Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Afschrijving Camp-let Classic 2012  (gelezen 4461 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #15 Gepost op: oktober 15, 2022, 06:50:36 pm »

Door de erg lange wachttijden bij auto's heb je daar ook bizarre situaties. Er zijn heel wat mensen die wegens grote panne aan auto of ongeval snel een nieuwe wagen nodig hebben. Als jij dan, zelf aan de garage waar je hem gekocht hebt een maand later jouw nieuwe wagen terug verkoopt, krijg je bij heel wat merken hier in België er meer voor, omdat diegenen die snel een wagen nodig heeft wat dieper in de buidel wil tasten om te voorkomen dat hij een jaar of twee zonder wagen zit.
Inderdaad absurde tijden.
Gelogd

ikke1800

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #16 Gepost op: oktober 16, 2022, 08:50:49 pm »

We hebben het uiteindelijk niet gedaan. Hij bleef boven wat ik uiteindelijk wilde betalen. Zeker omdat er er ook nog eens geen teruglooprem en schokbrekers op bleken te zitten. Terwijl dat eerste wel in de advertentie stond, en dat ontbreken van dat tweede (ondanks tempo 100-keuring) mij niet eerder was opgevallen.

Gelukkig hebben we nog rustig de tijd om verder te zoeken. Een ouder/goedkoper model is ook prima voor ons, als er maar 4 fietsen op passen.
Maar als ik https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23371.msg303374#msg303374 lees, is de oude deksel daar (zonder ondersteuning) niet sterk genoeg voor..
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #17 Gepost op: oktober 16, 2022, 09:18:18 pm »

We hebben het uiteindelijk niet gedaan. Hij bleef boven wat ik uiteindelijk wilde betalen. Zeker omdat er er ook nog eens geen teruglooprem en schokbrekers op bleken te zitten. Terwijl dat eerste wel in de advertentie stond, en dat ontbreken van dat tweede (ondanks tempo 100-keuring) mij niet eerder was opgevallen.

Gelukkig hebben we nog rustig de tijd om verder te zoeken. Een ouder/goedkoper model is ook prima voor ons, als er maar 4 fietsen op passen.
Maar als ik https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23371.msg303374#msg303374 lees, is de oude deksel daar (zonder ondersteuning) niet sterk genoeg voor..
Ik weet dat mijn Savanne uit 2006 een onverwoestbaar gegalvaniseerd bagagerek had. Daar had ik met gemak alles op durven vervoeren.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #18 Gepost op: oktober 16, 2022, 09:35:04 pm »

We hebben het uiteindelijk niet gedaan. Hij bleef boven wat ik uiteindelijk wilde betalen. Zeker omdat er er ook nog eens geen teruglooprem en schokbrekers op bleken te zitten. Terwijl dat eerste wel in de advertentie stond, en dat ontbreken van dat tweede (ondanks tempo 100-keuring) mij niet eerder was opgevallen.

Gelukkig hebben we nog rustig de tijd om verder te zoeken. Een ouder/goedkoper model is ook prima voor ons, als er maar 4 fietsen op passen.
Maar als ik https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23371.msg303374#msg303374 lees, is de oude deksel daar (zonder ondersteuning) niet sterk genoeg voor..
Kijk even bij vouwwagen noorbergum die hebben wel een mooie staan volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

ikke1800

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #19 Gepost op: oktober 17, 2022, 08:55:37 am »

Onze eisen zijn:
- keuken
- geremd en schokbrekers
- mogelijkheid om 4 fietsen mee te nemen (al dan niet met extra dwarsliggers ter ondersteuning)

Wensen
- disselbak

Kijk even bij vouwwagen noorbergum die hebben wel een mooie staan volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
1. Ja, dat is inderdaad een mooie!
 https://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/occasions/details/vouwwagen/885863-camp-let-concorde--123-systeem.html/

2. Andere opties zijn een Camp-let apollo lux uit 2011 op MP (vraagprijs 3250) https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1896479200-camp-let-apollo-lux

3. en een Concorde uit 2005 bij Bravo (vraagprijs 2500) https://bravovouwwagenwereld.nl/vouwwagens/occasions/occasion/?id=879190

Ik weet dat mijn Savanne uit 2006 een onverwoestbaar gegalvaniseerd bagagerek had. Daar had ik met gemak alles op durven vervoeren.
Ook midden op het rek? Volgens mij zit dat bagagerek alleen met vier pootjes aan de deksel vast, en is die deksel vooral sterk aan de randen?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #20 Gepost op: oktober 17, 2022, 09:02:18 am »

Het was een groot rek waarbij het geen kans had op doorzakken in het midden. In mijn beleving iig.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #21 Gepost op: oktober 17, 2022, 12:08:23 pm »

Ik begrijp niet helemaal waarom je de €5000 die de huidige eigenaar er twee jaar geleden voor heeft betaald als uitgangspunt neemt. Wat wordt er op dit moment voor gevraagd op MP en bij dealers? Dat is het enige dat relevant is.
Gelogd

ikke1800

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #22 Gepost op: oktober 17, 2022, 08:51:51 pm »

Ik begrijp niet helemaal waarom je de €5000 die de huidige eigenaar er twee jaar geleden voor heeft betaald als uitgangspunt neemt. Wat wordt er op dit moment voor gevraagd op MP en bij dealers? Dat is het enige dat relevant is.
Ja, denk dat je gelijk hebt. Het was voor mij meer een eerste hulpmiddel om ongeveer de waarde te bepalen (dit was de enige tweedehands Camp-let op Marktplaats, dus weinig vergelijkingsmateriaal...)
Gelogd

ikke1800

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #23 Gepost op: oktober 22, 2022, 10:41:22 am »

Aanschaf is inmiddels gelukt! Een Concorde uit 2001, inclusief fietsenrek voor twee.
T.z.t. maar eens op zoek naar twee extra fietsendragers. En iets slims regelen om de dikke mtb-banden goed in de rails te houden.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #24 Gepost op: oktober 22, 2022, 11:51:11 am »

Aanschaf is inmiddels gelukt! Een Concorde uit 2001, inclusief fietsenrek voor twee.
T.z.t. maar eens op zoek naar twee extra fietsendragers. En iets slims regelen om de dikke mtb-banden goed in de rails te houden.
Gefeliciteerd heel veel plezier er mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #25 Gepost op: oktober 22, 2022, 12:10:56 pm »

Aanschaf is inmiddels gelukt! Een Concorde uit 2001, inclusief fietsenrek voor twee.
T.z.t. maar eens op zoek naar twee extra fietsendragers. En iets slims regelen om de dikke mtb-banden goed in de rails te houden.

van die speciale fietsband spanbandjes?

bv https://plentyparts.nl/10001447-spanbandjes%20met%20gesp
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #26 Gepost op: oktober 26, 2022, 03:04:46 pm »

Goedemiddag,
We gaan binnenkort een tweedehands Camp-let Classic (uit 2012) overnemen. Vorige gebruiker had hem voor € 5000 gekocht, twee jaar terug. Alles is nog helemaal netjes. Verder nieuwe banden, en vier fietsendragers. Qua luifel een vrij basic luifel (dakje met drie palen); ik weet de naam daarvan niet.

Wat vinden jullie een redelijke afschrijving per jaar? 5%? of 10%?
Dan kan ik een goed bod bedenken.
Na 2 jaar 5% afschrijving zou de waarde nu € 4512 zijn.
Na 2 jaar 10% afschrijving zou de waarde nu € 4050 zijn.

Ik zet zelf aan € 4500 te denken. Hoop geld maar nog een mooie wagen :)
Benieuwd naar jullie inschatting, alvast bedankt!
Voor het dubbele heb je een nieuwe als dat binnen je mogelijkheden ligt. Je ziet hoe waardevast ze kennelijk zijn. In 2010 kochten we een Jametic. Ook camplet bekeken. De prijzen lagen toen nieuw rond de 7000 euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Afschrijving Camp-let Classic 2012
« Reactie #27 Gepost op: oktober 26, 2022, 03:12:14 pm »

Voor het dubbele heb je een nieuwe als dat binnen je mogelijkheden ligt. Je ziet hoe waardevast ze kennelijk zijn. In 2010 kochten we een Jametic. Ook camplet bekeken. De prijzen lagen toen nieuw rond de 7000 euro.
De prijs ligt nu rond de 10k en dan heb je een model zonder keuken en andere opties die je op tweedehands modellen vaak wel hebt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal