Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Air 2022  (gelezen 5121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #15 Gepost op: augustus 03, 2022, 07:12:28 pm »

Ik vind persoonlijk dat het air gedeelte weinig toegevoegd qua snelheid tov mijn combicamp Venezia. En dan hoef je ook nog niet met de keuken te slepen.
Ik ben normaal niet zo van "de mijne Is beter commentaar", maar ik vroeg me af of je de alternatieven kende.
Gelogd

Kaatje063

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #16 Gepost op: augustus 03, 2022, 08:56:05 pm »

Nee, ik heb alleen ervaring met een tent met air tubes en zie mensen met een tent met stokken ongelooflijk veel meer klungelen. Ik ga er dus vrolijk vanuit dat een vouwwagen met stokken ook veel geklungel gaat opleveren, zeker omdat ik er in m'n upje ga opzetten. Ik ga in elk geval even kijken naar dit type. Bedankt voor de tip.
Gelogd

Kaatje063

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #17 Gepost op: augustus 03, 2022, 09:18:14 pm »

Ik heb even gekeken en heb een paar bedenkingen: het slaapgedeelte heeft geen zwarte binnentent, waardoor je niet wakker wordt van het eerste daglicht. Dat.is voor mij een stevig minpunt. Als je een voortent wilt, moet je toch met stokken aan de slag. Als geheel is het veel kleiner dan de Jamet air maar kost evenveel, EN het design is veel minder mooi. Serieus pluspunt is dat hij tweedehands te koop is voor.minder dan €2000. Maar dan weet je niet in welke conditie het tentdoek is.
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #18 Gepost op: augustus 03, 2022, 10:53:19 pm »

Het slaapgedeelte en voortent staat met zijn tweetjes denk ik onder een half uur. Ik denk eerder 20 minuten. Slaapcabine is inderdaad wel licht. Ik heb er last van, de rest slaapt er doorheen :)

Het is altijd een beetje een trade-off: ruimte vs snel opzetten.
Het tentdoek is meestal vrij lang goed, maar het is altijd verstandig op muffe geurtjes te letten bij een tweedehands. Ze zijn wel bekend om hun goed tentdoek. Mijne is bv uit 2004.

Ik kijk graag filmpjes, maar voor mijn idee zijn er zelden air modellen die sneller zijn dan de niet Air. Holtkamper  misschien?
Gelogd

Kaatje063

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2022, 12:45:01 am »

Ik heb ondertussen ook naar de Jamet Easy zitten kijken. Zonder keuken. Genoeg stof tot nadenken en nog wat verder zoeken. Nog bedankt voor de tip.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2022, 07:09:41 am »

Ik heb ondertussen ook naar de Jamet Easy zitten kijken. Zonder keuken. Genoeg stof tot nadenken en nog wat verder zoeken. Nog bedankt voor de tip.
Misschien een tip. Ga eens kijken bij vouwwagen Noordbergum. Daar krijg je goede tekst en uitleg. Wij gingen daar kijken voor de Easy en kwamen terug met een Camp-Let North. Is ook echt een snel klapper

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

josovich

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2022
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2022, 03:35:14 pm »

De Jamet Air is ook wel erg groot voor in je eentje. Voor ons (3 kinderen) vind ik dat ideaal, maar zonder die drie kinderen zou ik denk ik voor iets kleiners kiezen. Ook als je het niet allemaal opzet sleur je het wel steeds mee.
Ik vermoed dat een tunneltent met stokken ipv buizen ook wel op te zetten is alleen. Lijkt me een kwestie van een stok erin duwen, aan een kant vast zetten en vanaf de andere kant omhoog duwen, maar dat zou iemand met zo'n tunneltent vouwwagen eens moeten bevestigen. Is zo'n Cabanon Malawi niet wat (zelf geen ervaring mee, maar je kunt hem evt zonder luifel, voortent en keuken nemen volgens mij)?
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2022, 03:38:08 pm door josovich »
Gelogd

Kaatje063

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Jamet Air 2022
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2022, 05:45:03 pm »

Jazeker. Ik vind het wel een dingetje dat al die twee persoons wagentjes nieuw bijna even duur (en soms duurder) zijn dan die Jamet air terwijl daar naar mijn idee niets extra's tegenover staat. Sommigen hebben geen verduistering in de slaapruimte, of geen Keuken,...dat laatste hoeft ook niet maar dan wil niet hetzelfde betalen als voor de tent die dat wel allemaal heeft. Voorlopig doe ik het maar met m'n opblaasbare tunnel tent...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal