Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Haute Savoie: Doussard: Camping international du lac blue *****  (gelezen 1258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
F: Haute Savoie: Doussard: Camping international du lac blue *****
« Gepost op: augustus 22, 2022, 09:59:42 am »

Afgelopen week terug van de vakantie (twee weken) op deze camping https://www.camping-lac-bleu.com/nl/

Doel was een camping bij/ aan het meet van Annecy, waarbij we niet elke keer met de 'drukte' van de weg langs het meer te maken wilden hebben.
Dat is prima gelukt! De camping ligt helemaal aan de onderkant van het meer, waardoor je veel dagtripjes kunt ondernemen zonder dat je door Annecy zelf heen moet rijden.
In en rond Annecy zelf sta je eigenlijk gegarandeerd ergens vast in het hoog-seizoen: erg druk en de ontsluiting is echt door de stad heen.

Terug naar de camping:
De camping heeft twee delen, die worden gescheiden door een straatje.
Via dat straatje kun je naar een (betaalde) parkeerplaats aan het meer, en rijden er auto's met boten naar het water.
Niet erg druk, maar echt kleine kinderen kunnen niet veilig van het ene naar het andere deel lopen.
Het eerste deel (originele deel) heeft alle faciliteiten van de camping: een sportveld, springkussen, de kids-club, een zwembad en een eigen prive-strand aan het meer van Annecy voor camping-gasten.
Daardoor is het eerste deel ook wel wat drukker naar mijn idee.
Het tweede deel heeft een eigen toilet-gebouw en verder alleen maar staanplaatsen en mobile-homes. Daardoor is dat deel wat rustiger.
Op het tweede deel is ook een doorgang naar het meer, waarbij je op een publiek strand terecht komt: ook prima.
Wel is er ook een appartementen-gebouwtje op dit deel van de camping, wat ook wordt verhuurd door de camping zelf.
Dat was voor ons even wennen (geen tent tegenover je, maar een appartementencomplex), maar gaf buiten het uitzicht geen nadelen eigenlijk.

Het zwembad heeft een 'normaal' bad, een apart peuter-bad, een stroming-bad en (na een extra hek) een aantal glijbanen.
Mijn kids hebben daar wel gezwommen, maar waren veel vaker in het meer te vinden.
Door de voeding vanuit de berg-rivieren is het meer erg schoon, en heerlijk koel.

De camping staat bekend als een plek waar veel mensen (heel) vaak komen, rond de plek waar wij stonden (tweede deel) heb ik daar weinig van gemerkt.
Wel opvallend: heel divers! Nederlanders, duitsers, engelsen, fransen, belgen, portugezen en denen gezien op de camping.
Het restaurantje is prima (pizza's, kleine kaart, afhalen van patat en pizza's en 's ochtends brood) en op 200 m lopen zit een kleine supermarkt (naast de naastgelegen camping) waar het de vergeten spullen kunt halen.
Supermarkten zijn er voldoende in een dorp op 8 km afstand (Faverges).

De omgeving kan ik niet meer objectief naar kijken :)
Er is zoveel te zien en te doen dat je er eigenlijk vaker naartoe zou kunnen gaan (wat ik op andere plekken eigenlijk nooit heb gehad): voor mij was dit (inclusief jeugd-vakanties) de vijfde keer in deze streek (eerste keer deze camping).
Para-penten (vanaf de camping te boeken), canyoning, wandelen, klimbossen, rodelen, wintersport-gebieden bezoeken, fietsen (apart fietspad rondom het meer plus alle bergen in de buurt), alle activiteiten op het meer,  de veerboot van Doussard naar Annecy (45 min), grotten, watervallen, bergen, bergen en nog eens bergen, mooie stadjes (Annecy, Geneve, Chamonix....): echt te veel om op te noemen!

    * Vriendelijkheid personeel: 8 (Franse eigenaren, maar ook nederlands sprekend personeel aanwezig)
    * Sanitair: 7
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: 7 (minder gebruik van gemaakt dan voorgaande jaren)
    * Voorzieningen: 9 (vooral door het meer aan de camping!)
    * Eet gelegenheden op de camping: 7
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal