Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?  (gelezen 19625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #30 Gepost op: juli 03, 2021, 07:49:30 am »

Die tijd die je nodig had is voor een eerste keer niet vreemd. En als je dat alleen gedaan hebt al helemaal niet. Knap staaltje werk! Geniet ervan :J

Helemaal eens, zeker in je ééntje, het is niet echt een kleine wagen. Wij hebben onze wagen nu 5 keer opgezet en het gaat steeds sneller. Een eerste keer (en ook de tweede) moet je nog zoveel ontdekken en handigheid krijgen. Wij doen het altijd met z'n tweeën en er beginnen al weer gewoontes qua taakverdeling in te slijten. :-)
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #31 Gepost op: juli 03, 2021, 01:37:10 pm »

Voor een weekendje kan alleen de bak met een luifel toch ook perfect? En daar word je vanzelf sneller in. Zo laten wij tegenwoordig het doek aan de achterkant (waar je de achtertent kan aanritsen) er gewoon in zitten, bespaart weer een  handeling. De voortent van de 1.0 zou ik wel in mijn eentje voor elkaar krijgen, maar dat is wel zwaar. Hoe dat met de bogen van de 2.0 zit weet ik niet, maar het lijkt me lastiger dan het frame van de voortent van de 1.0 (die blijft namelijk wel zelf staan als ie staat en de bogen niet denk ik).

Veel plezier nog met proberen!
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #32 Gepost op: juli 03, 2021, 09:48:22 pm »

Dank jullie wel. Het genieten lukt hoor. Bloed zweet en tranen van opzetten lang vergeten en nu gewoon genieten. Mn man moet nog wel erg wennen  :#
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #33 Gepost op: juli 07, 2021, 04:04:07 pm »

Ok, dat was een weekend met ups en downs en een aantal stevige beginnersfouten.

Beginnersfouten:
Gehuurde vouwwagen tijdens een regenachtig weekend op een mododerige plek op een boscampimg zetten
Geen folie/platic onder je kuipzeil leggen
Denken dat je het wel even alleen fixt

Mijn man en ik zijn zondag 2,5 uur bezig geweest om de voortent af te breken en voortent plus kuipzeil van de voortent schoon te krijgen.
De dag erna ben ik alleen nog 1,5 uur bezig geweest een natte wagentent in te klappen en enigzins schoon te maken (niet in deze volgorde) en daarna nog eens 2 uur met het weer uitklappen om te laten drogen en het schoonmaken van kuipzeil van de wagentent en mn tenttapijt.

Al met al vind ik het wel heel erg veel gedoe. En fysiek dus ook erg zwaar, vooral in mn eentje (wat wel een wens is om het alleen te kunnen ivm vaker weekendjes weg met zoontje zonder man). En dan had ik nu nog niet eens kasten in elkaar gezet (keukenkast en kledingkast). Maar als het eenmaal staat wordt ik wel heel gelukkig van het gevoel te leven en slapen in een tent.

Vandaag bij het inleveren nog eens een rondje showroom gedaan. De Malawi met panormaluifel staat wel makkelijker en sneller, en met alleen basic luifel natuurlijk nog sneller (fijn voor weekend weg). Maar ik zag ook de campfire staan en die vond ik ook wel erg mooi. We hadden eerder de flexi al op het oog maar ik vind een donkere slaapcabine wel fijn. En luifel campfire lijkt makkelijker dan flexi.

We gaan eerst eens op de camping in Italie (stacaravan was al gehuurd) rondkijken wat er allemaal staat, hoe mensen het opgebouwd hebben etc.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #34 Gepost op: juli 07, 2021, 11:18:55 pm »

Of je bezoekt een keer een klapperweekend.....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #35 Gepost op: juli 08, 2021, 07:11:45 am »

Of je bezoekt een keer een klapperweekend.....

Mag het ook “en” zijn ipv “of”? Zou heel graag een klapperweekend bezoeken.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #36 Gepost op: juli 08, 2021, 07:37:49 am »

De eerste keer duurt altijd belachelijk lang.
Sowieso geen kasten meenemen trouwens.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #37 Gepost op: juli 08, 2021, 07:40:42 am »

Sowieso geen kasten meenemen trouwens.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Wordt er kriegelig van als ik steeds moet zoeken in een tas en heb een zwakke rug dus steeds bukken naar een tas is ook niet fijn.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #38 Gepost op: juli 08, 2021, 07:58:42 am »

Tuurlijk. Ook geen tassen meenemen ;)
Alles onder het bed. Dat gaat met een gasveer makkelijk open, en daar zit alles per persoon in kratjes.

Voor de dagelijkse dingen/droge voeding hadden we eerst een campingkast. We verhuizen vaak. Als je 3 campings doet en telkens '20 min bezig bent met het in elkaar zetten en vullen/legen van zo een kast, ben je dus 6x 20', is 2u!! met die kast alleen bezig. Dat was ons toch wat te veel.

Nu dus alles in de bak. En in de tent hebben we 3 plastic dozen met deksel waarin eten, spelletjes en elektro zit. Neem je zo uit de auto.

Je moet proberen alles zo weinig mogelijk aan te raken en te verplaatsen. Dingen die je thuis in de auto kan zetten en daar neer kan zetten, is 1 handeling.
Als je thuis alles in een tas doet (1), aldaar een kast in elkaar moet zetten (2) en in moet laden (3) en met afbreken in omgekeerde volgorde, kost dat gewoon meer tijd. En dat gaat niet te koste van orde of een rommeltje. Integendeel.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #39 Gepost op: juli 08, 2021, 09:26:20 am »

Ik heb even een filmpje gekeken van de Malawi 2.0.

Het ziet er enigzins omslachtig uit als je enkel de wagentent op wilt zetten. De kwaliteit van het Cabanon doek, en hoe het gestikt is ed vond ik fantastisch. Maar er zitten zoveel touwtjes, haringkjes etc aan, wat een gedoe.

Je zou voor de gein eens bij de VWS of Aart kok langs moeten gaan. Een CC country klap je open en je wagentent staat zonder haringen. Als je het dak van je voortent mee hebt opgeklapt dan zet je nog 2 stokken neer, 2 liggers en je hebt een luifel en je kunt kamperen.
Exact dit omslachtige gedoe is 1 van de redenen dat we geen cabanon hebben gekocht. In mijn optiek zijn ze voor een weekendje weg minder geschikt.

Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #40 Gepost op: juli 08, 2021, 09:31:15 am »

Ik heb even een filmpje gekeken van de Malawi 2.0.

Het ziet er enigzins omslachtig uit als je enkel de wagentent op wilt zetten. De kwaliteit van het Cabanon doek, en hoe het gestikt is ed vond ik fantastisch. Maar er zitten zoveel touwtjes, haringkjes etc aan, wat een gedoe.

Je zou voor de gein eens bij de VWS of Aart kok langs moeten gaan. Een CC country klap je open en je wagentent staat zonder haringen. Als je het dak van je voortent mee hebt opgeklapt dan zet je nog 2 stokken neer, 2 liggers en je hebt een luifel en je kunt kamperen.
Exact dit omslachtige gedoe is 1 van de redenen dat we geen cabanon hebben gekocht. In mijn optiek zijn ze voor een weekendje weg minder geschikt.

Opzetten alleen wagentent viel me juis dan wel weer mee  :P

Aart Kok vind ik persoonlijk niet zo mooi. Heel somber en weinig ramen. Maar misschien heb ik verkeerd gekeken. CCC was zeker een optie maar die heeft geen easy load wat ik wel perse wil. De CC flexi zou wel een optie zijn maar die heeft geen verduisterde slaapcabine en ik heb een zoontje die dan niet slaapt.

Pfffff, waarschijnlijk heb ik teveel eisen en/of ben ik niet geschikt voor een vw…
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #41 Gepost op: juli 08, 2021, 10:03:44 am »

Dat laden is iets wat handig is, voor ons geen must.
Voor de weekendjes weg gaat alles in de auto. We rijden naar de stalling, vullen daar de koelbox en rijden dan door.

Voor de ''grote'' vakantie klappen we dan wel even de tent open om de boel goed in te delen. Ja, dat is iets omslachtiger maar ook geen onwijze ramp. In de praktijk ligt er al zoveel tent in de bak dat er toch niet heel erg veel meer bijgaat. Matjes, stoelen, rommel, dat blijft allemaal in de bak liggen. Het enige wat er nog bijgaat in de zomervakantie is speelgoed/vrijetijdsrommel. De rest gaat allemaal in de auto.

Je zult of meer geld moeten neerleggen of een aantal zaken toch voor lief moeten nemen.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #42 Gepost op: juli 08, 2021, 10:06:35 am »

Je zult of meer geld moeten neerleggen of een aantal zaken toch voor lief moeten nemen.

Waarom meer geld neerleggen/hoelost dat mijn dilemma’s op? Of bedoel je dan een caravan ipv vouwwagen?
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #43 Gepost op: juli 08, 2021, 10:34:10 am »

In de modder staan is zoiezo niet fijn met een vouwwagen, niet zo,n leuke ervaring. Als je dat even wegdenkt wordt het misschien al  beter.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #44 Gepost op: juli 08, 2021, 10:58:03 am »

In de modder staan is zoiezo niet fijn met een vouwwagen, niet zo,n leuke ervaring. Als je dat even wegdenkt wordt het misschien al  beter.

Schoonmaken agv modder wegdenken maakt het stukken beter   :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal