Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Patroon wagentent, voortent etc  (gelezen 2630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SaabLiefhebber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S, Bouwjaar 1999
  • Waar een wil is, is vaak een weg te maken.
Patroon wagentent, voortent etc
« Gepost op: mei 23, 2022, 11:59:43 pm »

Een vraag die in mijn hoofd speelt is: is het patroon van de Roadmaster ooit wel eens gedeeld, of heeft iemand dit? Dus stel dat je het in je hoofd haalt om een nieuwe wagentent te willen hebben/laten maken… kan dat dan?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2022, 12:46:32 am »

Nee, dat is nogsteeds in bezit van Ad
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2022, 02:06:35 pm »

Mijn is verteld dat als wij dat toen der tijd wilde wij de oude tent mee moeten nemen en dat ze het dan wel na konden maken

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

SaabLiefhebber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S, Bouwjaar 1999
  • Waar een wil is, is vaak een weg te maken.
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2022, 04:41:05 pm »

Nee, dat is nogsteeds in bezit van Ad
Ergens wel jammer - als hij er niets meer mee doet.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2022, 05:02:33 pm »

Ergens wel jammer - als hij er niets meer mee doet.
Ad is door omstandigheden gestopt. Hij gaf een bijzondere verklaring voor af. Zijn hele goede stevige vouwwagens. Wij hebben hem met pijn in het hart verkocht. Wel een ander nieuwe vouwwagen gekocht

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

SaabLiefhebber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S, Bouwjaar 1999
  • Waar een wil is, is vaak een weg te maken.
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2022, 12:18:11 pm »

Ad is door omstandigheden gestopt. Hij gaf een bijzondere verklaring voor af. Zijn hele goede stevige vouwwagens. Wij hebben hem met pijn in het hart verkocht. Wel een ander nieuwe vouwwagen gekocht

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Degene die wij 2e-hands gekocht hadden, was een uit 1995 en bleek zo rot als een mispel. Met het weghalen van de bank, brak de bodem open. Dan is het niet veel meer :-(

Gelukkig een betere wagen kunnen vinden, waar de tent van stuk was. Dus de tent zonder scheuren overgezet naar de betere wagen.
Alleen gebrekkig onderhoud - er zitten wat schimmelgaatjes in. Darn!

Die betere wagen is nog in een zeer restaureerbare staat, dus het plan is om de originele lak te laten meten en te laten maken.
Alles met ontroesten (Rustyco) en bijvoorbeeld met hammerite menie te behandelen en dan met de originele kleur af te lakken.
Dat zal niet net zo strak zijn al nieuw gespoten - het corrosie-monster zal dan wel voorlopig geweerd zijn.

De vloer lijkt in delen erin gezet te zijn en met strips en popnagels aan het chassis bevestigd te zijn. Op zich niets mis mee... voor restauratie/conservering niet ideaal. Het uitboren van popnagels kan bijvoorbeeld wat gedoe opleveren. Het is nog even de ontdekkingsreis hoe het geheel is samengebouwd en wat kan of niet of wat het moeilijker of makkelijker kan maken.
Op naar een volgend "verbouwings-topic" ;-)

Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2022, 02:58:52 pm »

Oeh, nog een r(o)estauratie !!!! Hebben wij ook gedaan met onze oude Alpenkreuzer. Ik weet alles van ontroesten, lakken, popnagels, bescherming van de onderkant, dus als je vragen hebt, stel ze gerust!!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2022, 05:19:55 pm »

Ergens wel jammer - als hij er niets meer mee doet.
Dat is gewoon geld waard dus ik snap het wel.  Kijk maar naar Alpenkreuzer,  dat heeft bij verschillende eigenaren op de plank gelegen.  Nu heeft Dorema er een vervolg aan gegeven. V
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2022, 06:29:59 pm »

Het schijnt zelfs zo te zijn dat je bij Swiba nog aan nieuwe tenten kunt komen voor Alpenkreuzers van voor het faillissement. Wij hebben daar jaren geleden nog gordijnstof gekocht voor de onze.

Volgens mij hebben ze ook zaken voor Roadmasters. Je kunt het allicht eens proberen
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2022, 06:31:36 pm door bernie »
Gelogd

SaabLiefhebber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S, Bouwjaar 1999
  • Waar een wil is, is vaak een weg te maken.
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2022, 11:29:33 pm »

Oeh, nog een r(o)estauratie !!!! Hebben wij ook gedaan met onze oude Alpenkreuzer. Ik weet alles van ontroesten, lakken, popnagels, bescherming van de onderkant, dus als je vragen hebt, stel ze gerust!!
Dankjewel!
Ik was al bij HBM-machines aan het kijken naar de opties voor popnageltang en popnagels.
Het is nog even meten hoe groot de gaten zijn, dan moet het op zich wel gaan lukken - als ik de popnagels met de grote rand kan vinden. Echt zo ongeveer alles zit met die malle dingen in elkaar. De lengte van de popnagel kan mogelijk ook nog meespelen, als ik o.a. kijk naar degenen die bij de uitzet-ijzers voor de deksel van de keuken gebruikt zijn.

Rustyco heb ik in een paar soorten, dat nav wat tips wat ik op een klassieke auto's site tegenkwam. Dat werkt op zich best goed.
Ik weet dat CROP in Rotterdam de kleur kan meten en mengen, dus ook dat zou opgelost kunnen worden. Misschien kan ik er nog een dichterbij vinden - Utrecht of zo.
Met alleen de deksel of de deur van de keuken in de auto, moet dat te overzien zijn. dan zijn delen over te spuiten of te verven/rollen. Minder strak, wel functioneel.

Wat heb je voor bescherming van de onderkant gebruikt? Van die ruwere undercoating, die o.a. ook op auto's gebruikt wordt? Of zinkspray? Of nog wat anders?

Mijn eerste dilemma is overigens een plek waar ik hele spul uit elkaar kan peuteren en behandelen. Voor de deur op de stoep of op een parkeerplek voor de deur, zal mij vermoedelijk niet in dank afgenomen worden. lol
En naast de schuur, op een soort van "niemandsland" zou nog een optie zijn, hoewel dat ook niet ideaal is.

De wagen op z'n achterkant kantelen zou ergens wel ideaal zijn - dan is de bodem makkelijk bereikbaar. Maar goed, dat is wel een beetje "een dingetje", met zo'n 400kg. Daar ben ik nog niet uit, hoe ik dat relatief makkelijk zou kunnen doen. Meer dan een garagekrik heb ik op het moment niet :P

Uitdagingen zat... dat dan weer wel.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2022, 08:02:11 am »

Misschien kan Muis even mee denken. We hebben hier toch een topic gehad van iemand di bij Karsten een tent op maat liet maken ? Weet zo het topic niet meer

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2022, 11:52:09 am »

Gelogd

SaabLiefhebber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S, Bouwjaar 1999
  • Waar een wil is, is vaak een weg te maken.
Re: Patroon wagentent, voortent etc
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2022, 10:11:01 pm »

Ja die was het dank je wel

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Dat is wel heel erg super! De totaalprijs viel mij eigenlijk niet tegen. Het is natuurlijk wel een hele hoop geld.
Overigens is mijn vrouw nu een kapotte wagentent uit elkaar aan het halen met een tornmesje. Beetje een uit-klus, maar goed.
Die kan in principe wel dienen als patroon voor een nieuwe tent. :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal