Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Livingstone GD + varioluifel  (gelezen 3630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eouwehand

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Livingstone GD + varioluifel
« Gepost op: juli 19, 2022, 03:31:47 pm »

Vandaag voor het eerst onze varioluifel aan de boogstok vastgemaakt.
En komende vanuit een de Waard Velduil wil ik toch even mijn teleurstelling uiten.

Waar ik bij de De Waard echt aan alles kon merken dat de tent door een tentbouwer is ontwikkeld merk ik aan de Livingstone dat deze door een vouwwagen fabrikant is ontworpen. De basistent, achtertent en boogluifel zijn redelijk af te spannen, maar bij de varioluifel lukt dat niet. Mocht het me wel lukken dan verbaas ik me over de hoeveelheid stokken en scheerlijnen die nodig zijn om de relatief kleine luifel omhoog te houden. Hierdoor kan er geen tafel met stoelen onder de vario staan.

Achteraf gezien herriner ik me de verkoper bij Aart Kok in Heemstede: "USP dit USP dat". Ik krijg bij deze vouwwagen ook het idee dat Aart Kok allerlei "unique selling points" probeert te bedenken zonder deze goed uit te ontwikkelen.

Verder genieten we overigens volop van de fijne keuken en het prima bed. Maar heb ik ook een beetje een dubbel gevoel vwb de "value for money". Kijk bijvoorbeeld naar de bogen van een Cabanon, die zijn wel prima strak af te spannen en klap goedkoper.

Zijn er meer bezitters van een Livingstone GD die ook dt gevoel hebben???

Ps we zijn op vakantie dus ik zal niet altijd direct reageren O0
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2022, 10:26:02 pm »

Ik herken het niet.  Wij hebben de Livingstone tent&trailer, met gewone luifel. We ervaren juist veel extra ruimte. Ik had juist de instinct dat dat bij een boogluifel nog meer zou zijn omdat je de middenstok van de eerste luifel niet hebt.  Of vergis ik me? We gebruiken heb om extra schaduw te creëeren en door de flexibiliteit van de luifel lukt dat altijd (en strak;-)).
Wat ons betreft waar voor zijn geld. En dat belt voor de hele vouwwagen.
Corina

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2022, 07:41:05 am »

Geen idee over de boogluifel, maar volledig oneens met het overige. Zelfs wat maatwerk was geen probleem via de tenten maker (Esvo). Hebben dus ook een Livingstone, maar de Classic. Boogluifel vinden we minder mooi, tentgevoel, wij kwamen van een Albatros.

Wij hebben geen Varioluifel, wel de normale luifel met voorkant, en extra stokken zodat we die omhoog kunnen zetten, varioluifel had voor ons gevoel geen meerwaarde omdat het netto maar 1 meter meer zitruimte zou bieden. Omdat de schuine voorkant onder de varioluifel zit. Dat is een keuze, als je de voortent niet tot zelden dicht hebt zou ik een varioluifel hebben overwogen.

Ja het is geen de waard qua afspanning, maar dan heb je het ook wel over een tent waar een stofje af stuitert, maar hij staat redelijk strak zeker in vergelijking met andere vouwwagens.

Ik heb dus geen varioluifel, maar zijn erg blij met onze wagen en het enige wat ik niet zo geweldig ontwikkeld vind zijn de raampjes bij de slaapcabine die je van buiten dicht moet doen…. Maar dat had de albatros ook met slaaptent opgehangen
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2022, 10:16:13 am »

Maar heb ik ook een beetje een dubbel gevoel vwb de "value for money". Kijk bijvoorbeeld naar de bogen van een Cabanon, die zijn wel prima strak af te spannen en klap goedkoper.

Zijn er meer bezitters van een Livingstone GD die ook dt gevoel hebben???


Wij hebben geen vario luifel en kan daar niet over oordelen.
Maar als de value for money in het afspannen van een luifel zit, heb je mogelijk een verkeerde keuze gemaakt.

Destijds (11 jaar terug) ook naar Cabanon gekeken, kwalitatief gezien was dat niet mijn keuze maar inderdaad een pak goedkoper. Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2022, 03:30:15 pm »

Vandaag voor het eerst onze varioluifel aan de boogstok vastgemaakt.
En komende vanuit een de Waard Velduil wil ik toch even mijn teleurstelling uiten.

Waar ik bij de De Waard echt aan alles kon merken dat de tent door een tentbouwer is ontwikkeld merk ik aan de Livingstone dat deze door een vouwwagen fabrikant is ontworpen. De basistent, achtertent en boogluifel zijn redelijk af te spannen, maar bij de varioluifel lukt dat niet. Mocht het me wel lukken dan verbaas ik me over de hoeveelheid stokken en scheerlijnen die nodig zijn om de relatief kleine luifel omhoog te houden. Hierdoor kan er geen tafel met stoelen onder de vario staan.

Achteraf gezien herriner ik me de verkoper bij Aart Kok in Heemstede: "USP dit USP dat". Ik krijg bij deze vouwwagen ook het idee dat Aart Kok allerlei "unique selling points" probeert te bedenken zonder deze goed uit te ontwikkelen.

Verder genieten we overigens volop van de fijne keuken en het prima bed. Maar heb ik ook een beetje een dubbel gevoel vwb de "value for money". Kijk bijvoorbeeld naar de bogen van een Cabanon, die zijn wel prima strak af te spannen en klap goedkoper.

Zijn er meer bezitters van een Livingstone GD die ook dt gevoel hebben???

Ps we zijn op vakantie dus ik zal niet altijd direct reageren O0

Misschien moet je even wachten tot Rijksen reageert. Hij heeft ook een Livingstone GD met boogluifel en varioliufel. Die heeft hem altijd super erbij staan. Hij kan je vast advies geven.
Gelogd
Johan ZRL 2020

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2022, 04:09:37 pm »

Misschien kun je hier wat mee? Op zich kan ik de varioluifel meestal wel strak genoeg afspannen.
Ik heb wel 2 scheerlijnen opzij geplaatst, hierdoor staat het mooi stevig.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2022, 07:26:07 pm »

Hier nog een Livingstone eigenaar, maar ook wij hebben de Classic luifel. Wellicht dat het afspannen toch iets te maken heeft met de overgang van boog naar vario?
Wij vinden de ruimte onder de vario echt enorm!

Wel grappig want wij komen juist van de Cabanon  ::)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2022, 08:07:02 pm »

Het is een VARIO luifel, die in verschillende posities is op te zetten. Het is dus logisch dat daar veel stokken en scheerlijnen bij zitten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2022, 09:30:30 pm »

Snap de opmerking over veel stokken niet. De vario luifel heeft maar 3 stokken, geen liggers oid. Is toch hetzelfde als bij een de waard vario?
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2022, 09:54:09 pm »

Snap de opmerking over veel stokken niet. De vario luifel heeft maar 3 stokken, geen liggers oid. Is toch hetzelfde als bij een de waard vario?
Ik wel ik zie ook vooral veel stok en scheerlijn. Hoe dat ten opzichte van de de waard is geen idee.  Mij spreekt het om die reden dan ook niet aan om aan te schaffen.  Wij gebruiken de deuren als extra luifel of spannen er een tarp bij.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2022, 06:38:45 am »

Hier nog een Livingstone eigenaar, maar ook wij hebben de Classic luifel. Wellicht dat het afspannen toch iets te maken heeft met de overgang van boog naar vario?
Wij vinden de ruimte onder de vario echt enorm!

Wel grappig want wij komen juist van de Cabanon  ::)

Zo is de ruimte ook enorm, maar met de zijwanden en voorwand niet! Ik vind dit persoonlijk ook wel veel scheerlijnen, maar op die andere foto met zijwanden totaal niet, ligt dus erg aan de opstelling van de varioluifel. En dat is bij die van de Waard ook.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2022, 09:55:16 am »

Snap het verhaal van de varioluifel wel een beetje. Bij ons gaat het na enige oefening wel steeds beter. Qua stokken en ruimte is het inderdaad een keus die je maakt. Een Holtkamper flyer heeft helemaal geen stokken en er zijn ook meerdere merken met boogluifel die dit ondervangen.

Voor ons was daarom de boogluifel favoriet bij de livingstone, net iets minder schuine wanden en dus meer leefruimte, vooral in de keuken erg prettig.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2022, 10:37:52 am »

Voor ons was daarom de boogluifel favoriet bij de livingstone, net iets minder schuine wanden en dus meer leefruimte, vooral in de keuken erg prettig.
Ik heb de classic gehad en heb nu de boogluifel. Die schuine onbenutte ruimte bij de classic is gigantisch. Bij de boogluifel kan je nu met je stoel tegen de verticale voorwand zitten bij slecht weer. Veel meer nuttige ruimte dus.
Gelogd
Johan ZRL 2020

eouwehand

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2022, 07:25:09 pm »

Bedankt voor jullie reacties,

Ik zie inderdaad een duidelijk verschil tussen de classic en de boog.
Bij de Cllassic zit er tussen de 3 stokken onderling veel meer ruimte en zie ik ook een afspangpunt tussen de stokken in, die heb ik nu niet.
Misschien doe ik iets verkeerd, ik zal zo ook een foto proberen te uploaden.
Gelogd

TomDoes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Livingstone GD + varioluifel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2022, 04:40:30 pm »

Wij zijn juist erg tevreden met de varioluifel icm met de boog. Wij hebben er afgelopen week ook vaak onder gegeten met 4 personen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal