Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reizen met de EV naar Oostenrijk  (gelezen 1594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Reizen met de EV naar Oostenrijk
« Gepost op: december 11, 2022, 08:52:30 am »

Zeer waarschijnlijk wordt Oostenrijk (of Zuid Duitsland) volgend jaar onze vakantie bestemming. Ik ben mij in het verdiepen in reizen met de nieuw bestelde EV, en dan niet zozeer in wat het bereik is en om de hoeveel km ik moet stoppen, dat geloof ik wel ik reserveer gewoon 2 dagen voor 1100km.

Ik heb een laadpas van Leaseplan, maar die gaat gegarandeerd niet overal werken in Europa, welke laadpassen kunnen jullie aanbevelen voor een reis door Duitsland/Oostenrijk, zijn er al mensen met ervaringen?

Hoeft niet een gratis pas te zijn, ik vind het vooral belangrijk dat deze straks ook werkt.

Dank!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Reizen met de EV naar Oostenrijk
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2022, 11:19:51 am »

Hoi ga hier eens rondlezen


Er zijn honderden aanbieders van laadpassen. Maar welke is nou de beste?
En waarom zit er zoveel prijsverschil tussen? Hoe zit het met laden in het buitenland?
Dit soort vragen houdt Maarten Hachmang sinds 2016 bezig en laten hem niet meer los.
In diverse blogs, fora en op social media gaat de discussie verder, maar nergens is een compleet en transparant overzicht te vinden met alle voor- en nadelen.
Daarom is Maarten in 2017 met een top 10 van laadpasaanbieders begonnen, in eerste instantie bedoeld voor kleinschalig gebruik.
Door facturen aan EV rijders te vragen en die met elkaar te vergelijken werd een model ontwikkeld waarmee laadpassen objectief konden worden beoordeeld en hieruit ontstond een prijs-matrix.
Die data werd gebruikt om de lijst vorm te geven.

De bezoekersaantallen bleven groeien en na een presentatie bij de Vereniging Elektrisch Rijders werd duidelijk dat Maarten niet de enige was met een serieuze informatiebehoefte rondom laadpassen en laadtarieven.

Dit deed Maarten besluiten hulp in te roepen van goede vriend en tevens professionele ontwikkelaar Aarjan Langereis.
Zijn kennis op het gebied van databases en web development was precies wat Laadpas Top 10 nodig had om van hobby project te kunnen groeien naar een serieus platform.
Samen hebben ze in 2018 evXperts opgericht waarbinnen Laadpas Top 10 één van de projecten is waaraan gewerkt wordt.
De technische kwaliteiten van Aarjan in combinatie met de marktkennis van Maarten resulteren in een mooi platform waar ze dagelijks passievol mee bezig zijn.

https://laadpastop10.nl/

https://laadpastop10.nl/goedkoperladen

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Reizen met de EV naar Oostenrijk
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2022, 01:59:18 pm »

Hier in België wordt meestal een laadpas van EDI aangeboden, vooral voor bedrijfswagens. Vooral omdat eigenlijk zowat alle Belgische laadpaal aanbieders aangesloten zijn bij dit netwerk en ook de meeste in heel Europa.


https://www.edi.be/charging-cards


Al deze palen in europa zou je er mee terecht kunnen:
https://edi.evc-net.com/Locations


Maar ik denk niet dat die in Nederland leverbaar is.
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Reizen met de EV naar Oostenrijk
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2022, 07:31:47 am »

Dank! Aan Belgische laadmogelijkheden heb ik inderdaad niet zoveel ;-)

@Hemertje: dank voor het overzicht, nog steeds heb ik niet het gevoel dat ik weet welke kaarten ik moet hebben. Zwz zal het een kaart worden zonder abbo (kun je netjes filteren), ik zoek wat ervaringsdeskundigen die het afgelopen jaar ook op vakantie geweest zijn naar DlD en/of Oostenrijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal