Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Spannen wagentent venezia  (gelezen 1960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenvans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia 2003
Spannen wagentent venezia
« Gepost op: juli 17, 2022, 09:29:48 pm »

Beste forumleden,

Sinds kort hebben wij een Combi-Camp Venezia uit 2003. Nu zijn we er voor het eerst mee op vakantie en valt het ons op dat het niet lukt om de wagentent strak te krijgen, zie foto in de bijlage. Nu lijkt het alsof de hoofdstokken van de wagentent(de rechtopstaande) een soort veer hebben in het onderste deel van de stok die niet sterk genoeg (meer) is. Ik kan het bovenste deel van de stok met de hand een paar centimeter omhoog trekken en dan staat de tent mooier.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
Klopt het dat de wagentent vanzelf strak moet staan als de vlinders omhoog zijn?
En zou het mogelijk zijn deze tent weer strak te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2022, 09:55:18 pm door jeroenvans »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2022, 09:53:48 pm »

De foto is niet bijgevoegd, misschien moeten  ze eerst iets verkleind worden?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

jeroenvans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia 2003
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2022, 09:56:41 pm »

De foto is niet bijgevoegd, misschien moeten  ze eerst iets verkleind worden?
alle begin is moeilijk. ;) Hij staat er nu wel bij
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2022, 11:17:35 pm »

Ik ken de vouwwagen niet en weet dus ook niet wat voor type stokken je bedoelt. (Foto van de stok?)
Maar wellicht dat je het op kunt lossen met powergrips?
Let wel op bij aanschaf dat ze in verschillende maten (diameter stok) te verkrijgen zijn.

https://www.obelink.nl/piper-powergrip-buisklemmen.html?gclid=CjwKCAjw5s6WBhA4EiwACGncZep5_fBdSCIZBu1VlfB6Sbf1FqYk0NavCLsmWUdjrhqmjFcnIb4G9hoCgBAQAvD_BwE#2812=19198
Gelogd

jeroenvans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia 2003
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2022, 10:07:59 am »

Ik ken de vouwwagen niet en weet dus ook niet wat voor type stokken je bedoelt. (Foto van de stok?)
Maar wellicht dat je het op kunt lossen met powergrips?
Let wel op bij aanschaf dat ze in verschillende maten (diameter stok) te verkrijgen zijn.
https://www.obelink.nl/piper-powergrip-buisklemmen.html
Zie bijlage voor foto's van de stok. Ik had ook naar zo'n soort oplossing gekeken, maar was nog benieuwd of er ook een "officiële" fix voor is.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2022, 02:42:28 pm »

Moet inderdaad vanzelf opspannen; volgens mij zitten er zowel in de verticale als in de horizontale buizen veren die de zaak strak zetten. Veer kan kapot of losgeschoten zijn.

Ik weet niet of dit inclusief de veren is:
https://combi-camp.com/nl/webshop/vlinder-wagententframe-country-valley/

« Laatst bewerkt op: juli 18, 2022, 02:44:27 pm door C5CCV »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2022, 03:17:32 pm »

Sowieso heb je de vlinder wat te hoog gezet, de horizontale stokken moeten zeg maar niet horizontaal staan.

Bij mijn weten heeft de verticale stok geen veer, ik weet zeker dat de (bijna) horizontale dat wel hebben.

Tja, ik houd er niet van om mensen naar elders te verwijzen, maar voor Combi Camp zit denk ik de meeste kennis op Facebook. Zoek eens op CC-Country-Toet, die heeft vrijwel alles in foto's met helpteksten vastgelegd.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2022, 03:30:58 pm »

Ja, vrijwel zeker de veer eruit, gebeurde een paar weken geleden bij ons, kregen we de tent ook niet strak. Die lag in de wagenbak. De zaak helemaal ontspannen, veer erin en klaar.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2022, 05:23:16 am »

De vlinder staat volgens mij niet te hoog, je ziet nog net een groot deel van het oranje stickertje.
Gelogd

jeroenvans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia 2003
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2022, 01:30:27 pm »

Bedankt voor alle reacties! Ik weet nu in ieder geval zeker dat er iets met die veren aan de hand is. Als het lukt met de warmte zo maar eens kijken of ik het kan demonteren.

Sowieso heb je de vlinder wat te hoog gezet, de horizontale stokken moeten zeg maar niet horizontaal staan.
Tja, ik houd er niet van om mensen naar elders te verwijzen, maar voor Combi Camp zit denk ik de meeste kennis op Facebook. Zoek eens op CC-Country-Toet, die heeft vrijwel alles in foto's met helpteksten vastgelegd.
De horizontale stokken staan mooi tot het "stop" stickertje omhoog. Maar doordat de tent niet stak staat staan de stokken nu horizontaal ipv licht omhoog.
Ik heb een hekel aan FB, dat is een zeer slechte vervanging voor een forum waar je netjes alles terug kan zoeken in geordende categorieën. Dus ik probeer het eerst hier, en krijg prima reacties tot nu toe :)

Ja, vrijwel zeker de veer eruit, gebeurde een paar weken geleden bij ons, kregen we de tent ook niet strak. Die lag in de wagenbak. De zaak helemaal ontspannen, veer erin en klaar.
de veren zitten er nog wel in, ik kan ze ook nog induwen, maar ze lijken niet sterk genoeg.

Moet inderdaad vanzelf opspannen; volgens mij zitten er zowel in de verticale als in de horizontale buizen veren die de zaak strak zetten. Veer kan kapot of losgeschoten zijn.
Ik heb een mail naar een CC dealer gestuurd. Hopelijk zijn de veren los te krijgen.

De vlinder staat volgens mij niet te hoog, je ziet nog net een groot deel van het oranje stickertje.
DING DING DING. Goed gezien, u mag door voor de wasmachine :J
Gelogd

falcone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: zoekende
Re: Spannen wagentent venezia
« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2024, 11:42:28 am »

Zat op het forum te zoeken over info over de "vlinderstokken" en het strak opzetten.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak/oplossing was.
Groet Arnold
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal