Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok aanschaf 2e hands  (gelezen 5002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Aart Kok aanschaf 2e hands
« Gepost op: augustus 08, 2022, 07:56:20 pm »

Ik zie af en toe een wagen van Aart Kok voorbij komen op MP. Dan schrik ik van de prijzen.
€8.000 voor een wagen van 12jaar.
Dat zou 50% zijn van huidige aanschafwaarde. Terugrekenen betekend dit ruim 60% van toenmalige aanschafwaarde.

Kan ik dan beter voor een nieuwe kijken?

Wat is jullie gedachte in deze?

Verstuurd vanaf mijn EB2103 met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2022, 08:12:18 pm »

Wij zijn op zoek naar een paar jaar oude wagen. De prijzen zijn te hoog en dus kopen we volgend jaar denk ik nieuw. Wel fijn om te weten dat je weinig afschrijft. 🙂
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2022, 08:26:48 pm »

Ik ben zelf ook rond aan het kijken. De prijzen zijn inderdaad vrij heftig, maar wat je ook in gedachten moet houden zijn de meegeleverde accessoires. Die kunnen nieuw ook rustig 2- tot 4000 euro extra kosten. Dus soms is een prijs redelijker dan dat hij op het eerste gezicht lijkt  :J
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2022, 08:31:15 pm »

Ik ben zelf ook rond aan het kijken. De prijzen zijn inderdaad vrij heftig, maar wat je ook in gedachten moet houden zijn de meegeleverde accessoires. Die kunnen nieuw ook rustig 2- tot 4000 euro extra kosten. Dus soms is een prijs redelijker dan dat hij op het eerste gezicht lijkt  :J
Dat klopt maar die heb ik er in meegenomen.

Verstuurd vanaf mijn EB2103 met Tapatalk

Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2022, 08:36:51 pm »

Wij zijn op zoek naar een paar jaar oude wagen. De prijzen zijn te hoog en dus kopen we volgend jaar denk ik nieuw. Wel fijn om te weten dat je weinig afschrijft. :)846]
Inderdaad:-)

Verstuurd vanaf mijn EB2103 met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2022, 09:23:23 pm »

Snap je vraag, wij hebben inderdaad voor een nieuwe gekozen… maar was een prijzig gebeuren. Wij hadden een specifieke eis die sowieso 2e hands onvindbaar was. En het aanbod vond ik klein. Holtkampers 2e hands waren ook belachelijk duur…. En vinden wij niet zo mooi als een Aart Kok. Combi camp zelfde verhaal andere merken eigenlijk niet serieus overwogen geen idee waarom….
Gelogd

Reis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Op zoek
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2022, 11:36:45 am »

Wij zijn ook op zoek en vinden de prijzen ook echt hoog inderdaad. Maar nieuw is nog weer een hele stap hoger, dat zit er voor ons helaas niet in. We hebben ons er dus min of meer bij neergelegd dat we vrij veel gaan betalen voor een tweedehands wagen... Het is daarbij nog een hele uitdaging om er 'tussen' te komen op MP. Vaak net te laat of iemand biedt weer hoger...
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2022, 03:45:51 pm »

Succes met zoeken! Wij krijgen veel complimenten in Italië voor onze wagen!
Gelogd

Laukia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2022, 10:02:11 pm »

Wij zijn sinds twee jaar trotse derde eigenaren van een AK Kavango uit 2013. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe de vorige eigenaren er mee om zijn gegaan, maar ons exemplaar was behoudens enkele vlekjes vrij van enige gebruiks- of slijtagesporen. Ik weet niet wat de verwachte levensduur is, maar ik verwacht dat zo'n wagen, mits goed onderhouden, net zo lang mee kan als een de Waard..... decennia dus. En omdat het product nauwelijks doorontwikkeld wordt, blijft hij zijn waarde houden en is de afschrijving beperkt en dus blijft ook de tweedehands marktwaarde hoog.
Het was ook even zoeken voor ons, maar volgens mij kun je tegen een prima prijs een mooie tent op de kop tikken... mits je geen haast hebt en bijvoorbeeld kunt wachten tot na het seizoen, of net voor het volgende wanneer mensen bedacht hebben dat ze het komend jaar anders gaan doen.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2022, 09:28:35 pm »

Ik zie af en toe een wagen van Aart Kok voorbij komen op MP. Dan schrik ik van de prijzen.
€8.000 voor een wagen van 12jaar.
Dat zou 50% zijn van huidige aanschafwaarde. Terugrekenen betekend dit ruim 60% van toenmalige aanschafwaarde.

Kan ik dan beter voor een nieuwe kijken?

Wat is jullie gedachte in deze?

Verstuurd vanaf mijn EB2103 met Tapatalk
Vraag en aanbod... ik schrik er ook vaak van...maar zeker alle opties doet de totale nieuwprijs stijgen

Onze Kariba komt binnenkort te koop (klapweekend is het slot van de afscheidstour. In oktober komt de nieuwe Tuareg.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2022, 12:24:29 pm »

Het zijn de eventuele opties die de prijs vaak enorm opdrijven.
Daarnaast heb je ook nog het vraag en aanbod deel. Toen wij in 2015 onze Zambezi RiverLodge verkocht hebben kregen we er minder voor dan dat er nu soms gevraagd wordt voor net zo oude vouwwagens.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2022, 09:30:51 pm »



Citaat van: Krizz

Onze Kariba komt binnenkort te koop (klapweekend is het slot van de afscheidstour. In oktober komt de nieuwe Tuareg.

Op mp vraagt er nu iemand om zo'n wagen. Misschien ff contacten?

Verstuurd vanaf mijn EB2103 met Tapatalk

Gelogd

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive 2024
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #12 Gepost op: mei 18, 2023, 08:16:52 pm »

Wij zijn sinds twee jaar trotse derde eigenaren van een AK Kavango uit 2013. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe de vorige eigenaren er mee om zijn gegaan, maar ons exemplaar was behoudens enkele vlekjes vrij van enige gebruiks- of slijtagesporen. Ik weet niet wat de verwachte levensduur is, maar ik verwacht dat zo'n wagen, mits goed onderhouden, net zo lang mee kan als een de Waard..... decennia dus. En omdat het product nauwelijks doorontwikkeld wordt, blijft hij zijn waarde houden en is de afschrijving beperkt en dus blijft ook de tweedehands marktwaarde hoog.
Het was ook even zoeken voor ons, maar volgens mij kun je tegen een prima prijs een mooie tent op de kop tikken... mits je geen haast hebt en bijvoorbeeld kunt wachten tot na het seizoen, of net voor het volgende wanneer mensen bedacht hebben dat ze het komend jaar anders gaan doen.
Precies. Hier ook sinds twee jaar derde eigenaren. We hebben, toen we onze Kariba (uit 2011) overnamen, de banden + reserveband vervangen, elektrische aansluiting nieuw en de remoploop laten vervangen. Nieuwe drukkers voor de opbergcabine en zo nog wat andere dingetjes. Met het idee, we kijken eerst eens hoe het bevalt, een vouwwagen. Maar die dingen moesten echt. :)
Nu gaan we toch kijken voor een nieuwe, omdat het laden/lossen systeem op de nieuwe ons wel handig lijkt. Er zijn echt wel prima 2de hands te krijgen, maar die zijn dan ook niet per se heel goedkoop.
Gelogd

Eize

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Game Drive
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #13 Gepost op: juni 27, 2023, 04:12:49 pm »

Op het eerste gezicht zijn de prijzen vet, gelet op de leeftijd van de VW. Hoe nieuwer hoe 'goedkoper' naar verhouding jaren. Maar je hebt een vraagprijs en een verkoopprijs. Hoe jonger een Tuareg hoe naar verhouding er van de nieuwprijs afgaat, en hoe ouder de prijs stabiel blijft of naar verhouding hoger dan dat je zou verwachten.
Wij willen onze Tuareg uit 2022 in 2028 of 2029 verkopen.
Dat zal net zoals onze caravan in 2013, na drie jaar gebruik, tegen elk aannemelijk bod gaan.
Conclusie, degene die de VW of caravan lang in bezit en gebruikt heeft is 'spekkoper'.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aart Kok aanschaf 2e hands
« Reactie #14 Gepost op: juni 27, 2023, 04:41:58 pm »

Wij zijn op zoek naar een paar jaar oude wagen. De prijzen zijn te hoog en dus kopen we volgend jaar denk ik nieuw. Wel fijn om te weten dat je weinig afschrijft. 🙂
Zo denken wij er ook over. En dan lekker alles nieuw.  :) Vind 2de hands prijzen niet meer normaal.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal