Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen  (gelezen 21155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #90 Gepost op: augustus 12, 2021, 07:02:14 pm »

Duitsland en oostenrijk geen probleem. Even verdiepen in de laadmogelijkheden onderweg. En als de supercharger straks opengaan helemaal geen issue. Moet je in het hoogseizoen?

Scheelt je minimaal de helft aan brandstofkosten. Ik was 200 euro kwijt aan superchargen. Op de camping gratis laden, het uitstapje naar barcelona was gratis want de parkeergarage aldaar had ik en laadpunt :). Gewone auto zou 500-600 euro hebben gekost.
Ik denk dat een electrische auto weer andere kosten heeft. wellicht een totaal berekening maken met het verschil tussen brandstof en electrisch. Daarnaast, als er meer electrische auto's op de markt komen het gratis laden ook tot het verleden zal behoren. Bovendien zijn moderne brandstof auto's redelijk zuinig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #91 Gepost op: augustus 12, 2021, 07:20:56 pm »

Dat 'gratis' laden op de camping ben ik niet zo blij mee. Net als alle waterkokers, airco's, etc. Inmiddels betaal ik voor mijn lampje en telefoon 5 euro per nacht. Hebben ook een huisje in de verhuur. Volladen van een Tesla kost mij als eigenaar 15 euro per nacht. Als dat te vaak gaat gebeuren, ga ik m'n huurprijzen wel omhoog zetten.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #92 Gepost op: augustus 12, 2021, 07:40:04 pm »

Die verbruiksgetallen zeggen mij als benzine-rijder niet zo veel :)
Je rijdt in 2 dagen naar Perpignan zeg je, in de bergen elke sc, vlak kan je er een overslaan.

Wat betekent dat dan? Hoeveel km ongeveer vlak, en hoe lang laad je dan per keer (kwartier? Half uur? 45 min?), en hoeveel km ongeveer in de bergen, en hoe lang laad je dan?

En rij je doorgaans 100, of 120?

Ik praatte op de camping in Corsica ook met een Nederlander met een model 3. Blijkbaar in heel Corsica (bijna?) geen superchargers te vinden, maar de weg erheen was volgens hem inderdaad geen enkel probleem. Hij had het over 250km per keer (had wel 2 fietsen achterop de auto staan).
 
Je hebt in Corsica veel bergen en dunbevolkte gebieden waar de tankstations heel dun gezaaid zijn. Het viel met op dat veel locals met elektrische auto's reden. (Geen  Tesla's, maar eerder kleinere/goedkopere zoës of de 208). Nog niet bij nagedacht, maar als je in de bergen woont en je voor een tankje helemaal naar de grote stad moet, is zo'n elektrische auto wel mega handig natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #93 Gepost op: augustus 12, 2021, 08:55:56 pm »

Dat 'gratis' laden op de camping ben ik niet zo blij mee. Net als alle waterkokers, airco's, etc. Inmiddels betaal ik voor mijn lampje en telefoon 5 euro per nacht. Hebben ook een huisje in de verhuur. Volladen van een Tesla kost mij als eigenaar 15 euro per nacht. Als dat te vaak gaat gebeuren, ga ik m'n huurprijzen wel omhoog zetten.

Dit was een destination charger van atesla die op de camping hing. Niet via mijn eigen stroom, dat die ik alleen om voor vetrek misschien af te toppen of in noodgevallen. Als je altijd bij laad op je eigen camping paaltje ben je idd aso bezig, maar vergeet zo’n dak airco niet, hoorde er vele zoemen, dat zijn meestal de oudjes met dikke elc. Fietsen die elke dag zonder zweten 100km wegtrappen en hem weer vol laden.

Maar… je hebt ze ertussen zitten en dat is met alles zo.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #94 Gepost op: augustus 12, 2021, 09:04:33 pm »

Die verbruiksgetallen zeggen mij als benzine-rijder niet zo veel :)
Je rijdt in 2 dagen naar Perpignan zeg je, in de bergen elke sc, vlak kan je er een overslaan.

Wat betekent dat dan? Hoeveel km ongeveer vlak, en hoe lang laad je dan per keer (kwartier? Half uur? 45 min?), en hoeveel km ongeveer in de bergen, en hoe lang laad je dan?

En rij je doorgaans 100, of 120?

Ik praatte op de camping in Corsica ook met een Nederlander met een model 3. Blijkbaar in heel Corsica (bijna?) geen superchargers te vinden, maar de weg erheen was volgens hem inderdaad geen enkel probleem. Hij had het over 250km per keer (had wel 2 fietsen achterop de auto staan).
 
Je hebt in Corsica veel bergen en dunbevolkte gebieden waar de tankstations heel dun gezaaid zijn. Het viel met op dat veel locals met elektrische auto's reden. (Geen  Tesla's, maar eerder kleinere/goedkopere zoës of de 208). Nog niet bij nagedacht, maar als je in de bergen woont en je voor een tankje helemaal naar de grote stad moet, is zo'n elektrische auto wel mega handig natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Ben waarschijnlijk die mensen nog bij de supercharger tegengekomen. Hij kwam erachter dat een fietsenrek een tesla net zoveel laat zuipen als een vouwwagen ;)

Verbruik heb ik in de eerste pagina bovenaan laten zien inclusief km’s die je kunt afleggen. Het is een hele andere wereld waar je je echt in moet verdiepen. Het is nog niet vanzelfsprekend, het is anders, maar met een Tesla werkt het gewoon goed.
Dat is waarom ik ook niet het sentiment tegen tesla begrijp. Auto doet het, service werkt gewoon (af en toe ff druk) en het aller aller belangrijkste je kan hem overal laden. Ik zou ook ff goed moeten bestuderen of we het met een id4 ook zouden kunnen (ik vindt een polestar persoonlijk overhyped en zeker niet mooi en de range valt ook nog tegen).

Maar is het privé of zakelijk aanschaffen? Ik zou prive nooit zoveel geld aan een auto uitgeven. Dan moeten ze max 40k zijn voor een fatsoenlijk formaat en range.

Is het zakelijk en je wilt elektrisch dan zou ik altijd voor een tesla gaan. Andere keuzes zijn status en die moet je nu juist niet hebben op dit moment met een elc. auto. Daar moeten navigatie en laden gewoon werken om zo te kunnen reizen zonder stress.


« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2021, 11:08:52 am door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #95 Gepost op: augustus 12, 2021, 09:18:32 pm »

Ben wel benieuwd hoe het Michr bevalt met zijn trip naar Duitsland met wijn Polestar …?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #96 Gepost op: augustus 12, 2021, 09:53:48 pm »

Nog even naar de Ferrie voor corsica. Met een A Better Route Planner kan je redelijk inschatten wat het gaat worden.

Meegenomen:
Auto polestar2 long range single motor
Verbruik 275wh/km (vrij persimistisch hoog)
Extra gewicht in de auto 250kg
Max snelheid 110km/h
Charge bij aankomst ferrie 50%, en op corsica ook laadpunten.

3 uurtjes pauze op deze rit lijkt me geen overbodige luxe.

Abpr kan ook navigeren en met een premium account live je auto data als ook de charger status ophalen zodat je weet of er 1 vrij gaat zijn/ kapot is. Dan past abpr de route en oplaad punten aan als je rojd je je meer/minder verbuikt.


 

Wat je dan nog moet uitzoeken is welke laadpas(sen) gaan werken en bv een Ionity abbonement zou willen afsluiten zodat je minder betaald per kwh.

« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2021, 10:13:38 pm door EriLin »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #97 Gepost op: augustus 12, 2021, 10:34:07 pm »

Dat 'gratis' laden op de camping ben ik niet zo blij mee. Net als alle waterkokers, airco's, etc. Inmiddels betaal ik voor mijn lampje en telefoon 5 euro per nacht. Hebben ook een huisje in de verhuur. Volladen van een Tesla kost mij als eigenaar 15 euro per nacht. Als dat te vaak gaat gebeuren, ga ik m'n huurprijzen wel omhoog zetten.

Als je daar tegen bent waarom dan een vast tarief per nacht voor elektra voor je klanten hanteren en niet de daadwerkelijke kWh laten afrekenen die men tijdens het verblijf verbruikt heeft?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #98 Gepost op: augustus 13, 2021, 08:19:41 am »

Als je daar tegen bent waarom dan een vast tarief per nacht voor elektra voor je klanten hanteren en niet de daadwerkelijke kWh laten afrekenen die men tijdens het verblijf verbruikt heeft?
dat is inderdaad veel redelijker.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #99 Gepost op: augustus 13, 2021, 08:25:16 am »

Dit was een destination charger van atesla die op de camping hing. Niet via mijn eigen stroom, dat die ik alleen om voor vetrek misschien af te toppen of in noodgevallen. Als je altijd bij laad op je eigen camping paaltje ben je idd aso bezig, maar vergeet zo’n dak airco niet, hoorde er vele zoemen, dat zijn meestal de oudjes met dikke elc. Fietsen die elke dag zonder zweten 100km wegtrappen en hem weer vol laden.

Maar… je hebt ze ertussen zitten en dat is met alles zo.
Hmmm. Je wijst nu wel erg naar een bepaalde groep. dat is net zo'n vooroordeel dan waar je op doelt betreffende Tesla. Maar daar gaat het hier niet over.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #100 Gepost op: augustus 13, 2021, 08:33:53 am »

Als je daar tegen bent waarom dan een vast tarief per nacht voor elektra voor je klanten hanteren en niet de daadwerkelijke kWh laten afrekenen die men tijdens het verblijf verbruikt heeft?

Omdat dat technisch en organisatorisch veel meer voeten in aarde heeft.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #101 Gepost op: augustus 13, 2021, 10:53:09 am »

Hmmm. Je wijst nu wel erg naar een bepaalde groep. dat is net zo'n vooroordeel dan waar je op doelt betreffende Tesla. Maar daar gaat het hier niet over.

Ja, dat zeg ik ook, je hebt ze overal met van alles. Mijn schoonouders vallen in de groep waar ik op doel ;), luxe comfort op de oude dag noemen ze dat. Je gaat toch niet kijken waar je je fiets ' gratis'  kunt opladen? Die steek je op je plek gewoon in het stopcontact, ik weet niet eens of daar wel een app voor is. Dat Airco geneuzel snap ik ook heel goed, het is s'avonds niet de hachen in de caradinges die in spanje/kroatië de hele dag staat te bakken. Schoonouders proberen wel zoveel mogelijk alleen even de caradinges af te laten koelen voor ze gaan slapen en dan uit. Is geen vooroordeel maar een feit. We zeuren lekker maar nemen het er ook lekker van, van (financiele) voordeeltjes, tot voordringen, ach menselijk zullen we maar zeggen.

Ik ben ook voor KwH meters net als precieze meters in douches die gewoon een echt tarief rekenen MAAR zonder winst te maken hierop. Als dat dan voor iedereen geldt kan je de inverstering verrekenen in de tarieven voor een plek / huur object en het dan aangeven/ermee adverteren. Dan ga je een bepaalde groep aantrekken en een groep afstoten. Wil je zoveel mogelijk vol zitten dan moet je de groepen die een negatief effect veroorzaken voor lief nemen lijkt me.

Maar die muntjes in douches zijn niet vanwege een financiële reden, dat is wel mooi meegenomen en wordt wel steeds vaker gebruikt en leveren volgens mij echt mega veel cash op, maar ze ontstonden ergens anders door...(weggelaten vanwege vooroodeel ;0) daarom zie je denk ik ook steeds vaker 4/6a standaard en de mogelijkheid tot een vrij kostbare upgrade naar 10/16a.

Zou je dat ook nog kunnen doen met je huisje? Gewoon checken wat je huisje gebruikt (op 1 of alle 3 de fasen) en het dan gewoon verlagen? Als iemand dan zijn auto erin steekt dan duurt het of heeeel lang (min 5a nodig) of de stoppen klappen er continue uit, dan stoppen ze ook heel snel ermee. Kunnen de kids niet op de wifi, dan gaan ze heel snel ergens anders laden ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2021, 11:02:08 am door EriLin »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #102 Gepost op: augustus 13, 2021, 11:24:18 am »

Omdat dat technisch en organisatorisch veel meer voeten in aarde heeft.

Het is meer willen verwacht ik
Met de hedendaagse technieken kan je een kWh meter overal ter wereld op ieder tijdstip online uitlezen.
De factuur opmaken kost je ook tijd , deze 30 seconden kunnen daar best bij toch?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #103 Gepost op: augustus 13, 2021, 12:08:50 pm »

Zo werkt het niet. Huisjes staan op een park, meters zitten in de verdeelkasten. De persoon die de sleutels uitgeeft, gaat niet na iedere sleutelinname de meters in die verdeelkasten opnemen. Was tot nu toe nooit een probleem, stond wordt er wat meer energie gebruikt, soms wat minder. Maar de ev's zijn wel een aanslag op het energieverbruik. Die laden in een dag het huisverbruik van 1 a 2 weken. Wordt nu wel nagedacht over een gedeelde laadpaal voor gezamenlijke rekening. Maar daarmee los je nog niet op dat mensen bij de huisjes opladen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #104 Gepost op: augustus 13, 2021, 12:33:52 pm »

Even in mogelijkheden denken.

De standaard meters moet je fysiek langs idd
Ieder huisje heeft tegenwoordig internet.
Plaats hierachter een elektronische meter die je aan het internet hangt en je kunt het daadwerkelijk verrekenen wat men verbruikte heeft, dit doet de receptioniste in haar weektaak.

Wanneer je dit voor het hele park doet heeft iedereen er plezier van en kan je de kosten van de parkbeheerder die alle huisjes 2x per week langs moet wegstrepen tegen de investering.

Geen gezeik en gezeur meer bij de eigenaren en de klanten
Jij betaalt geen 5 euro meer voor de telefoon
De ‘Tesla’ rijder betaalt zijn kWh voor het laden van zijn EV
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal