Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Waterfront  (gelezen 20604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #75 Gepost op: mei 31, 2023, 03:28:27 pm »

Haha, inderdaad heeft ieder zo zijn voorkeur. Wij rollen de rechterdeur naar het midden en vonden dat eerst ook onhandig. Achter de linkerdeur staat onze servicekast en koelbox. Wij hebben geen moeite om de  rits vinden, maar het was inderdaad even wennen.
Gelogd

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Re: Waterfront
« Reactie #76 Gepost op: mei 31, 2023, 06:36:25 pm »

Haha, inderdaad heeft ieder zo zijn voorkeur. Wij rollen de rechterdeur naar het midden en vonden dat eerst ook onhandig. Achter de linkerdeur staat onze servicekast en koelbox. Wij hebben geen moeite om de  rits vinden, maar het was inderdaad even wennen.
Dat lukt inderdaad zo als je een extra luifel hebt en je het keukentje buiten kunt plaatsen. Zo vermogend zijn wij niet :)6]. Leuke foto! :)1360]

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #77 Gepost op: juni 25, 2023, 07:18:36 pm »

Omdat ook wij rafels hebben aan onze slaaptent en vakkenschort, heb ik de loshangende draadjes afgeknipt en de rafelrandjes met verdunde houtlijm ingesmeerd. Ik hoop daarmee het verder rafelen te stoppen. :)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waterfront
« Reactie #78 Gepost op: juni 30, 2023, 07:51:18 am »

Tegen rafelen heb je van prym ook rafelstop .
Gelogd

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Re: Waterfront
« Reactie #79 Gepost op: juni 30, 2023, 08:27:06 am »

Tegen rafelen heb je van prym ook rafelstop .
Thanks!
(Zou natuurlijk bij de fabricage netjes genaaid moeten worden... daar mag Alpenkreuzer op aangesproken worden. Misschien hebben zij aandelen prym. ;-)  )

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Waterfront
« Reactie #80 Gepost op: juli 01, 2023, 02:58:39 pm »

Heb zojuist het opzetfilmpje bekeken, wat mij niet duidelijk is hoe je na het opzetten in de wagenbak komt, de klemmen moeten dicht en er hangt een schort voor?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Re: Waterfront
« Reactie #81 Gepost op: juli 01, 2023, 03:05:37 pm »

Heb zojuist het opzetfilmpje bekeken, wat mij niet duidelijk is hoe je na het opzetten in de wagenbak komt, de klemmen moeten dicht en er hangt een schort voor?
Je kunt het bed optillen. Deze heeft eigen gasvering. Easy2Store. Als er echter beddengoed op ligt, is deze vering te zwak en moeten wij een bezemsteel gebruiken om de klep omhoog te houden... beetje suf wel. Wij hebben bij de verkoper gevraagd om stuggere vering, echter nog steeds niets vernomen. (Purmerend)

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2023, 03:07:56 pm door YvonneKB »
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #82 Gepost op: juli 01, 2023, 05:23:02 pm »

Je kunt het bed optillen. Deze heeft eigen gasvering. Easy2Store. Als er echter beddengoed op ligt, is deze vering te zwak en moeten wij een bezemsteel gebruiken om de klep omhoog te houden... beetje suf wel. Wij hebben bij de verkoper gevraagd om stuggere vering, echter nog steeds niets vernomen. (Purmerend)

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F me ::)t Tapatalk

Wij gebruiken ook een bezemsteel  maar zijn steeds bang dat ie wegschiet en je het bed op je hoofd krijgt. ::) . Daarom willen wij met scharnieren een lat monteren die je dan uit kunt klappen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waterfront
« Reactie #83 Gepost op: juli 01, 2023, 05:34:11 pm »

Met veren is het altijd lastig. Zet je er te sterke onder dan krijg je hem niet meer dicht of trek je het krom en zet je er te zwakke onder dan krijg je hem niet open. Vandaar dat ze een middenweg kiezen.

Bij mijn CampFire gaat hij vrij makkelijk ooien als het bed is opgemaakt. Maar er zit wel een stok (af fabriek) om hem hoog te houden want dat doet hij niet uit zichzelf.
Op de oprit gaat hij heel zwaar open als ik alles op de wagen heb liggen. Dan pak ik een camping bezem om er tussen te zetten omdat die niet open blijft staan. Zonder of met weinig dingen bovenop blijft hij wel zelf open staan.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Waterfront
« Reactie #84 Gepost op: juli 01, 2023, 11:01:58 pm »

Vind ik toch wel een dingetje.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Waterfront
« Reactie #85 Gepost op: juli 06, 2023, 12:29:31 am »

Dat is dan gek, dat de campfire wel een stok onder de bedbodem heeft en de Waterfront niet. Als de tent erop ligt blijft hij juist wel open staan.
Voor de wegschietende bezemsteel: ik zet de steel in de hoek bij de wielkas. Kan hij aan de onderkant nog maar één kant op.
We hebben de tassen onder de schuine wand, want dat bed krijg je moeizaam omhoog.
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #86 Gepost op: juli 06, 2023, 06:26:55 am »

We hebben de tassen onder de schuine wand, want dat bed krijg je moeizaam omhoog.
[/quote]

Dit snap ik niet. Zet je anders je tassen op het bed?
Gelogd

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Re: Waterfront
« Reactie #87 Gepost op: juli 06, 2023, 07:47:40 am »

Dat is dan gek, dat de campfire wel een stok onder de bedbodem heeft en de Waterfront niet. Als de tent erop ligt blijft hij juist wel open staan.
Voor de wegschietende bezemsteel: ik zet de steel in de hoek bij de wielkas. Kan hij aan de onderkant nog maar één kant op.
We hebben de tassen onder de schuine wand, want dat bed krijg je moeizaam omhoog.
Wij ook. Alleen het dekbed, kussens en dekentje en de vering is te zwak... Omhoog tillen is zwaar met 1 hand en dan met de andere hand de stok eronder.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Waterfront
« Reactie #88 Gepost op: juli 06, 2023, 02:00:04 pm »

Hebben jullie het wel over hetzelfde?

je hebt natuurlijk de Easy load constructie dus de wagen (ingepakt) die je open kan klappen. Bij onze wagen (geen AK maar zelfde constructie) gaat dat met een ingepakte kale wagen heel goed. de dempers zijn dan zo sterk dat ik zo wat aan de kar moet gaan hangen om 'm weer dicht te krijgen. Maar... heb ik de bedden opgemaakt en liggen tafel en stoelen onder het zeil... dan zijn de dempers niet sterk genoeg. Je merkt zelf ook dat je dan toch best wel wat gewicht op moet tillen.  Er is geen stok om de bak open te houden.  Wat ik gedaan heb is een telescoop stok met een rubberen voet in de wagen leggen en in de bedbodem heb ik een gaatje geboord waar de punt van die stok in valt. Resultaat is een veilige constructie omdat het ding nergens heen gaat.

staat de wagen en je wil dan onder het bed, kan je dus het bed omhoogklappen. De veren zijn dan alleen maar hulpveren en niets meer. Er is dan een stang met scharnier die ik naar beneden kan trekken om de bak zo open te houden.  Vergis je niet in het gewicht van het bed zelf en de positie van de dempers. hefboom technisch zitten die niet ideaal.

Volgens mij is dat dus bij de huidige Alpenkreuzers net zo.

Gelogd
Adventure Awaits

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waterfront
« Reactie #89 Gepost op: juli 06, 2023, 02:11:49 pm »

Hebben jullie het wel over hetzelfde?

je hebt natuurlijk de Easy load constructie dus de wagen (ingepakt) die je open kan klappen. Bij onze wagen (geen AK maar zelfde constructie) gaat dat met een ingepakte kale wagen heel goed. de dempers zijn dan zo sterk dat ik zo wat aan de kar moet gaan hangen om 'm weer dicht te krijgen. Maar... heb ik de bedden opgemaakt en liggen tafel en stoelen onder het zeil... dan zijn de dempers niet sterk genoeg. Je merkt zelf ook dat je dan toch best wel wat gewicht op moet tillen.  Er is geen stok om de bak open te houden.  Wat ik gedaan heb is een telescoop stok met een rubberen voet in de wagen leggen en in de bedbodem heb ik een gaatje geboord waar de punt van die stok in valt. Resultaat is een veilige constructie omdat het ding nergens heen gaat.

staat de wagen en je wil dan onder het bed, kan je dus het bed omhoogklappen. De veren zijn dan alleen maar hulpveren en niets meer. Er is dan een stang met scharnier die ik naar beneden kan trekken om de bak zo open te houden.  Vergis je niet in het gewicht van het bed zelf en de positie van de dempers. hefboom technisch zitten die niet ideaal.

Volgens mij is dat dus bij de huidige Alpenkreuzers net zo.
Bij mijn Alpenkreuzer Campfire is het idd net zo.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal