Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen achter elektrische auto  (gelezen 26285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #90 Gepost op: september 04, 2022, 07:29:32 pm »

Prima, alleen de prijs niet zo  :X
Je hebt twee accupakketten en twee uitvoeringen (eigenlijk drie, maar die vierwiel is leuk, maar wel duur).
Qua functies is de basisuitvoering al heel rijk uitgerust (360 graden camera, automatische kofferbak, elektrisch verstelbare stoelen), de uitgebreide heeft dan ook nog extra's en wat gimmicks (bv elektrisch verstelbaar middenconsole  ::) en dashboardkastje dat elektrisch opent  ::) , die Nissan heeft twee niet al te grote kastjes en in de middenconsole alleen twee bekerhouders en ruimte voor je telefoon.
Verder reed het prima, het is een grote auto (ruim de ID.4) en mijn kinderen kunnen niet klagen over beenruimte achterin wat dat is er genoeg.
Enige wat ik wel redelijk uitgetest heb, maar waar ik een beetje over twijfel is de afstand die de auto houdt tot de voorligger bij ACC aan. Het is echt ver en hij grijpt heel snel in. ID.4 was wat trager, maar afstand bij lage snelheid was wel kleiner.
Twee brede schermen (van dezelfde maat, middenscherm staat iets naar voren dus op foto's ziet dat er apart uit); minder opzichtig dan de Renault.

Prijs voor de basis met grote accu was ruim €850 per maand (5 jaar, 12K/jaar), en daar moest de trekhaak nog bij.
Ik heb nu bij de ANWB de grote accu en uitgebreide uitvoering voor hetzelfde bedrag (maar dan 10K/jaar dus is wat krap, maar volgende was direct 15K). Scheelt bijna €100/maand.

Dus als het meezit binnenkort een nieuwe auto.  :>
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #91 Gepost op: september 04, 2022, 08:35:15 pm »

Eventueel voor de dingen waar je twijfel over hebt, eens zien of er online de instructieboekjes staan en daarin opzoeken. Ik lees die altijd in PDF vorm voor ik een wagen bestel.
Waarom ik het zeg is betreffende de ACC. De afstand kan ik bij mijn ACC vergroten of verkleinen (skoda) en het zou me daarom verwonderen dat dit niet kan bij de ID4 of eender welke andere wagen.

Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #92 Gepost op: september 04, 2022, 10:09:03 pm »

Eventueel voor de dingen waar je twijfel over hebt, eens zien of er online de instructieboekjes staan en daarin opzoeken. Ik lees die altijd in PDF vorm voor ik een wagen bestel.
Waarom ik het zeg is betreffende de ACC. De afstand kan ik bij mijn ACC vergroten of verkleinen (skoda) en het zou me daarom verwonderen dat dit niet kan bij de ID4 of eender welke andere wagen.
Ik weet hoe het werkt.  :)
Bij de ID.4 heb je vijf verschillende afstanden die je kan instellen. Korte stand is wel het meest bruikbaar, maar bij lage snelheden soms wel dichtbij. Op de snelweg is het altijd ver, maar wel veilig. De Nissan heeft drie standen waarbij de kortste afstand voor m'n gevoel stand 5 is bij de ID.4. Het is ver, verder en nog verder. Hij is wel veel alerter dan de ID.4 (als een auto voor je verdwijnt reageert de ID.4 pas na een paar seconden, terwijl de Nissan direct optrok).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #93 Gepost op: september 04, 2022, 11:06:54 pm »

Ik heb een Suzuki die hetzelfde reageert als de Nissan als ik dat zo lees en heb ook een Skoda, die hetzelfde reageert als de vorige ook omschrijft. Ik haat die van Suzuki, want andere auto's gaan er tussen door de grote afstand en dan remt hij direct af. En bij het naar links gaan heeft hij gas, terwijl dat juist (nog) niet moet. Oftewel: ik moet constant de ACC overrulen, of zet hem maar uit. Die van de Skoda is juist veel relaxter, iets wat ik juist wil van een ACC. Voor mij geldt dat ik dus ook nooit weer een auto wil met een ACC als die van Suzuki.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #94 Gepost op: september 04, 2022, 11:53:29 pm »

Bij de vorige kon ik dat ook instellen hoe die moest reageren, bij de nieuwe niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #95 Gepost op: september 05, 2022, 08:10:59 am »

hmmm, wat zijn we verwend. Ik krijg de indruk dat ik die ACC of hoe het ook mag heten niet mis in mijn auto.  de auto doet wat ik wil.  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #96 Gepost op: september 05, 2022, 09:30:22 am »

hmmm, wat zijn we verwend. Ik krijg de indruk dat ik die ACC of hoe het ook mag heten niet mis in mijn auto.  de auto doet wat ik wil.  :#

Dat is inderdaad zo maar in de nieuwe (vooral elektrische) auto's is dit een steeds groter onderdeel van het geheel. Wel fijn als het dan een beetje goed werkt en niet te veel hapert. Voor de prijzen die je betaald mag dit ook wel een beetje verwachten is mijn mening.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #97 Gepost op: september 05, 2022, 09:33:28 am »

In de fille is een automaat en een ACC gewoon zalig, zeker samen met fille assist toestanden.


Gelukkig moet ik met al dat thuiswerk tegenwoordig zelden of nooit nog in de fille staan.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #98 Gepost op: september 05, 2022, 11:25:14 am »

Ik doe alles met acc al jaren.
Bij elke nieuwere auto werkt het beter.
Zou niet zonder willen.

Dus ook bij een elektrische auto een must have (om maar ff ontopic te blijven)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #99 Gepost op: september 05, 2022, 01:10:32 pm »

Onze auto heeft geen acc, ken het dus ook niet. maar kan me voorstellen dat het wel prettig is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #100 Gepost op: september 05, 2022, 10:29:06 pm »

Prima, alleen de prijs niet zo  :X
Je hebt twee accupakketten en twee uitvoeringen (eigenlijk drie, maar die vierwiel is leuk, maar wel duur).
Qua functies is de basisuitvoering al heel rijk uitgerust (360 graden camera, automatische kofferbak, elektrisch verstelbare stoelen), de uitgebreide heeft dan ook nog extra's en wat gimmicks (bv elektrisch verstelbaar middenconsole  ::) en dashboardkastje dat elektrisch opent  ::) , die Nissan heeft twee niet al te grote kastjes en in de middenconsole alleen twee bekerhouders en ruimte voor je telefoon.
Verder reed het prima, het is een grote auto (ruim de ID.4) en mijn kinderen kunnen niet klagen over beenruimte achterin wat dat is er genoeg.
Enige wat ik wel redelijk uitgetest heb, maar waar ik een beetje over twijfel is de afstand die de auto houdt tot de voorligger bij ACC aan. Het is echt ver en hij grijpt heel snel in. ID.4 was wat trager, maar afstand bij lage snelheid was wel kleiner.
Twee brede schermen (van dezelfde maat, middenscherm staat iets naar voren dus op foto's ziet dat er apart uit); minder opzichtig dan de Renault.

Prijs voor de basis met grote accu was ruim €850 per maand (5 jaar, 12K/jaar), en daar moest de trekhaak nog bij.
Ik heb nu bij de ANWB de grote accu en uitgebreide uitvoering voor hetzelfde bedrag (maar dan 10K/jaar dus is wat krap, maar volgende was direct 15K). Scheelt bijna €100/maand.

Dus als het meezit binnenkort een nieuwe auto.  :>

privelease dus bij de ANWB?

Over welk merk type hebben we het nu dat het geworden is?
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #101 Gepost op: september 06, 2022, 05:47:28 pm »

Nissan Ariya met grote accu en uitgebreide uitvoering (is bij ANWB één pakket. De basisuitvoering is al vrij rijk uitgerust).
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #102 Gepost op: september 07, 2022, 11:23:16 am »

Voor de grap even gekeken, maar ik kom met de grote accu en wat zaken als trekhaak en lak bij 15k per jaar en 60 mnd al op 880 euro.. Per maand… Als leasebedrag (zakelijk) niet zo gek maar als private lease? Dan moet je bijzonder graag privé elektrisch willen rijden.. Onze nieuw gekochte CX5 is al met al STUKKEN. voordeliger (inclusief afschrijving!) en die is en blijft van mij..
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #103 Gepost op: september 07, 2022, 09:32:27 pm »

ja viel me ook op...  ::)
Gelogd

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #104 Gepost op: januari 13, 2023, 09:39:00 am »

Voor de grap even gekeken, maar ik kom met de grote accu en wat zaken als trekhaak en lak bij 15k per jaar en 60 mnd al op 880 euro.. Per maand… Als leasebedrag (zakelijk) niet zo gek maar als private lease? Dan moet je bijzonder graag privé elektrisch willen rijden.. Onze nieuw gekochte CX5 is al met al STUKKEN. voordeliger (inclusief afschrijving!) en die is en blijft van mij..
Er zit natuurlijk ook nog onderhoud bij en dergelijke, maar private lease is natuurlijk altijd duurder dan zelf kopen (tenzij je het geld moet lenen). En dan zijn elektrische auto's meestal relatief duur dus gaat het hard. Heb je echter geen auto van de zaak en wil je toch graag elektrisch rijden dan blijven er niet veel opties over.
Ik zit zelf ook nog wel eens te kijken naar een elektrische occassion die mijn vouwwagen zou kunnen trekken maar blijf toch schrikken van de bedragen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal