Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie  (gelezen 2840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tessabrenninkmeijer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Gepost op: december 19, 2021, 02:04:17 pm »

Goedemiddag,

Wij hadden net een leuke lockdown activiteit op het programma staan. Namelijk de auto-reis uitstippelen (incl overnachtingsplek) naar Rancone Lodges in Toscane Italië. Italië is on favoriete vakantie land om heel veel redenen, maar de reis er naar toe vind ik een ramp. 2,5 jaar geleden zijn wie via Zwitserland (Gorthard tunnel) naar de marken gereden (de snelweg af voorbij Rimini). Wij hebben vanaf de Gorthard tunnel tot en met Rimini in de file gestaan. Was vreselijk!!! Ook de parkeerplaatsen waren afgeladen vol. Konden niet meer gewoon eten omdat er geen parkeerplek oid was. Gewoon een drama zeker met een peuter (net zindelijk) van 3 en een baby van 9 maanden.

Dus nieuw plan.

Zo kwamen we op de st. Bernardtunnel. Die is voor onze camping maar een half uurtje langer rijden op de hele route. Daarna via Genua naar beneden en dan nog een klein stukje kust. Dan willen we overnachten in de buurt van Aosta. De tweede dag is het dan nog 450 km. Die hopen we (ondanks een drukke zaterdag) nog redelijk vlot te kunnen doen.

Mijn vraag is zijn er mensen met ervaring op deze route? Hoe druk is hij? Is die st Bernard tunnel en de weg er naar toe goed te doen met de vouwwagen (voor de vouwwagen staat een Renault Megan diessel van 2016) Ik las namelijk dat er ook wel files zijn en dat het nog behoorlijk stijl is. Hoeveel drukte kunnen verwachten. We lazen ook nog de route met de trein vanuit Kandersteg. Die is alleen eigenlijk wel net wat meer om. We reizen vrijdag 15 juli en zaterdag 16 juli.

Ik hoor graag al jullie ervaringen en nog eventuele leuke overnachtingsplekken (mag een een air B&B zijn oid) in de buurt van Aosta!

Fijne kerst,

Groeten

Tessa Brenninkmeijer
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2021, 02:32:55 pm »

Heb de Sint-Bernardstunnel nog maar één keer genomen, de rest van de tijd zijn we over de pas gereden. In beide gevallen niet teveel fille gehad. Echter de tunnel was op de terugweg en dus nog voor 10 uur in de ochtend.


Het wordt vooral stijl na het begin van de tunnel naar de pas toe. Echter zeker de moeite om te doen en erg mooi. Als je de tijd voor hebt, zou ik zeker over de pas rijden. Kan wel zijn dat die ondertussen niet meer met aanhangwagen mag. Daar ben ik niet zeker van.

Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2021, 03:08:22 pm »

We hebben vroeger wel eenmaal via sint bernard gereden, was zeker te doen met vouwwagen maar weet niet echt nog bijzonderheden.  De laatste jaren reizen we via Frankrijk en dan mont blanc tunnel, voor ons (Belgen uit Antwerpen) een fijne route.  Deze zomer zijn we op heenreis gestopt op camping Mombarone (wat heel aangenaam was) in Settime Vitone en op terugweg in Arvier hotel col du mont.  Het hotel voldeed zeker en had parking aan de overkant.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2021, 03:32:35 pm »

De St Bernardtunnel met klapper is prima te doen. Je zou ook nog via de Simplonpas kunnen kiezen als je de tijd hebt. Ook goed te doen met klapper, mooie route om te rijden.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2021, 10:22:30 am »

De St Bernardtunnel met klapper is prima te doen. Je zou ook nog via de Simplonpas kunnen kiezen als je de tijd hebt. Ook goed te doen met klapper, mooie route om te rijden.

Mooi pas om naar Italie toe te rijden, leuke treinreis door de bergen, geen files voor de tunnels, de rijdt zo de trein op en gaan...
Gelogd

Tessabrenninkmeijer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Re: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2022, 09:21:29 am »

Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij is de knoop redelijk doorgehakt en wordt het de Sint Bernard. Mocht via de navigatie al ruim van te voren blijken dat er veel file is op die route, dan nemen we idd die trien…. We zullen zien.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Route naar camping Rancone Lodges, Toscane Italie
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2022, 12:14:05 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij is de knoop redelijk doorgehakt en wordt het de Sint Bernard. Mocht via de navigatie al ruim van te voren blijken dat er veel file is op die route, dan nemen we idd die trien…. We zullen zien.
Prima plan! Wij hebben ook een paar keer de Gotthardtunnel genomen en tot nu toe nooit file gehad. Het is een mooie, niet al te moeilijke route. Het laatste deel naar de tunnel is geen snelweg meer, dat schiet niet zo op, maar heel moeilijk rijden is het ook niet.
Als je nog op zoek bent naar een camping, kan ik je Grand Combin in Valpelline aanraden. Deze ligt net na de tunnel, dus nog voordat je in Aosta bent, op ongeveer 1000m hoogte. Het is een relaxte terrassencamping met redelijk ruime plaatsen (voor Italiaanse begrippen), een zwembadje en een bar/restaurant. Bij de ingang heb je een gezellig pleintje waar de bar/zwembad etc. is, dan het hoofdgebouw en erachter begint de camping. Beneden zijn ook plekken, daar is het wat levendiger. Op de camping staan veel buitensporters die de hele dag op pad zijn en 's avonds vroeg moe. Heerlijk voor de nachtrust. In de omgeving kun je prachtig wandelen en ook Aosta zelf is een mooie stad met veel romeinse overblijfselen.
Edit, ik bedenk me opeens dat ik een reisverslagje heb gemaakt van onze Italie reis; https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21679.0
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2022, 02:41:32 pm door PenH »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal