Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...  (gelezen 3080 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sebastiano84

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee
Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Gepost op: augustus 14, 2022, 10:49:24 pm »

Hallo, wij hebben op dit moment een trigano Odysee uit 2008 en deze bevalt over het algemeen goed. Wat we missen met de twee kids is een beetje meer binnenruimte. Nu zijn we ons aan het oriënteren naar een vouwwagen die makkelijk op te zetten is en de mogelijkheid heeft om de luifel bij het leefgedeelte te betrekken.

Op het moment heb ik zover ik kan vinden twee opties:

- Trigano Odysee GL .. recente modellen kunnen de voorwand van de voortent in de luifel bevestigen voor een grotere ruimte.

- Isabella Camp-let passion. Deze heeft een extra luifel/tent voor aan  de voortent waardoor er ook een grotere ruimte ontstaat. De camplet passion heeft helaas geen bergruimte in de bak en dat is erg jammer.

Zijn er naast deze twee relatief snel opzetters nog andere opties die een optie bieden om de voortent te kunnen vergroten?

Wensen:
- 2 or 3  slaapcabines
- voortent
- luifel die de voortent kan vergroten
- makkelijk op te zetten ( dus zoals we nu gewend zijn of beter)
- keukente hecht ik geen waarde aan. Die van de trigano vind ik maar onhandig. Die van de camplet vind ik wel weer mooi.
- laadruimte. ( Kan het oplossen door een dakkoffer te gaan gebruiken.
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2022, 07:26:31 am »

Je zou kunnen kijken naar de Jamet Jametic Panorama. Ook een 123 systeem. Hierbij is de voortent een stuk breder door de boog aan de voorkant. Dit zorgt voor veel meer binnenruimte in de basis.

Ons model uit 2016 had de mogelijkheid om ook nog een de voorkant te verplaatsen naar de luifel waardoor je een balzaal van een tent krijgt (kan niet bij alle modellen). Dit leek ons ideaal, maar in de praktijk hebben we dit nooit gebruikt. De basis was groot genoeg. Wij zijn een gezin met 3 kinderen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2022, 08:55:40 am »

Hoe oud zijn de kinderen? Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte door de jaren heen een aantal keren wijzigt. Kinderen willen op enig moment in een tentje slapen bijvoorbeeld.

Bij ons gingen de twee oudste de Odyssée uit toen ze 9 en 10 waren. Redelijk kort daarna zijn we overgestapt naar de huidige wagen. Is het nog voor een jaar, of slapen ze de komende 5 jaar nog binnen.

Persoonlijk lijkt een Camp-let niet ruimer. Bedenk ook dat de bedden daar in een plastic bak liggen én de wagen heeft geen ruimte voor een ondertent waar iemand comfortabel in kan slapen.

Succes met je zoektocht!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sebastiano84

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2022, 12:03:36 pm »

Je zou kunnen kijken naar de Jamet Jametic Panorama. Ook een 123 systeem. Hierbij is de voortent een stuk breder door de boog aan de voorkant. Dit zorgt voor veel meer binnenruimte in de basis.

Ons model uit 2016 had de mogelijkheid om ook nog een de voorkant te verplaatsen naar de luifel waardoor je een balzaal van een tent krijgt (kan niet bij alle modellen). Dit leek ons ideaal, maar in de praktijk hebben we dit nooit gebruikt. De basis was groot genoeg. Wij zijn een gezin met 3 kinderen.

Dank voor de reactie. Ik zet die specifieke op het lijstje. Vanuit Sittard, is denk ik "de wit" in Schijndel de dichtstbijzijnde om deze eens te bekijken.
Gelogd

sebastiano84

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2022, 12:09:04 pm »

Hoe oud zijn de kinderen? Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte door de jaren heen een aantal keren wijzigt. Kinderen willen op enig moment in een tentje slapen bijvoorbeeld.

Bij ons gingen de twee oudste de Odyssée uit toen ze 9 en 10 waren. Redelijk kort daarna zijn we overgestapt naar de huidige wagen. Is het nog voor een jaar, of slapen ze de komende 5 jaar nog binnen.

Persoonlijk lijkt een Camp-let niet ruimer. Bedenk ook dat de bedden daar in een plastic bak liggen én de wagen heeft geen ruimte voor een ondertent waar iemand comfortabel in kan slapen.

Succes met je zoektocht!

Dank voor de reactie, heb twee jongens van 7 en 2 , de jongste zal dus nog zeker een jaar of 7 binnen slapen de oudste zal de komende 3 jaar nog wel binnen blijven...

Wat betreft opbergruimte is de camp-let idd wat beperkt. Al vind ik dat zelf niet heel erg. Op dit moment lukt het ons om zonder dakkoffer 3 weken te camperen. Met de camp-let zal ik een dakkoffer moeten gaan gebruiken.

Wat ik persoonlijk mooi vind aan de camplet is de zijingang en de voorluifel die volledig af te sluiten is. Maar ik heb deze nog niet in het echt kunnen bewonderen en dat is ook wel belangrijk
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2022, 01:35:45 pm »

Binnenruimte is erg persoonlijk, wij hebben ook een Odyssee (2016) met zijtent waar 1 kind in slaapt en de ander op de klep. Zijn nu 11 en 7 maar alletwee willen ze nog steeds niet in een tent......Met hond erbij bij regen wat krap maar nog te doen, keuken staat altijd onder de luifel. Voor ons dus ruim genoeg. Een camplet is wel veel kleiner en minder bagageruimte. Voor het gemak doe ik vaak in de zomervakantie de dakkoffer op de auto zodat daar kussens, kleding etc. in kan. Dan kan de imperiaal me fietsen erop en blijft het gewicht mooi verdeeld.
Hiervoor een Raclet Safari gehad die had een balzaal denk vergelijkbaar met Olympe/Galleon. Maar die was weer te groot zeker toen de kinderen ouder werden.
Als je naar Schijndel gaat is Boxtel ook misschien een optie om te kijken naar andere merken? In Echt zit ook een Trigano dealer dacht ik.....
Gelogd

sebastiano84

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2022, 02:06:05 pm »

Ik zet hier even de link van een filmpje mbt tot de camp-let passion : ( dit is de setup die ons bevalt qua grootte. ) compact voor de doorreis en groot voor een langer verblijf.

Hier mis je inderdaad de ruimte onder het bed en het onder tentje, maar de ruimte met de extra luifel vind ikzelf heel mooi en ook de keuken en ingang aan de zijkant.

Klopt inderdaad dat Ridderbeks in Echt zit, hier hebben we de nieuwe Odyssee (2022) bekeken, welke heel erg goed bevallen is.




Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2022, 02:24:31 pm »

In de Odyssée zaten we met natte dagen met 3 kinderen binnen én werd er binnen gekookt. De keuken hadden we nl. gewoon in de tent staan. Het was dan wat beperkt, maar ook wel erg knus.

Je jongste kan in een campingbedje spelen, die werkt overdag als box.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2022, 03:34:16 pm »

Wij hebben de Camp-let North en als ik zie wat wij in de wagen mee nemen voor drie personen is dat best veel. Ook kan er een zak op de wagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2022, 10:34:15 am »

Bij de trigano odyssee GL van dit jaar, kun je inderdaad de voorwand in de luifel hangen, maar houdt er rekening mee dat de luifel niet volledig waterdicht is.
Het plastic flapje dat de rits tussen luifel en voortent afdekt is èrg mager. En de haartjes waar je de petluifelstokjes in doet wanneer je de luifel niet gebruikt, blijven bij gebruik van de luifel gewoon open.
Ook zijn de zijwanden van de luifel aan de onderkant open (geen slikranden).
Bij een beetje regen is dat allemaal niet erg. Maar als het echt flink tekst gaat, denk ik dat je er toch voor zult kiezen om de luifel niet bij de voortent te betrekken.

Mogelijk gaan wij dat deze week nog achter komen. Er worden morgen geloof ik wat zwaardere buien verwacht en de dagen erna wat mildere regen. Het is onze eerste vakantie met onze nieuwe Odyssee, dus we gaan er als het weer zich ervoor leent vast uitgebreid mee experimenteren.
Als ik het niet vergeet, kom er er op terug. En anders geef je me over een week maar een seintje.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

sebastiano84

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2022, 07:19:07 pm »

Hoi, we zijn zeer benieuwd naar jullie ervaring in de regen met de Odyssee!! Zal er over een weekje nog eens om vragen ..

En veel succes deze dagen in de regen
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2022, 10:29:35 pm »

Zo, ik merk nu pas hoeveel fouten er in mijn vorige reactie stonden. Net een nieuwe telefoon en ik wilde swype weer eens een kans geven. Maar swype en ik gaan definitief geen vrienden worden.

We hebben vandaag vooral motregen en een paar lichte tot middelmatige buien gehad. Prima hoeveelheid water voor het doek om zich goed te zetten. Onder de luifel is het met deze hoeveelheid gewoon droog gebleven. Onder de zijwanden is het uiteraard wel nat, want deze eindigen net boven de grond. Maar we konden ook daar prima met zijn 4en onder zitten zonder nat te worden.

We hebben er vandaag trouwens nog niet voor gekozen om de voorwand in de luifel te hangen. We hadden met zijn 4en voldoende ruimte in de voortent, met twee standenstoelen en 2 vouwstoelen. Met 4 standenstoelen zal het wel wat krapper zijn. Nu paste zelfs mijn voetenbankje er nog wel bij.
 :J
Heerlijk knus dagje gehad zo, afwisselend een spelletje gedaan, gelezen, filmpje gekeken. En sommigen van ons hebben een heerlijk middagdutje gedaan.  :zw Helemaal geen straf, zo'n regendagje tussendoor.

Ik ben wel benieuwd hoe het kuipzeil zich houdt bij een hoosbui van het type 'lichte overstroming'. Die hadden we in ons eerste vouwwagenjaar: we stonden in de voortent tot en met onze enkels in het water. Toen waren we erg blij met de wagenbak waar we in konden zitten. We hopen dat het kuipzeil ook in die omstandigheden zorgt dat we onze voeten droog houden. Maar we hopen nog meer dat we zo'n bui niet (vaak) meer over ons heen krijgen op een camping.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2022, 11:27:32 pm »

Als je veel verschillende Camp Lets wilt zien en eigenaars wilt spreken kun je op zaterdag 3 september naar Friesland komen. Op het door VWC Noordbergum georganiseerde Camp Let weekend is overdag iedereen welkom en is ook de leverancier aanwezig. Wij staan er dan overigens zelf ook met onze Passion.
Gelogd

sebastiano84

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2022, 08:18:09 am »

Als je veel verschillende Camp Lets wilt zien en eigenaars wilt spreken kun je op zaterdag 3 september naar Friesland komen. Op het door VWC Noordbergum georganiseerde Camp Let weekend is overdag iedereen welkom en is ook de leverancier aanwezig. Wij staan er dan overigens zelf ook met onze Passion.

Dat lijkt me interessant, maar gezien wij in zuid Limburg wonen is dat helaas iets uit de richting om even langs te gaan.. !

Heel veel plezier op die dag toegewenst!
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Trigano Odysee GL of camp-let passion of ...
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2022, 08:20:05 am »

Dat lijkt me interessant, maar gezien wij in zuid Limburg wonen is dat helaas iets uit de richting om even langs te gaan.. !

Heel veel plezier op die dag toegewenst!
Dank je! Gaat zeker lukken. Inderdaad erg ver vanuit Zuid Limburg. Er zal ook vast wel het een en ander over op Facebook komen denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal