Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Prijsstijging cocoon  (gelezen 5480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 271
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #30 Gepost op: september 04, 2022, 06:53:14 pm »

Pff, waar gaat dit over? Niemand hoeft hier toch te verantwoorden hoe die met zijn geld omgaat? ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #31 Gepost op: september 04, 2022, 08:20:15 pm »

Of andere mensen hier makkelijk hun geld uitgeven, keihard moeten sparen of het niet kunnen betalen vind ik niet iets voor hier op het forum. Je kunt zeggen dat je het er wel of niet voor over hebt maar ik vind de manier waarop dit nu neergezet wordt niet passen.



Nu weer verder over de prijsstijging.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #32 Gepost op: september 04, 2022, 08:30:38 pm »

Mijn opmerking ging zeker niet over de eigenaars maar over hoe de verkopers de prijs kunnen bepalen. Oneerlijk zou ik dat ook niet noemen. Als de vraag groter is dan het aanbod is het zeker niet zo vreemd dat je als verkoper tracht dat te maximaliseren als inkomsten. Het zou eerder vreemd zijn als men dat niet doet. En als je meerdere producten hebt, kan dat helpen om andere producten terug te laten overleven of leven in te blazen.


Het is aan de kopers om te bepalen wat ze daarvoor wel of niet willen betalen. Als er meer kopers zijn die het niet meer willen betalen, zal de vraag wel terug dalen, en als men dan meer aanbod heeft dan vraag, zal ook de prijs wel weer dalen.


Ik vindt 26% opslag zeker erg opvallend en veel, maar oneerlijk vindt ik het zeker niet. Voor mensen die er voor aan het sparen zijn zal het waarschijnlijk wel zuur zijn dergelijke grote sprongen omdat dit telkens een stuk langer sparen en daardoor moeilijker bereikbaar wordt. Maar dat is de markt. En diegenen die bereid zijn dat daar voor te betalen zullen daar wel hun goede reden voor hebben.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #33 Gepost op: september 04, 2022, 08:37:20 pm »

Oeps, mijn eigen tekst teruglezende zag ik dat het heel anders stond dan ik bedoelde. Heel veel mensen sparen keihard voor hun spullen en sommigen kunnen het makkelijker uitgeven. HK heeft meer dan andere merken wat meer vermogende klanten (wat er maar een paar zijn van het totale klantenbestand, vandaar mijn opm over select groepje).

Het was geenszins mn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten, excuses als dat wel gebeurd is.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #34 Gepost op: september 04, 2022, 09:54:19 pm »

Dank voor jullie reacties, geschreven tekst komt soms anders over dan de bedoeling is  :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #35 Gepost op: september 05, 2022, 08:59:34 am »

Zeker goed.
Hebben we al wel vaker mee gemaakt.
Maar dit werkt 2 kanten op.
Had ook wel boos kunnen reageren want iedereen die mij kent weet dat ik nooit zomaar geld uitgeef en heb wel een kyte xl met tent erop van 2022.
Ben even op mijn handen gaan zitten want tja ieder zijn mening.


Omdat ik nogal wat meningen hoor hier en daar.
Zeker als mensen er achter komen dat ik rondloop op een vouwwagen forum
Krijg ik ook vaak de vraag waarom heb jij een holtkamper.
Ik merk dat je bij holtkamper meer koopt dan alleen een tent op wielen.
Hoe moet ik het zeggen ze kopen het met meer gevoel omdat ze de uitstraling en kwaliteit zo mooi vinden.
En natuurlijk de technische snufjes want ze blijven maar aan het innoveren.
Kost geld en kom daar maar eens om bij andere merken.
Daar hebben ze dan ook meer voor over.
Ook al moet er dan langer voor gespaard worden dan voor bv een jamet die ook jaren mee gaat.
Oké de nieuwe prijzen zijn nu boven mijn grens gegaan dat ik voor wat dan ook voor kampeermiddel zou uitgeven.
Ik blijf van mening holtkamper is niet goedkoop maar zijn geld dubbel en dwars waard.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #36 Gepost op: september 05, 2022, 09:27:22 am »

Mooie discusie weer, net als bij veel aankooptopics zie je dat dit heel persoonlijk is en dat gaat het dan in de discusie ook al snel worden.

Ben het helemaal eens met Alex dat je meer koopt dan alleen een vouwwagen, het is ook een stukje gevoel. Dit is zo persoonlijk en ook zo afhankelijk van je situatie. Als je budget er niet is en ook niet gaat komen zie je dat hier de reacties ook naar zijn. Dat de prijzen stijgen kan je van alles van vinden maar aangezien de magazijnen nog steeds leeg verkocht worden zullen ze wel iets goed doen bij Holtkamper.  Of je het er voor over hebt moet iedereen zelf bepalen.

Gun iedereen zijn eigen mening en gevoel bij hoe hij kampeert. Je kan veel plezier hebben van een HK van 30K maar ook in een Jamet van 20 jaar oud van 500 Euro.
Gelogd

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #37 Gepost op: september 22, 2022, 07:53:23 pm »

Wij hebben 2 jaar geleden ook ontzettend veel plezier gehad van deze Astro uit 1996 die we voor nog geen € 500,- konden overnemen.
Enige puntjes van aandacht:
Lattenbodem lag niet (meer) zo lekker als het Froli bedsysteem van onze Campwerk.
Rits van luifel sloot niet altijd.
Er zat een scheur van ± 20 cm in de luifel, waarschijnlijk van een tentstok die er doorheen was gegaan toen hij nat was.
(Is opgelost door m'n schoonmoeder voordat we hem verkochten)

Maar al met al is hij ons dat jaar goed bevallen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal