Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Soort doek  (gelezen 2603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Soort doek
« Gepost op: augustus 08, 2022, 07:20:25 pm »

Dag allemaal.
Wij overwegen een opvolger van onze Odyssee. Altijd aan de ccc gedacht, maar de campwerk economy komt ook in het vizier.
Onze eisen:
-heel snel opzetbaar, veel laadvermogen, vaste keuken
Heeft'ie allemaal, lijkt me.

Iemand hier al ervaring mee? Het lijkt me een degelijk merk zonder poespas.

En dan de vraag die ik eigenlijk wou stellen : ik vind niet welk doek campwerk gebruikt. Katoen of polyester of...? Heeft iemand er eentje? Iemand die hiermee naar het zuiden gaat? Wij gaan altijd naar het zuiden en zweten niet graag :). Vast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2022, 10:45:15 pm door metalpe »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Soort doek
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2022, 07:43:26 pm »

Poly katoen.
Dus een beetje van alles.
Ademt goed en heeft een speciaal ruitjes patroon zodat hij niet snel scheurt.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Soort doek
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2022, 09:21:06 pm »

Wij hebben de Campwerk Family. Is de grotere broer. Het doek is katoen met polyester draden, oftewel ripstop van 450gr. Is sterk, degelijk een zwaar. De wagenbak is van Duitse makelij en wij hebben de 1300kg as met 100km veren + anti slinger koppeling. Ligt werkelijk als een huis achter mijn auto, zelfs over een drempel e.d. Service is uitstekend, en erg vriendelijk.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Soort doek
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2022, 10:44:50 pm »

Dat is fijn om te horen.  We vinden de combi camp mooier, maar deze lijkt ons precies degelijker/steviger. Ik weet niet of ik hier juist in ben. Meer 'recht aan de raap'.

Hoe ervaar je de opzetsnelheid? En de keuken, is die ruim genoeg om alles in kwijt te kunnen (als je die hebt)

De 'bak' lijkt qua oppervlakte kleiner dan die van m'n Odyssee, maar wel hoger, zodat ik denk dat de tafel wel 'op' de curvers met kleren kan. Waar leg jij, als ik zo vrij mag zijn, je tafel? (En krijg je verder alle tent toebehoren en kleren er ook nog bij)?
Ik hou de auto graag zo leeg mogelijk voor de tentjes van de kids, de koelkast en..(niet onbelangrijk) mijn surfgerief :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

leonvh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family Offroad (11/2020)
Re: Soort doek
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2022, 02:47:49 pm »

Stoelen, tafel(s), worteldoek, matten/tapijten en andere platte dingen kunnen bovenop de tent en onder het afdekzeil vervoerd worden. Daar is nog flink wat ruimte en dat hoeft dus allemaal niet in de bak. Campwerk verkoopt de 'onroad' versie ook met een verhoogde bak: dan past er natuurlijk nog meer in.

Onze ervaring met de Family (offroad) is dat het allemaal heel degelijk, maar ook zwaar materiaal is. Ik ben heel erg blij met het bed en de hoogte van de tent. Zeker bij de offroad (of onroad met verhoogde bak).

Onze kleren zitten in een reistas met ingebouwd ophangsysteem (4 stuks). 2 daarvan hangen we aan de rand van de bak (links en rechts vd trap naar het grote bed) en de andere 2 aan een dwarsstang met 2 klemmetjes. De tassen gaan bij ons in een dakkoffer op de auto omdat we inderdaad de kofferbak nodig hebben voor oa de koelkast en etenswaar. We nemen ook 4 fietsen mee, dus ook daarvoor extra materiaal, kleding, schoenen en helmen die we nog kwijt moeten. In de bak dan nog de voortent met extra schaduwdoek en luifel, portapotti, grote gasfles, electra, kist met handdoeken e.d., kist met (houdbaar) etenswaar, glazen en nespresso apparaat, en dan nog de Cadac bbq/braai. Verder dan nog wat klein spul zoals gereedschap, bezem, plankjes, etc.

Wij hebben de keuken wat aangepast met lades voor bestek en servies (beetje zoals thuis). Kleine gasfles blijft in de keuken (alleen ter plekke aansluiten). Potten en pannen passen er ook nog in. Schoon- en vuil-water tanks staan naast de keuken/onder de bak. Verder een Auer kist met lades voor alle andere keukenbenodigdheden onder de keuken. Dan is het geheel goed bruikbaar. Het heeft wel een paar vakanties geduurd voordat we onze ideale opzet gevonden hadden. En misschien gaat dat in de toekomst nog wel eens veranderen...

De basis staat vrij snel, maar het opzetten van de voortent, met eventueel zijkanten/voorkant en verdere inrichting duurt toch wel even. Mij lukt het opzetten/afbreken wel in mijn eentje, maar voor de meesten zal het iets zijn om met 2 te doen. Een 'snelklapper' is het zeker niet...
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Soort doek
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2022, 03:49:06 pm »

Vraagje uit interesse: als je allemaal spullen bovenop je tent vervoert, dat gaat toch ernstig ten koste van de opzetsnelheid? Wij hebben onderweg de 2 matjes van de kinderen er op, voor de rest alles in de bak of achterklep (kleding eigenlijk alleen en voedingsmiddelen), dan is het klappen, zeil wat dan bovenop ligt onder t bed er in ritsen paar haringen er in. Matjes er in, en slaapzak van ons bed op de matjes en kunnen we slapen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Soort doek
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2022, 05:16:35 pm »

Wij hebben alleen de spullen die we altijd nodig hebben onder het afdekzeil.
Wortel doek stoelen tafel dat soort spullen.

Ook omdat als we inklappen alles in de wagen gooien en soms al inklappen maar nog niet vertrekken.
Dus nog even zwemmen of eten met een ingeklapte vouwwagen.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Soort doek
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2022, 05:33:09 pm »

Ja wij kunnen bij de spullen als ie is ingeklapt! Worteldoek vergeten we altijd haha! Nu ook weer vergeten😂
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Soort doek
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2022, 05:52:49 pm »

Wij ook wel maar dit is echt een onderwerp wat iedereen anders ervaart.
Ik vind het makkelijker om even op de wagen te gooien.
En kan ik nog meer meenemen in de bak. ;)

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Soort doek
« Reactie #9 Gepost op: augustus 09, 2022, 10:03:04 pm »

Zeker! Ik ben gewoon benieuwd, o ja die bak zit al niet “vol”. Ik denk dat er minder mee kan/moet maar hoorde al wensen over een kastje naast de keuken huil
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Soort doek
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2022, 10:32:27 pm »

Bovenop liggen de stoelen, tafel en de grondzeil. Dus dat wat je ook bij een tussenstop nodig bent. Als extra wat niet beslist nodig is bij een tussenstop zijn de vloerkleden, krukjes en het wasrekje  maar dat gebruik je bij langer staan ook altijd en kost bijna geen extra tijd. Overigens hebben wij grote stoelen, die heerlijk zitten & liggen, maar erg onhandig in een bak of de auto, dus bovenop de wagen is echt ideaal en hebben we bij al onze wagens gedaan.
Ik heb zelf een keuken gebouwd op rails. Ook de rest inclusief koelkast zitten op rails. Dit alles in de verhoogde bak. Dus alles behalve de kleding gaat in de vouwwagen en blijft daar ook in.
Na dit seizoen nog de laatste details en dan is het klaar. (tenminste dit deel). :)4]
Gelogd

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Soort doek
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2022, 07:15:16 pm »

Wij laten de luifel van de voortent tegenwoordig aan de hoofdtekst zitten. Samen met de tafel, stoelen, krukjes en keukentrapje past dat allemaal onder het afdekzeil van onze Family.
Voor de bagage hebben we bij Auer extra kisten besteld die gemakkelijk stapelen en in de bak gaan. Op de camping staan die naast elkaar in het 2de slaapgedeelte.
https://www.auer-packaging.com/nl/nl/Euroboxen.html
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Soort doek
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2022, 08:22:38 pm »

Zit de keuken van de Campwerk vast aan de achterklep of is het een losse keuken die je in de aanhanger schuift? De website werkt niet optimaal dus kon niet meer info vinden over de keuken
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Keuken
« Reactie #13 Gepost op: augustus 29, 2022, 09:18:35 pm »

De keuken zit vast aan de achterklep.
Vind ik ook wel praktisch, want daardoor past er ontzettend veel in de bak.
Alle kisten die hierboven staan, plus de koelkast(was een koelkist)
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2022, 10:41:38 pm door Campwerk »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal