Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S  (gelezen 1876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AvanBemmel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Gepost op: januari 09, 2023, 03:15:26 pm »

Beste allen,

Ik zal me even voorstellen aangezien ik weliswaar al enige tijd dit forum bezoek maar nog niet eerder heb gepost.
Ik ben Alex en wij (vrouw en 2 kids) zijn sinds vorig begin vorig jaar in het bezit van een fraaie Roadmaster Family S. Sinds de aanschaf al heel wat weekjes in binnen- en buitenland gekampeerd tot grote tevredenheid. De RM was bij aankoop in prima staat van onderhoud en ik heb er zelf nog wat zaken aan verbeterd (led-stripjes, nieuwe wagenbodem (zie foto's), 13-polige stekker etc).

Gezien de lange tijd dat de RM geproduceerd is was ik benieuwd naar het bouwjaar van onze wagen; ik ben vergeten wat de verkoper hier destijds over gemeld heeft :? . Het enigste nummer dat ik kan ontdekken op de RM staat op de steunpoothouder linksvoor: 220395. Kan iemand mij aan de hand van dit vertellen van welk jaar onze wagen is?

Alvast dank!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2023, 06:51:56 pm »

Heb je een foto van de keuken? Ik denk voor 2007. Geen verhoogt deksel zo te zien

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2023, 07:21:23 pm »

Citaat
Voor Roadmaster betekend dit :*XL9RMF00013533200*
De betekenissen van het chassisnummer zijn dan als volgt.

XL9 = Nederland
RMF = Roadmaster Family
000 = Eventueel wagenaanduiding
13 = Bouwjaar
533 = Bedrijfsnummer Roadmaster bij RDW
200 = Volgnummer. Deze lopen omhoog .

Volgens ons een goed ding om bijvoorbeeld overjarige wagens ( wat veel mensen niet weten ) boven water te krijgen.

Dit chassisnummer werd overigens al door ons gebruikt sinds 2005.
Voorheen was dit het 6-cijferig nummer in de linker voorpoothouder van de wagen. Waardoor wij altijd konden zien hoe oud de wagen was.

Dit is het antwoord dat Ad van Roadmaster destijds gaf
Gelogd

AvanBemmel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Re: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2023, 02:20:28 pm »

Dank voor jullie reacties

@ Martijnmarleen: Dat klopt inderdaad; er zitten ook geen veren op die helpen de klep te openen. Bijgaand nog wat extra foto's

@Muis: Ik kom nergens een chassisnummer tegen behalve het genoemde nummer op de poothouders. Ik lees op het forum dat de eerste twee nummers van de 6-cijferige code het bouwjaar zouden zijn; (in mijn geval 22) dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. De laatste twee cijfers (95) zouden wel kunnen (bouwjaar 1995) maar ik weet dus niet of er verdere kenmerken per bouwjaar zijn te vinden.

Wellicht heeft iemand een RM met bouwjaar 1995 die eens kan kijken welk nummer er op zijn/haar steunpoothouder heeft staan?
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2023, 09:29:09 pm »

Ik denk dat de wagen van 2003 is gezien vanwege de 03 in jouw code en de kleuren van de wagenbak en het tentdoek. Dacht dat ze na 2000 pas deze kleuren op de wagenbak deden en het donkerblauwe tentdoek is sowieso van na 2000. Daarvoor was volgens mij de wagenbak met groene/blauwe stickers/strepen en het tentdoek vaak lichtgroen of grijs
Gelogd

AvanBemmel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Re: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2023, 02:28:07 pm »

Ik denk dat de wagen van 2003 is gezien vanwege de 03 in jouw code en de kleuren van de wagenbak en het tentdoek. Dacht dat ze na 2000 pas deze kleuren op de wagenbak deden en het donkerblauwe tentdoek is sowieso van na 2000. Daarvoor was volgens mij de wagenbak met groene/blauwe stickers/strepen en het tentdoek vaak lichtgroen of grijs

Dank Tom, dat klinkt aannemelijk! Dat maakt overigens de opbouw van het 6-cijferige nummer nog ingewikkelder  ::)
Gelogd

Martijnonstage

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Dubbelcheck bouwjaar Roadmaster Family S
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2023, 09:41:55 pm »

De eerste 2 cijfers van de 6 geven het bouwjaar aan: 22 is in dit geval 2002
De 6 cijferige code gebruikt RM tot ongeveer 2005.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal