Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?  (gelezen 2879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JFK88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Gepost op: november 11, 2022, 02:32:10 pm »

Hoi iedereen,

Wij zijn heel erg geïnteresseerd in een Panama Up. Het is een stoere wagen en het lijkt te voldoen aan alles wat wij zoeken: opzetgemak, enigszins snel op te zetten (maar zijn ons erg bewust van het feit dat het altijd wel wat tijd zal kosten), niet te groot maar wel voldoende ruimte voor een gezin en voldoende bagageruimte (die makkelijk te benaderen is). We zijn een gezin van momenteel 4, maar de 5e is onderweg volgend jaar.

Er lijkt veel opbergruimte te zijn, dit lees ik ook terug op dit forum. Echter is de opbergruimte volledig te gebruiken voor eigen bagage? Of blijkt dat de luifel, gastencabine en voortent ook worden opgeslagen in de opbergruimte onder het bed? En hoeveel blijft er dan daadwerkelijk over voor eigen bagage?
Is het eventueel ook mogelijk spullen op de tent (onder het dekzeil) op te bergen samen met evt. de stoelen en tafel? Of is daar het dekzeil niet ruim/flexibel genoeg voor?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen? En waar jullie deze spullen opbergen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2022, 12:05:24 pm »

Wij hebben sinds mei een Safari GL. Voortent luifel en frame liggen bij ons in de bak. Onder het zeil kunnen er bij ons 4 stuks standen stoelen (volwassen formaat) en twee tafels. Wij, gezin van 4, redden ons hier prima mee.

Ik zou eens gaan kijken bij een dealer. Kun je het live aanschouwen!
Gelogd

steve.v

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: RACLET VillaNova
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2022, 09:01:31 am »

Wij hebben sinds kort een Raclet VillaNova, dit is eigenlijk dezelfde wagenbak als de safari maar met een minder diepe voortent  :)


Wij zijn er nog niet mee kunnen gaan kamperen maar ik volg graag even om te weten wat waar (best) past.
De vorige eigenaar zei me dat je de voortent, luifel en de kuip het best bovenop legt als de vouwwagen is ingeklapt.  De stokken lagen achter in de wagenbak.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2022, 06:47:41 pm »

De wagenbak van de vilenova en de safari zijn totaal anders dan deze van de Panama Up. De panama up is de bagageruimte onder het bed. Bij de andere twee tussen de twee bedden in en zijn er kastjes voorzien. De wagenbak van de Villenova en de Safari zijn wel exact dezelfde. Ik vrees dus dat de topic starter niet veel is met de informatie over de Safari en de Villenova. Wij hebben ook een Safari, en daar kan ik zeker vertellen waar wat ongeveer past, maar ik heb totaal geen ervaring met de panama up.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #4 Gepost op: november 13, 2022, 08:51:12 pm »

Ik ook niet, maar ik begreep dat de Panama up ook een zeil heeft. Daar kan dan nog best wat onder. En voortent en luifel zul je dan toch onder het bed moeten bergen. Daar ging het mij in deze om.
Ik verwacht dus eigenlijk dat de bergruimte onder het bed dus al deels in beslag genomen wordt door voortent en luifel
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #5 Gepost op: november 14, 2022, 08:58:15 am »

Bij onze safari leggen we de stoelen en voortent, en denk dat die groter is dan deze van de pannama up, onder het zeil. Een luifel hebben we niet. Door de verlenging die er standaard bij is, kan je veel onder het zeil kwijt wat heel wat extra bagageruimte geeft. Ik weet alleen niet of die verlenging er ook is bij de panama up en dus of daar even veel onder het zeil kan dan bij de safari.

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #6 Gepost op: november 14, 2022, 11:43:37 am »

Wij hebben een Odyssee met bagageruimte onder het bed en daar liggen idd de luifel, stokken, gastentent etc. Voortent zit aan de wagen vast dus ligt er gewoon op. Denk dat je bij alle vouwwagens met losse tentstukken/stokken je die mee moet rekenen met minder bagageruimte. Tenzij je die in de auto legt maar dan offer je daar weer bagageruimte op, maar dat is dus bij elke vouwwagen met losse stokken en tentdelen het geval. Een disselbak is ook wel fijn om te hebben kan stiekem ook veel in  :J Ons dekzeil is niet extra verlengt maar daar kunnen ook 4 stoelen en de grondzeilen onder.
Houd wel rekening met het totale gewicht daar zit je al snel aan want vaak tellen de extra accesoires (gastencabine, luifel, grondzeil etc.) niet mee bij de gewichten ide gemeld worden op de websites/boekjes. Dus als je 650/750 kilo mag wegen en er staat dat de wagen leeg 350 kilo weegt dan is dat zonder de extra's.....
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #7 Gepost op: november 14, 2022, 10:44:15 pm »

Wij hebben sinds enkele jaren ook de villanova. De grote disselbak die je daarvoor kan hebben is denk ik hetzelfde als die van de Panama.
Zeker een aanrader om veel plaats te winnen. Bij ons zit daar de koelkast (bar koelkast uit Ikea past net), de gasflessen en materiaal nodig bij opzet (houten blokjes, verlengkabel, gereedschap.
Verder zou ik me over plaats geen zorgen maken bij de Panama up. Die bak is groter dan van de villanova en zoals aangehaald zal het toegelaten gewicht snel de beperkende factor zijn.
Wij hebben enkel stoelen bovenop liggen en de voortent als die aan geritst blijft. kledij gaat in de auto maar verder past alles in de bak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2022, 09:04:29 pm »

Wij hebben een panema up,
alles van voortent, luifel,gastencabine komt bij ons onder het zeil... daarbij grondzeilen ect ook.
en dan heb je 1500l bagageruimte over.... daar kan je heeeeeeel veel in kwijt hoor  ::)
Gelogd

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #9 Gepost op: december 13, 2022, 07:47:31 am »

Hallo,
ik stop alle materiaal van de vouwwagen (tentstokken, haringen, voortent, luifel, grondzeil, tarp, tapijt, ...) in de panama up (te samen met 3-tal monteerbare kastjes, alle keukengerei, aantal blikken en droogvoeding, mobicool, porta-potti, barbeque/skottelbraai, 3-pitter, gasfles, luchtmatrassen, jerrycan van 25l, ... (zie foto)) de bagage gaat in de top-box, fietsjes op fietsendrager op de dissel in de koffer nog een kleine koelkast en 2-sups en een gereedschapskoffer.
Boven op de vouwwagen gaan de tafel, 4 stoelen, 2 strandstoelen met wieltjes (om mee naar t strand te gaan als trolley met de strandtassen) opvouwbaar droogrek voor de badlakens, opplooibare bench vioor de hond en een trapladder.
(ja ik weet t we nemen veel te veel mee, maar ik wil op alles voorbereid zijn en we hebben toch de plaats)



Greetz
Rikki
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #10 Gepost op: december 13, 2022, 03:44:48 pm »

en heb je ook de ruimte binnen je maximale gewicht van 750kg?
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #11 Gepost op: december 20, 2022, 07:08:30 am »

en heb je ook de ruimte binnen je maximale gewicht van 750kg?
Je mag een 300 kg laden.
Als je een gewone hebt.
De GL met keukenblok is natuurlijk wel wat minder 😉
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #12 Gepost op: december 20, 2022, 01:22:10 pm »

Je mag een 300 kg laden.
Als je een gewone hebt.
De GL met keukenblok is natuurlijk wel wat minder 😉
Bedenk wel dat de losse spullen van de vouwwagen (dus luifel, grondzeil, losse voortent gastencabine en de stokken van deze dingen) ook bij die 300kilo geteld moeten worden en dan gaat het toch al snel met wat je meeneemt aan kilo's. Heb onze Odyssee paar jaar terug vakantieklaar aangekoppeld aan de auto op de weegbrug gezet en kwam uit op 580 kilo. Zat dan ook aardig vol en nog wat tassen met kleding en de koelkast in de auto als je die ook in de VW zet of een paar fietsen meeneemt ga je er snel overheen.
Gelogd

JFK88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #13 Gepost op: december 20, 2022, 02:37:53 pm »

Allen bedankt voor de reacties, wij hebben er vertrouwen in en hebben een nieuwe panama up GLbesteld  :>

De laadruimte is inderdaad enorm, waar het gewicht op uit gaat komen moet zich nog uitwijzen straks, maar als je er bewust van bent ga je vanzelf anders inpakken.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Panama Up - opbergen van tentspullen (voortent, luifel, gastencabine)?
« Reactie #14 Gepost op: december 20, 2022, 03:48:26 pm »

Allen bedankt voor de reacties, wij hebben er vertrouwen in en hebben een nieuwe panama up GLbesteld  :>

De laadruimte is inderdaad enorm, waar het gewicht op uit gaat komen moet zich nog uitwijzen straks, maar als je er bewust van bent ga je vanzelf anders inpakken.
veel plezier ermee! EN inderdaad plek zat gewoon een keer inpakken en op een weegrug rijden weet je het gewicht en dan kun je als je anders inpakt een inschatting maken van hoe en wat. Doen wij nu ook namelijk als we hem volgooien of juist minder vol/zwaar en fietsen erop :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal