Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen achter elektrische auto  (gelezen 26949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #30 Gepost op: juni 21, 2022, 11:24:14 am »

Als ervaren EV rijder kan ik alleen maar zeggen dat ik nooit meer anders zou willen. Om een correct beeld te geven: ik ben dit weekend voor €35,- (enkele reis, zonder vouwwagen) naar Berlijn gereden, en heb twee keer moeten stoppen. De koffie was nog niet op en de lunch nog niet achter de kiezen toen de auto alweer vol was. Geen benzinestank, geen wachtrij bij de kassa, 170 standaard op de teller, soms iets harder. Ik heb bewust de 6 cilinder cabrio laten staan omdat ik dat meer gedoe vond.

Daarnaast, als iedereen op benzine blijft rijden zullen we als EV rijder steeds minder ver hoeven, want in ons kikkerlandje wordt het dan steeds warmer doordat we met z'n allen CO2 blijven uitstoten. :P Ik ben wat dat betreft blij dat het straks geen keuze meer is, en dat het straks over is met benzine auto's. Voor die ene keer per jaar heb ik dat 3 keer extra afkoppelen van een vouwwagen (waar hebben we het over, maar goed) er graag voor over. De rest van het jaar ben ik degene die iedereen uit lacht, vooral met deze benzineprijzen.

Anderzijds snap ik ook dat een EV voor lang nog niet iedereen is weggelegd die dat zou willen. Hopelijk verbeterd dat snel want het is echt genieten! :J
Je info zou wat completer zijn als je ook vertelt hoeveel km je hebt afgelegd voor de genoemde 35 euro.   ::) Nu is het geen correct beeld zoals je zelf aanhaalt, maar komt het over als zomaar wat roepen. Let wel, ik ben geen tegenstander van electrisch rijden. Als ik mijn auto LPG tank sta ik ook te grijnzen omdat dit spul ruwweg 1,25 euro per liter minder kost dan benzine.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2022, 11:30:13 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #31 Gepost op: juni 21, 2022, 11:55:28 am »

Je info zou wat completer zijn als je ook vertelt hoeveel km je hebt afgelegd voor de genoemde 35 euro.   ::) Nu is het geen correct beeld zoals je zelf aanhaalt, maar komt het over als zomaar wat roepen. Let wel, ik ben geen tegenstander van electrisch rijden. Als ik mijn auto LPG tank sta ik ook te grijnzen omdat dit spul ruwweg 1,25 euro per liter minder kost dan benzine.

Berlijn dus, ik ging er vanuit dat dat voldoende was, misschien heb je dat over het hoofd gezien... Maar dat is dus zo'n 600 km.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #32 Gepost op: juni 21, 2022, 12:08:17 pm »

Zal dus naar grove schatting een 10 euro goedkoper zijn dan LPG en een 45 euro goedkoper dan op benzine.


Ik heb nu een leasewagen moeten kiezen en deze week afhalen. Zal helaas terug een bezine worden in plaats van plugin of elektrisch. Plugin zou ik in de loop van het jaar meer dan 90% elektrisch kunnen rijden. Voor de reis zou dat anders zijn. Echter hiervoor moest ik meer dan 4000 euro zelf opleggen. Elektrisch moest ik ook nog een goede 2500 euro extra opleggen voor minder ruimte. Had gehoopt bij de garage als ik een elektrische en een plugin privé (wagen van mijn vrouw vervangen door een plugin die we dan ook op reis zouden kunnen gebruiken) korting zou krijgen, maar dat was ook niet het geval. Integendeel. Niet de juiste moment om een nieuwe wagen te moeten kiezen die bijna wekelijks duurder werden.
Hierdoor dus niet dat geworden. De opleg was veel te veel voor huidige budgetaire situatie en voor iets dat je maar een paar jaar mag gebruiken en dat niet eens van jezelf wordt.
Binnen vier jaar, geen keuze, dan moet het van de wetgever elektrisch zijn. Vindt ik een goede zaak, want juist door dergelijke beslissingen gaat de evolutie bij de autobouwers sneller en maakt de kans dus groter dat er wel een goed alternatief op de markt is tegen dan.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #33 Gepost op: juni 21, 2022, 03:16:27 pm »

Berlijn dus, ik ging er vanuit dat dat voldoende was, misschien heb je dat over het hoofd gezien... Maar dat is dus zo'n 600 km.
Ja, Berlijn. Maar van waar? Ik heb Niks over het hoofd gezien. Je info was niet compleet omdat je niet aangaf vanwaar je reis begon.
Mijn lpg auto kan er heen rijden voor ongeveer 45 euro. Alleen haalt deze de 170 bij lange na niet.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2022, 03:26:18 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #34 Gepost op: juni 22, 2022, 12:04:51 am »

Citaat van: michr
Anderzijds snap ik ook dat een EV voor lang nog niet iedereen is weggelegd die dat zou willen. Hopelijk verbeterd dat snel want het is echt genieten! :J
[/quote

Nou, dat laatste is nogal persoonlijk. Ik vind er echt geen fluit aan. Een noodzakelijk kwaad om van A naar B te komen. Lol beleef ik er verder niet meer aan. Maar gaat onvermijdelijk zijn.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #35 Gepost op: juni 23, 2022, 04:30:41 pm »

Ik merk dat ik door het zuurpruimengedrag en het vliegen afvangen van voorgaande (veel)posters weinig lol meer beleef aan hier posten. Volgens mij gaat dit topic over wat de mogelijkheden zijn om een vouwwagen achter een EV te hangen, dat probeer ik in beeld te brengen. Misschien dat de moderators hier wat in kunnen doen, want ik haak zo af.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #36 Gepost op: juni 23, 2022, 09:33:43 pm »

Snap ik michr. Als je geen interesse hebt in een EV, laat zo'n topic dan links liggen.
Ik be juist blij dat je je ervaringen deelt. Wij hebben een jaar geleden onze Enyaq besteld, maar die wordt helaas pas ná onze vakantie geleverd (half aug), anders had ik ook mijn ervaringen er bij kunnen zetten. Nog even afwachten, en laat die zure reakties maar van je af glijden.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #37 Gepost op: juni 23, 2022, 10:10:47 pm »

De meningen zijn nogal verdeeld over elektrisch rijden,  dit hoeft niet op het scherpst van de snede besproken te worden,  zeker niet in een topic dat gaat over de ervaringen met de vouwwagen achter een elektrische auto. 

Geschreven tekst kan anders/harder overkomen dan bedoelt, lees allemaal je tekst nog eens na. 

Mbt de afstand vroeg ik me ook af van waar naar Berlijn, hoeft niet meer plaatsnaam en al maar het is dan qua berekeningen wel handig om het aantal kilometers te weten.   :J
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #38 Gepost op: juni 23, 2022, 10:35:06 pm »

Mij boeit het zeker en ik zou zeker graag naar elektrisch overschaleken, maar zoals aangegeven was dat momenteel nog geen optie met de wagen van het werk. Over vier jaar zullen ze daar wat aanpassing moeten aan doen want dan moet iedereen elektrisch met bedrijfswagen.


Heb in ieder geval ook al gaan proefrijden met dergelijke wagens en mij spreekt het zeker aan. Daarom ook dat ik dit topic zeker volg en uitkijk naar de toekomst.

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #39 Gepost op: juni 24, 2022, 04:27:12 am »

Hier in Noord Brabant hebben ze een probleem met de elektrische auto. Een aangetrouwde neef heeft voor zijn werk een elektrische auto aangeschaft krijgt hij pas in februari 2023 geleverd. Nu al een aanvraag gedaan voor een stroompaal op zijn eigen oprijlaan. Wat krijgt hij te horen? Paal kunnen we plaatsen maar aansluiten niet. Er is geen capaciteit meer op het stroomnet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #40 Gepost op: juni 24, 2022, 08:14:00 am »

Graag weer terug naar het onderwerp "wat zijn de ervaringen en zijn er nog tips'
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #41 Gepost op: juni 24, 2022, 10:28:46 am »

Ben ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen en hoop dat men snel betere/kleinere acuu's met dezelfde capactiteit ontwikkelen en de dat de prijzen dalen want nu is een EV nog erg duur. Vrienden van ons zijn met ee Tesla met trekhaak en aanghanger met huif naar Zeeland gereden vanuit Eindhoven en dat haalden ze net. Dus voor de ritten in de buurt en wat verder weg ga je het wel redden met 1 of 2 stops extra.
Het is denk ik ook erg afhankelijk van de soort auto, net als bij een ICE auto maar daar heb je normaal gesproken minder last van want je  meer verbruik dat voel je alleen in de portemonnaie  :P en niet zo erg in het bereik......
Dit stuk geeft toch een wat minder rooskleuring beeld van een vakantierit met een EV naar het zuiden van Europa https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/zo-vervelend-is-reizen-met-een-elektrische-auto-om-de-130km-aan-de-stekker/ar-AAYMTMg?ocid=entnewsntp&cvid=bc2124b743ce4426829ef5d8427450b0
maar geen idee of dat gewoon een slechtere EV is voor vakantie gebruik.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #42 Gepost op: juni 24, 2022, 12:02:14 pm »

Ik merk dat ik door het zuurpruimengedrag en het vliegen afvangen van voorgaande (veel)posters weinig lol meer beleef aan hier posten. Volgens mij gaat dit topic over wat de mogelijkheden zijn om een vouwwagen achter een EV te hangen, dat probeer ik in beeld te brengen. Misschien dat de moderators hier wat in kunnen doen, want ik haak zo af.

Sorry hoor, no hard feelings. Maar je post zelf je mening over je hoop dat iedereen maar snel deze rijervaring mag ervaren. Ik heb die ervaring en vind er geen fluit aan. Meer een noodzakelijk kwaad. Weinig zuurs aan. En wij reizen heel Europa door met onze vouwwagen. Ik kom de laadpunten genoeg tegen op de uitgesleten paden richting Frankrijk en Italië. Ik ben juist benieuwd naar al die andere landen. Ook daar is niets geks aan.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #43 Gepost op: juni 24, 2022, 12:06:17 pm »

Graag weer terug naar het onderwerp "wat zijn de ervaringen en zijn er nog tips'
En weer terug....
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #44 Gepost op: juni 24, 2022, 12:13:31 pm »

Deze week een hele specifieke review voor ons als vouwagenbezitterd met de ID4

https://www.facebook.com/vouwwagenzaak/videos/758212322021654 (sorry voor de niet facebookers onder ons maar ik kan filmpje nog niet los vinden)

Bij mij gaat de ID4 er waarschijnlijk komende jaar komen dus ik volg alles op de voet. Ik denk dat het elektrisch rijden anders is en veel van de "ongemakkken" een mindset zijn waar je even aan moet wennen. Het even "doortrappen" en in één dag naar je vakantiebestemming rijden zal soms niet meer lukken maar dat valt best aan te wennen met een andere planning.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal