Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!  (gelezen 2104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronja266

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1998
Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Gepost op: juni 02, 2022, 09:11:31 am »

Hallo Allemaal!

Eerst maar even kort voorstellen. Mijn naam is Ronja, moeder van 2 lieve meisjes van bijna 2 en groentje wat betreft kamperen met een vouwwagen.
Wij hebben vorige week onze eerste vouwwagen gekocht en kijken er erg naar uit om er mee op vakantie te gaan (hopelijk over 2 weken).

Nou wil mijn man hem heel graag in de garage zetten, deze helemaal opgeruimd, kantelbeugels opgehaald in Breda (wij wonen in Castricum NH) en dan nu de grap: we krijgen hem niet op zijn kant. Hij is voor ons tweeën te zwaar. Iemand een tip hoe we hem op zijn kant krijgen? Mijn man zit te denken aan een heel katrollensysteem in de garage, maar dat zie ik dan weer niet zo zitten haha.
Voor nu staat hij bij een kennis op het terrein, maar niet overdekt. Dit is natuurlijk niet ideaal. Dus ik wil hem zo snel mogelijk in onze garage hebben staan.

Hoor het graag!
Gelogd
Niks is fijner dan wakker worden op de camping en genieten van de vrijheid!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.374
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2022, 09:20:05 am »

Waarom wil je hem in de garage op kantelbeugels? Je wint hooguit 20 cm. Je kan eventueel wel makkelijker dichter tegen de kant zetten en misschien zo nog iets winnen.
Gelogd

josovich

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2022
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2022, 09:31:37 am »

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je al het gewicht er al uit/af? Spullen eruit, keukenblok eraf, imperaal eraf, disselbak eraf, wielen eraf, reservewiel eraf, dat soort dingen?
Het scheelt inderdaad niet veel (meer als je de wielen eraf haalt), maar bij ons zou het ook het verschil maken van wel of niet in de garage passen. Echter, voor de prijs van een externe stalling zou ik het niet laten.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2022, 11:51:18 am »

Je tilt je idd een breuk:)1] Vroeger hadden wij een man of 5 nodig om de lege Jamet op zijn kant te zetten. Wel aan een soort katrolsysteem zitten denken, maar als hij over het dode punt is zul je hem niet houden.
En wat al eerder gezegd, je wint er niet zoveel mee.
Op zijn wielen laten staan en een overkapping maken in de garage. Kun je daar nog een hoop spullen op leggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2022, 12:24:49 pm »

Zoals hierboven aangegeven, je wint uiteindelijk niet heel veel ruimte. Bij onze vorige vouwwagen ook nagedacht over op zijn kant opslaan maar uiteindelijk besloten gewoon neer te zetten en een overkapping gemaakt waarop van alles en nog wat opgeslagen kan worden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.237
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2022, 01:56:12 pm »

Ik zou een soort van rek maken zodat je de vouwwagen eronder kunt schuiven en toch spullen boven de vouwwagen kunt gebruiken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2022, 03:11:07 pm »

Ik heb het met onze Alpenkreuzer een keer gedaan. Heb toen de wielen eraf gehaald en met een garage krik iedere keer een stuk opkrikken. Balk er tussen, weer stukje hoger. Kom je vanzelf op het " dooie punt" en dan kun je met de hand voorzichtig rechtop zetten. Destijds alleen gedaan ::). Maar je bent echt de hele avond bezig en je wint er echt heel weinig mee. In ons geval ongeveer 34 cm. En die had ik destijds nu net nodig om de boot ernaast kwijt te kunnen. Maar echt, bezint eer ge begint!!!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #8 Gepost op: juni 05, 2022, 06:57:50 pm »

Hier staat ook het eea aan info:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=3606.msg206757#msg206757

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17621.msg235105#msg235105
Mijn visie heb ik al gegeven als je de bovenste link volgt. En hoe wij het uiteindelijk hebben opgelost.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ronja266

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1998
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2022, 03:05:32 pm »

Bedankt allemaal!

De rede dat wij hem op zijn kant willen hebben is omdat het voor ons het verschil is tussen er door kunnen met de fiets en niet.
Omdat ik een tweelingfietsmand achterop heb voor de meiden (rieten stoel waar aan elke kant een kind kan zitten) ben ik wat breder.

Ik heb inmiddels een apparaat gevonden die grasmaaiers kan kantelen, wellicht is dit ook het zetje wat we nodig hebben om hem op zijn kant te krijgen. Staan inmiddels wel op de wachtlijst om hem ergens te kunnen stallen.

We zijn er inmiddels wel mee weg geweest en het was heerlijk! Wat een ruimte! Nu langzaam spullen gaan verzamelen om het echt onze vw van te maken. We hebben inmiddels een kast er bij. Ik ben aan het kijken voor een topper voor de aankomende vakantie, begin september. Voor volgend jaar willen we kijken of we nieuwe matrassen kunnen laten maken. Ook moeten we nog kijken naar de rist van een van de ingangen. Deze sprong steeds open.
Gelogd
Niks is fijner dan wakker worden op de camping en genieten van de vrijheid!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2022, 03:40:02 pm »

De rits is waarschijnlijk de loper die iets dichter naar elkaar gedrukt moet worden. En waterpomptang is hier erg geschikt voor, en dan (erg) weinig kracht gebruiken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2022, 06:21:13 am »

De rits is waarschijnlijk de loper die iets dichter naar elkaar gedrukt moet worden. En waterpomptang is hier erg geschikt voor, en dan (erg) weinig kracht gebruiken.
Mijn ervaring is dat als je dit doet, het na een tijdje toch weer begint. Lijkt er op dat de boel is versleten. Of teveel spanning op de rits.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Jamet Arizona 1998 op kantelbeugels zetten?!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2022, 10:47:46 am »

Bij slijtage helpt het inderdaad waarschijnlijk alleen kort, maar vaak is er met teveel kracht en te haaks aan getrokken, en dan helpt het heel goed. Wel op letten dat het niet te ver gaat, want die lopers zijn vaak een gegoten zink-legering wat makkelijk breekt /verzwakt bij (teveel) buiging.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2022, 10:49:54 am door Drikusniet »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal