Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll  (gelezen 10860 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RvdM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #45 Gepost op: augustus 07, 2023, 02:31:14 pm »

Vorige week maandag een rit gemaakt van 669 km vanuit Nederland naar de Loire regio in Frankrijk.
In de praktijk hebben 3 keer moeten laden om op de plaats van bestemming uit te komen. Het weer zat tegen, er was veel regen en harde wind(veel slechter heb ik het in de zomer niet meegemaakt). Uiteindelijk was het verbruik over de hele rit gemiddeld 308 wh/km met een gemiddelde snelheid van 86 km/u.

We hebben zoveel mogelijk de toegestane snelheid gereden / met het verkeer mee gereden. In Nederland kwam dat neer op ca 95-100 km/u, België zo veel mogelijk 120 en in Frankrijk 110 - 130 afhankelijk van de omstandigheden. Rondom Parijs was het erg druk (boulevard peripherique) en hebben we langzaam gereden.

Als ik uiteindelijk de tijd aan de snellader optel kom ik op 1:46 uur.

Dit had korter kunnen zijn als we de laadcurve van de auto beter benut hadden: laden bij ca 5% resterend en weer rijden bij 70-75%. Vanwege de baby stops was dit niet altijd mogelijk en zijn we steeds iets eerder en soms langer gestopt dan noodzakelijk.

Vanwege het weer hebben we in de tussentijd de loire alweer verlaten. De trip heeft ons toen vrijwel recht naar het zuiden gebracht naar de regio rond Cahors.

Hierbij was het weer wederom niet zo best, eigenlijk vergelijkbaar met de trip op maandag.
Totaal 439 km, waarvan de eerste 120km binnendoor. Vanaf de snelweg hebben we weer lange stukken tussen de 110 en de 130 gereden.

Het verbruik was toen gemiddeld 290 wh/km over de hele rit. We vertrokken met 88% in de accu en hebben onderweg twee keer geladen. (ca 45 minuten totaal)

Morgen gaan we weer verder naar de Gard, een deel binnendoor en een stukje snelweg. Ik ben benieuwd hoe het verbruik zal zijn bij goed weer.
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #46 Gepost op: augustus 07, 2023, 03:07:35 pm »

M’n eerste vakantie rit met de BMW iX1 bevalt uitstekend.

Ik had oom graag een recensie neer willen zetten hier, ware het niet dat onze IX1 al een maand bij de dealer staat met een  mechanisch defect in de aandrijving. Nu met een Franse ICE huurauto op pad helaas  :N

Knappe cijfers heb je gehaald, ik heb Meg 25kWh/100km gerekend maar het kan dus zuiniger :-)
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #47 Gepost op: augustus 07, 2023, 04:57:46 pm »

Bijna 4000km naar en door Zweden gereden in 3,5 week. Afgeladen vw en 5 in de auto.

248wh/km (zeg maar 25kwh/100km) volgens de stats van de auto, vond ik nog meevallen achteraf met zo'n lompe kist van een Campooz. CCC was 3-4 kwh/100km zuiniger.

km: 3961km (inclusief 1 overtocht van Rostock>Trelleborg, terug over de bruggen)
kwh geladen: 998kwh




Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #48 Gepost op: augustus 07, 2023, 09:26:56 pm »

Ik had oom graag een recensie neer willen zetten hier, ware het niet dat onze IX1 al een maand bij de dealer staat met een  mechanisch defect in de aandrijving. Nu met een Franse ICE huurauto op pad helaas  :N

Knappe cijfers heb je gehaald, ik heb Meg 25kWh/100km gerekend maar het kan dus zuiniger :-)
Van wat was BMW weer de afkorting? Brol Met Wieltjes?  :#


Bovenstaande onder het motto alles is minder erg als men er mee kan lachen, maar kan me goed voorstellen dat het een heel vervelende situatie is die je kan missen als kiespijn!
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #49 Gepost op: augustus 07, 2023, 09:51:02 pm »

Ik kan er grapjes om maken gelukkig, en nog meer om dat vreselijke voertuig van Franse makelij wat we mee hebben gekregen  :H

Franse auto met een Franse klapper.....
Gelogd

KloksLach

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2022
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #50 Gepost op: augustus 08, 2023, 09:55:00 pm »

Gisteren weer thuis gekomen van onze vakantie in Frankrijk. Graag deel ik mijn ervaringen met het rijden met een elektrische auto en een vouwwagen.

Auto: Mercedes EQA 250
Vouwwagen: Holtkamper Aero 2021

Verbruik en laden
Het verbruik viel mij een beetje tegen, ongeveer 25 kWh per 100 km. Wel hadden wij onze reis goed en behoudend gepland mbv de ABRP app (ik hield eindwaarde 20% aan bij het plannen). Hierdoor was de reis zelf behoorlijk ontspannend, nergens laadstress gehad en maar bij 1 laadstation 20 minuten wachttijd gehad voor we konden laden. Alle andere laadpunten waren goed beschikbaar. Ik was aangenaam verrast, dat in Frankrijk een goed netwerk is van diverse aanbieders. Ook maar bij 1 laadstation de vouwwagen hoeven af te koppelen.
Bij Mercedes heb je de mogelijkheid om een Mercedes Me Charge abonnement af te sluiten. Overal heb ik de bijbehorende laadpas gebruikt en deze werd altijd geaccepteerd.

Rijden
De auto kon de vouwwagen makkelijk trekken, geen enkel probleem. Ook in de bergen ging het prima en met adaptive cruise control aan reed het prima. Het rijden in de bergen viel mij mee qua verbruik, het terugwinnen werkt prima. Ook houdt de auto prima de ingestelde snelheid aan, zowel bergop als bergaf.
In Nederland hebben we deze ingesteld op 90km/h en in Duitsland en Frankrijk op 100 km/h.



« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2023, 11:15:15 pm door KloksLach »
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #51 Gepost op: augustus 08, 2023, 10:03:40 pm »

Mooie combinatie! Realistisch verbruik  :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #52 Gepost op: augustus 08, 2023, 10:39:50 pm »

Mooie combi inderdaad en dank voor het delen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #53 Gepost op: augustus 09, 2023, 10:33:41 pm »

Dank, leuk leesvoer
Gelogd

Pittig

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #54 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:49:56 pm »

Voor het eerst met de MG4 uit getest met de vouwwagen erachter.
Op naar Friesland gemiddelde verbruik 24 kWh rijd als een zonnetje.
Gelogd

Pittig

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #55 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:54:29 pm »

Dit is onze nieuwe combinatie
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #56 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:57:47 pm »

Wat ik me eigenlijk afvraag hoe verhouden de prijzen per km eigenlijk.

Bijvoorbeeld ik rijd nu 1 op 16 voor laten we zeggen 2 euro.
Hoe zit dit electrisch.
Hoever kom je dan ongeveer met 2 euro aan stroom?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #57 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:58:22 pm »

Dit is onze nieuwe combinatie
Mooie combinatie.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #58 Gepost op: augustus 12, 2023, 02:30:07 pm »

Wat ik me eigenlijk afvraag hoe verhouden de prijzen per km eigenlijk.

Bijvoorbeeld ik rijd nu 1 op 16 voor laten we zeggen 2 euro.
Hoe zit dit electrisch.
Hoever kom je dan ongeveer met 2 euro aan stroom?

Dat is een tamelijk lastige vraag om te beantwoorden: als je thuis op je eigen zonnepanelen oplaadt, heb je veel stroom voor 2 euro: je hebt dan alleen wat afschrijving op je zonne-installatie als kosten... Bij een snellader liggen die prijzen fors hoger.

Door te laden bij een snellader, bespaar je tijd, maar ben je duurder uit. Daardoor kan het zijn dat je vakantiekilometers het duurste zijn in je hele jaar. Maar ja, als je de rest van het jaar 'gratis' laadt, maakt dat wat minder uit.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Lager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Trigano ocean
Re: Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll
« Reactie #59 Gepost op: augustus 12, 2023, 03:20:05 pm »

Dat is idd niet zo gemakkelijk te beantwoorden. Maar ik heb onderweg naar Oostenrijk prijzen van 0.59 per Kw betaald bij Tesla, 0,69 bij Fastned en 0,79 bij EBenW. En had een gemiddeld verbruik met vouwwagen van 23 kw/100 km.

Maar m’n eerste kilometers waren op de thuis volgeladen accu op zonnestroom. Gratis en sterker nog betaald door de baas. Eenmaal ter plaatse in Oostenrijk een x gratis geladen op de camping en aan een reguliere laadpaal met een veel lagere prijs per kw.

Ik zal als ik alle facturen heb van het laden wel eens de prijs/km kosten voor de vakantie uitrekenen. Maar denk dat het elkaar niet heel erg ontloopt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal