Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: België: alternatief rond Antwerpen?  (gelezen 5022 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: België: alternatief rond Antwerpen?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2021, 11:22:22 am »

Das leuk als je de route du soleil wilt rijden, maar als je vanuit het westen (Zoetermeer) komt dan heb je daar dan weer niets aan.
M.a.w. voor iedereen een sluitend antwoord vinden gaat niet lukken.
Zelf ben ik wel aan het begin van de Antwerpse ring richting de Liefkenshoektunnel gereden. Meestal heb je dan een klein beetje file maar dat valt meestal wel mee.
Een combi van de zwarte en de blauwe route lijkt mij ook wel een goed alternatief.
Ik heb jaren met de vrachtwagen in België en N Frankrijk gereden dus ik maak mij niet zo snel druk en eis “mijn” ruimte zonodig wel op.

Zonder het draadje te willen pikken heb ik er ook geen moeite mee om de periferique rond Parijs te pakken. Mijn vrouw verbaast zich vaak met welk gemak (brutaliteit) ik de auto daar doorheen manoeuvreer. Wat je daar als leidraad kunt gebruiken is dat de meest rechter rijbaan door de meeste Fransozen alleen wordt gebruikt voor in- en uit- voegen. Mijn gratis tip. ;-)
Echter je hebt daar ook een route die, komend vanuit het zuiden, om Parijs gaat over de Route Nationale. Die is mij nog steeds niet gelukt om normaal te rijden. Ik kom vaak toch weer op de periferique terecht. Daar zal de kennis van de Franse taal vast aan helpen, of beter gezegd het ontbreken ervan. :-))
Kan iemand hier mij daar wijzer in maken? Ik vermoed dat er de N 104 word bedoeld maar dat lijkt me ook wel een aardig ommetje.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Wij komen meestal dan naar Parijs via de N-2. Dan is de A104 een goede vlotte alternatieve route die niet over de peripherique gaat.

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: België: alternatief rond Antwerpen?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2021, 11:28:57 am »

Afgelopen zaterdag nog vanuit het zuiden langs Antwerpen gegaan en geen problemen gehad (gelukkig) Ook ik volg meestal de navigatie, zaterdag wou de navigatie mij ook vanuit Antwerpen richting de blauwe route dirigeren maar dat heb ik even genegeerd en bijna geen oponthoud gehad.

Bij zowel Antwerpen als Parijs met je er rekening mee houden dat je daar niet met 100 km/uur doorheen kan. Ik vond Parijs prima te doen hoor zowel heen als terug druk maar als je gewoon rustig meerijdt met de rest dan gaat het prima. Even alert zijn bij knooppunten en "een beetje" brutaal durven te rijden anders kom je nergens tussen als je van baan moet wisselen. Na een paar weken Franse rotondes lukt dat laatste steeds beter  :P
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: België: alternatief rond Antwerpen?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2021, 12:38:22 pm »

Misschien inderdaad een nieuw draadje voor Paris aanmaken? Zelf rijd ik altijd met veel plezier over de Péripherique. De sfeer is daar in mijn ogen toch een stukje vriendelijker dan rond Antwerpen.

Tja, dat opeisen door vrachtwagenchauffeurs hebben we wel wat nare voorbeelden van gezien, met schade tot gevolg.

Ik lijk wel iets aangeboord te hebben....
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal