Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Alternatief grote disselbak  (gelezen 7687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Alternatief grote disselbak
« Reactie #15 Gepost op: juni 30, 2022, 10:08:15 pm »

Meten is weten. Alle spullen die in de oude disselbak zaten weer terug in de nieuwe. Kogeldruk was 51 kilo, nu 43. Het voelt nog lichter, maar voor nu wel tevreden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Alternatief grote disselbak
« Reactie #16 Gepost op: augustus 09, 2022, 10:57:35 pm »

Afgelopen vakantie met de kunststof trigano disselbak is goed bevallen. Alles kan erin en de kogeldruk is zo prima voor de eend.

Dus de metalen disselbak kan weg, stond nog onder een afdak te wachten, mocht de nieuwe niet bevallen.

Voor de camplet eigenaar die echt meer ruimte wil, vele malen steviger en goedkoper dan de originele disselbak van camplet.

Richtprijs €125

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Gelogd

mgreving

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Alternatief grote disselbak
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2023, 06:33:18 pm »

Ha schermer,

Heb jij de maten van dit frame voor mij? Ik zou hem graag namaken. Heb nu ook eenzelfde 300l trigano disselbak die ik wil monteren.


De afgelopen 2 dagen weer een het klussen  geweest aan de disselbak. Mijn aangepaste jamet bak beviel erg goed. Zeer stevig, ruimte zat voor koelbox, porta potti en nog wat losse rommel. Alleen 1 klein probleem. Ik trek de camplet met onze eend. En voor een eend was de kogeldruk net iets te hoog. Achter onze peugeot 307 was het geen enkel probleem en merkte ik ook weinig van de camplet. Maar ons 2cv'tje vond een kogeldruk van 50 kilo net iets teveel en zakte nogal diep door de achterpoten. Met beladen hield ik altijd rekening hiermee en deed zoveel mogelijk zware spullen achterin de camplet. Maar dat houd ook een keer op en veel gewicht achterin is ook niet echt goed.

Dus een tijdje geleden een kunststof disselbak van trigano op marktplaats gescoord voor een heel redelijk prijsje. Dit scheel echt behoorlijk in gewicht. Het zal even moeten wennen. Er kan iets minder rommel in de disselbak. En de kunststof bak is een stuk slapper.

Een framepje gelast, met als inspiratie het koelkastframe van de oudere camplets. Uiteindelijk past het allemaal best goed. De  bovenkant van de disselbak is ongeveer gelijk met die van het dekzeil als daar de stoelen enz onder liggen. Dus dat komt wel aardig uit.

Oud en nieuw naast elkaar, even passen en meten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Alternatief grote disselbak
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2023, 07:48:31 pm »

Nee, de vorige bak heb ik vorig jaar verkocht.

Ik zal volgende week het frame eens opmeten. Maar de maten hoeven niet 100% precies te zijn. Ik heb gewoon een stuk hoefijzer gepakt en daar een rechthoek van gemaakt. Zo groot mogelijk, zodat hij de disselbak overal goed ondersteund. De trigano disselbak is van zichzelf niet zo stevig. De hoogte van de "pootjes" is net hoog genoeg zodat het frame over de koppeling past. Ik heb het geheel redelijk op gevoel gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Alternatief grote disselbak
« Reactie #19 Gepost op: juni 25, 2023, 09:15:13 pm »

Hierbij wat foto's met maten



Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal