Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: einde vakantie  (gelezen 4407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

defke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: raclet safari gl
einde vakantie
« Gepost op: augustus 12, 2020, 03:07:17 pm »

Aan alles komt een einde.
De eerste maal met de raclet.Iets langer geduurd dan verwacht en bepaalde zaken die ze bij het demo niet hebben uitgelegd.Naar het einde toe was ons opgevallen. Kleine zaakjes waar we wel de volgende keer opletten.
De hitte was soms niet te harden maar, alles openzetten van vensterje was het soms koeler binnen dan buiten
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2020, 03:56:26 pm door defke »
Gelogd

Johanpg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer GT Royale
Re: einde vakantie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2020, 04:06:59 pm »

Waar ging de reis naar toe?
Gelogd
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

muis

  • Gast
Re: einde vakantie
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2020, 07:06:31 pm »

Welke punten waren niet uitgelegd?
Gelogd

defke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: raclet safari gl
Re: einde vakantie
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2020, 07:16:01 pm »

reis door covid eigen land  nieuwpoort kompas camping
aan de kar grondzeil kan je met pitsers deze vastzetten zodat uw grondzeil mooi ligt.
en de bogen zijn gaatjes waar je de baren moet insteken- die gaatjes moeten mooi overeenkomen om alles mooi aan te sluiten.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: einde vakantie
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2020, 09:48:23 pm »

defke, waar heb je de wagen gekocht? Bij ons was dat zeer duidelijk uitgelegd en hadden ze bij aflevering ons ook allemaal een keer zelf laten doen. Vreemd dat ze je dit niet uitgelegd hebben bij aflevering!

Gelogd

defke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: raclet safari gl
Re: einde vakantie
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2020, 09:08:28 am »

camping zorro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: einde vakantie
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2020, 09:20:02 am »


Daar haalde wij onze wagen ook en hebben daar een zeer goede uitleg gekregen van de vader. Hij liet ons alles zelf doen en coachte ons waar we moesten op letten. Deze punten waren daar in ieder geval wel aan bod gekomen.


Wel daarna heel wat keren thuis opgezet om het in te oefenen en opzettijd te verbeteren en de eerste keer zo kort mogelijk nadat we hem opgehaald hadden om de opmerkingen nog het best in het geheugen te hebben. Wij hebben in ieder geval geen opmerkingen gehad over de aflevering.


Wel wat foute info over het disselslot. Niet fout in België, daar mag dat altijd blijven zitten maar in andere landen staan daar grote boetes op. Ik heb hem daar op gewezen evenals dat we dat op dit forum hebben geleerd. Hij kende toen het forum nog niet. Maar buiten dat hebben wij een voortreffelijke uitleg gekregen.
Maar voor we de eerste keer mee weg trokken hebben we toch al een 10 tal keer thuis opgezet om alles goed onder de knie te hebben en iedereen te laten ontdekken wanneer hij of zij het best en het snelst wat kon doen bij het opzetten.

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: einde vakantie
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2020, 08:48:45 am »




 Hij kende toen het forum nog niet. Maar buiten dat hebben wij een voortreffelijke uitleg gekregen.
Maar voor we de eerste keer mee weg trokken hebben we toch al een 10 tal keer thuis opgezet om alles goed onder de knie te hebben en iedereen te laten ontdekken wanneer hij of zij het best en het snelst wat kon doen bij het opzetten.
Dan hebben ze of geen korte lijntjes met de persoon die de mail doet of ze vinden het niet belangrijk.
Er zijn al meerdere pogingen gedaan om iets voor elkaar te kunnen betekenen.
Dus we zouden daar wel bekend moeten zijn.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: einde vakantie
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2020, 12:11:42 pm »

Dan hebben ze of geen korte lijntjes met de persoon die de mail doet of ze vinden het niet belangrijk.
Er zijn al meerdere pogingen gedaan om iets voor elkaar te kunnen betekenen.
Dus we zouden daar wel bekend moeten zijn.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Ik spreek ondertussen ook van 5 jaar terug hé Alex
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: einde vakantie
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2020, 01:22:53 pm »

Heheh.
We bestaan volgend jaar 15 jaar. ;)
En we hebben meerdere keren aangegeven dat we bestaan.
Maar er zijn wel meer bedrijven die ons niet staan.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

defke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: raclet safari gl
Re: einde vakantie
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2020, 02:06:45 pm »

defke, waar heb je de wagen gekocht? Bij ons was dat zeer duidelijk uitgelegd en hadden ze bij aflevering ons ook allemaal een keer zelf laten doen. Vreemd dat ze je dit niet uitgelegd hebben bij aflevering!
voor de rest hebben ze alles goed uitgelegd- maar ook onze luxe luifel - het verlengstuk -  had hij gezegd deze , deze is er nu af dus gewoon aanritsen . maar zat er nog aan. hebben onze eerste daar ook gekocht en toen alles duidelijk.
maar ik maal er niet o. is ook het leuke om deze op te sporen.
net hetzelfde onze keukenblok - wasbakje. deze was niet goed aangesloten en al het water lekte er uit - zijn voor mij kleine details waar ik me niet echt aan stoor. weet het nu dus de volgende keer zal het niet gebeuren. voor de rest voortreffelijke vakantie gehad met een heerlijke ruime safari.
Gelogd

Nilinofi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno 2020
Re: einde vakantie
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2020, 09:28:37 pm »

Daar haalde wij onze wagen ook en hebben daar een zeer goede uitleg gekregen van de vader. Hij liet ons alles zelf doen en coachte ons waar we moesten op letten. Deze punten waren daar in ieder geval wel aan bod gekomen.


Wel daarna heel wat keren thuis opgezet om het in te oefenen en opzettijd te verbeteren en de eerste keer zo kort mogelijk nadat we hem opgehaald hadden om de opmerkingen nog het best in het geheugen te hebben. Wij hebben in ieder geval geen opmerkingen gehad over de aflevering.


Wel wat foute info over het disselslot. Niet fout in België, daar mag dat altijd blijven zitten maar in andere landen staan daar grote boetes op. Ik heb hem daar op gewezen evenals dat we dat op dit forum hebben geleerd. Hij kende toen het forum nog niet. Maar buiten dat hebben wij een voortreffelijke uitleg gekregen.
Maar voor we de eerste keer mee weg trokken hebben we toch al een 10 tal keer thuis opgezet om alles goed onder de knie te hebben en iedereen te laten ontdekken wanneer hij of zij het best en het snelst wat kon doen bij het opzetten.
Interessante opmerking over dat disselslot. Vorige maand werd ons bij camping Zorro door de vader nog steeds gezegd dat je dit best kan gebruiken tijdens het rijden. Ik ga hem er dan toch ook maar af laten wanneer we komend seizoen naar het zuiden trekken.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: einde vakantie
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2020, 10:42:15 pm »

Das straf. Ze weten het normaal.


In België is dat geen probleem maar in de meeste landen is het niet toegelaten en kan je er serieuze boetes krijgen. Het belemmerd teveel de hulpdiensten in geval van ongeval. Mag dan volgens de wet in België in orde zijn, wil nog niet zeggen dat het goed is. Ze zeggen dat denk ik niet graag omdat ze speciaal eentje gebruiken die je kan laten zitten tijdens het rijden.


Echter het is ook makkelijk te verwijderen voor je vertrekt en op te zetten op moment dat je parkeert op de parking. Neemt minder dan een minuut in beslag, dus waarom de boetes riskeren en het bij ongeval gevaar vergroten door het tijdens het rijden er op te laten.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: einde vakantie
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2020, 08:11:11 pm »

De ANWB is toch vrij stellig:

https://www.anwb.nl/experts/auto/81/mag-je-met-een-disselslot-op-de-caravan-of-aanhanger-rijden

Dissel slot, als je dat wilt, dus lekker laten zitten.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: einde vakantie
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2020, 10:36:15 pm »

Citaat van: FriedelP
. Het belemmert teveel de hulpdiensten in geval van ongeval.

Kan me niet herinneren dat ik ooit eerder hulpdiensten een aanhanger heb zien loskoppelen na een ongeval. Ongevallen met aanhanger waarbij de hulpdiensten noodzakelijk zijn, zijn meestal van dien aard dat de aanhanger al van de auto af is of
juist zo vast zit dat er toch al zwaar materieel nodig is om de boel te scheiden. Dan doet zijn slotje ook niets meer.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal