Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kavango, cabanon manga of iets heel anders?  (gelezen 2645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Kavango, cabanon manga of iets heel anders?
« Gepost op: januari 23, 2022, 01:25:49 pm »

Hallo allemaal,

Wij (gezin van 4: 2 volw en 2 kinderen van 8 en 5 jr) oriënteren ons op een vouwwagen. De keuze is reuze, dus graag krijg ik realistische informatie van gebruikers.
We twijfelen nu tussen Aart Kok Kavango Game Drive en Cabanon Manga.

- tot welke leeftijd ongeveer zijn de slaaptenten onder een vast bed fijn voor kinderen? Mijn oudste beweert dat ze niet in een los tentje wil, maar altijd gewoon bij ons in de tent.  Is zo'n tentje nog fijn voor kinderen ouder dan 10/11 jaar?
- wat is een realistische tijd om op te zetten bij deze types? Zowel voor 1 nacht als voor langer.
- klopt het dat bij de Manga tafel+4 stoelen óp de tent (en onder afdekzeil) vervoerd kan worden? Kan dit ook bij de Kavango? En kan er dan nog een fietsendrager overheen?
- panoramadak bij Kavango: moet je deze sluiten bij regen? En kun je er dan goed bij? (Lijkt aan buitenkant te zitten?)
- Keuken: ik kies het liefst voor de meest uitgebreide keuken, dat lijkt mogelijk bij beide modellen. Klopt het dat je in de keuken zelf enkel een kleine gasfles (campinggaz?) Kwijt kunt? Groter model moet je ernaast zetten?

Nog andere types die we moeten bekijken? Bovengenoemde hebben we in het echt gezien. Ik vind online nu ook de Holtkamper Cocoon, maar vind enkel een vage plattegrond en geen duidelijke brochure. Bij deze is het bed óp de trailer denk ik en moet je evt extra slaapplaatsen aanritsen?

Qua kamperen: we zullen onderweg kort verblijven (dus voor 1 nachtje simpel (een deel) opzetten) en uiteindelijk 1 of maximaal 2 hoofdbestemmingen hebben tijdens de zomervakantie. Verder wellicht nog een weekje in het voorjaar met 1 bestemming.
Makkelijk en beetje snel kunnen opzetten heeft onze voorkeur.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Kavango, cabanon manga of iets heel anders?
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2022, 01:42:39 pm »

Veel hangt ook van de kinderen af. Die van ons prefereren ook op een lattenbodem te slapen en van de grond. Dat gaat niet met het ondertentje dat ook veel eenzamer wordt ervaren. Ze slapen daarom samen in het tweepersoonsbed. Andere kinderen zullen liever apart slapen en mogelijk zo'n tentje appreciëren.


Andere die mogelijk ook interessant zijn om te bekijken zijn de raclet livorno die enkel bij camping zorro te verkrijgen is den de kleinere versie is van de raclet safari. Als je veel wilt bouwen kan je ook voor de grotere safari gaan. Dan hebben de kinderen in de voortent ook nog redelijk wat ruimte om te spelen bij slecht weer.


Sneller opzetten en toch ook twee tweepersoonsbedden van de grond is de Trigano Odyseee en vergelijkbare wagens interessant. Je hebt dan wel veel minder ruimte in de voortent en daarom mogelijk interessanter als de kinderen al wat groter zijn.

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Kavango, cabanon manga of iets heel anders?
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2022, 02:31:59 pm »

Onze kinderen zijn vrij snel vertrokken uit de vouwwagen, ik geloof beide toen ze 8 waren. Ze hebben hun eigen donkere tent van Decathlon. Toen ze nog jonger waren lagen ze in de normale achtertent van onze Malawi 1.0. Wij liggen zelf op de kar, bed met lattenbodem waar de bagage onder ligt (en ook grotendeels blijft liggen). De keuken blijft er bij ons tegenwoordig aan hangen, die gebruiken we alleen als kast en we koken op de partygrill van campinggaz. Ik ben nog steeds blij met onze vouwwagen omdat je hem dus op allerlei manieren kan gebruiken, nu alleen met luifel en zonder achtertent, maar toen de kinderen kleiner waren met alles erop en eraan (voortent, luifel, achtertent) en dan nog konden onze stoelen en tafel onder het dekzeil mee (dekzeil is eigenlijk gemaakt voor een dubbelklapper, dus je hebt echt veel ruimte over).
Mijn tip: ga echt goed kijken bij allerlei zaken (Boxtel, Schijndel, bij Holtkamper zelf) en maak dan een keuze. Ik hoor om me heen veel mensen die eerst een grote dubbelklapper kopen en die na een paar jaar weer verkopen omdat hij te groot is en te veel opzetwerk kost. Succes met kiezen!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kavango, cabanon manga of iets heel anders?
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2022, 02:36:46 pm »

Mijn oudste heeft van zijn 2e tot zijn 12e in de  ondertentjes geslapen,  de jongste lag in z'n uppie op het tweede bed  ::) de oudste vond het heerlijk in z'n eigen tentje. Eerst op een luchtmatras en later op een si mat. Hierna volgde een eigen tent
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Kavango, cabanon manga of iets heel anders?
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2022, 03:18:35 pm »

Of je zou bijvoorbeeld naar een Camp-Let kunnen kijken. Daar kun je een zij tent aan ritsen. Is hoger en groter als een onder tent. Maar ja pubers zijn erg veranderlijk. Onze dochter is nu 12 jaar en eerst nee nooit in een eigen tent. Vorig jaar 1 week voor de vakantie riep ze ineen in slaap in een eigen tent. Dus tja je weet nooit hoe het gaat lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Anneloes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Kavango, cabanon manga of iets heel anders?
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2022, 08:24:59 pm »

Wij hebben een Kavango. Als je voor makkelijk en snel opzetten gaat, zit je met een Kavango goed.
- slaaptent onder het bed vind ik zelf niet zo geschikt om in te slapen. Er is wel ventilatie voorzien, dus het moet kunnen. Maar of het prettig is? Wij gebruiken deze buidel als opslagruimte voor jassen, schoenen en zo. Ook fijn! Onze zoon slaapt op het vaste bed. Er zijn twee aparte slaapcabines, dus we slapen met z’n drieën in de bedden. Overdag maken we van een van de bedden een bank. Lekker als het niet zulk mooi weer is.
- voor 1 nacht staat hij binnen een kwartier denk ik. De tent vouw je mee uit. We ritsen dan het kuipzeil en de luifel niet aan. Je hoeft maar een paar haringen te slaan. Beetje behelpen is het wel, maar voor een nacht gaat het prima.
- wij hebben een paar stoelen,  wasrek en tenttapijten onder het dekzeil.
- panoramadak moet zeker dicht als het regent! Het fijne van het dak is dat warmte snel weg is als het warm is. Maar het muskietengaas is niet waterdicht :-). Je rits het van binnenuit dicht.
- in de keuken past een kleine gasfles. Gebruik je liever een grote, dan kan die makkelijk naast of onder de keuken geplaatst worden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal