Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen  (gelezen 5084 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2022, 10:31:17 am »

Ze gaven bij ons ook aan dat de prijzen binnenkort weer omhoog gingen. Maar gek dat je nu dan niet kan bestellen voor de prijzen die nu bekend zijn en dan begin 2023 geleverd krijgt.
Gelogd

Gijs@kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: aart kok
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2022, 11:18:01 am »

wij hebben sinds dit jaar onze kavango met boogluifel en horgaas.

wij hebben onze eerste vakantie wel wat uitgeprobeerd met de boogluifel.
-bij goed weer gaat het goed om de spanbanden weg te halen.
- het horgaas is fijn als er veel muggen zijn (wij hebben het gekocht voor bv Zweden) dit jaar zijn we in Frankrijk geweest en hebben het eigenlijk niet gebruikt.
- de zijkanten zijn prima open te ritsen en op te rollen.
- ze kunnen met extra stokken ook omhoog worden gezet als luifel , deze stokken moet er je wel los bij kopen (wij hebben er van vrijbuiter)
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2022, 10:46:05 am »

Ze gaven bij ons ook aan dat de prijzen binnenkort weer omhoog gingen. Maar gek dat je nu dan niet kan bestellen voor de prijzen die nu bekend zijn en dan begin 2023 geleverd krijgt.
Ja, ik vond het ook heel raar. We hebben uitgebreid georiënteerd, daarbij de prijzen ook meegenomen. Toen de reis naar Heemstede gemaakt. Daar de prijslijst gekregen die ook op de website staat.
Bel ik er een dag later over om te vragen wat de levertijd is, krijg ik de mededeling dat het allemaal zoveel duurder is geworden dat de fabrikant het niet meer kan doen voor de oude prijzen, dus dat ze hebben afgesproken dat voor 2023 overal 10% bij op moet. En dat mij dat ook eigenlijk verteld had moeten zijn in de winkel, maar dat blijkbaar mis was gegaan.
Livingstone is er nog wel voor de oude prijs, maar ja.
Totaal met alle opties komt het wel gauw uit op zo'n €15000, tja.
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 05, 2022, 10:48:49 am »

wij hebben sinds dit jaar onze kavango met boogluifel en horgaas.
wij hebben onze eerste vakantie wel wat uitgeprobeerd met de boogluifel.
-bij goed weer gaat het goed om de spanbanden weg te halen.
- het horgaas is fijn als er veel muggen zijn (wij hebben het gekocht voor bv Zweden) dit jaar zijn we in Frankrijk geweest en hebben het eigenlijk niet gebruikt.
- de zijkanten zijn prima open te ritsen en op te rollen.
- ze kunnen met extra stokken ook omhoog worden gezet als luifel , deze stokken moet er je wel los bij kopen (wij hebben er van vrijbuiter)
Ontzettend leuk om deze foto's te zien! Mooie opstelling zo. Stokken zijn ook een goed idee om erbij te hebben dan.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 05, 2022, 11:24:31 am »

Ja, ik vond het ook heel raar. We hebben uitgebreid georiënteerd, daarbij de prijzen ook meegenomen. Toen de reis naar Heemstede gemaakt. Daar de prijslijst gekregen die ook op de website staat.
Bel ik er een dag later over om te vragen wat de levertijd is, krijg ik de mededeling dat het allemaal zoveel duurder is geworden dat de fabrikant het niet meer kan doen voor de oude prijzen, dus dat ze hebben afgesproken dat voor 2023 overal 10% bij op moet. En dat mij dat ook eigenlijk verteld had moeten zijn in de winkel, maar dat blijkbaar mis was gegaan.
Livingstone is er nog wel voor de oude prijs, maar ja.
Totaal met alle opties komt het wel gauw uit op zo'n €15000, tja.
Volgens mij heb je via consumentenrecht gewoon recht om het voor de huidige aangegeven prijs te kopen.
Als zij de prijzen nog niet weten dan zullen ze nee moeten verkopen. Als zij de prijs met 10% willen verhogen dan moeten ze de nieuwe prijzen op hun prijskaart aangeven. Maar zolang ze nog deze prijslijst op hun site hebben staan en uitreiken aan klanten die langskomen moet je het gewoon kunnen kopen voor deze prijs.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 05, 2022, 01:19:16 pm »

Behalve als ze zeggen we kunnen geen bestellingen aannemen want alles is op
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 05, 2022, 01:37:26 pm »

Dat kunnen ze ook doen. Zal ze veel klanten kosten.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 05, 2022, 01:56:05 pm »

Niet als ze zeggen we hebben vanaf april weer voorraad, maar is de 2023 versie en die is duurder, die kunt u alvast bestellen. Ik denk dat je verhaal wettelijk klopt, maar dat je als consument nooit hard kan maken dat het hetzelfde product is en dus voor de huidige prijs verkocht moet worden.

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 05, 2022, 02:23:50 pm »

Niet als ze zeggen we hebben vanaf april weer voorraad, maar is de 2023 versie en die is duurder, die kunt u alvast bestellen. Ik denk dat je verhaal wettelijk klopt, maar dat je als consument nooit hard kan maken dat het hetzelfde product is en dus voor de huidige prijs verkocht moet worden.
Dan moeten ze nu hun prijslijsten aanpassen. Zo moeilijk is het allemaal niet en nu komt het uiterst amateuristisch over.
Gelogd

Ingmar van den Bor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Kavango Game Drive
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 05, 2022, 04:01:50 pm »

Heel bijzonder. Als er momenteel 2022 prijslijsten aangeboden worden en je besteld conform die prijslijsten dan kunnen ze echt niet leveren met 10% hogere prijzen. Zijn de levertijden overigens echt zo beroerd?
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 05, 2022, 04:09:22 pm »

Heel bijzonder. Als er momenteel 2022 prijslijsten aangeboden worden en je besteld conform die prijslijsten dan kunnen ze echt niet leveren met 10% hogere prijzen. Zijn de levertijden overigens echt zo beroerd?
Ik had nog niet een offerte laten opmaken, dan was het waarschijnlijk wel anders geweest, maar ja. Ik wil me wel hard opstellen, maar kan me niet voorstellen dat het helpt, je hebt gewoon niet zoveel keuze denk ik.
Gelogd

Ingmar van den Bor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Kavango Game Drive
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 05, 2022, 06:00:21 pm »

Heb ze op Facebook benaderd. Even los van dat ik een meer van den Bor ben…:
“ Beste mevrouw van den Bor, als u momenteel een Kavango zou bestellen dan zitten wij qua levertijd al in januari. Het is raadzaam niet heel lang meer te wachten met bestellen, omdat de levertijden evenredig zullen oplopen. Wij kunnen geen kavango meer leveren in 2022 , omdat ze op zijn. De nieuwe wagens van 2023, worden helaas ook doorberekend tegen de prijs van 2023, welke naar verwachting zo’n 10% hoger is dan de huidige prijs. U mag dan wel zeggen wanneer u de wagen afgeleverd wilt hebben, dus dan zou bijv. april kunnen zijn. U moet hem niet in januari afnemen. Dit mag ook later.”
Gelogd

Jubbo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 10, 2022, 07:54:44 am »

Inmiddels de Kavango besteld, als het goed is in het voorjaar binnen. Bedankt voor alle antwoorden hier en leuke foto's, dat gaf zeker de doorslag.
10% is over het totaal gegaan omdat ze nog niet weten hoe duur het gaat worden. Als het minder duur wordt, krijg ik nog terug, als het duurder wordt heb ik 'geluk'.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 10, 2022, 08:37:13 am »

Mooie wagen gekozen. Heel veel plezier er mee volgend jaar.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen voor ons gezin: Kavango op het oog, wat vragen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 10, 2022, 09:30:14 am »

Heel bijzonder. Als er momenteel 2022 prijslijsten aangeboden worden en je besteld conform die prijslijsten dan kunnen ze echt niet leveren met 10% hogere prijzen. Zijn de levertijden overigens echt zo beroerd?


Jawel hoor, mits dat in de voorwaarden is opgenomen; er geldt wettelijk zelfs een termijn van 'binnen 3 maanden' dat dat mag, er moet wel bij staan dat jij dan ook het recht hebt de koop te ontbinden. Nu ligt dat in dit geval lastiger omdat er is getekend voor een 10% hogere prijs, dat zou ik zelf denk ik om hebben laten draaien. Ik zou tekenen voor de huidige prijs en accepteer maximaal 10% prijsstijging en als dat meer is dan neem AK dat voor zijn rekening. Uiteindelijk wil je graag ook de vouwwagen voor de volgende vakantie in ontvangst kunnen nemen.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2022, 09:32:21 am door C5CCV »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal