Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelheid in Italie  (gelezen 6815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mckuip

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nnb
Snelheid in Italie
« Gepost op: juni 19, 2022, 11:17:50 am »

In Italie mag je met een aanhanger maar 80kmh. Doe je dat, dan wordt je zelfs ingehaald door vrachtwagens. Helaas heeft Italie ook veel delen met tientallen kilometers lang trajectcontrole, volgens de borden althans.

Wat is jullie ervaring met te hard rijden in Italie, herkent de trajectcontrole je vouwwagen en krijg je een bekeuring, of kan je wel gewoon 100-120 rijden?

Meer specifiek gaat t voor mij om t traject Oostenrijk > Bologna en Bologna > Ancona
Gelogd

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2022, 11:44:30 am »

Afgelopen jaar in Italië geweest, snelheid van de vrachtauto’s aangehouden.
Dat lijk mij de veiligste optie.
Ingehaald worden door vrachtwagens vond ik niet prettig.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2022, 11:54:13 am »

Wij houden ons gewoon aan de snelheid. In het buitenland wordt je als Nederland sneller gepakt als je te hard rijdt. En 120 met een vouwwagen is niet veilig vind ik persoonlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2022, 07:42:54 pm »

Wij zijn in 2017 voor het laatst in Italië geweest en hebben het traject vanaf Zwitserland (Aosta) via Milaan, Bologna richting Florence. Ik vond het niet prettig rijden als je je netjes aan de max. snelheid houdt. Zelfs met 90 kwamen de vrachtwagens je nog voorbij. Ik leek zelfs dat de vrachtwagens in Italië een stukje sneller konden rijden dan bij ons in NL! Op de Autostrada staan inderdaad heel veel flitskastjes en zijn er diverse trajectcontroles. Wij hebben constant ‘te hard’ gereden (100 ipv 80) maar nooit een boete ontvangen. Ik denk dat al deze controles alleen voor de echte hardrijders zijn bedoeld, of gewoon niet 'aan staan'. Geen garanties maar 100 rijden vond ik veel relaxeter rijden dan met 80-90 klem tussen de vrachtwagens zitten.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2022, 07:36:28 am »

Wij houden ons gewoon aan de snelheid. In het buitenland wordt je als Nederland sneller gepakt als je te hard rijdt. En 120 met een vouwwagen is niet veilig vind ik persoonlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Hoe in hemelsnaam wordt je sneller gepakt? Die flitskasten (wat denk ik voor 99% alle boetes oplevert op snelwegen) maken gewoon een foto van het kenteken wat te hard rijdt, of je nou Oezbeek of Nederlander bent.

Ik ben van plan om gewoon met het tempo van de vrachtwagens mee te rijden, die rijden overal ter wereld zo hard dat ze precies geen boete krijgen!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2022, 09:32:41 am »

Hangt van twee zaken af. Is er een verdrag tussen Italië en Nederland/België dat men de data over bestuurders uitwisseld zodat het andere land de boetes aan elkaars landgenoten kan bezorgen. Indien dat er niet is, is de kans klein dat je bij de overtreding ook daadwerkelijk de boete krijgt. Is dat verdrag er wel, dan zal je even rap een boete krijgen dan een Italiaan.
Toen ik bij een wandeling in de dollemieten met de helicopter was afgevoerd met schouder uit de kom was mijn vrouw nogal gehaast. De helicopterpersoneel had ander ziekenhuis opgegeven dan waar ze me naar toegebracht hadden en ze is dus dezelfde flitspaal een paar keer gepasseerd aan te hoge snelheid. Als mer me dan 's avonds laat toch had kunnen oppikken reed ze nog eens langs daar en dan was het donker en was de flits heel duidelijk te zien. Had dus zeker 3 keer moeten geflitst worden. Echter was in 2002 en toen was er nog geen zo'n verdrag tussen Italië en België en daardoor niets van gezien. Zou nu anders zijn.


Punt is ook of de software die gebruikt wordt het onderscheid kan maken tussen auto met en zonder aanhangwagen. Als de software niet zo intelligent is, is de klans ook klein dat je een boete in de bus zult ontvangen.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2022, 10:47:38 am »

Het EEX (Europees Executieverdrag) is al tijden in werking (volgens mij sinds 2012 ook voor verkeersboetes). Als er een boete wordt uitgeschreven, wordt deze gewoon geïnt.

Hoe een land handhaaft is aan het land zelf.

Maar de paar boetes die ik de laatste jaren in het buitenland heb gereden kreeg ik allemaal keurig thuis. Helaas :#
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2022, 11:21:33 am »

Hoe in hemelsnaam wordt je sneller gepakt? Die flitskasten (wat denk ik voor 99% alle boetes oplevert op snelwegen) maken gewoon een foto van het kenteken wat te hard rijdt, of je nou Oezbeek of Nederlander bent.

Ik ben van plan om gewoon met het tempo van de vrachtwagens mee te rijden, die rijden overal ter wereld zo hard dat ze precies geen boete krijgen!
Als een agent in de auto motor of wat dan ook jouw ziet rijden en een Italiaan ook wie pakt hij dan eerder? Juist de auto met buitenlands kenteken. Is al jaren zo. En mijn vader kan er over mee praten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2022, 03:40:48 pm »

Nou, ik zal jullie uit de droom helpen.
Wij rijden al 10 jaar ongeveer dezelfde route naar Italië, Umbrië. Ik heb altijd te hard gereden (120-130). Wij rijden altijd over de Brenner via Oostenrijk. In 2019 heb ik voor het eerst een boete gekregen en die was niet misselijk. € 368,-- en binnen 5 dagen betalen. Aangetekend verzonden met een aantal formulieren erbij, waar een normaal mens niks van begrijpt. Tevens slecht leesbaar omdat het een kopie van een kopie van een kopie was. Als ik niet binnen 5 dagen zou betalen zou de boete oplopen tot bijna € 500.--
Ik heb de bekeuring betaald en er 4 maanden lang niks meer van gehoord. Maar in januari 2020 kreeg ik weer zo'n aangetekende vracht ellende in m'n brievenbus. Ik moest dus weer € 368,-- betalen binnen 5 dagen. Na heel veel gezoek en gezeur via Ned. Ambassade in Italië en Italiaanse ambassade in Ned. kwam ik erachter dat ik 1 formulier had moeten invullen waar op stond wie de bestuurder was. Uiteindelijk heb ik een Italiaanse dame in Nederland in de arm genomen die professioneel vertaalster is en die heeft mij geholpen een brief te schrijven naar de Griffier in Perugia. Daarmee was de kous eindelijk af.
N.B. Een aantal mensen raadde mij aan om met de hele briefwisseling naar een Pizzeria te gaan, die Italianen kunnen dan vertalen. Dat heb ik geprobeerd: Bij de eerste Pizzeria werkte een Egyptenaar, bij de 2e een Turk, bij de derde een Spanjaard. Bij de vierde was het raak. Dat was een echte Italiaan, die zou contact met me opnemen. Dat is ruim 2 jaar geleden; hij moet nóg bellen.
Als je op Internet gaat zoeken naar 'Boete voor te hard rijden' in Italië, dan lees soortgelijke verhalen en ook de bedragen zijn hetzelfde.
In 2020 en 2021 hebben we rond de 100 km/u gereden en zijn we zonder kleerscheuren heen en terug gereisd.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Mckuip

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nnb
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #9 Gepost op: juli 01, 2022, 09:33:17 pm »

dank u allen. Ik ga gewoon met de rijtje vrachtwagens mee 100 rijden.. dan zal t wel loslopen. En anders maar een boete, maar dat 80 rijden is echt waardeloos.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2022, 01:28:19 am »

En 120 met een vouwwagen is niet veilig vind ik persoonlijk.
Beetje off topic: Dat mag je natuurlijk vinden, in Frankrijk rijdt ik op de autoroutes gewoon 130-140 met de vouwwagen en dat is tot nu toe geen enkel probleem geweest.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2022, 08:19:04 am »

 :( :( :( ga er vooral mee door, je loopt het dan vanzelf wel op.
hard rijden is een ding, dat kan iedereen wel, maar dat stoppen........

een en ander is van zo veel factoren afhankelijk, is en blijft niet verstandig om met 130 op te teller met je vouwwagen erachter rond te scheuren.
je moet doen wat jij prettig vind

Jon, jij kan dit blijkbaar heel goed, maar weten de andere verkeersdeelnemers dat ook?

er gebeuren veel ongelukken doordat iemand anders iets "verkeerd"doet.

iedereen veilige reis toegewenst :J
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #12 Gepost op: juli 02, 2022, 08:40:43 am »

Wij zijn echte Italie liefhebbers, al jaren altijd via Ulm -> Innsbruck -> Brenner Italie in. Die A22 was voorheen een lekker weggetje, eerste stuk lange stukken naar beneden, lekker goedkoop rijden ook  :J

Nu is dat allemaal verboden in te halen geworden voor auto's met aanhanger, ik heb 1 keer geprobeerd mij daaraan te houden maar toen ik bergop met 60km/h tussen 2 vrachtwagens zat voelde ik mij niet prettig. Ik haal daar altijd in en probeer zo rond de 100km/h te rijden en dat is met onze vouwwagen met grote wielen wel verantwoord. Bij tankstations hou ik altijd wel even in en blijf ik wel rechts rijden, desnoods achter een vrachtwagen.

(Nog) geen boete gehad, oh ja en dit jaar naar Denemarken dat is allemaal nog relaxter  O0
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2022, 05:34:56 pm »

Wij houden ons gewoon aan de snelheid. In het buitenland wordt je als Nederland sneller gepakt als je te hard rijdt.

Hoezo dat?
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Snelheid in Italie
« Reactie #14 Gepost op: juli 02, 2022, 05:47:06 pm »

Ja Marcel die uitleg is al gegeven, maar goed ik ben nog nooit door een agent aangegouden. En geflitst meer dan 1x dus ga ervan uit dat dit uit grootmoeders tijd is!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal