektijd van een vouwwagen...
En dan nog, het scheelt mij verschrikkelijk veel geld, ik kan nu het hele jaar gratis op vakantie als je het zo gaat bekijken.

Tav dat laden op de plek. Dat gebeurd in overleg, en alleen maar omdat blijkbaar in dit gedeelte van frankrijk niet veel ev’s rondrijden, en men er niet veel aandacht aan besteed. Het is wel jammer omdat er genoeg laadmogelijkheden zijn op een paar minuten lopen van de camping. In zuid frankrijk en rond de alpen was het prima voor elkaar en zag je altijd ev’s laden bij de super. Gaat allemaal veranderen de komende jaren. Er zijn op deze camping met 40 plekken nu 3 teslas aanwezig...

En ja je zal er zeker rotte appels hebben die ff de lader eraan gooien als de beheerder zijn rondje heeft gedaan. Dat zal een meerderheid zijn want we blijven toch nl’ers.  De goeie lijden dan weer... maar dat geld voor veel meer dingen, mensen zijn... tja kijk waar de natuur mee bezig is, het lost zich vanzelf op.

Campings of een huisje zonder laadpunt zullen straks voor nl toeristen denk ik minder aantrekkelijk worden. In zeeland hadden we ook een paaltje en die was altijd lekker druk bezet. Paaltje aan laten sluiten kost je 1500 euro als je stroomvoorziening het aankan. 35/40 cent per kwh moet je makkelijk kunnen vragen. Dat heb je er zo uit zeker als je meer ev klandizie krijgt. Adverteer er ook mee want de meeste tesla mensen zijn huisjes volk. Ik zou hem gelijk plaatsen voordat het park aan zijn max zit omdat al je concurrenten hem al hebben ;)

We gaan nog 2,5 week genieten hier als we terug zijn zal ik de terugreis ook even doorgeven hier :)
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2020, 12:07:09 am door EriLin »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2020, 07:42:29 am »

Het ziet er veel belovend uit, als ik zo je reiservaring met de Tesla lees. De komende jaren zullen wij nog dieselen. Net groot onderhoud gehad, dus we kunnen voorlopig nog vooruit.
Over een jaar of 3 a 4 zullen we de auto vervangen. In die tijd ontwikkeld elektrisch rijden nog wel door, wie weet wordt het dan wel elektrisch.

Maar met een elektrische BBQ in de rivier zie ik nog niet gebeuren :)3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #40 Gepost op: augustus 12, 2020, 10:02:42 am »

De w zit dicht bij de S ;) zit hier met een brakke 3g op een klein toetsenbordje van de mobiel, dat gaat niet altijd vlekkenloos.

Opladen dus bij de SC,
En ontladen gewoon ouderwets op de WC.

 :O
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #41 Gepost op: augustus 12, 2020, 12:13:24 pm »





en als die vol zou staan wacht je 15 minuten want bij een sc langer blijven staan dan nodig kost je een boete per minuut.

Even los van alles, gewoon uit interesse?
Hoe werkt dat met die boete?
Betaal je je stroom met een soort kaart, en loopt die boeteteller dan, nadat hij vol is, of hoe gaat dat?

En hoe weet je of je auto vol is, als jij zit te eten? Kan je hier een melding van krijgen op je telefoon?


Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #42 Gepost op: augustus 12, 2020, 10:54:56 pm »


Even los van alles, gewoon uit interesse?
Hoe werkt dat met die boete?
Betaal je je stroom met een soort kaart, en loopt die boeteteller dan, nadat hij vol is, of hoe gaat dat?

En hoe weet je of je auto vol is, als jij zit te eten? Kan je hier een melding van krijgen op je telefoon?


Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Bij een sc koppel je gewoon aan, de auto wordt vanzelf herkend. Laadkosten worden op je creditcard automatisch doorbelast. Je hoefd dus niks te doen anders dan erin steken en eruit halen van de laadkabel.

De tesla app op de telefoon geeft 5 minuten van tevoren aan dat de laadsessie bijna voltooid is. Als de laadsessie voltooid is dan heb je nog een minuut of 5 om hem af te koppelen. Doe je dat niet dan gaat er een boete per minuut lopen. Die ook op je creditcard wordt belast.

In de regel laad je tot 80% omdat dat qua tijd het meest efficient is vanwege de hoge chargerate, na de 80% loopt de tijd drastisch op wua laden. Zit je lekker te eten en heb je geen zin om te lopen dan knal je de laad limiet naar 100% wat enorm lang duurt en dan blijft dus gewoon doorladen tot je terug bent.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2020, 10:59:27 pm door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #43 Gepost op: augustus 23, 2020, 12:53:19 am »

Zo, we zijn weer thuis. Iets eerder vertrokken omdat de camping meer een doorreiscamping begon te worden en ook werd bezet door seizoens arbeiders voor de druivenvelden. We vonden het risico te groot worden, zeker die lui die uit zuid Frankrijk kwamen ;)

Deze keer was de reis uiterst relaxed, wel door het oog van een zwaar ongeluk op de a16 in België net voor de grens gekropen. We zijn maandag rond 11:30 uur begonnen aan de reis, denk ik. Achteraf niet handig met de spits rond Brussel en Antwerpen, maar dat viel gelukkig mee.

We hadden 2 dagen van te voren geshopped in Troyes en daar de volgeladen bij de SC. Dag voor vertrek de camping druppelaar gebruikt om vol te zijn voor vertrek.... we worden wakker op de dag met regen, ons geluk bij elke grote vakantie. Dus vrij vochtig ingeklapt, de combi was nog iets zwaarder dan de heenreis denk ik.

Maar goed we vertrokken uiteindelijk met 98% van de camping. Ik had al met abrp gekeken wat de route ongeveer ging worden. De eerste laadstop zou Charleville-Mizieres zijn, jeuh! geen tankstation maar een Ibis hotel. We kwamen aan met 24% . 207km met gemiddeld 245 wh/km. We hebben de meeste tijd 110km/h gereden. Toen we aankwamen was er 1 NL tesla aan het laden. Mijn vrouw en ik hadden al een bedacht dat we bij aankomst plaatsen zouden wisselen en dat ik dan de vw afkoppel en zij de auto bij de SC aansloot. Zo waren we binnen 5min na aankomst aan het laden. Hele parkeerterrein voor onszelf. Na 20min waren we aan de over de 80 procent. Meer dan genoeg voor de volgende ettape. We hadden eigenlijk maar 10 minuten laden nodig, maar ja 4 vrouwen naar de wc...

Omdat ik niet in Antwerpen wilde stoppen om te laden hadden we besloten om weer naar Nivilles Sud te rijden en daar zo vol mogelijk te laden omdat ik wist dat we dan thuis makkelijk konden redden. Afijn daar gingen we...

om met 32% aan te komen. 127km met 230wh/km gemiddeld. Ook hier rond de 110km/h gemiddeld gereden waar het kon. Wat hier opviel was dat het lekker druk was bij de SC. Het werd helaas zo druk dat we ook een buurman kregen en dat de laadsnelheid tot 75kw werd beperkt. Filmpje aan, zak chips opengetrokken en zo is het wachten prima te doen. Na 35 minuten waren we 87% vol. Dit zou ons met 11% thuisbrengen.

Wel bizar veel meer Tesla’s in België btw, zeker rond Brussel en Antwerpen.

De laatste ettape... tijdens het rijden kregen we de melding om bij Antwerpen af te buigen richting Eindhoven met ook de melding dat we nog een keer moesten bijladen om het einddoel te halen. Dat zou dan in Eindhoven zijn. Ik weet uit ervaring dat die SC altijd druk is en dat daar de vouwwagen afkoppelen wat lastiger zou zijn. 🤔 maar waarom? Drie bier dacht ik we gaan voor de route Breda.... nou een volledige wegafsluiting bij de grens door een ongeluk met 2 vrachtwagens bleek de reden. Wij hadden echt mega mazzel dat we de afrit ervoor eraf konden en binnendoor de grens over konden. Die sluiproute werd net na ons afgesloten las ik later. De kids wilden wat eten dus we kozen om naar Oosterhout te gaan dan konden we nog lekker wat bijladen en naar de Mac. Niet dat nodig was en dat was maar goed ook. Er stond gewoon een wachtrij bij de Mac. Bizar, echt mega druk, wat bezielt mensen toch. We hebben de kids teleur moeten stellen en zijn verder naar huis gereden. Zelf met de omleiding bij de grens en de SC Oosterhout zouden we nog steeds thuis moeten komen met 11% volgens de tesla nav... en we kwamen aan met 14%, 210wh/km gemiddeld. In België 110km/h aangehouden en in Nederland 100km/h. Helaas geen foto van want het openklappen van de vw op de dam en frietekes halen had prio ;)

Schatting inclusief laden (41min) was volgens abpr 7 uurtjes. Dit met een max snelheid van 100km/h. we kwamen met 7uurtjes en 40 minuten thuis aan wat meer te wijten viel aan de omleiding bij de grens en het flitsbezoek van de SC oosterhout.

Met een diesel en je plas ophouden zou je het in 1 keer rijden in 5:25 volgens google maps maar die houdt geen rekening met de snelheids limieten van aanhangwagens. Voor ons 110 wel de max in het buitenland en 100 in NL.

Deze keer dus qua bereik nooit ‘stress’ gehad. Wisselen van plek en afkoppelen ook zo gepiept. En wat me het allerbeste bevalt is dat de verbuikstats en je rit verwachting qua soc op de Tesla nav ook echt werkt zelf met iets aan de haak. Je ziet precies of je onder of boven de verwachting zit, daarmee kan je extra gasgeven (euh voltgeven?) als je toch denkt wat langer te kunnen laden.

Maar wat nou als we in die dikke file stonden voor uren lang.... tja die ervaring is voor een andere keer 😂

De vw is nu bijna gereed voor de stalling waar hij tot volgend jaar mag wachten. Dan gaan we hopelijk voor zuid Frankrijk. Maar alleen als we de taal een beetje onder de knie hebben tot die tijd, want we hebben gemerkt dat dat toch het verblijf een stuk aangenamer maakt met de lokale bevolking 😀

Nu nog een week vakantie over, wat zal ik eens gaan doen...
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2020, 01:35:35 am door EriLin »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #44 Gepost op: augustus 23, 2020, 09:17:33 am »

Mooi verslag! Goed om te lezen dat het voor jullie een positieve ervaring was!

Persoonlijk ben ik zeker nog steeds niet om en lijkt het me veel gedoe om alles af te moeten stemmen op de laadstations. Lijkt me nog steeds een beperking in je vrijheid en zo zonde van alle tijd die je verliest met wachten. De tijd zal het leren..  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal