Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Binnenkort electrische rijder met Campooz  (gelezen 7312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Gepost op: februari 05, 2022, 01:34:39 pm »

Om t andere topic niet te vervuilen, een helemaal fris en fruitig topic over onze eerste ervaringen met een electrische wagen mét vouwwagen.
We hebben gekozen voor een skoda Enyaq 80kwh. Deze zou voldoende power moeten hebben om de vouwwagen met ons gezin richting onze vakantiebestemming te rijden.
We hebben hem nog niet (levertijd 9 maanden 😱😱😱) maar als t allemaal goed gaat, kunnen we m in april gaan ophalen.
Ik kan er nu dus nog niks zinnigs over zeggen...

Behalve dat ie blauw wordt... en stoelmassage heeft 😂
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

muis

  • Gast
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2022, 01:35:58 pm »

 WW
Gelogd

moostveen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: CC Country
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2022, 02:41:05 pm »

Nice! Ben heel benieuwd naar de ervaringen van niet-Tesla rijders.

Wellicht is mijn vrouw dan wel te overtuigen; we zijn nu wel over naar elektrisch, maar nog zonder trekhaak.... Dat durfde ze nog niet aan (en was ook nog buiten budget) :)16]

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Gelogd

JurgenR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno Box 2020
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2022, 05:37:27 pm »

Zeer benieuwd naar je ervaringen. Deze wagen staat op mijn radar als de Skoda Superb achter een dikke 2 jaar vervangen moet worden.
Gelogd
2017 - 2020 -> Raclet Pamplona Mini 2010
2021 -> Raclet Livorno Box 2020

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2022, 06:04:18 pm »

Ben wel blij dat er steeds meer keus komt met wagens waar een trekhaak op kan. Inmiddels is er steeds meer mogelijk in een meer betaalbaar segment.
Ik verwacht dat we niet meer in 1 dag naar onze bestemmingen rijden (doorgaans >1000km) maar dat is niet erg. Ben vooral benieuwd hoe de verplichte extra tussenstops worden ervaren.  Lief en ik zijn allebei asfalt-vreters, dus we rijden allebei vlot 350km in 1 stuk voor we (met tegenzin) t stuur overdragen. Dat moet dus nu anders, maar ergens ook prima. We zijn overigens geen van beiden hardrijders, dat is dan wel weer een pré.
Anyways... nog even wachten. Hopelijk wordt ie ook daadwerkelijk geleverd in april. 🤞
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2022, 09:00:36 pm »

Ben wel blij dat er steeds meer keus komt met wagens waar een trekhaak op kan. Inmiddels is er steeds meer mogelijk in een meer betaalbaar segment.
Ik verwacht dat we niet meer in 1 dag naar onze bestemmingen rijden (doorgaans >1000km) maar dat is niet erg. Ben vooral benieuwd hoe de verplichte extra tussenstops worden ervaren.  Lief en ik zijn allebei asfalt-vreters, dus we rijden allebei vlot 350km in 1 stuk voor we (met tegenzin) t stuur overdragen. Dat moet dus nu anders, maar ergens ook prima. We zijn overigens geen van beiden hardrijders, dat is dan wel weer een pré.
Anyways... nog even wachten. Hopelijk wordt ie ook daadwerkelijk geleverd in april. 🤞

+1

ook reuze benieuwd naar jullie ervaringen!

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2022, 12:08:33 am »

Ga dit ook met veel interesse volgen!

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2022, 11:13:32 am »

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2022, 09:22:00 pm »

Ben ook benieuwd. Moet over 2,5 jaar ook een andere. Zie nu al dikke verbetering in het aantal laad punten en als je dan ook nog de superchargers kunt gebruiken dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

Maar een caravan en een dakkoffer is ook niet normaal als test. Afgelopen week meerdere wintersporters tegengekomen die toch wel even moesten slikken van de 20% meerverbruik van hun dakkoffer. Wij konden zonder dakkoffer met 2 stops naar tsjechie.

Een vouwwagen trekken is 20 - 30 % meerverbruik, dat geldt ook voor een dakkoffer en een fietsendrager (met hogere snelheden). Dus een combi van de 3 zou ik niet doen. Fiets in de rijrichting kan nog net maar bv op de dissel is killing.

Wij gaan dit jaar een campooz meezeulen naar het zuiden, die zal meer vreten dan een ccc. Zal daar in mijn draadje de ervaringen bijhouden.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #9 Gepost op: februari 14, 2022, 09:24:41 am »

20-30% minder actieradius zou wel fijn zijn maar dit komt denk ik nog bovenop de verminderde actieradius van 4 personen, volle belading en de airco aan. In totaal zit je in de praktijk denk ik eerder ergens op 35-40% verminderd actieradius? Autoweek keek recent weer naar een ID3 met een 58 kWh accu. Daarbij vind ik het verschil tussen de zomer (tot 400 km) en winter (280 km) best fors. Zoveel is het meerverbruik van mijn benzine procentueel bij lange na niet (zomer 6.2l/100km, winter 6.5, komt natuurlijk omdat bij een ICE de warmte in de zomer gewoon verloren gaat). Voordeel is dat de klapper er alleen in de zomer achter hangt.

In de vakantie reed ik ca 8l/100km met de klapper. Dit komt grotendeels omdat ik in Frankrijk sneller rijd dan in NL. Bij meer gelijke snelheid (100) zal het verbruik stijgen van 6.2 -> 7.5 = 21% toename. Als ik sneller rijd (115-120 met kar) is dit 6,2-> 8,0 = 29% meerverbruik (ik heb het hier over gemiddelden berekend tussen tankbeurten).  Gevoelsmatig wil ik bij 100km/h ca. 350 km actieradius hebben met de klapkar zodat je om de 300 km kunt laden.  (ca. tussen 10-80% moet 300km actieradius bieden). Bij minder moet ik te veel stoppen vind ik.
Ik zal de gebruikerservaringen ook goed in de gaten houden. Ik Ben benieuwd naar je ervaringen met een Campooz.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2022, 10:19:51 am door GJT »
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2022, 09:09:23 pm »

Ik hou t meestal niet zo precies bij, maar ik ga er vanuit dat een enyaq de actieradius van 350km met vouwwagen en 4 personen wel haalt. (Tov 537 zonder vouwwagen en bepakking onder gemiddelde omstandigheden)
Toch hou ik er ook rekening mee dat we niet meer zo ver komen in 1 dag als we nu doen. Maar is dar erg? We hebben t over een heen-en terugreis in de zomer,  en een heen- en terugreis naar de wintersport waar we wat meer moeten rekening houden met laden ed. De overige 361 dagen zal t prima zijn...
Ik zie t dus ook een beetje als een mental exercise in langzamer reizen. En dat heb ik er zeker wel voor over.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2022, 09:24:47 pm »

https://www.tesla.com/support/non-tesla-supercharging

Alle Tesla Superchargers in Nederland zijn vanaf NU open voor alle elektrische auto's
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #12 Gepost op: februari 14, 2022, 09:43:31 pm »

Dat is sowieso een goede stap. Nu zijn die fastchargers eigenlijk alleen interessant als we een lange rit gepland hebben (vakantie dus) want met die prijzen kan je beter een brandstof wagen rijden 😳
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2022, 08:11:42 am »

Ik hou t meestal niet zo precies bij, maar ik ga er vanuit dat een enyaq de actieradius van 350km met vouwwagen en 4 personen wel haalt. (Tov 537 zonder vouwwagen en bepakking onder gemiddelde

Volgens mij is dat de opgave van de fabrikant, zie https://www.youtube.com/watch?v=OHP1RNcXG50

bij 120km/h 316 km
bij 90km/h 452 km

zonder vouwwagen, ik zou de verwachting iets naar beneden bijstellen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Binnenkort electrische rijder met Campooz
« Reactie #14 Gepost op: februari 15, 2022, 09:51:44 am »

We gaan t zien. Ik heb eigenlijk helemaal geen verwachtingen. 🙃 Blijft nog steeds overeind dat we m niet kopen als vakantiewagen. Nogmaals, die 4x pj een lange rit waarbij we zeker moeten downgraden als het gaat om afgelegde kms per dag, weegt voor ons niet op tov de overige positieve effecten. We hebben afgelopen jaar het hele dak volgelegd met zonnepanelen (33 stuks) dus kom maar op met die EV. Liever mn wagen vullen dan terug aan t net leveren.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal