Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wijnglas - wie heeft de tip?  (gelezen 11599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #15 Gepost op: maart 29, 2022, 08:00:59 pm »

En zoiets: https://lieskeramiek.nl/portfolio-posts/wijnbekers/ ? Wat minder kwetsbaar dan glas.



En als je perse toch glas wilt, dan inderdaad kijken of je een kartonnen koker op maat kunt snijden om ze daarin te stoppen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2022, 08:26:52 pm »

Wij hebben ze van polycarbonaat. Weet niet welk merk het is, maar ze waren niet goedkoop! Liggen in de keuken van de VW. Kan er nu dus niet bij.......
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #17 Gepost op: maart 30, 2022, 06:55:06 am »

Wii gebruiken kunstof wijnglazen.
Niet goedkoop maar die drinken hetzelfde als glas.
Onze komen van camping zorro. Maar alle campingwinkels hebben ze.
Net gezien zelfs bij bol
Kunstof onbreekbaar wijnglas diva 47 cl.
Das ideaal, lekker groot dat je kan doordrinken.
En als je ze laat vallen van zattigheid kunnen ze niet stuk  :H
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2022, 06:57:22 am door Jimmymichiels »
Gelogd

Cilinderman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive grey edition
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2022, 09:52:48 am »

Ik drink ook het liefste uit een glas. Bij wijnproeverijen gebruiken ze vaak proefglazen. Die zijn ietsje kleiner en veel sterker/steviger, je zou eens kunnen vragen bij een wijnhandelaar/importeur.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2022, 03:16:23 pm »

Wij gebruiken Luminarc Roman - Wijnglazen - 21cl - die wij ooit in een Franse supermarkt hebben gekocht. Ik zag ze trouwens ook op bol.com te koop.[/size]
Deze dikwandige glazen zijn stevig en worden ook voor andere dingen zoals ijs, fruit-toetjes gebruikt.
We hebben ze in een keukenla liggen met plastic schotjes tussen de glazen. Tot nu toe blijven ze meestal heel, een keer is er een glas tijdens een rit door België gesneuveld.
[/color]

Wij hebben jarenlang deze glazen-maar-dan-zonder-voet gebruikt.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2022, 08:20:39 pm »

Wij gebruiken HEMA glazen , dik glas geen pootje :). Ingewikkeld in papier en dan weer in een doosje. Gaat prima.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #21 Gepost op: april 02, 2022, 11:25:40 am »

Bedankt voor alle tips en meedenken!! W:
Mijn ideaal zou wijnglazen in een passend koffertje zijn, wijnglazen uitgesneden in schuim, mooi compact opgeborgen.
Ik denk dat ik op zoiets uitkom:https://www.amazon.nl/gp/product/B007UPW13W/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3Q6CMNMPK29UV&psc=1
« Laatst bewerkt op: april 02, 2022, 11:41:00 am door GuVer »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #22 Gepost op: april 02, 2022, 06:05:10 pm »

Lijkt mij veel plaats in te nemen....

Gelogd

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Tijdelijk vouwwagenloos, nieuwe in bestelling!
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #23 Gepost op: april 02, 2022, 09:58:06 pm »

Wij gebruiken HEMA glazen , dik glas geen pootje :). Ingewikkeld in papier en dan weer in een doosje. Gaat prima.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Wij ook.  :)
Voor thuis, en ze gaan ook mee op vakantie. Keukenpapiertje er tussen en er gebeurt niets mee.
https://www.hema.nl/search?q=picardieglas

Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #24 Gepost op: april 03, 2022, 02:37:01 pm »

Wijn drink ik alleen uit een glas (bier ook trouwens). Ik denk niet dat plastic of rvs direct de smaak zal veranderen maar wel de smaakbeleving. En daar gaat het om.
Ik vervoer mijn glazen (gewoon standaard bolglazen) in een houten wijnfleskistje met daarin gereedschapklemmetjes:
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #25 Gepost op: april 03, 2022, 09:45:34 pm »


Bedankt voor alle tips en meedenken!!
Mijn ideaal zou wijnglazen in een passend koffertje zijn, wijnglazen uitgesneden in schuim, mooi compact opgeborgen.
Ik denk dat ik op zoiets uitkom:https://www.amazon.nl/gp/product/B007UPW13W/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3Q6CMNMPK29UV&psc=1
Je kan ook een koffer kopen met rasterschuim. Door schuim eruit te 'plukken' kan je het passend maken voor elke type (wijn)glas (en ander te beschermen materiaal). Dit soort koffers zijn onder meer te koop bij conrad: https://www.conrad.nl/nl/p/toolcraft-to-5091540-gereedschapspilotenkoffer-zonder-inhoud-universeel-1-stuks-b-x-h-x-d-325-x-135-x-355-mm-1697180.html.

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #26 Gepost op: april 03, 2022, 11:31:32 pm »

Je kan ook een koffer kopen met rasterschuim. Door schuim eruit te 'plukken' kan je het passend maken voor elke type (wijn)glas (en ander te beschermen materiaal). Dit soort koffers zijn onder meer te koop bij conrad: https://www.conrad.nl/nl/p/toolcraft-to-5091540-gereedschapspilotenkoffer-zonder-inhoud-universeel-1-stuks-b-x-h-x-d-325-x-135-x-355-mm-1697180.html.

Dat is ook een leuke optie!!
Helaas neemt is het nog een stuk groter dan mijn gevonden optie

20 x 25 x 10.5 centimeter (dit is qua grote nog geen A4 formaat)
 of het koffertje van 32,5 x 35,5 x 13,5mm

Gelogd

SaabLiefhebber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S, Bouwjaar 1999
  • Waar een wil is, is vaak een weg te maken.
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #27 Gepost op: april 04, 2022, 02:33:31 am »

W:
Ik wil de wijnglazen van glas hebben
En toch en toch en toch...  er valt nogal wel eens wat. Met een glas zit je dan vrij gauw zonder. Tenzij je er 4 meeneemt. En ook dat kan stuk.
Wat het dichtste in de buurt komt, zijn deze. Decennia terug de eerste versies gehad - dat was toen op zich heel erg o.k.
https://www.obelink.nl/mepal-rode-wijnglazen-set.html

Mijn ouders zijn decennia geleden overgeschakeld op "tobbetjes". Simpele glaasjes, gemaakt van gehard glas. Dat werkt op zich ook, hoewel de ervaring anders kan zijn.

Een alternatief van dun glas, alsof het een wijnglas is zonder voetje, zijn deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/nuance-waterglazen-/
Het is nog steeds gelukt om die zonder breuken mee te nemen.

Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #28 Gepost op: april 04, 2022, 02:18:40 pm »


Dat is ook een leuke optie!!
Helaas neemt is het nog een stuk groter dan mijn gevonden optie


20 x 25 x 10.5 centimeter (dit is qua grote nog geen A4 formaat)
 of het koffertje van 32,5 x 35,5 x 13,5mm
De gelinkte koffer is natuurlijk maar een voorbeeld, ze zijn er in verschillende maten: https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=rasterschuim%20koffer&searchBarInput=koffer%20plukschuim (Ik had de grootste gekozen omdat ik de 90mm hoogte van de kleinere modellen wat krap achtte voor (rode)wijnglazen.)


Maar hoe dan ook lijkt mij een koffer uitstekend voor bescherming, maar minder optimaal voor ruimtebenutting en toegankelijkheid. Om een glas in gebruik te nemen moeten dan een aantal extra handelingen gebeuren (koffer pakken, openen etc.). Wij hebben ervoor gekozen de glazen gewoon in de servieslades te plaatsen, zie foto (slechts 1 van de 7 glazen zit erin). Een vakverdeling scheidt de glazen van het overige servies. De vakverdeling hoeft niet zo dik te zijn om de glazen heel te houden, meer belangrijk is dat ze voldoende hoog zijn en afhankelijk van de kwetsbaarheid van de glazen voldoende zacht zijn voor demping. Na het incasseren van enkele klappen door gaten in de weg is er bij ons weleens een glas op gesneuveld, een voet was afgebroken. Ik denk dat dit kwam doordat onze vakverdeling niet net iets lager is dan de glazen. Bij stevig schudden kunnen de voeten elkaar over de randen heen net raken. (Andersom opbergen, met de voet naar beneden zou mogelijk het verschil maken.)
https://www.google.com/search?tbm=isch&q=vakverdeling


(p.s. Wij hebben ons bestek en servies in 3 laden met verschillende hoogtes zitten. De bovenste is een lage besteklade, in de middelste passen rondom een koekenpan, borden en vergiet precies de glazen. Met wat kruiden zijn de verloren gaatjes gevuld. In de onderste grootste lade passen precies de pannen, bekers etc.. Alles is, ook onderweg, altijd goed toegankelijk en gereed voor gebruik.)
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wijnglas - wie heeft de tip?
« Reactie #29 Gepost op: april 06, 2022, 01:22:53 pm »

Wij hebben die franse bistro-glazen in twee uitvoeringen: in kunststof en 2 stuks van glas. Die liggen in een lade, waarbij  we stapelen: K-G-K-G-K, dus zo dat het glas niet tegen glas zit, maar ook niet aan de buitenkant. Gaat nu al goed sinds 2017. Het zijn geen 'echte' wijnglazen (geen voet), maar dus wel echt glas.

Aanpassing: het merk is Arcopal, prima te koop in Nederland (bijv. Makro) en in iedere supermarkt in LDF.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal