Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen  (gelezen 5097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Gepost op: juli 24, 2022, 09:53:37 pm »

Hallo allemaal,
Nieuw hier, maar afgelopen tijd dit forum goed doorgespit tijdens onze zoektocht naar een vouwwagen voor ons gezin voor volgend jaar (2 kinderen, 1 en 2 volgend jaar).
We zijn dankzij dit forum bij Aart Kok uitgekomen waar we afgelopen week geweest zijn om te helpen met onze keuze tussen een Livingstone of een Kavango. Eigenlijk kwamen we voor de Livingstone (of CCC) en ter plekke gezwicht voor de Kavango met boogluifel, wat een ruimte! (helaas wel net te horen gekregen dat we 10% bij de prijs mogen gaan optellen, want 2022 is al helemaal uitverkocht).

Onze vakanties zullen weekendjes in NL voor/najaar zijn en 's zomers overal in Europa. We willen dus flexibel kunnen zijn :)

Nu nog wat vragen aan mensen die ervaring hebben met deze mooie wagen en ook meer specifiek met de boogluifel:
- kan bij de boogluifel aan de zijkant ook makkelijk een opening worden gemaakt waar je doorheen kan lopen? Zodat het bij mooi weer meer opengemaakt kan worden? Wat zijn de opties? Misschien heeft iemand foto's van hoe het allemaal kan?
- zijn er nou scheerlijnen nodig bij de boogluifel? Niet helemaal duidelijk.
- we denken aan zowel voorwand als horgaas bij de boogluifel. Vooral het horgaas onze twijfels over. Aanrader?
- met boogluifel is totaal bijna 9 meter. Is dat erg lang voor een gemiddelde kampeerplaats, hebben mensen daar (slechte) ervaring mee qua standplaats?
- verder nog tips/ervaringen?
Gelogd

Pantsema

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok (Kavango 2022)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2022, 10:17:20 pm »

Wij zijn sinds dit jaar (even voor Hemelvaart) in het bezig van de Kavango en kan al zittend naast de tent wel even wat ervaring van de eerste 3 tripjes delen...

Allereerst maakten zijn wij om precies dezelfde reden uitgekomen bij de Kavango met boogluifel. Het was even in de buidel tasten, maar dan ook maar meteen met bijna alles erop en eraan gedaan.

De zijkanten...
Die heb ik deze week met de warmte zeker open gehad, de driehoeken kunnen met een flexibele stok als luifel worden opgezet, maar ook opgerold naar boven en vastgezet met daarvoor aanwezige sluitingen. De zijkant kan dan verder ook richting de tent worden opgerold waarmee de hele zijkant open staat.

De boogluifel...
Die heeft een drietal spanbanden die hem strak naar voren spannen, verder geen scheerlijnen nodig.

Horgaas...
Op basis van warmte deze week en camping met best wat vliegen en wespen ben ik erg blij hiermee. Dat is niet elke vakantie hetzelfde denk ik. De eerste tripjes rond Hemelvaart en Pinksteren waren beduidend minder warm dus dan is de behoefte ook minder. De voorwand is sowieso erg prettig.

Lengte...
In NL geen issues mee gehad iig, lijkt soms lang als ik ga opzetten maar gemiddelde caravan staat weer verder van de haag af en hebben met voertuig, voortent en luifel ook snel zoveel ruimte nodig.

Andere tips..
Wij hebben de versie met loungebank genomen. Dat is een kwestie van smaak natuurlijk maar gaf ons met 2 kids veel flexibiliteit om iedereen ruim slaapplaats te kunnen bieden, maar ook zitgelegenheid en leefruimte binnen te kunnen schalen. Die hebben we, zeker in de koelere tijden, ook veel gebruikt.
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2022, 11:00:56 am »

Wij hebben een Kavango met keuken, boogluifel, zonder loungebank en zonder voorwand. We missen de loungebank en de voorwand niet. Misschien komt dat nog want deze zomer gaan we voor t eerst naar het warmere buitenland dus dan zitten we denk ik meer buiten.

Op kleine plekken kunnen we de luifel niet opzetten omdat we dan bvb bij de buren in hun voortent zitten. Maar goed, dat is dan even zo. Inmiddels zoeken we de plekken er wel op uit en zoeken we iets van zo'n 100m2 en dat past dan als het goed is wel.
In Nederland in het voor- en najaar zitten we meestal in onze voortent met de kachel aan   :#

Verder sluit ik me aan bij de observaties hierboven.


Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2022, 02:14:36 pm »

Even een foto van de 'set-up' met de gehele zijkant open (dus flap van de boogluifel en flap van de voortent zelf beide open).
Dit is overigens geen Kavango, maar een CC Flexi die dezelfde opbouw kent.
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2022, 09:07:54 pm »

Bedankt voor alle leuke en uitgebreide reacties! Zo worden we steeds enthousiaster.  :>
Wij gaan denk ik ook voor bijna alles erop en eraan.
Met die zijkanten open lijkt ons ideaal bij mooi weer, nu we zien wat er allemaal mogelijk is hiermee is het echt de betere keuze voor ons t.o.v. varioluifel. Bedankt ook voor de mooie foto Sanneman!
Over die spanbanden, we moeten het natuurlijk zelf gewoon gaan meemaken, maar ons viel op dit filmpje op dat ze ze weer weg lijkt te halen na het opzetten, maar is dat te optimistisch? We vinden het wel nog mooier staan zonder.

Loungebank twijfelen we sterk over. Nadelen (slechter matras dat niet te vervangen is, easy pack werkt minder, bagage moet je opruimen om loungebank te gebruiken) lijken ons te groot, terwijl we zo inschatten het niet gauw te gebruiken, ook niet bij slecht weer. Wel goed te horen dat er ook mensen enthousiast gebruik van maken, misschien toch nog even over nadenken.

Nog een vraag: hoe groot is de ruimte voor de koelbox eigenlijk precies? We kijken nog naar allerlei koelboxen, maar dan moet ie wel passen. We komen er nog niet goed uit welke koelbox AK zelf levert (hoeveel liter?)

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2022, 09:49:58 am »

Geen Kavango wel naar gekeken… was eigenlijk onze keuze tot we een livingstone kochten haha!

Reden wat moet ik met 2 bedden als de kinderen een eigen tentje willen, maar het 123 systeem is top. Die bank leek mij ideaal, tot ik hem in het echt zag. Ik zou niet weten waar ik al die bagage moet laten. Dat inpakken en opruimen onder een bed is ideaal!

Het is dat we een hond hebben anders zou ik een kleinere auto kopen, want eigenlijk past alles in de vouwwagen… volgens mij is de koelkast een uhh dometic ac40? Koelt niet super slecht… (stuur ik vanaf het ledro meer)
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2022, 01:03:25 pm »

Tja, dat snap ik wel, maar ik denk dat het van de leeftijd van de kinderen afhangt. Die van ons zijn volgend jaar nog allebei geen 3 jaar, dus dan gaan we er waarschijnlijk lang plezier van hebben.
En we vonden de livingstone voor ons idee minder binnenruimte hebben door de schuine voorwanden. Ook heb je minder snel vier slaapplaatsen klaarstaan. Of klopt dit idee niet?
Voor iedere (gezins)situatie weer een andere vouwwagen denk ik.
Ik denk dat we bank ook niet nemen dus en dat dit zat bagageruimte gaat geven.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2022, 05:36:47 pm »

Met de voortent heb je echt zeeen van binnenruimte, maar de standaard tent is beduidend kleiner klopt. Niet zoveel schuine wanden dan. Onderweg slapen de kinderen in die tent. Als het goed weer is, is het grondzeil erin ritsen matjes er op en zij kunnen slapen wij op t bed. Het is iets langzamer maar stonden eergisteren (amper haringen) binnen 15 minuten volledig klaar. Gisteren wel alles opgezet dan ben je met de achtertent wel wat langer bezig, paar ritsen meer, 8 haringen is ook te overzien.

Onze kinderen waren 6 en 8 toen we hem kochten. Scheelt idd wat. Maar een slechte keuze is het sowieso niet haha!
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2022, 10:59:25 pm »

Wij hebben nu alleen de voorste spanband op spanning, de rest hangt er los bij. Als het flink gaat waaien moet dat wel, maar dat is nu niet het geval.
Gelogd

Pantsema

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok (Kavango 2022)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2022, 01:25:17 pm »

Nog een vraag: hoe groot is de ruimte voor de koelbox eigenlijk precies? We kijken nog naar allerlei koelboxen, maar dan moet ie wel passen. We komen er nog niet goed uit welke koelbox AK zelf levert (hoeveel liter?)

Gezien hij hier nog voor de deur stond heb ik even voor je gemeten... De ruimte tussen de kasten is +-53cm breed (ietsje meer maar 54 past niet), 44 CM diep (al kan je hier wel uitlopen naar de wagenbak toe, wij hebben hier een koelkast van 50 diep staan die ook nog past) en 44,5cm hoog (en ook daarbij kan natuurlijk gekozen worden om hoger uit te steken.

Aart Kok heeft op de factuur de Dometic RC1600 Mobilcooler vermeld, die was op moment van aflevering niet beschikbaar waardoor wij deze hebben laten vervallen.
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2022, 02:02:02 pm »

Bedankt, daar kunnen we wat mee!
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2022, 06:18:19 pm »

Wij hadden al een compressiekoelbox dus we gebruiken het "gat" voor de koelkast voor andere dingen, in het voorjaar/najaar onze kachel en nu op vakantie allerlei losse spullen (zoals een ikea wasmand met alle schoenen en slippers etc erin)
Gelogd

Ingmar van den Bor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Kavango Game Drive
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2022, 03:14:16 pm »

Ik verbaas mij eerlijk gezegd een beetje over de mededeling dat je 10% bij de prijs op kunt tellen omdat hij voor dit jaar uitverkocht is. Als je deze nu voor de nu geldende prijs besteld en ze kunnen deze pas begin 2023 leveren dan betaal je toch gewoon de nu geldende prijs lijkt mij?
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2022, 04:37:35 pm »

Dat lijkt mij wel anders zou de prijs op de site ook aangepast moeten zijn!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2022, 05:50:01 pm »

Of ze weten de prijzen voor 2023 nog niet waardoor ze die niet kunnen geven, maar verwachten dat de prijs zo’n 10% hoger zal
liggen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal