Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi  (gelezen 2119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Gepost op: juli 16, 2021, 06:44:22 pm »

Hebben andere combi camp flexi eigenaren deze problemen ook?
Ik had 1 scheurtje aan de achterkant vanaf jaar 1, maar na dit aan de randen van de vouwende delen toebedicht te hebben, altijd zorgedragen op het vrijblijven van het doek tussen de scharnierende delen. Maar nu zie ik meer gaatjes zelfs. Zie foto's. Hebben meer mensen daar last van?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2021, 10:50:26 pm »

Dit lijkt me toch een (weef-)foutje in het doek. Gezien het bouwjaar zou de dealer daarover iets zinnigs moeten kunnen zeggen, heb je de flexi nieuw gekocht?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2021, 02:34:19 pm »

Laat hier de dealer even na kijken. Wij herkennen het niet (flexi uit 2013) en kunnen het ook (vanuit onze kennis over de flexi) ook niet verklaren.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2021, 08:45:58 am door par »
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2021, 05:02:21 pm »

Hier ook niet gekend!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2021, 05:09:54 pm »

Wel apart voor dusdanig jong doek. Zijn ook niet echt knijpgaatjes van het klappen als ik het zo zie. Zou ook raar zijn op zoveel verschillende plekken. Daarnaast ook nog een heel stuk stiksel los zie ik. Gevalletje garantie ga ik van uit.
Gelogd

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2021, 09:05:54 am »

Wij hebben de flexi tweedehands over genomen nadat de eerste eigenaar er 2 x mee gekampeerd had. Dus eigenlijk nieuw. Maar ik ga inderdaad wel eerst naar de dealer ermee.
Bedankt iedereen.
Gelogd

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2021, 11:50:41 am »

Na een reactie van mevr. Kok ( Aart Kok ) zou het goed mogelijk zijn dat het komt door de twee open einden van de buizen waar het T stuk tussen gezet moet worden.
Er wordt niks over gezegd in de handleiding maar volgens mevr Kok worden ze met de vouwwagen meegeleverd en hoeft het dan niet in de handleiding te staan.
Alleen heb ik de vouwwagen 2e hands overgenomen en zaten ze er niet bij in mijn beleving.
Het doek zit wel daar tussen en om de buizen heen dus daarom kan het zijn dat er meerdere plekken zijn. De vouwwagen zal niet exact hetzelfde opgevouwen worden elke keer.
Ik ga de gaatjes nu plakken met Tear Aid op advies van mevr. Kok. De andere optie is een afspraak te maken met Esvo maar a: die heeft het altijd druk, b: dat wordt wel wat prijzig denk ik.
Ik ga zelf de stiksels wel even doen, handig met de naaimachine ben ik wel genoeg, en ook de rits van het afdekzeil is her en der los gekomen dus die moet ook nog.
Misschien naai ik in de tent aan de binnenkant nog wel zo een verstevigingsstuk als er over het scharnier bijv wel hangt dan weet ik zeker dat het daar heel blijft.
laat het nog wel even zien als ik er mee aan de gang ga, nu maar even 2 doppen zoeken die ik over die buizen kan doen voordat er meer gaten ontstaan.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2021, 12:31:39 pm »

Persoonlijk lijkt het me sterk dat de scheurtjes hierdoor kunnen zijn ontstaan... Wij hebben ook een Flexi (2015) en vergeten de beschermdopjes nog wel eens. Nooit een probleem (maar ik ga er nu wel extra op letten!). De buizen zitten in een soort sleuf die op al enige bescherming geeft aan de rest van het doek. En het T-stuk zit aan de voorzijde van de vouwwagen. Als je 'm inklapt komt als eerste de laag doek van het dak (2x zelfs). Of heb je deze scheurtjes ook in het dak soms? :? De achterwand ligt helemaal onderop met daarop eerst twee buizen van het klapmechanisme.
Misschien als er een erg scherpe rand aan de buis zit en het doek goed klem wordt gezet bij het inklappen.
Wij klappen altijd met zijn tweeën in, een persoon staat aan de achterkant om, tijdens het inklappen, het zo netjes mogelijk naar binnen te vouwen.   
Ik zou nu wel doppen op de buis gaan zetten, al is het maar voor de zekerheid! Bij iedere bouwmarkt moet er wel iets voor te vinden zijn. Deze meubeldoppen voor de stoelpoten bijvoorbeeld; https://www.gamma.nl/assortiment/handson-meubeldop-rond-zwart-22-mm-4-stuks/p/B107382

Gelogd

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2021, 01:43:40 pm »

Ik ben inderdaad ook wat sceptisch over de buizen. Maar het is het enige daar wat open en bloot is. De scheurtjes zitten in de boven en onderkant van de achterkant. In het dak zie ik wel deuken ( soort van ) maar geen gaten.
Ik ga binnenkort toch de achterwand plakken dus ik haal de slaapcabines even neer en vouw ik hem grotendeels dicht terwijl ik er bij zit kan ik eens kijken waar de gaten ongeveer oplijnen met iets scherps oid.
Wij vouwen hem ook altijd met zijn tweeën en vouwen die delen ook netjes naar binnen, we hebben wel een kleine dekmatras extra op het wagenbed liggen. Nu was mijn idee al om deze voortaan toch maar in de bagagetent te stoppen bovenop ipv ertussen. Maar het kan zijn dat deze net wat extra druk creëert waardoor er iets toch door de achterwand wordt geduwd tijden het rijden.
Maar ook jouw uitleg van de 1e lagen zijn dak die je tegenkomt vanaf de 2 open buizen klopt, dat is ook net mijn sceptische deel dat het klopt dat die de gaten veroorzaakt. Maar dat ga ik nu eerst maar eens onderzoeken.

Gelogd

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Scheurtjes disselzijde slaapcabines. Combi camp flexi
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2021, 09:54:54 pm »

Ik heb vandaag de scheurtjes geplakt met tear aid. Was een aanrader van combi camp zelf. Toen ook maar eens een test waar de scheurtjes nou ontstaan.
Na wat vraagtekens rond mijn hoofd toen ik zag dat het de iets stelbare buizen van de slaapcabines waren die wel erg strak langs het scharnier bewegen met het doek ertussen.
Dus ik moet de schuldbekentenis toch echt zelf ondertekenen door te bekennen dat we de buizen bij het inklappen niet die twee standjes korter maakten. Hierdoor trekt het doek strak tussen het scharnier en de buis of de plastic ophangbeugel van de slaapcabine en wordt dan er tussenuit getrokken met dichtklappen.
Dus nu de buizen op zijn kortst gezet en ik moet zeggen ook dan is het een tight fit maar er zit toch iets ruimte tussen waardoor het doek niet wordt stukgetrokken maar net kan schuiven ertussen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal