Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?  (gelezen 4771 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HappyCamperJo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Gepost op: juni 08, 2022, 11:41:05 am »

Wij hebben 2 kleine kinderen (2 en 5 jaar) en denken er over na om een Livingstone te kopen maar hebben twijfels over de maat van de achtertent doordat hij zo schuin loopt. Graag hoor ik van Livingstone bezitters hoe de achtertent bevalt in gebruik. Hebben jullie misschien foto's van hoe de bedden ingedeeld zijn?
Zijn er misschien nog andere opties qua extra slaapruimte die aan te koppelen is aan de Livingstone zoals de extra cabine bij de Zambesi Plus of de gastencabine bij de combi camp country?

Alvast bedankt,

Jolanda

Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2022, 12:05:26 pm »

Wij hebben een Holtkamper Kyte met kindertent M. Zelfde principe met aflopende tent van 140 diep. Onze kinderen van 6 en 9 slapen hier naast elkaar op een Ikea topper met een isolatiemat eronder. Slapen er prima op.
Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2022, 12:16:54 pm »

Hier een Livingstone met achtertent. Ik heb hier zelf een universele binnentent ingehangen, met wat aanpaswerk. De originele binnentent van Aart kok vonden we veel te duur. Met binnentent is de ruimte dus nog iets minder. Echter heb ik hier mijn met zoontje prima geslapen op een grote 2 persoons slaapmatras van volgens mij 130/140cm breed. Ik lag onder het schuine deel en dat ging prima. Zeker voor kinderen moet dit prima te doen zijn. Tegen de tijd dat ze echt heel groot worden, liggen ze waarschijnlijk toch in een eigen tentje ;)
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2022, 01:32:01 pm »

Hoi hier 2 kids 6 en 8 die er prima in slapen. Indeling naja je kan er met binnentent net 2 matrassen naast elkaar in kwijt en dan kan je links bij de hoofden nog vrij veel bagage kwijt. Er is ook nog een binnentent in de vaste tent te hangen voor 1 persoon. Nooit naar gekeken trouwens. Maar voor 2 kinderen is die achtertent helemaal prima! Stuk betere constructie dan het gastenzwembad van de combicamp. Onderweg slapen de kinderen bij ons trouwens gewoon in de tent. Eerst in ons bed en als wij naar bed gaan gooien we hun matrassen neer. Met hond er tussen! Vorig jaar goed bevallen in Nederland!

Wij hebben volgens mij 2 matrassen van 60x180 er in maar dan heb je nog wat ruimte over en als ze 180 zijn slapen ze vast niet bij ons in de wagen. Oudste begon al over eigen tentje.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2022, 05:29:15 pm »

Mijn dochter heeft de riante achtertent voor haar alleen maar er komen geregeld logeetjes en dat gaat prima naast elkaar. We hebben geen binnentent voir de achtertent, nooit gemist ook.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2022, 08:27:08 pm »

die ga ik dit jaar denk ik ook niet gebruiken trouwens die binnentent. Vorig jaar met 0 graden gekampeerd was blij met het binnententje!
Vond het ook wel prettig dat ze in die binnentent niet makkelijk naar buiten kunnen. Zeker met 2 jaar is dat ook wel een plus punt.

Nodig in de zomer,? nee absoluut niet!

Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2022, 09:17:17 pm »

Onze Livingstone achtertent, zonder binnentent, werd altijd “bewoond” door onze 2 dochters. Dat ging prima. Ook toen ze ouder werden 12+ ging dat nog prima. Weet niet precies meer welke maat matjes ze hadden. Geloof 65 breed.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2022, 11:21:25 pm »

Prima groot genoeg voor  2 luchtbedden oid.
Onze kids slapen op stretchers en die zijn helaas te hoog om er 2 naast elkaar in te zetten  :(
Daarom slaapt de oudste in de basistent (is ook wel weer fijn, scheelt veel ruzie en gedonder  :O)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

HappyCamperJo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2022, 01:57:48 pm »

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!
Het is wel groot genoeg dus.

Klapjoerie, slaapt de oudste dan in zo'n zijbinnententje?
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2022, 08:14:03 pm »

Nee, gewoon op zijn stretcher onder het raam..   :J
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2022, 03:46:52 pm »

Qua oppervlak gaat het prima, maar bij het schuine deel is het wel wat laag. Onze dochter slaapt er alleen in en heeft daar zo'n krat met speelgoed staan en een stapel knuffels. De binnentent komt dan al tegen het krat aan. Voor het slapen van twee kinderen zie ik geen problemen.

Wij nemen de binnentent deze zomer ook weer gewoon mee (ik vouw hem erbij op dus het blijft één pakket van drie ritsen en wat haringen), altijd lekker tegen de muggen.
Gelogd

LivingMarieke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok-Livingstone Game Drive
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2022, 07:01:15 pm »

@luuk, kan je wat meer vertellen over de aanpassingen die je hebt gedaan en welke universele binnentent je hebt gebruikt? Ik vind bijna 500 euro voor een binnententje ook echt van de pot gerukt  maar door het gebrek aan een binnentent slaapt onze jongste nu ook in de basistent onder het raam in een derden bedient. Maar met een xl bed blijft er weinig ruimte over.
En @gonadan, klap je de hele achtertent mee of alleen de binnentent?
Volgens mij klappen wij veel te weinig mee, alleen het luifel bij doortrekken
Gelogd

Gonadan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2022, 12:47:49 am »

@luuk, kan je wat meer vertellen over de aanpassingen die je hebt gedaan en welke universele binnentent je hebt gebruikt? Ik vind bijna 500 euro voor een binnententje ook echt van de pot gerukt  maar door het gebrek aan een binnentent slaapt onze jongste nu ook in de basistent onder het raam in een derden bedient. Maar met een xl bed blijft er weinig ruimte over.
En @gonadan, klap je de hele achtertent mee of alleen de binnentent?
Volgens mij klappen wij veel te weinig mee, alleen het luifel bij doortrekken
Ik klap hem niet mee, dat gaat niet lekker denk ik, maar ik laat het als één pakket. Dus buitentent, binnentent en kuipzeil blijven aan elkaar zitten. Daardoor is het een kwestie van drie ritsen en wat haringen en je vouwt het zo tot een pakket wat in de kar kan.

En inderdaad, de originele binnentent is bizar duur. Maar het is wel heel mooi dik katoen met een mooie wollen bodem, dat niveau ga je niet bij een goedkoper alternatief vinden.

Het enige wat wij mee klappen is het kuipzeil van de basistent.
Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2022, 07:11:44 pm »

@luuk, kan je wat meer vertellen over de aanpassingen die je hebt gedaan en welke universele binnentent je hebt gebruikt? Ik vind bijna 500 euro voor een binnententje ook echt van de pot gerukt  maar door het gebrek aan een binnentent slaapt onze jongste nu ook in de basistent onder het raam in een derden bedient. Maar met een xl bed blijft er weinig ruimte over.
En @gonadan, klap je de hele achtertent mee of alleen de binnentent?
Volgens mij klappen wij veel te weinig mee, alleen het luifel bij doortrekken
Zeker ik heb deze binnentent: https://vrijbuiter.nl/eurotrail-caravan-binnentent-antraciet-cbed285708

Deze past qua maat in de achtertent. Alleen is de schuine zijde een klein probleem, maar dit is makkelijk op te lossen. Ik heb de binnentent bevestigd aan de achtertent door middel van de al aanwezige ogen. Een kleine carabiner + elastiek koort om de alles op spanning te houden
In de nok van de achtertent zitten 2 clipjes ( kan je bij esvo bestellen, evenals de rest). Deze heb ik gebruikt om de tent op te hangen.
Doordat je de tent maar aan 1 kant kan ophangen, en de tent niet schuin is maar een plat dak heeft, hou je als het ware een losse flap over, deze span je ook af naar de nok. Hopelijk is het redelijk duidelijk zo. Vraag gerust als het niet duidelijk is.

Het is makkelijk zelf te doen. Maar 100% strak wordt het niet maar het is een prima alternatief

Foto’s ter illustratie





« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2022, 07:44:02 pm door Luuk »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Livingstone achtertent klein voor 2 kinderen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2022, 08:53:27 am »

Ik klap hem niet mee, dat gaat niet lekker denk ik, maar ik laat het als één pakket. Dus buitentent, binnentent en kuipzeil blijven aan elkaar zitten. Daardoor is het een kwestie van drie ritsen en wat haringen en je vouwt het zo tot een pakket wat in de kar kan.

En inderdaad, de originele binnentent is bizar duur. Maar het is wel heel mooi dik katoen met een mooie wollen bodem, dat niveau ga je niet bij een goedkoper alternatief vinden.

Het enige wat wij mee klappen is het kuipzeil van de basistent.


Wij hebben de binnentent niet standaard er in hangen. Dit jaar ook niet gebruikt want warm. Maar de rest is bij ons ook een pakketje. Als ik altijd zou kamperen met lekker weer zou ik die binnentent niet gekocht hebben trouwens.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal