Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Italië op de bonnefooi?  (gelezen 2588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Italië op de bonnefooi?
« Gepost op: mei 02, 2022, 04:16:11 pm »

Na vele jaren Frankrijk zouden wij graag onze horizon willen verruimen en eens naar Italië trekken.

Wij hebben in Frankrijk nog nooit een camping gereserveerd en gingen telkens 'op de bonnefooi'. We belden daags voordien wel eens naar een volgende camping om te horen of er plaats was en dat bleek meestal geen probleem.

Met Italië hebben wij dus geen ervaring en ik vroeg mij dan ook af of dat in Italië ook zou lukken?
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2022, 05:09:48 pm »

Wij hebben nog nooit ergens gereserveerd en rijden altijd ergens naar toe en kijken of daar campings vrij zijn. We hebben serieus nog nooit geen plek weten te vinden. Hoewel je soms niet terecht komt op de camping die je wel had gewild.
Voor Italië hebben wij het ook zo gedaan, 1 vakantie rondom liga Maggiore ging prima, de tweede in Alto Adige (Sued Tirol) ging ook prima
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2022, 05:32:55 pm »

Ligt er aan wanneer en waar. Hoogseizoen Gardameer zou ik altijd reserveren

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2022, 06:06:55 pm »

Hebben we het over het hoogseizoen? (Laatste 2 weken juli en eerste weken augustus). Ik hoor altijd mooie verhalen over het succes van de ‘bonnefooi’. Vorig jaar in hoogseizoen in de Drome was er na 3 campings langsrijden en 4 stuks bellen pas raak. Dan wel eerst op een tijdelijke plek moeten staan. We zoeken dan niet eens de grote campings met veel vertier en maar voor een paar dagen. Complet, complet, complet..
Het is maar net hoe je de vakantietijd wil besteden maar zoeken naar een plek is niet ons ding. Buiten de drukke weken zal het meestal wel gaan.

Ik zie je vraag ook op camping-frankrijk staan. Daar heb je inmiddels ook al wat reacties uit ervaringen zie ik.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2022, 06:38:59 pm door GJT »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2022, 06:33:30 pm »

in frankrijk in de bergen op de meer afgelegen campings in hoogseizoen nog nooit een probleem mee gehad.

Gelogd

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2022, 06:35:03 pm »

Hebben we het over het hoogseizoen? Ik hoor altijd mooie verhalen over het succes van de ‘bonnefooi’. Vorig jaar in hoogseizoen in de Drome was er na 3 campings langsrijden en 4 stuks bellen pas raak. Dan wel eerst op een tijdelijke plek moeten staan. We zoeken dan niet eens de grote campings met veel vertier en maar voor een paar dagen. Complet, complet, complet..
Het is maar net hoe je de vakantietijd wil besteden maar zoeken naar een plek is niet ons ding. Buiten de drukke weken zal het meestal wel gaan.


Hier sluit ik mij bij aan, als tussen oplossing  wij reserveren meestal alleen de eerste camping.
Vanuit daar kijken we dan naar een volgende camping. Zodat we niet op de reiswagen zelf nog uren moeten zoeken.
Dit jaar gaan wij ook de tussenstop vastleggen. Vorig jaar in september te veel campings af mogen bellen/rijden voor een plekje.
Gelogd

CJ-Albert

  • Klap fanaat
  • *
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 138
  • Merk Vouwwagen: Gordigear Taiga
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2022, 07:13:39 pm »

Wij hebben in 2018 drie weken in juni door Italië getrokken, nergens gereserveerd, wel een lijstje met favorieten gemaakt.
Was prima te doen zonder reserveren. Soms sta je inderdaad ergens anders omdat de camping vol is, of tegen valt.
Via Zwitserland (Gotthard) naar Cinque Terre, Rome, Napels, en Amalfi schiereiland. Terug via de Gran Sasso naar de Adriatische kust, Pescara, Rimini en als laatste stop, Lago di Como.
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2022, 10:55:56 pm door CJ-Albert »
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2022, 08:29:10 pm »

Albert, heb je dat lijstje toevallig nog ergens?
De zoon heeft voor deze zomer Italië verzocht en dat is wel zo'n beetje de route die ik graag zou doen in drie weken. Een beetje inspiratie opdoen is altijd handig!
Gelogd

Friesecees

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2022, 02:25:21 pm »

Wij kamperen al veertig jaar  en nog nooit gereserveerd. Uur of vier op de navigatie opdracht zoek camping en gaan. Nooit verder hoeven zoeken. Ook in het hoogseizoen. Vroeger had je geen Tom Tom,keek je gewoon op de kaart. Waar je heen wilde en als je in de buurt van van bestemming kwam nam je de eerste de beste camping. Beetje avontuur hoort erbij,alles 8s al zo voorgekauwd tegenwoordig.
Gelogd

CJ-Albert

  • Klap fanaat
  • *
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 138
  • Merk Vouwwagen: Gordigear Taiga
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #9 Gepost op: juni 18, 2022, 06:58:45 pm »

Albert, heb je dat lijstje toevallig nog ergens?
De zoon heeft voor deze zomer Italië verzocht en dat is wel zo'n beetje de route die ik graag zou doen in drie weken. Een beetje inspiratie opdoen is altijd handig!

Dat lijstje is helaas verloren gegaan.... Ik heb wel ergens de campings genoemd in een ander topic. Misschien even de zoekfunctie gebruiken?
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 377
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Italië op de bonnefooi?
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2022, 10:37:19 am »

Ligt erg ook aan locatie. Sud-tirol / Dolomieten zijn redelijk wat campings, maar ook redelijk populair. 2019 in 3e week juni daar geweest, en op de camping die we wilden (Cortina d'ampezzo) was alleen nog plek voor tenten (die we op dat moment ook bij ons hadden trouwens). De camping ernaast was wel nog plek, maar alleen lelijke plekken (klein, helling, vol in wind of zon). 4e week was alles vol / gereserveerd. Alleen in een tweetal wisseldagen was er ineens weer meer plek. Scheelt overigens ook of je aankomt op vrijdag/zaterdag of op zondag avond en maandag. De eerste is veel meer kans op alles vol...
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal